eitaa logo
زندگی با قران
192 دنبال‌کننده
3هزار عکس
2هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 119 🌹از سوره مائده🌹 قالَ اللَّهُ هذا يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها أَبَداً رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ خداوند فرمود: اين، روزى است كه راستگويان را صداقتشان سود دهد، برايشان باغهايى است كه زير درختانش نهرها جارى است، هميشه در آن ماندگارند، خداوند از آنان راضى است، آنان نيز از او راضى‌اند، اين رستگارى بزرگ است. آیه 119 🌹از سوره مائده🌹 قالَ=گفت اللَّهُ=الله هذا =این يَوْمُ =روزی است که يَنْفَعُ=سود دهد الصَّادِقِينَ=راستگويان را صِدْقُهُمْ=راستیشان لَهُمْ=برای آنان جَنَّاتٌ =بهشت هایی است که تَجْرِي=روان است مِنْ=از تَحْتِهَا =زیر[درختان] آنها الْأَنْهارُ =جویبارها خالِدِينَ=که ماندگاران اند فِيها=درآن أَبَداً=همیشه رَضِيَ=خشنود شد اللَّهُ=الله عَنْهُمْ=ازآنان وَ رَضُوا=وخشنود شدندآنان عَنْهُ=ازاو ذلِكَ=این است الْفَوْزُ=رستگاری الْعَظِيمُ=بزرگ آیه 120🌹 ازسوره مائده🌹 لِلَّهِ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما فِيهِنَّ وَ هُوَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ ملك و حكومت آسمان‌ها و زمين و آنچه در آنهاست تنها از آن خداست، و او بر هر چيزى تواناست آیه 120🌹 ازسوره مائده🌹 لِلَّهِ=تنها برای الله است مُلْكُ=فرمانروایی السَّماواتِ=آسمان ها وَ الْأَرْضِ=وزمین وَ ما=آنچه فِيهِنَّ=درمیان آنهاست وَ هُوَ=واو عَلى‌كُلِّ شَيْ‌ءٍ=بر هرچیزی بسی قَدِيرٌ=تواناست تفسير آیه 👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
هدایت شده از سید علی عباسی *
قَالَ اللّهُ هَذَا يَوْمُ يَنفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَداً رَّضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (119) لِلّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا فِيهِنَّ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (120): خداوند فرمود: این، روزى است كه راستگویان را صداقتشان سود دهد، برایشان باغهایى است كه زیر درختانش نهرها جارى است، همیشه در آن ماندگارند، خداوند از آنان راضى است، آنان نیز از او راضى‏اند، این رستگارى بزرگ است. ملك و حكومت آسمان‏ها و زمین و آنچه در آنهاست تنها از آن خداست، و او بر هر چیز تواناست. در آیات قبل، سخنان عیسى‏علیه السلام در محضر خداوند مطرح شد كه: - من جز حقّ نمى‏گویم. «ما یكون لى ان اقول ما لیس بحقّ» - اگر ناحقّى گفته‏ام تو مى‏دانى. «ان كنت قلته فقد علمته» - جز یكتاپرستى كه مرا امر كردى، به مردم چیزى نگفتم. «ما قلت لهم الاّ ما امرتنى به أن اعبدوا اللّه» - تا بودم مراقب و ناظر مردم بودم كه منحرف نشوند. «كنت علیهم شهیداً» در این آیه خداوند مى‏فرماید: همه‏ى سخنان عیسى صحیح و راست است و امروز روزى است كه راستى راستگویان نجات‏بخش است. - مؤمنان، اگر به خاطر صداقتشان، مشكلاتى را در دنیا تحمّل كنند، این راستى و صداقت در آخرت براى آنان كارساز است. «ینفع الصادقین صدقهم» - تنها صادقان نفع مى‏برند، نه مدّعیان، شعاردهندگان وریاكاران. «ینفع الصادقین...» - بهشت در كنار رضایت خداوند، فوز بزرگ و رستگارى است. «جناتٍ... رضى اللَّه... ذلك الفوز العظیم» - عبادت كسى شایسته است كه سلطنت عالم و قدرت مطلقه‏ى هستى در اختیار اوست، نه دیگران، گرچه پیامبر باشند. «للّه ملك السموات و الارض»
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
🌸🌸تدبر در قران 🌸🌸 سوره رعد وَيَقُولُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ لَسۡتَ مُرۡسَلࣰاۚ قُلۡ كَفَىٰ بِٱللَّهِ شَهِيدَۢا بَيۡنِي وَبَيۡنَكُمۡ وَمَنۡ عِندَهُۥ عِلۡمُ ٱلۡكِتَٰبِ(٤٣) كافران مى گويند: تو فرستاده [خدا] نيستى بگو: كافى است كه خدا [با آيات محكم و استوار قرآنش] و كسى [چون اميرالمؤمنين على بن ابى طالب] كه دانش كتاب نزد اوست، ميان من و شما [نسبت به پيامبرى ام] گواه باشند قرآن نور https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 1🌹 ازسوره انعام🌹 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده ى مهربان الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ ستايش مخصوص خداوندى است كه آسمان‌ها و زمين را آفريد و تاريكى‌ها و روشنى را قرار داد، امّا كافران (ديگران را) با پروردگارشان برابر و همتا مى‌گيرند آیه 1🌹 ازسوره انعام🌹 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده ى مهربان الْحَمْدُ= ستایش لِلَّهِ =ازآن الله است الَّذِي=آن [ذاتی]که خَلَقَ =آفرید السَّماواتِ =آسمان ها وَ الْأَرْضَ =وزمین را وَ جَعَلَ=وپدید آورد الظُّلُماتِ =تاریکی ها وَ النُّورَ=وروشنی را ثُمَّ =آنگاه الَّذِينَ =کسانی که كَفَرُوا=کفرورزیدند [غیر الله را] بِرَبِّهِمْ=با پروردگارشان يَعْدِلُونَ =برابر می نهند تفسير آیه 👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
هدایت شده از سید علی عباسی *
الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِرَبِّهِم يَعْدِلُونَ (1) : ستایش مخصوص خداوندى است كه آسمان‏ها و زمین را آفرید و تاریكى‏ها و روشنى را قرار داد، امّا كافران (دیگران را) با پروردگارشان برابر و همتا مى‏گیرند. در تمام قرآن، واژه‏ى «نور» مفرد و واژه‏ى «ظلمات» به صورت جمع آمده است. اصولاً حقّ، یكى و راههاى باطل بسیار است. آرى نور، نشانه‏ى وحدت و ظلمات، نشانه‏ى پراكندگى است. «یعدلون» از «عدل»، به معناى همتاست. اوّلین آیه‏ى این سوره، به «آفرینش نظام هستى»، دوّمین آیه به «آفرینش انسان» و سوّمین آیه به نظارت بر «اعمال و رفتار انسان» اشاره دارد. به فرموده‏ى حضرت على علیه السلام: این آیه، پاسخ به سه گروه از منحرفان است: الف: «مادّیون» كه منكر آفرینش الهى و حدوث خلقتند. «خلق السماوات ...» ب: «دوگانه پرستان» كه براى نور و ظلمت دو مبدأ قائلند. «جعل الظّلمات والنّور» (230) ج: «مشركین» كه براى خداوند، شریك وشبیه قائلند. «ثمّ الّذین كفروا بربّهم یعدلون» (231) امام موسى‏بن جعفرعلیهما السلام درباره‏ى «...بربّهم یعدلون» فرمودند: یعنى كافران، ظلمات و نور و جور و عدل را یكسان مى‏شمارند. (232) ----- 230) اَوِستا«ى فعلى، اهریمن را خداى ظلمات و اهورا مزدا را خداى نور دانسته و میان آن دو تضادّ قائل است. تفسیر الكاشف. 231) تفسیر نورالثقلین. 232) تفسیر عیّاشى ؛ بحار، ج‏9، ص‏355. - خداوند هم از عدم به وجود آورده است، هم در موجودها، كیفیّات جدید و نوآورى‏هایى قرار مى‏دهد. (آفرینش ابتدائى «خَلَق» آفرینش تَبَعى «جَعَل») - شریك دانستن براى خدا، نوعى انكار خدا وكفر به اوست. «الّذین كفروا بربّهم یعدلون»