✅ کار خیر کردن مهم نیست، آوردن کار خیر مهم است
✅در قیامت هم معیار حال فعلی افراد است
✅با چهارتا کار خلاف دیگران که انسان نمی گوید «چرا انقلاب کردیم؟»
🔸عمده در آيه محلّ بحث اين است كه مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ ...
🔸نفرمود كسي كار خوب بكند؛ كار خوب كردن مهم نيست.
🔸آن قدر بايد اين كار خوب را حفظ بكند كه در قيامت در دستش باشد نه «مَن فعل الحسنة»، «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ»
اينكه امام(رضوان الله عليه) فرمود معيار، حال فعلي است در قيامت هم ميگويند معيار، حال فعلي است.
🔸«چه چيزي آوردي؟» نه «چه كار كردي؟»
🔸خيليها هستند كار خوب كردند بعد بدّلوها كذا و كذا.
اما وقتي در قيامت سخن از عَرض اعمال شد ميگويند «چه چيزي آوردي؟» نه «چه كردي؟».
🔸«مَن فعل الحسنة» را در قيامت به حساب نميآورند ... يعني وقتي وارد صحنه اعمال ميشود در دستش باشد؛ اين معيار است.
🔸اين كار، كار آساني نيست؛ همه اعمال را انسان بايد لِلّه انجام دهد و مواظب باشد كه چيزي كم نياورد؛ مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْهَا. حالا دستش هست ميگويد من اين كارها را كردم...
🔸اين طور نباشد كه به وسيله سيّئات بعدي يا ندامتهاي بعدي بگوييم «ما حالا چرا اين كار را كرديم؟»
🔸بسيار خُب، چهارتا كار خلاف انسان ديد، چهارتا ضعف ديد، اينكه نميگويد «ما چرا براي جبهه زحمت كشيديم يا براي انقلاب زحمت كشيديم؟» ...
🔸خب آن كارها براي رضاي خدا بود؛ كاري كه براي رضاي خداست اگر ديگري خلاف كرده، بد كرده، كه آدم پشيمان نميشود! ...
🔸حالا چهار نفر چهارتا حرف زدند، چهارتا حادثه پيش آمد، دنيا هم غير از اين نيست؛ دنيا يعني مجموعه همين تلخي و شيرينيها، امتحانها، فراز و فرودها.
به تعبير شيخ عطار، اگر كسي كار خير كرد و اين كار خير را نگه داشت و ذخيره كرد و نگذاشت آسيب ببيند و نگفت اين در دستش است، يك وقت است كسي باغبان خوبي است، ميوه خوبي، گُل خوبي تحصيل ميكند، اما مرتب اين ميوه را دست ميزند، مرتب اين گل را دست ميزند، اين است كه پلاسيده ميشود.
🔸كار خوبي را كه انسان براي رضاي خدا انجام داده هر باري كه اين كار را براي ديگران گفته مثل آن است كه يك بار به اين برگ گل دست بزند.
🔸خب ده بار كه انسان بگويد اين ديگر پژمرده ميشود؛ وقتي انسان كار را براي رضاي خدا كرد ديگران ميگويند، ديگران ميگويند، اين را معطّرتر ميكند؛ ولي خود انسان كه بگويد، هر بار كه گفته مثل اين است كه يك بار به اين برگ گل دست بزند.
🔸اصلاً برگ گُل براي آن است كه دست به آن نزنند؛ اگر گفتند كه «در كار گلاب و گل حكم ازلي اين بود/كاين شاهد بازاري وان پردهنشين باشد ...
🔸به هر تقدير اگر كسي كار خيري كرده، هر باري كه اين كار را گفته، مثل آن است كه يك بار به اين برگ گل دست زده؛ خُب اين كم كم پژمرده ميشود؛ ولي اگر اين راز را نگه داشت و لِلّه بود، اين در قيامت با گل معطّر ميآيد، مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ، آنگاه فَلَهُ خَيْرٌ مِنْهَا ...
🔹برگرفته از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره نمل، آیات 89 و 90
🕋 ر.کانال رنگ خدا
💫 دستورالعملهای آیتالله بهجت برای شفای بیماران
🔻موارد سفارش شده از حضرت آیتاللهالعظمی بهجت قدسسره جهت شفای بیماران:
1️⃣ آب زمزم با تربت سیدالشهداء علیهالسلام مخلوط شود و به نیت شفا میل نماید.
🔸 حضرت آیت الله بهجت در پاسخ به چگونگی انجام این دستورالعمل میفرمودند: مقدارکمی تربت امام حسین علیهالسلام مثلا به قدر دانه ماش، در یک لیوان آب زمزم مخلوط بفرمایید و مریض صبح و شب یک جرعه (به اندازه یک قاشق چایخوری) به نیت شفا میل نمایند.
🔸 در مواردی که به دلایل پزشکی یا به هر دلیل دیگر، امکان انجام این کار توسط خود مریض وجود نداشت؛ میفرمودند شخص دیگری به نیابت از وی به همین نیت استشفاء، میل نماید.
🔸در مواردی که، تربت سیدالشهدا علیهالسلام در دسترس نبود؛ میفرمودند: میتوان با تراشیدن مقداری از مهر یا تسبیح تربت سیدالشهداء علیهالسلام این دستورالعمل را انجام داد.
2️⃣ به همین نیت به افراد متعدد صدقه بدهید، ولو به هر کدام زیاد نباشد؛ تا انشاءالله خداوند شفا عنایت فرماید.
3️⃣ هفتاد بار سورۀ حمد را به مخلوط آب زمزم و تربت بخوانید و سپس آن را به مریض بدهید تا بهصورت مرتب هر روز بخورد.
4️⃣ به نیت شفا هر روز هفت بار سورۀ حمد را قرائت کنید. و همچنین هر که به عیادت مریض میآید به نیت شفا سورۀ حمد را بخواند.
5️⃣ مریض پس از نماز صبح دو رکعت نماز حاجت بخواند و پس از آن سه مرتبه بگوید:
🔸اللَّهُمَ اشْفِنِي بِشِفَائِكَ وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِي بِعَافِیَتِكَ فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِك بِحُرْمَةِ الإمامِ الکاظِم علیهالسلام.
خدایا، مرا به شفای خود شفا ده و به دوای خود دوا ده و از بلایت عافیتم بخش؛ چرا که من بندۀ تو و فرزند بندۀ توأم.
⭕️ البته اگر مریض کودک است یا به هردلیلی نمیتواند این دعا را خودش بخواند، شخصی دیگر میتواند به نیت شفای او، این دعا را به صورت ذیل بخواند:
🔸اللَّهُمَ اشْفِه بِشِفَائِكَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِكَ وَ عَافِهِ بِعَافِیَتِكَ فَإِنَّهُ عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِك، بِحُرْمَةِ الإمامِ الکاظِم علیهالسلام.
خدایا، او(بیمار) را به شفای خود شفا ده و به دوای خود دوا ده و از بلایت عافیت بخش؛ چرا که او بندۀ تو و فرزند بندۀ توست.
6️⃣ آیتالله بهجت رحمهالله میفرمودند: «برای سلامتی چشم، بعد از نمازها، آیتالکرسی خوانده شود، و پس از خواندن آن دستها بر روی چشمها گذاشته و بگوید:
أَللهُمَّ احْفَظْ حَدَقَتَیَّ بِحَقِّ حَدَقَتَیْ عَلِی بْنِ أَبِی طالِبٍ، أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ علیهالسلام.
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/10672
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
حضرت زینب وواقعه کربلا.ppsx
2.21M
✳️ پاورپوینت حضرت زینب سلام الله علیها وواقعه کربلا
📚کانال بانک پاورپوینت👇
@bankpowerpoint
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔴 ۴ اقرار روحانی در یک سخنرانی
♦️آقای روحانی امروز جملهای را گفت که از آن میتوان چهار اعتراف کلیدی را استخراج کرد.
🔺حسن روحانی گفت: «برخیها خطاب به دولت دوازدهم میگویند که چرا عین قولهایی را که اول دولت دادید، نمیتوانید عمل کنید؛ ما در شرایط صلح آن قولها را داده بودیم و بعد وارد شرایط جنگ شدیم و این جنگ را هم ما انتخاب و شروع نکرده و حتی بهانه را هم ما به دست دشمنان ندادیم.»
1️⃣نکته اول؛ رئیس جمهوری تا چندی پیش ارائه «وعدههای انتخاباتی» را منکر میشد. روحانی 18 آذر امسال و به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان گفت: «کِی گفتیم مشکلات را 100 روزه حل میکنیم؟»
2️⃣نکته دوم؛ رئیس جمهور امروز گفت که وعدهها در دوران صلح بوده، اما کشور الان در شرایط جنگ قرار دارد. فرض کنید این گزاره را چشم بسته قبول کرده، اما سوالی را مطرح میکنیم. چه کسی در این مدت کشور را از صلح به جنگ کشاند؟ آیا متصدی قوه اجرایی کشور در این دوران شخصی غیر از خود رئیس جمهور بود؟ به عبارتی سادهتر، رئیس جمهور امروز کارنامه خود را از جایگاه منتقد بررسی کرد. بنابراین آقای روحانی اعتراف کرد که در این مدت کشور را از موقعیت «صلح» به موقعیت «جنگ» اقتصادی کشانده است
3️⃣نکته سوم؛ آقای روحانی در رقابتهای انتخاباتی در راستای رقیب هراسی، از شرایط وخیم و جنگی صحبت میکرد و کلید و راه حل آن را در انتخاب خودش و تیمش میدید. اما الان با اشاره به زمان انتخابات میگوید که آن زمان «زمان صلح» بوده است. بنابراین او اعتراف میکند که کشور در مقطع انتخابات نه تنها در شرایط وخیم و جنگی نبوده، بلکه در شرایط صلح بوده است. مضاف بر آن، اظهار نظر امروز، نادرست بودن ادعای آن زمان آقای روحانی را اثبات کرده و به نظر میرسد شرایط انتخابات و هول رایآوری در صندوقهای انتخابات باعث شده بود که ایشان چنین فضایی را ترسیم کند.
4️⃣نکته چهارم؛ مقامات دولتی از جمله رئیس جمهور بارها یکی از بزرگترین دستاوردهای برجام را خارج کردن ایران از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل و به عبارتی دور کردن سایه جنگ عنوان کردهاند؛ اما جالب است که جمله امروز آقای روحانی به صراحت نشان میدهد که ادعاهای قبلی او و اعضای کابینهاش نسبتی با واقعیت نداشتهاند و برجام کارکرد امنیتی هم حتی نداشته است
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
🌹توسل به #حضرت_زینب سلام الله علیها و بیان فضائل آن حضرت
🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369