eitaa logo
زندگی با قران
158 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 82🌹 از سوره انعام🌹 الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إِيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ كسانى كه ايمان آورده و ايمانشان را به ستم و شرك نيالودند، آنانند كه برايشان ايمنى (از عذاب) است و آنان هدايت يافتگانند. آیه 82🌹 از سوره انعام🌹 الَّذِينَ=کسانی که آمَنُوا=ايمان آوردند وَ لَمْ يَلْبِسُوا=ونیامیختند إِيمانَهُمْ=ایمانشان را بِظُلْمٍ=به ستمی [=شرک] أُولئِكَ=آنانند که لَهُمُ=برایشان هست الْأَمْنُ=ایمنی وَ هُمْ=وآنها مُهْتَدُونَ=راه یافتگان اند آیه 83 🌹ازسوره انعام🌹 وَ تِلْكَ حُجَّتُنا آتَيْناها إِبْراهِيمَ عَلى‌ قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجاتٍ مَنْ نَشاءُ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ اين (نوع استدلال) حجّت ماست كه در برابر قومش به ابراهيم داديم، هر كس را كه بخواهيم (و شايسته بدانيم) به درجاتى بالا مى‌بريم. همانا پروردگارت حكيم و داناست (و بر اساس علم و حكمت مقام انسان‌ها را بالا مى‌برد). آیه 83 🌹ازسوره انعام🌹 وَ تِلْكَ =واین حُجَّتُنا=دلیل ماست آتَيْناها=داديم آن را إِبْراهِيمَ =به ابراهيم عَلى‌=بر قَوْمِهِ=قومش نَرْفَعُ =بالا می بریم دَرَجاتٍ=به مراتبی مَنْ=هرکس را نَشاءُ=بخواهیم إِنَّ=همانا رَبَّكَ=پروردگار تو حَكِيمٌ=سنجیده کارِ عَلِيمٌ=داناست تفسير آیه 👇👇
هدایت شده از سید علی عباسی *
الَّذِينَ آمَنُواْ وَلَمْ يَلْبِسُواْ إِيمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَـئِكَ لَهُمُ الأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ (82) وَتِلْكَ حُجَّتُنَا آتَيْنَاهَا إِبْرَاهِيمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاء إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ (83) : كسانى كه ایمان آورده و ایمانشان را به ستم و شرك نیالودند، آنانند كه برایشان ایمنى (از عذاب) است و آنان هدایت یافتگانند. این (نوع استدلال) حجّت ماست كه در برابر قومش به ابراهیم دادیم، هر كس را كه بخواهیم (و شایسته بدانیم) به درجاتى بالا مى‏بریم. همانا پروردگارت حكیم و داناست (و بر اساس علم و حكمت مقام انسان‏ها را بالا مى‏برد). آیات قبل درباره‏ى توحید و شرك بود و این آیات به منزله‏ى جمع‏بندى آیات گذشته است، چنانكه امام علیه السلام فرمود: مراد از ظلم در این آیه شرك است. (406) در بعضى روایات مراد از ظلم را شك و تردید گرفته‏اند. (407) البتّه شك گاهى غیر اختیارى و مقدّمه‏ى تحقیق است، ولى گاهى جنبه بهانه و تشكیك دارد كه این نوع دوّم، ظلم است. (408) امام باقر علیه السلام فرمود: این آیه درباره حضرت على علیه السلام نازل شد كه لحظه‏اى در طول زندگى به سراغ شرك نرفت. (409) كلمه‏ى «لبس» به معناى پوشاندن است. بنابراین ایمان چون فطرى است، نابود شدنى نیست بلكه غبارهایى آن را مى‏پوشاند. ----- 406) تفسیر نورالثقلین. 407) تفسیر نورالثقلین ؛ كافى، ج‏2، ص‏399. 408) تفسیر راهنما. 409) بحار، ج‏23، ص‏367. - آفت ایمان، ظلم و شرك و به سراغ رهبران غیر الهى رفتن است. «آمنوا و لم‏یلبسوا ایمانهم بظلم» - حفظ ایمان، مهمتر از خود ایمان است. «لم‏یلبسوا ایمانهم بظلم اولئك لهم الامن» - امنیّت و هدایت واقعى، در سایه‏ى ایمان و عدالت است. «آمنوا... لهم الأمن و هم مهتدون» (نه مؤمنانِ ظالم، هدایت یافته‏اند و نه عدالت‏خواهان بى‏ایمان) - تا ایمان خالص نباشد، دلهره است. «و لم یلبسوا...بظلم...لهم الأمن» - علم و حكمت دو شرط لازم براى تدبیر و مدیریّت است. «اِنّ ربّك حكیم علیم» (با توجّه به اینكه كلمه «ربّ» در لغت به معناى مدیر و مربّى آمده است) - موحّدى كه با برهان و دلیل در برابر انحراف‏هاى جامعه بایستد، داراى درجاتى است. «درجات» - درجات الهى، حكیمانه به افراد داده مى‏شود. «نرفع درجات ... حكیم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷سه دستور مهم به مومنان درقرآن🌷 1⃣وفای به عهد 🌹 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻫﺎ [ ﻱِ ﻓﺮﺩﻱ ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻲ ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ، ﺳﻴﺎﺳﻲ ، ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ، ﻧﺬﺭ ، ﻋﻬﺪ ﻭ ﺳﻮﮔﻨﺪ ] ﻭﻓﺎ ﻛﻨﻴﺪ.(مائده ١) انواع پیمان: ✅پیمان الهی مثل ولایت ✅پیمان بشری مثل ازدواج ✅پیمان نفسی بین انسان و خودش 2⃣حلال بودن گوشت چهارپایان 🌹 أُحِلَّتْ لَكُم بَهِيمَةُ الْأَنْعَامِ إِلَّا مَا يُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ [ ﮔﻮﺷﺖِ ] ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﻳﺎﻥ ﺟﺰ ﺁﻧﭽﻪ [ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻌﺪ ، ﺣُﺮﻣﺘﺶ ] ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺣﻠﺎﻝ ﺍﺳﺖ(مائده ١) 3⃣حفظ حرمت احرام حج 🌹 غَيْرَ مُحِلِّي الصَّيْدِ وَأَنتُمْ حُرُمٌ [ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ]ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺷﻜﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣُﺤﺮم [ ﺑﻪ ﺍﺣﺮﺍم ﺣﺞ ﻭ ﻋﻤﺮﻩ ] ﻫﺴﺘﻴﺪ ، ﺣﻠﺎﻝ ﺑﺸﻤﺎﺭﻳﺪ .(مائده ١) https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 84 🌹ازسوره انعام🌹 وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ كُلًّا هَدَيْنا وَ نُوحاً هَدَيْنا مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَيْمانَ وَ أَيُّوبَ وَ يُوسُفَ وَ مُوسى‌ وَ هارُونَ وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ و ما به او (ابراهيم)، اسحاق و يعقوب را بخشيديم و يكايك آنان را هدايت كرديم و نوح را پيش از آنان هدايت كرده بوديم. و از نسل او (ابراهيم)، داود و سليمان و ايّوب و يوسف و موسى و هارون را (نيز هدايت كرديم) و ما اين گونه نيكوكاران را پاداش مى‌دهيم آیه 84 🌹ازسوره انعام🌹 وَ وَهَبْنا=وبخشیدیم لَهُ =به وی إِسْحاقَ =اسحاق وَ يَعْقُوبَ=و يعقوب را كُلًّا =هریکی را [ازایشان] هَدَيْنا =هدايت کردیم وَ نُوحاً=ونوح را هَدَيْنا =هدايت کردیم مِنْ قَبْلُ=پيش ازاین وَ مِنْ=واز ذُرِّيَّتِهِ =فرزندان او داوُدَ =[راه نمودیم] داوود وَ سُلَيْمانَ=وسلیمان وَ أَيُّوبَ=وایوب وَ يُوسُفَ=ویوسف وَ مُوسى‌=وموسی وَ هارُونَ=وهارون را وَ كَذلِكَ=وچنین نَجْزِي =پاداش می دهیم الْمُحْسِنِينَ =نیکوکاران را تفسیر ایه👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ كُلاًّ هَدَيْنَا وَنُوحاً هَدَيْنَا مِن قَبْلُ وَمِن ذُرِّيَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَيْمَانَ وَأَيُّوبَ وَيُوسُفَ وَمُوسَى وَهَارُونَ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (84) : و ما به او (ابراهیم)، اسحق و یعقوب را بخشیدیم و یكایك آنان را هدایت كردیم و نوح را پیش از آنان هدایت كرده بودیم. و از نسل او (ابراهیم)، داود و سلیمان و ایّوب و یوسف و موسى و هارون را (نیز هدایت كردیم) و ما این گونه نیكوكاران را پاداش مى‏دهیم. در این آیه و دو آیه بعد، جمعاً نام 17 نفر از پیامبران آمده است و این ترتیب، نه به حسب زمان است و نه به حسب رتبه، شاید هم تقسیم آنها در این سه آیه بر این اساس باشد كه در آیه 84 نام پیامبرانى آمده است كه حكومت داشتند. در آیه‏ى 85 پیامبرانى كه فقیر بودند و از زندگى دنیا بهره‏اى نداشتند و در آیه‏ى 86 پیامبرانى كه گرفتارى‏هاى ویژه‏اى داشتند. (410) در ضمیر «ذرّیته» دو احتمال است: یكى آنكه ضمیر به حضرت ابراهیم برگردد، چون آیات پیش درباره‏ى اوست و اكثر این افراد از نسل اویند، روایت نیز همین را مى‏فرماید. دیگر آنكه به نوح‏علیه السلام برگردد، چون ضمیر به نام او نزدیكتر است و از نسل او پیامبرانى همچون لوط بوده‏اند. ----- 410) تفسیر المیزان. - فرزند صالح، هدیه و موهبت الهى است. «وهبنا - نجزى» - پیامبرزادگى به تنهایى سبب افتخار نیست، ذرّیه ابراهیم، خودشان كمالاتى داشتند و از هدایت الهى برخوردار بودند. «كلاً هدینا» - سنّتِ هدایت و بعثت، همواره جریان داشته است. «ونوحاً هدینا من قبل» - الطاف الهى بى‏حساب و جهت به كسى داده نمى‏شود. «كذلك نجزى المحسنین»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا