eitaa logo
زندگی با قران
158 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْ أَنَّ لَهُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعاً وَمِثْلَهُ مَعَهُ لِيَفْتَدُواْ بِهِ مِنْ عَذَابِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَا تُقُبِّلَ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (36) يُرِيدُونَ أَن يَخْرُجُواْ مِنَ النَّارِ وَمَا هُم بِخَارِجِينَ مِنْهَا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ (37): همانا كسانى كه كافر شدند، اگر تمام آنچه را در زمین است و همانند آن را دارا باشند تا براى نجات از عذاب روز قیامت فدیه دهند، از آنان پذیرفته نمى‏شود و براى آنان عذابى دردناك است. آنان مى‏خواهند از آتش دوزخ بیرون آیند در حالى كه از آن بیرون آمدنى نیستند و برایشان عذابى دائم و پایدار است. همه‏ى راه‏هاى نجات در قیامت بسته است، كافران نه از رحمت الهى بهره‏مند مى‏شوند، چون مخصوص اهل تقواست. «رحمتى وسعت كلّ شى‏ء فساكتبها للّذین یتّقون» (88) ، و نه از شفاعت كامى مى‏گیرند، چون شفاعت مخصوص كسانى است كه خداوند از آنان راضى باشد. «لا تنفع الشفاعة الاّ من اذن له الرّحمن و رضى له قولاً» (89) ، به علاوه از مرگ خبرى نیست، زیرا پیوسته در آتشند و درخواست مرگشان پذیرفته نیست. «نادوا یا مالك لیقض علینا ربّك قال انّكم ماكثون» (90) ----- 88) اعراف، 156. 89) طه، 109. 90) زخرف، 77. - كارآیى اموال، تنها در دنیاست و در آخرت، ثروت بى ثمر است. «ما تُقبّل...» - روز قیامت در دستگاه عدل الهى، فدیه پذیرفته نمى‏شود. «لیفتدوا... ما تُقبّل» - عامل اصلى سعادت، در درون انسان است (ایمان، تقوا وجهاد)، نه در بیرون (مال و ثروت). «لهم ما فى الارض جمیعاً... ما تقبّل منهم» - عذاب كافران، نه با فدیه دفع مى‏شود، نه با گذشت زمان قطع مى‏گردد. «و ما هم بخارجین» - كسى كه در دنیا با آن همه برهان و ارشاد، ازظلمت‏هاى شرك و جهل بیرون نیاید، در آخرت هم از دوزخ بیرون نخواهد آمد. «لهم عذاب مقیم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿۹﴾ 🔸 الا ای اهل ایمان، مبادا هرگز مال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل سازند، و البته کسانی که به امور دنیا از یاد خدا غافل شوند آنها به حقیقت زیانکاران عالمند. 💭 سوره: منافقون https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا ﴿۳۰﴾ 🔸 در آن روز رسول (به شکوه از امت در پیشگاه رب العزّه) عرض کند: بارالها (تو آگاهی که) امّت من این قرآن را به کلّی متروک و رها کردند. 🔅 وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ ۗ وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ هَادِيًا وَنَصِيرًا ﴿۳۱﴾ 🔸 و همچنین ما برای هر پیغمبری دشمنی از جنس بدکاران (امّتش) قرار دادیم، و تنها خدای تو برای هدایت و نصرت و یاری تو کفایت است. 💭 سوره: فرقان https://eitaa.com/ghoransobghahi
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این سوال خیلی از نوجوون هاست ❓کجای قرآن معجزه است؟🤔 یک کتاب دیگه! معجزه چیه آخه؟! ✅ پاسخ ساده و روان👆 🎙سیدکاظم روحبخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 38🌹 ازسوره مائده🌹 وَ السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُما جَزاءً بِما كَسَبا نَكالًا مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ مرد و زن دزد را به جزاى كارى كه انجام داده‌اند دستشان را قطع كنيد. اين كيفرى است از سوى خداوند و خداوند مقتدر حكيم است آیه 38🌹 ازسوره مائده🌹 وَ السَّارِقُ=ومرد دزد وَ السَّارِقَةُ=وزن دزد فَاقْطَعُوا =پس ببرید أَيْدِيَهُما =دستانشان را جَزاءً=به سزای بِما=آنچه كَسَبا=کرده اند نَكالًا=به کیفری مِنَ=از[جانب] اللَّهِ=الله وَ اللَّهُ=والله عَزِيزٌ=پیروزمند حَكِيمٌ =سنجیده کاراست تفسير آیه https://eitaa.com/ghoransobghahi
وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (38): مرد و زن دزد را به جزاى كارى كه انجام داده‏اند دستشان را قطع كنید. این كیفرى است از سوى خداوند و خداوند مقتدر حكیم است. كلمه‏ى «نكال» به معناى امر بازدارنده است. قوانین جزایى اسلام براى بازدارندگى است، نه انتقام‏جویى. «نكال» به عقوبتى گفته مى‏شود كه مایه‏ى عبرت دیگران باشد. (91) در این آیه ابتدا مرد دزد، سپس زن دزد مطرح شده است، ولى در آیه‏ى دوّم سوره‏ى نور كه حكم زنا بیان شده، ابتدا زن زناكار، سپس مرد زناكار یاد شده است، شاید به خاطر آن كه در سرقت، نقش مردِ خلافكار بیشتر است و در زنا، نقش زنِ خلافكار. از مرحوم سید مرتضى علم‏الهدى (از علماى هزار سال قبل) پرسیدند: چرا دستى كه پانصد مثقال طلا دیه دارد، به خاطر یك چهارم مثقال دزدى، قطع مى‏شود؟ پاسخ فرمود: «امانت»، قیمت دست را بالا مى‏برد و «خیانت»، ارزش آن را مى‏كاهد. طبق روایات، مقدار قطع دست، چهار انگشت است و باید انگشت شست و كف دست باقى بماند. مقدار مالى هم كه به خاطر آن دست دزد قطع مى‏شود، باید حداقل به قیمت یك چهارم دینار (یك چهارم مثقال طلا) باشد. مال هم باید در مكان حفاظت شده باشد، نه در مثل كاروانسرا، حمّام، مسجد و اماكن عمومى. سارق نیز باید از قانون قطع دست مطلع باشد، وگرنه دست او قطع نمى‏شود. همچنین اگر كسى در سال‏هاى قحطى از روى اضطرار، مواد غذایى را سرقت كند دستش قطع نمى‏شود. البتّه در تمام مواردى كه دست قطع نمى‏شود كیفرهاى دیگرى در كار است كه تفصیل آن در كتب فقهى آمده است. (92) پیامبر اسلام‏صلى الله علیه وآله، بدترین نوع سرقت را سرقت از نماز و ناقص انجام دادن ركوع و سجود دانسته‏اند. (93) اجراى این احكام، نیاز به حكومت و قدرت و نظام و تشكیلات دارد، پس اسلام، دین حكومت و سیاست است. اسلام، قبل از بریدن دست، بر اهمیّت و لزوم كار و اداره‏ى زندگى فقرا از طریق بیت‏المال و بستگان نزدیك و قرض‏الحسنه و تعاون و... تأكید مى‏كند، ولى با این حال فقر، بهانه و مجوّز سرقت نیست. (94) سیستم جزایى دنیا، چون تنها به زندان و جریمه‏ى مالى تكیه دارد، از مقابله با سرقت عاجز است. قطع دست، براى مجرم عامل هشدار دائمى و مایه‏ى جلوگیرى از لغزش مجدّد او ودیگران است. «فاقطعوا ایدیهما» ----- 91) قاموس قرآن. 92) تفسیر صافى. 93) تفسیر قرطبى. 94) تفسیر فى‏ظلال‏القرآن. - كیفر زن و مرد دزد یكسان است. «السارق و السارقة» - باید امنیّت جامعه را با قاطعیّت حفظ كرد. «فاقطعوا» - جریمه و كیفر سنگین، بازدارنده از دزدى است. «نكالا» - در قوانین كیفرى اسلام، علاوه بر تنبیه مجرم، عبرت دیگران هم مطرح است. «نكالاً» - در اجراى حدود الهى، نباید تحت تأثیر عواطف قرار گرفت. «فاقطعوا» - با اینكه قطع دست از طرف قاضى وحاكم است، امّا خداوند به همه مؤمنین خطاب مى‏كند، «فاقطعوا ایدیهما» تا آنان زمینه‏اجراى حدود الهى را فراهم كنند. - مالكیّت شخصى و امنیّت اجتماعى به قدرى مهم است كه به خاطر آن، باید دست دزد قطع شود. «فاقطعوا» - اعمال قدرت، باید حساب شده باشد. «عزیز حكیم» - فرمان قطع دست دزد، جلوه‏اى از عزّت و قدرت خداوند است. «فاقطعوا... عزیز حكیم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا