eitaa logo
آیات برگزیده
793 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
📢امر به معروف و نهی منکر واجب فراموش شده ✨🌸پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله گروهی هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولی مردم به مقامی که خداوند به خاطر امر به معروف و نهی از منکر به آنان عطا فرموده غبطه می خورند. 🌙@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره لقمان آیه ۱۸ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۱۸وَ لاتُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنّاسِ وَ لاتَمْشِ فِی الأَرْضِ مَرَحاً إِنَّ اللّهَ لایُحِبُّ کُلَّ مُخْتال فَخُور 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆 ۱۸ ـ (پسرم!) با بى اعتنائى از مردم روى مگردان، و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ متکبر مغرورى را دوست ندارد. 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆 سپس، لقمان به مسائل اخلاقى در ارتباط با مردم و خویشتن پرداخته، نخست تواضع و فروتنى و خوشروئى را توصیه کرده مى گوید: با بى اعتنائى از مردم روى مگردان (وَ لاتُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنّاسِ). و مغرورانه بر روى زمین راه مرو (وَ لاتَمْشِ فِی الأَرْضِ مَرَحاً). چرا که خداوند هیچ متکبر مغرورى را دوست نمى دارد (إِنَّ اللّهَ لایُحِبُّ کُلَّ مُخْتال فَخُور). تُصَعِّرْ از ماده صَعْر در اصل یک نوع بیمارى است که به شتر دست مى دهد و گردن خود را کج مى کند. مَرَح (بر وزن فرح) به معنى غرور و مستى ناشى از نعمت است. مُخْتال از ماده خیال ، و خیلاء به معنى کسى است که با یک سلسله تخیلات و پندارها خود را بزرگ مى بیند. فَخُور از ماده فخر به معنى کسى است که نسبت به دیگران فخر فروشى مى کند (تفاوت مختال و فخور در این است که: اولى، اشاره به تخیلات کبرآلود ذهنى است، و دومى، به اعمال کبر آمیز خارجى). و به این ترتیب، لقمان حکیم در اینجا به دو صفت بسیار زشت ناپسند که مایه از هم پاشیدن روابط صمیمانه اجتماعى است اشاره مى کند: یکى تکبر و بى اعتنائى ، و دیگر غرور و خودپسندى ، که هر دو در این جهت مشترکند که انسان را در عالمى از توهم و پندار و خودبرتربینى، فرو مى برند، و رابطه او را از دیگران قطع مى کنند. مخصوصاً با توجه به ریشه لغوى صعر روشن مى شود که این گونه صفات یک نوع بیمارى روانى و اخلاقى است، یک نوع انحراف در تشخیص و تفکر است، و گرنه، یک انسان سالم از نظر روح و روان، هرگز گرفتار این گونه پندارها و تخیلات نمى شود. ناگفته پیدا است: منظور لقمان ، تنها مسأله روى گرداندن از مردم و یا راه رفتن مغرورانه نیست، بلکه، منظور، مبارزه با تمام مظاهر تکبر و غرور است اما از آنجا که این گونه صفات، قبل از هر چیز، خود را در حرکات عادى و روزانه نشان مى دهد، انگشت روى این مظاهر خاص گذارده است. 🌙@ghorun
031018.mp3
98.4K
سوره لقمان ۱۸ استاد پرهیزکار 🌙@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی حجت الاسلام قرائتی با موضوع تفسیر سوره لقمان - آیه ۱۸ 🌙@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 دعای روز هجدهم ماه رمضان خدایا آگاهم کن در آن برای برکات سحرهایش و روشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش و بکار به همه اعضایم به پیروی آثارش، به نور خودت، ای روشنی بخش دل‌های حق شناسان 🌙@ghorun
Tahdir joze17.mp3
3.8M
📖 تندخوانی جزء هجدهم قرآن کریم 🎙 استاد معتز آقایی 🌙 @ghorun
Quran-Farsi-Juz-18.mp3
46.82M
ترجمه قرآن صوتی فارسی محمدمهدی فولادوند جزء هجدهم 🆔@ghorun
رسول خدا(ص): 🫀گناه پی در پی،قلب را می میراند. 📚مجموعه ورام؛2:118 🌙@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎منتظران آخرالزمانی پیش خدا محبوبترند 🎙سخنرانی استاد عالی 🌙@ghorun
امام علی علیه السلام : 💠فَاخْزُنْ لِسَانَكَ، كَمَا تَخْزُنُ ذَهَبَكَ وَ وَرِقَكَ؛ فَرُبَّ كَلِمَة سَلَبَتْ نِعْمَةً وَ جَلَبَتْ نِقْمَةً. ⚜️زبانت را همچون طلا و نقره ات حفظ كن اى بسا گفتن يك كلمه نعمت بزرگى را از انسان سلب كرده يا بلا و مصيبتى را فراهم ساخته است. 📚نهج البلاغه حكمت ٣٨١ 🌙@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂⚫️🍂〰〰〰〰🍂⚫️🍂 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره لقمان آیه ۱۹ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰🍂 آیه۱۹) وَاقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ ۚ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ 〰〰〰〰〰🍂 آیه۱۹) و در رفتارت میانه روی اختیار کن و سخن آرام گو (نه با فریاد بلند) که زشت‌ترین صداها صوت الاغ است 〰〰〰〰〰🍂 تفسیر آیه) در این آیه دو برنامه دیگر اخلاقی را که جنبه اثباتی دارد- در برابر دو برنامه گذشته که جنبه نفی داشت- بیان کرده، می‌گوید: پسرم! «در راه رفتن اعتدال را رعایت کند» (وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ). «از صدای خود بکاه» و هرگز فریاد مزن (وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِکَ). «چرا که زشت‌ترین صداها صدای خران است»! (إِنَّ أَنْکَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِیرِ). در واقع در این دو آیه از دو صفت، نهی و به دو صفت، امر شده: «نهی» از «خود برتر بینی»، و «خود پسندی»، که یکی سبب می‌شود انسان نسبت به بندگان خدا تکبر کند، و دیگری سبب می‌شود که انسان خود را در حد کمال پندارد، و در نتیجه درهای تکامل را به روی خود ببندد هر چند خود را با دیگری مقایسه نکند. و «امر» به رعایت اعتدال در «عمل» و «سخن»، زیرا تکیه روی اعتدال در راه رفتن یا آهنگ صدا در حقیقت به عنوان مثال است. و به راستی کسی که این صفات چهار گانه را دارد انسان موفق و خوشبخت و پیروزی است، در میان مردم محبوب، و در پیشگاه خدا عزیز است. از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله نقل شده: «بیشترین چیزی که سبب می‌شود امت من به خاطر آن وارد بهشت شوند تقوای الهی و حسن خلق است». برگزیده تفسیر نمونه) 🏴 @ghorun
031019.mp3
82K
سوره لقمان ۱۹ استاد پرهیزکار 🏴 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘 🌱دعای روز نوزدهم ماه مبارک «خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش و آسان کن راه مرا به سوی خیرهایش و محروم نکن ما را از پذیرفتن نیکی‌هایش،‌ای راهنمای به سوی حق آشکار» ▪️@ghorun
Tahdir joze19.mp3
4.02M
📖 تندخوانی جزء نوزدهم قرآن کریم 🎙 استاد معتز آقایی ▪️ @ghorun
15-19-tarjomeshenidari(rasekhoon.net).mp3
24.57M
ترجمه قرآن صوتی فارسی محمدمهدی فولادوند جزء نوزدهم ▪️@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعمال شب‌های قدر بر دو نوع است: اعمالی مشترکی که در هر سه شب انجام می‌شود و اعمالی که مخصوص هر یک از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست ‌و سوم ماه مبارک رمضان است. در مفاتیح الجنان درباره اعمال ماه رمضان چنین بیان شده است: این شب باعظمت، آغاز شب‌های قدر است و در طول سال، شبی به خوبی و فضلیت آن یافت نخواهد شد و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است و تقدیر امور سال در این شب صورت می‌گیرد و فرشتگان در این شب به‌اذن پروردگار به زمین فرود می‌آیند و به محضر امام زمان (عج) می‌رسند و آنچه را که برای هر فرد مقدّر شده بر پیشگاه آن حضرت عرضه می‌دارند. ◾️ @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌙🌙〰〰〰〰 ✴️احیای شب نوزدهم ماه مبارک در کلام مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی ▪️ @ghorun
💢🌿💢🌿💢▫️▫️▫️▫️▫️ 💠شیخ کفعمى در مصباح و بلد الامین و شیخ شهید در مجموعه خود از حضرت رسول صلى الله علیه و آله نقل کرده‌اند که آن حضرت فرمودند: هر که این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبى بخواند حق تعالى بیامرزد گناهان او را تا روز قیامت و دعا این است: اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ اللَّهُمَّ أَغْنِ کُلَّ فَقِیرٍ اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ اللَّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیَانٍ اللَّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدِینٍ اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کُلِّ مَکْرُوبٍ اللَّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَرِیبٍ اللَّهُمَّ فُکَّ کُلَّ أَسِیرٍ اللَّهُمَّ أَصْلِحْ کُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِینَ اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاکَ اللَّهُمَّ غَیِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِکَ اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّیْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ 🌙 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️◾️▪️◾️▪️◾️〰〰〰〰〰 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره لقمان آیه ۲۰ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۲٠أَ لَمْ تَرَوْا أَنَّ اللّهَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللّهِ بِغَیْرِ عِلْم وَ لا هُدىً وَ لا کِتاب مُنِیر 📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋📓 ۲٠ ـ آیا ندیدید خداوند آنچه را در آسمانها و زمین است مسخر شما کرده، و نعمت هاى آشکار و پنهان خود را به طور فراوان بر شما ارزانى داشته است؟! ولى بعضى از مردم بدون هیچ دانش و هدایت و کتاب روشنگرى درباره خدا مجادله مى کنند! 📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋📓🖋 تکیه گاه مطمئن! بعد از پایان اندرزهاى ده گانه لقمان در زمینه مبدأ و معاد، راه و رسم زندگى و برنامه هاى اجتماعى و اخلاقى ، قرآن براى تکمیل آن، به سراغ بیان نعمت هاى الهى مى رود، تا حسّ شکرگزارى مردم را برانگیزد، شکرى که سرچشمه معرفة اللّه و انگیزه اطاعت فرمان او مى شود. روى سخن را به همه انسان ها کرده مى گوید: آیا ندیدید، خداوند آنچه را در آسمانها و زمین است مسخر فرمان شما کرد، که در مسیر منافع و سود شما حرکت کنند ؟ (أَ لَمْ تَرَوْا أَنَّ اللّهَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرْضِ). تسخیر موجودات آسمانى و زمینى، براى انسان، مفهوم وسیعى دارد: هم شامل امورى مى شود که در قبضه اختیار او است و با میل و اراده اش در مسیر منافع خود به کار مى گیرد، مانند بسیارى از موجودات زمینى، و هم امورى که در اختیار انسان نیست اما خداوند آنها را مأمور ساخته به انسان خدمت کنند، همچون خورشید و ماه. بنابراین، همه موجودات، مسخّر فرمان خدا در طریق سود انسان ها هستند خواه مسخّر فرمان انسان باشند، یا نه؟ و به این ترتیب لام در لَکُم ، لام منفعت است. آن گاه مى افزاید: خداوند نعمت هاى خود را ـ اعم از نعمت هاى ظاهر و باطن ـ بر شما گسترده و افزون ساخت (وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً). أَسْبَغ از ماده سَبْغ (بر وزن صبر) در اصل به معنى پیراهن یا زره گشاد و وسیع و کامل است، سپس به نعمت گسترده و فراوان نیز اطلاق شده است. در این که: منظور از نعمت هاى ظاهر و باطن در این آیه چیست؟ مفسران بسیار سخن گفته اند: بعضى، نعمت ظاهر را چیزى مى دانند که براى هیچ کس قابل انکار نیست همچون آفرینش حیات و انواع روزى ها و نعمت هاى باطن را اشاره به امورى مى دانند که بدون دقت و مطالعه قابل درک نیست (مانند بسیارى از قدرتهاى روحى و غرائز سازنده). بعضى، نعمت ظاهر را اعضاى ظاهر و نعمت باطن را قلب شمرده اند. بعضى دیگر، نعمت ظاهر را زیبائى صورت و قامت راست و سلامت اعضاء و نعمت باطن را معرفة اللّه دانسته اند. در حدیثى از پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: ابن عباس از آن حضرت در این زمینه سؤال کرد، فرمود: اى ابن عباس! نعمت ظاهر ، اسلام است، و آفرینش کامل و منظم تو به وسیله پروردگار و روزى هائى که به تو ارزانى داشته. و اما نعمت باطن ، پوشاندن زشتى هاى اعمال تو و رسوا نکردنت در برابر مردم است . در حدیث دیگرى از امام باقر(علیه السلام) مى خوانیم: نعمت آشکار، پیامبر(صلى الله علیه وآله) و معرفة اللّه و توحید است که پیامبر(صلى الله علیه وآله) آورده، و اما نعمت پنهان، ولایت ما اهلبیت(علیهم السلام) و پیمان دوستى با ما است . ولى، در حقیقت هیچ گونه منافاتى در میان این تفسیرها، وجود ندارد و هر کدام یکى از مصداقهاى روشن نعمت ظاهر و باطن را بیان مى کند، بى آن که مفهوم گسترده آن را محدود سازد. و در پایان آیه، از کسانى سخن مى گوید که نعمت هاى بزرگ الهى را که از درون و برون، انسان را احاطه کرده، کفران مى کنند، و به جدال و ستیز در برابر حق برمى خیزند، مى فرماید: بعضى از مردم هستند که درباره خداوند بدون هیچ دانش و هدایت و کتاب روشنى، مجادله مى کنند (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللّهِ بِغَیْرِ عِلْم وَ لا هُدىً وَ لا کِتاب مُنِیر). و به جاى این که: بخشنده آن همه نعمت هاى آشکار و نهان را بشناسند، رو به سوى شرک و انکار، از سر جهل و لجاجت مى آورند. در این که: فرق میان علم ، هدایت و کتاب منیر چیست؟ شاید بهترین بیان این باشد که: علم اشاره به ادراکاتى است که انسان از طریق عقل و خرد خویش درک مى کند، و هدى اشاره به معلمان و رهبران الهى و آسمانى و دانشمندانى است که مى توانند در این مسیر دست او را بگیرند و به سر منزل مقصود برسانند، و کتاب منیر کتابهاى آسمانى مى باشد که از طریق وحى، قلب و جان انسان را پر فروغ مى سازند. 🏴@ghorun