eitaa logo
زندگی با قران
161 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨ذره ای غافل نباشیم که یک لحظه⏰ ازماغافل نیست حضرت خداوند👈«وَمَا رَبُّكَ بِغَفِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ»📖[انعام/۱۳۲] الامان از روزی که تک تک صحنه های ثبت و ضبط شده از عمرمان را(از اتلاف عمر گرانمایه تا غفلت ها و نعوذبالله معاصی)نشانمان میدهند و مهر خموشی بر زبانمان زده می شود.
📢 تمام مشکل ما در توحید است! همین که یقین کنیم خدایی هست! و همیشه کنارمان، به همه چیز آگاه است، تنظیم میشود رفتار و گفتارمان! مگر اینکه بخواهیم در حضورش بی ادبی کرده و حرمت بشکنیم! 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 إِنَّ اللَّـهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا «32» ⚡️ترجمه: كه خداوند به هر چيزى داناست. https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ قَوْلٌ مَّعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِّن صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَا أَذًي وَاللّهُ غَنِيٌّ حَلِيمٌ (263) گفتار پسنديده (با نيازمندان) وگذشت (از تندى آنان)، از بخششى كه بدنبال آن آزارى باشد، بهتر است. و خداوند بى نياز بردبار است. آیه 263🌹ازسوره بقره🌹 قَوْلٌ: گفتاری مَعْرُوفٌ :پسندیده وَ مَغْفِرَةٌ :وگذشت خَيْرٌ : بهتر است مِنْ:از صَدَقَةٍ:صدقه ای که يَتْبَعُها :درپی آن باشد أَذىً:آزاری وَ اللَّهُ :والله غَنِيٌّ: بی نیاز حَلِيمٌ‌ :بردباراست تفسير آیه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسیر ایه صبحگاهی قَوْلٌ مَّعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِّن صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَا أَذًى وَاللّهُ غَنِيٌّ حَلِيمٌ (263) : گفتار پسندیده (با نیازمندان) وگذشت (از تندى آنان)، از بخششى كه بدنبال آن آزارى باشد، بهتر است. و خداوند بى‏نیاز بردبار است. رسول اكرم صلى الله علیه وآله فرمود: اگر سائلى نزد شما آمد، به یكى از این دو روش عمل كنید؛ »بذل یسیر او ردّ جمیل« [740] یا چیزى كه در توان دارید به او عطا كنید، یا به طرز شایسته‏اى او را ردّ نمایید. همچنین فرمود: اگر با مال نمى‏توانید به مردم رسیدگى كنید، با اخلاق برسید. [741] ----- 740) تفسیر قرطبى ونمونه، ذیل آیه. 741) تفسیركاشف، ج‏1،ص‏272. - آبرو و شخصیّت فقیر، با ارزش‏تر از حفظ شكم و شخص فقیر است. «قول معروف... خیر من صدقة» - فقیر را با محبّت و دلسوزى به كار مفیدى كه زندگى او را تأمین كند، راهنمایى كنید. [742] «قول معروف» - انفاق باید همراه با اخلاق باشد. «قول معروف... خیر من صدقة» - گفتگوى خوش با فقیر، موجب تسكین او و عامل رشد انسان است، در حالى كه صدقه با منّت، هیچكدام را بهمراه ندارد. «قول معروف... خیر من صدقة» - اگر فقیرى بخاطر فشار وتنگدستى، ناروایى گفت او را ببخشید. «مغفرة» - رعایت عرف جامعه، در سخن و عمل لازم است. «قول معروف» - خداوند آزار رسانى به فقیر را پاسخ مى‏دهد، ولى نه با عجله. «حلیم» ----- 742) تفسیر پرتوى از قرآن، ذیل آیه.
روی پرده ی کعبه این آیه حک شده است: نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِــیمُ و من هنوز و تا همیشه به همین یک آیه دلخوشم: "بندگانم را آگاه کن که من بخشنده‌ی مهربانم"
مرد ثروتمندی که زن و فرزند نداشت، تمام کارگرانش را برای صرف شام دعوت کرد. جلوی آن‌ها یک جلد و مقداری پول گذاشت و هنگامی که از صرف شام فارغ شدند از آن‌ها پرسید قرآن را انتخاب می‌کنید یا پول را...؟!🤔 1⃣ اول از نگهبان شروع کرد و گفت یکی را انتخاب کنید: نگهبان گفت آرزو دارم که قرآن را انتخاب کنم ولی تلاوت قرآن را بلد نیستم پس پول را می‌گیرم که فایده‌ی آن با توجه به وضعیت من بیشتر هست و پول را انتخاب کرد. 2⃣ سپس از کشاورزی که پیش او کار می‌کرد خواست یکی را انتخاب کند: کشاورز گفت زن من خیلی مریض است و نیاز به پول دارم تا او را معالجه کنم اگر مریضی او نبود قطعا قرآن را انتخاب می‌کردم ولی فعلا پول را انتخاب می‌کنم. 3⃣ سپس از آشپز پرسید که قرآن را انتخاب می‌کنید یا پول را؟ آشپز گفت من تلاوت قرآن را خیلی دوست دارم ولی من پیوسته مشغول کار هستم ، وقتی برای قرائت قرآن ندارم بنابراین پول را بر می‌گزینم... 4⃣✅ نوبت رسید به پسری که مسئول حیوانات بود[این پسر خیلی فقیر بود] مرد ثروتمند گفت من یقین دارم که تو پول را انتخاب می‌کنی تا غذا بخری یا به جای این کفش پاره‌ی خود کفش جدیدی بخری پسر گفت: درست است که من نیاز دارم کفش نو بخرم یا اینکه مرغی بخرم و با مادرم میل کنم ؛ ولی من قرآن را انتخاب می‌کنم ، چرا که مادرم گفته است: *یک کلمه از جانب خداوند تبارک و تعالی ارزشمندتر از هر چیز است و مزه و طعم آن از عسل هم شیرین‌تر است* قرآن را برداشت ؛ بوسه‌ای بر آن زد و آن را گشود تا بخواند ؛ بین آن دو پاکت دید: در یکی از آن‌ها ده برابر آن مبلغی بود که بر میز غذا وجود داشت در دیگری وصیت‌نامه‌ای بود که ایشان را وارث تمام اموال و دارایی مرد ثروتمند قلمداد می‌کرد. مـــــــرد ثروتمند گفــــــت: 💠هر کسی گمانش نسبت به خداوند خوب باشد خدا او را ناامید نمی‌کند.💠 👇👇👇👇👇👇👇 گمان شما نسبت به پروردگار جهانیان چگونه است؟!؟🤔 آيه 124 سوره مباركه «طه» رويگردانی و اعراض از ذكر و ياد خدا را عامل اصلی تنگ‌دستی و سختی در زندگی انسان معرفی می‌كند: *«وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَى»* پس تلاش کنیم از خدا و قرآن فاصله نگیریم. *سعی کنیم یه جوری زندگی کنیم* *که خداراضی باشه نه بنده‌ی خدا* https://eitaa.com/ghoransobghahi
📢 🔹 مسؤولیت و تأمین معاش خانواده، بر عهده مردانی است که با فضل و حکمت خدا، از قدرت جسمی و توانایی کار و بار برخوردارند؛ 🔹 و در مقابل هر مسؤولیتی هم، حق و حقوقی ایجاد میشود؛ اگر مرد در خانواده، مسؤولیت دارد، متقابلا حقوقی هم به گردن اهل خانه دارد که همگی باید در امور خانواده، مطیع و تابع ولایت او باشند! ولایتی که از جانب خداوند به مرد خانه، تفویض شده است. 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّـهُ بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ «34» ⚡️ترجمه: مردان داراى ولايت بر زنانند از آن جهت كه خدا بعضى از ايشان (مردان) را بر بعضى (زنان) برترى داده (قدرت بدنى، توليدى و اراده بيشترى دارند) و از آن جهت كه از اموال خود نفقه مى‌دهند.
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِكُم بِالْمَنِّ وَالأذَي كَالَّذِي يُنفِقُ مَالَهُ رِئَاء النَّاسِ وَلاَ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْداً لاَّ يَقْدِرُونَ عَلَي شَيْءٍ مِّمَّا كَسَبُواْ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ (264) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! بخشش هاى خود را با منّت وآزار باطل نسازيد، همانند كسى كه مال خود را براى خودنمايى به مردم، انفاق مى كند و ايمان به خدا و روز رستاخيز ندارد. پس مثال او همچون مَثل قطعه سنگ صافى است كه بر روى آن (قشر نازكى از) خاك باشد (و بذرهايى در آن افشانده شود) پس رگبارى به آن رسد (و همه خاك ها و بذرها را بشويد) و آن سنگ را صاف (و خالى از خاك و بذر) رها كند! (رياكاران نيز) از دستاوردشان، هيچ بهره اى نمى برند وخداوند گروه كافران را هدايت نمى كند. تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
آیه264🌹ازسوره بقره 🌹 يا أَيُّهَا :ای الَّذِينَ:کسانی که آمَنُوا:ايمان آورده‌ايد لا تُبْطِلُوا :تباه نکنید صَدَقاتِكُمْ:صدقه هایتان را بِالْمَنِّ:با منت نهادن وَ الْأَذى‌:وآزاردادن كَالَّذِي:همچون کسی که يُنْفِقُ :انفاق می کند مالَهُ : مالش را رِئاءَ :برای نمایاندن النَّاسِ :به مردم وَ لا يُؤْمِنُ : وایمان ندارد بِاللَّهِ :به الله وَ الْيَوْمِ :وروز الْآخِرِ :واپسین فَمَثَلُهُ :پس مثل او كَمَثَلِ:همچون صَفْوانٍ:سنگی صاف است عَلَيْهِ :که برآن تُرابٌ:خاکی است فَأَصابَهُ :وبرسد به آن وابِلٌ :بارانی وخاک رابشوید فَتَرَكَهُ:وبرجای گذارد آن را صَلْداً :به صورت سنگی سخت لا يَقْدِرُونَ :ریا کاران نمی توانند عَلى‌ :بر شَيْ‌ءٍ :چیزی مِمَّا :ازآنچه كَسَبُوا :کسب کرده اند دست یابند وَ اللَّهُ :والله لا يَهْدِي :هدايت نمی کند الْقَوْمَ :گروه الْكافِرِينَ‌ :کافران را https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِكُم بِالْمَنِّ وَالأذَى كَالَّذِي يُنفِقُ مَالَهُ رِئَاء النَّاسِ وَلاَ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْداً لاَّ يَقْدِرُونَ عَلَى شَيْءٍ مِّمَّا كَسَبُواْ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ (264): اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! بخشش‏هاى خود را با منّت وآزار باطل نسازید، همانند كسى كه مال خود را براى خودنمایى به مردم، انفاق مى‏كند و ایمان به خدا و روز رستاخیز ندارد. پس مثال او همچون مَثل قطعه سنگ صافى است كه بر روى آن (قشر نازكى از) خاك باشد (و بذرهایى در آن افشانده شود) پس رگبارى به آن رسد (و همه خاك‏ها و بذرها را بشوید) و آن سنگ را صاف (و خالى از خاك و بذر) رها كند! (ریاكاران نیز) از دستاوردشان، هیچ بهره‏اى نمى‏برند وخداوند گروه كافران را هدایت نمى‏كند. این آیه نیز تشبیهى را با خود دارد و نمایانگر باطن اشخاصى است كه به قصد ریا و تظاهر انفاق مى‏كنند. ظاهر عمل اینان همچون خاك، نرم ولى باطن آن چون سنگ، سفت است كه قابلیّت نفوذ ندارد. به خاطر سفتى و سختى دلهاى سنگین‏شان، از انفاق خود بهره‏اى نمى‏برند. - منّت گذارى و آزار فقیر، پاداش انفاق و صدقات را از بین مى‏برد. «لا تبطلوا» - ریا، نشانه عدم ایمان واقعى به پروردگار وقیامت است. «ینفق ماله رئاء النّاس و لایؤمن باللّه» - انفاق مهم نیست، انگیزه و روحیّه‏ى انفاق كننده مهم است. «رئاء الناس» - اعمال شخص منّت گذار، ریاكار وكافر، تباه است. كلمه‏ى «فمثله» قابل تطبیق با هر سه گروه است. - ریاكار، عاقبت رسوا مى‏شود و حوادث، كاشف حقایق است. «فتركه صلداً» - ریاكار نه تنها از پاداش آخرت محروم است، بلكه رشد روحى را نیز كسب نكرده است. «لا یقدرون على شیى‏ء» - منّت‏گذار وریاكار، در مدار كفر ومورد تهدید قرار مى‏گیرد. «لایهدى القوم الكافرین»
هدایت شده از محبین ولایت۵۱۴۷
از قرآن بپرس: چگونه می‌توانیم توجه خدا را به خودمان جلب کنیم؟ فَاذْكُرُ‌ونِي أَذْكُرْ‌كُمْ وَاشْكُرُ‌وا لِي وَلَا تَكْفُرُ‌ونِ ﴿١٥٢﴾ پس مرا یاد کنید، [تا] شما را یاد کنم؛ و شکرانه‌ام را به جاى آرید؛ و با من ناسپاسى نکنید. سوره مبارکه بقره – آیه ۱۵۲ https://eitaa.com/m0hbinvelayt
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂پیرو هوای نفس نباشید🍂 🔸....لاتُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِکْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ کانَ أَمْرُهُ فُرُطاً. (کهف/۲٨) ✅ و از کسانى که قلبشان را از یاد خود غافل ساختیم اطاعت مکن! همانها که از هواى نفس پیروى کردند، و کارهایشان افراطى است. ⚡️پیروی از هوای نفس و خواهشهای دل، باعث می شود که کارهای انسان، زیاده روی و افراط شود، و چنین شخصی از یاد خدا هم غافل میشود. 👈یعنی : آدمهایی که دائم به حرف دلشون گوش میدن، هم افراطی میشن و هم غافل از یاد خدا.😱 در نتیجه : کارهای خطاشون زیاد میشه.😢 https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ وَمَثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَتَثْبِيتاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ كَمَثَلِ جَنَّةٍ بِرَبْوَةٍ أَصَابَهَا وَابِلٌ فَآتَتْ أُكُلَهَا ضِعْفَيْنِ فَإِن لَّمْ يُصِبْهَا وَابِلٌ فَطَلٌّ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ (265) و مَثل كسانى كه اموال خود را در طلب رضاى خداوند واستوارى روح خود انفاق مى كنند، همچون مَثل باغى است كه در نقطه اى بلند باشد (واز هواى آزاد بحدّ كافى بهره بگيرد) وباران هاى درشت به آن برسد وميوه ى خود را دو چندان بدهد. واگر باران درشتى نبارد، باران هاى ريز و شبنم (ببارد تا هميشه اين باغ شاداب و پر طراوت باشد.) و خداوند به آنچه انجام مى دهيد بيناست. آیه265🌹ازسوره بقره 🌹 وَ مَثَلُ :ومثل الَّذِينَ:کسانی که يُنْفِقُونَ:انفاق مى‌كنند أَمْوالَهُمُ: مال هايشان را ابْتِغاءَ :درطلب مَرْضاتِ:خوشنودی اللَّهِ :الله وَ تَثْبِيتاً :واستواری مِنْ أَنْفُسِهِمْ:ازدلهایشان كَمَثَلِ :همچون مثل جَنَّةٍ:باغی است بِرَبْوَةٍ:درتپه ای أَصابَها: که رسیده است به آن وابِل :بارانی تند فَآتَتْ:وبه بار آورد أُكُلَها:خوراکیش میوه اش را ضِعْفَيْنِ:دوچندان فَإِنْ:واگر لَمْ يُصِبْها:نمی رسید بدان وابِلٌ:بارانی تند فَطَلٌّ :پس بارانی نرم بس باشد وَ اللَّهُ :والله بِما :به آنچه تَعْمَلُونَ :می کنید بَصِيرٌ :بیناست تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی - اگر هدف، تحصيل رضاى خداوند ورشد و كمال روحى باشد، كارها بارور مى شود. «ابتغاء مرضات اللّه... فاتت اُكلها ضعفين» - اخلاص، ساده بدست نمى آيد، بايد به سراغ آن رفت. «ابتغاء مرضاة اللّه» - كارهاى خالص، همچون مزرعه اى در نقطه اى مرتفع است كه از خرابى سيل محفوظ است. «بربوة اصابها» - اگر هدف خدا باشد، از جلوه ها و جمال ها هم محروم نمى شويم. مخلصين در جامعه محبوب تر از رياكارانند. «جنّة بربوة» انفاق خالص، همانند مزرعه ى در دامنه كوه وزمين مرتفع است، كه همه مردم آنرا مى بينند واز آن لذّت مى برند. - مهم تر از امكانات، بهره گيرى از امكانات است. بارانِ ريز يا درشت مهم نيست، مهم آن است كه زمين بتواند آن را جذب كند. «فان لم يصبها وابل فطلّ»
❌عوامل گمراهی انسانها در قرآن❌ 🌹🌹🌻🌻🌹🌹🌻🌻🌹 1⃣ تبعیت از اکثریت مردم ⛔️ وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺮﺩم ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻲ [ ﻭ ﺁﺭﺍ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﺮﺩﻥ ﻧﻬﻲ ] ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﺁﻧﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﮔﻤﺎﻥ ﻭ ﭘﻨﺪﺍﺭ [ ﻛﻪ ﭘﺎﻳﻪ ﻋﻠﻤﻰ ﻭ ﻣﻨﻄﻘﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ] ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺣﺪﺱ ﻭ ﺗﺨﻤﻴﻦ ﺗﻜﻴﻪ ﻣﻰ ﺯﻧﻨﺪ .(انعام١١٦) 2⃣ تقلید کورکورانه از نیاکان ⛔️ وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ [ ﻣﺸﺮکان ] ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﻧﻪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﺯ ﺁﻳﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﭘﺪﺭﺍﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻳﺎﻓﺘﻴﻢ ، ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ . ﺁﻳﺎ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﭘﺪﺭﺍﻧﺸﺎﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻤﻰ ﻓﻬﻤﻴﺪﻧﺪ ﻭ ﺭﺍﻩ [ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻛﻮﺭﺩﻟﻲ ] ﻧﻤﻰ ﻳﺎﻓﺘﻨﺪ [ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻛﻮﺭﻛﻮﺭﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ ؟ ! ](بقره١٧٠) 3⃣تبعیت از مسوولان وبزرگان فاسد ⛔️ وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﺎﻥ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﺎﻧﻤﺎﻥ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﻤﺮﺍﻫﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ أَيَوَدُّ أَحَدُكُمْ أَن تَكُونَ لَهُ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَأَعْنَابٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ لَهُ فِيهَا مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَأَصَابَهُ الْكِبَرُ وَلَهُ ذُرِّيَّةٌ ضُعَفَاء فَأَصَابَهَا إِعْصَارٌ فِيهِ نَارٌ فَاحْتَرَقَتْ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (266) آيا كسى از شما دوست دارد كه باغى از درختان خرما وانگور داشته كه از زير درختان آن نهرها در جريان وبراى او در آن (باغ) از هر گونه ميوه اى وجود داشته باشد ودر حالى كه به سن پيرى رسيده وفرزندانى (كوچك و) ضيعف دارد، گردبادى همراه با آتش سوزان به آن باغ بوزد و باغ را يكسره بسوزاند. اين چنين خداوند آيات را براى شما بيان مى كند تا شايد انديشه كنيد. تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
آیه266🌹ازسوره بقره🌹 أَ يَوَدُّ : آیا دوست می دارد أَحَدُكُمْ : یکی ازشما أَنْ :که تَكُونَ: باشد لَهُ : برایش جَنَّةٌ: باغستانی مِنْ :از نَخِيلٍ :درختان خرما وَ أَعْنابٍ:وانگورهایی تَجْرِي:که روان است مِنْ :از تَحْتِهَا :دامن آنها الْأَنْهارُ :رودها لَهُ:وبرای او فِيها :درآن (باغ) مِنْ:از كُلِّ :همه الثَّمَراتِ:محصولات است وَ أَصابَهُ:ورسیده باشد اورا الْكِبَرُ:پیری وَ لَهُ :وبرایش ذُرِّيَّةٌ :فرزندانی ضُعَفاءُ :خردوناتوان باشد فَأَصابَها:آنگاه دررسد بدان باغ إِعْصارٌ:گردبادی فِيهِ :که درآن نارٌ :آتشی است فَاحْتَرَقَتْ:وبسوزد كَذلِكَ :اینچنین يُبَيِّنُ :بیان می کند اللَّهُ :الله لَكُمُ :برای شما الْآياتِ :آیات را لَعَلَّكُمْ :باشدکه شما تَتَفَكَّرُونَ‌ :بیندیشید https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسیر ایه صبحگاهی أَيَوَدُّ أَحَدُكُمْ أَن تَكُونَ لَهُ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَأَعْنَابٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ لَهُ فِيهَا مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَأَصَابَهُ الْكِبَرُ وَلَهُ ذُرِّيَّةٌ ضُعَفَاء فَأَصَابَهَا إِعْصَارٌ فِيهِ نَارٌ فَاحْتَرَقَتْ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (266) : آیا كسى از شما دوست دارد كه باغى از درختان خرما وانگور داشته كه از زیر درختان آن نهرها در جریان وبراى او در آن (باغ) از هر گونه میوه‏اى وجود داشته باشد ودر حالى كه به سن پیرى رسیده وفرزندانى (كوچك و) ضیعف دارد، گردبادى همراه با آتش سوزان به آن باغ بوزد و باغ را یكسره بسوزاند. این چنین خداوند آیات را براى شما بیان مى‏كند تا شاید اندیشه كنید. انسان هنگامى كه پیر و عیالمند شد، توان تولیدش از بین مى‏رود، ولى نیاز و مصرفش شدید مى‏شود. حال اگر منبع درآمدش نیز نابود شود، به ذلّت كشیده مى‏شود. انسان در قیامت، از یك‏سو توان عمل صالح ندارد و از سوى دیگر نیازش شدید است. در این حال اگر كارهاى صالحش با منّت وریا محو شده باشد، به چه ذلّتى مى‏رسد. خرما وانگور، از مفیدترین میوه‏ها مى‏باشند ودر قرآن نام آنها به كرّات آمده است. پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: هركس «لا اله الاّ اللّه» بگوید به واسطه آن كار، درختى در بهشت براى او كاشته مى‏شود و همچنین است هركس «اللّه اكبر» بگوید. شخصى به پیامبر گفت: پس درختان ما در بهشت بسیار است! حضرت فرمودند: آرى، به شرط آنكه آتشى بدنبال آن نفرستید و آنرا نسوزانید. [743] ----- 743) بحار، ج‏8، ص‏186. - خودت را به جاى دیگران بگذار تا مسائل را خوب درك كنى. «أیَودّ احدكم ...» - از مثال‏هاى طبیعیى كه زمان و مكان و عصر و نسل در آن اثر نمى‏گذارد، استفاده كنیم. «جنّة من نخیل و...» - منّت و آزار بعد از انفاق، همچون باد سوزانى است بر باغى سرسبز، و آتشى بر بوستانى خرّم. «فاحترقت» - رشد یافتن، تدریجى است، ولى تخریب و حبط عمل در یك لحظه است. «فاصابها اعصار فیه نار فاحترقت» - مثال‏هاى قرآن، براى فكر كردن است. «لعلّكم تتفكّرون» https://eitaa.com/ghoransobghahi
🍂تفکر در عجائب خلقت:🍂 🔸الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ قِيَاماً وَقُعُوداً وَعَلَيَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (آل عمران /١٩١) ⚡️ترجمه : خردمندان کسانی‌اند که خدارا ایستاده‌و نشسته‌و برپهلو یاد کرده و در اسرار آفرینش آسمانها و زمین می‌اندیشند و میگویند: خدایا! اینها را بیهوده نیافریده‌ای، منزهی تو، ما را از عذاب آتش نگاه دار. 🤲خدایا! به هرسویی که می‌نگرم آثار عظمت خلقت تو را می‌بینم. 🍃و میدانم که همه اینها نشانه‌ای برای پی بردن به بزرگی، بی‌نقصی و توانمندی توست. 😔شرمنده‌ام! که اینها را میبینم اما از تو غافلم.... https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا كَسَبْتُمْ وَمِمَّا أَخْرَجْنَا لَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَلاَ تَيَمَّمُواْ الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنفِقُونَ وَلَسْتُم بِآخِذِيهِ إِلاَّ أَن تُغْمِضُواْ فِيهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ (267) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! از پاكيزه ترين چيزهايى كه بدست آورده ايد و از آنچه ما براى شما از زمين رويانيده ايم، انفاق كنيد وبراى انفاق به سراغ قسمت هاى ناپاك (وپست) نرويد، در حالى كه خود شما هم حاضر نيستيد آنها را بپذيريد مگر از روى اغماض (وناچارى) و بدانيد كه خداوند بى نياز و ستوده است. آیه267🌹ازسوره بقره 🌹 يا أَيُّهَا:ای الَّذِينَ:کسانی که آمَنُوا :ايمان آورده‌ايد أَنْفِقُوا :انفاق کنید مِنْ:از طَيِّباتِ: پاکیزه ها ما:آنچه كَسَبْتُمْ: کسب کرده اید وَ مِمَّا:وازآنچه أَخْرَجْنا:بیرون آورده ایم،خارج کردیم لَكُمْ :برای شما مِنَ :از الْأَرْضِ:زمین وَ لا تَيَمَّمُوا: وقصد مکنید الْخَبِيثَ:چیز ناپاک را مِنْهُ :که ازآن تُنْفِقُونَ :انفاق کنید وَ لَسْتُمْ :حال آنکه نیستید بِآخِذِيهِ : گیرنده ی آن إِلَّا:مگر أَنْ :آنکه تُغْمِضُوا :چشم پوشی کنید فِيهِ :درگرفتن آن وَ اعْلَمُوا :وبدانید أَنَّ :همانا اللَّهَ :الله غَنِيٌّ :بی نیاز حَمِيدٌ :ستوده است تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا كَسَبْتُمْ وَمِمَّا أَخْرَجْنَا لَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَلاَ تَيَمَّمُواْ الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنفِقُونَ وَلَسْتُم بِآخِذِيهِ إِلاَّ أَن تُغْمِضُواْ فِيهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ (267): اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! از پاكیزه‏ترین چیزهایى كه بدست آورده‏اید و از آنچه ما براى شما از زمین رویانیده‏ایم، انفاق كنید وبراى انفاق به سراغ قسمت‏هاى ناپاك (وپست) نروید، در حالى كه خود شما هم حاضر نیستید آنها را بپذیرید مگر از روى اغماض (وناچارى) و بدانید كه خداوند بى‏نیاز و ستوده است. آیات قبل، شرایط انفاق كننده را مطرح كرد و این آیه شرایط چیزهایى را بیان مى‏كند كه به محرومان انفاق مى‏شود. امام باقر علیه السلام ذیل این آیه فرمودند: بعضى از مسلمانان درآمدهاى حرامى مانند ربا داشتند كه صرف فقرا مى‏كردند، این آیه آنان را نهى نمود. [744] ----- 744) تفسیر برهان، ج‏1، ص‏255 وراهنما. - هدف از انفاق، رهایى از بخل است، نه رهایى از اشیاى بى‏ارزش و نامطلوب. «انفقوا من طیّبات ما كسبتم» - در انفاق، تفاوتى میان پول نقد یا كالا نیست. «ما كسبتم... ما اخرجنا» - بخششِ بادآورده‏ها مهم نیست، بلكه بخشش از دست‏رنج، داراى ارزش است. «ما كسبتم» - در انفاق باید كرامت محرومان محفوظ بماند. «ولا تیمّموا الخبیث» - نه تنها از چیزهاى ناپاك و پست انفاق نكنید، بلكه به فكر آن نیز نیفتید. «ولاتیمّموا» - وجدان انسان، بهترین معیار براى شناخت پسندیده و ناپسند است. هر آنچه را مى‏پسندى كه به تو انفاق كنند، شایسته است كه انفاق كنى و اگر آنرا دوست نمى‏دارى، شایسته‏ى انفاق نیست. «لستم باخذیه الا ان تغمضوا» - هر فرد ثروتمندى احتمال فقیر شدن خود را بدهد، شاید روزى دستِ دهنده شما، دستِ گیرنده شد. «آخذیه» - گرفتن مال نامرغوب، نشانه رضایت فقرا نیست، بلكه نشانه‏ى استیصال آنان است. «تغمضوا» یعنى شما هم با اغماض وسختى ممكن است چیزى را بگیرید، ولى این نشانه‏ى رضایت شما نیست. - اثر انفاق به خود شما بر مى‏گردد، وگرنه خداوند غنى و بى‏نیاز است. «ان اللّه غنى حمید» - غناى الهى همراه با كمالات ومحبوبیّت است. «غنى حمید»