eitaa logo
آیات برگزیده
828 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
4هزار ویدیو
128 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان بله ble.ir/join/4EhPvLzQk6 ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙 اعمال ماه شعبان ذکر تهلیل 1000 بار در طول ماه 🆔 @ghorun
4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 فضائل ماه مبارک شعبان از منظر رهبر معظم انقلاب 🆔 @ghorun
🍃🔸🍃🔸🍃🔸🍃🔸 📝امام صادق علیه السلام: إذا قالَ الرَّجُلُ: «اَللّٰهُمَّ اغْفِر لِلْمُؤمِنینَ وَالْمُؤمِناتِ، وَالْمُسلِمینَ وَالْمُسلِماتِ، اَلْأَحیاءِ مِنْهُم وجَمیعِ الْأَمْواتِ» رَدَّ اللّهُ عَلَیهِ بِعَدَدِ مَن مَضى ومَن بَقِیَ مِن کُلِّ إنسانٍ دَعوَةً هرگاه شخصى بگوید: «اَللّهُمَّ اغْفِر لِلْمُؤمِنینَ وَالْمُؤمِناتِ، وَالْمُسلِمینَ وَالْمُسلِماتِ، اَلْأَحیاءِ مِنْهُم وجَمیعِ الْأَمْواتِ»، خداوند به شمارِ هر انسانى که درگذشته و هر انسانى که باقى است ، یک دعا به او برمى گردانَد فلاح السائل صفحه۱۱۰ 🆔 @ghorun
🪴حکمت 87 نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): عَجِبْتُ لِمَنْ يَقْنَطُ، وَ مَعَهُ الِاسْتِغْفَارُ. ارزش استغفار (طلب بخشش از خدا) (اخلاقى، معنوى): و درود خدا بر او، فرمود: در شگفتم از كسى كه مى تواند استغفار كند و نااميد است 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فرقان آیه ۵۷ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۵۷قُلْ ما أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْر إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِیلاً 🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺 ۵۷ ـ بگو: من در برابر آن (ابلاغ آئین خدا) هیچگونه پاداشى از شما نمى طلبم; مگر کسى که بخواهد راهى به سوى پروردگارش برگزیند (این پاداش من است) . 🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺 آن گاه به پیامبر(صلى الله علیه وآله) دستور مى دهد: به آنها بگو: من از شما در برابر این قرآن و ابلاغ این آئین آسمانى، هیچ گونه اجر و پاداشى مطالبه نمى کنم (قُلْ ما أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْر). بعد اضافه مى کند: تنها اجرى که من مى خواهم این است که: مردم بخواهند راهى به سوى پروردگارشان برگزینند (إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِیلاً). یعنى تنها اجر و پاداش من هدایت شما است، آن هم از روى اراده و اختیار نه اکراه و اجبار، و این تعبیر جالبى است که نهایت لطف و محبت پیامبر(صلى الله علیه وآله) را نسبت به پیروانش مى رساند; چرا که اجر و مزد خود را سعادت و خوشبختى آنان مى شمرد. بدیهى است هدایت امت، اجر معنوى فوق العاده اى براى پیامبر (صلى الله علیه وآله) دارد; چرا که: الدّالُّ عَلَى الْخَیْرِ کَفاعِلِهِ: هر کس راهنماى کار خیرى باشد همچون رهرو آن راه است . در تفسیر این آیه، احتمالات دیگرى نیز داده اند، از جمله: جمعى از مفسرین معتقدند: معنى آیه چنین است: من از شما هیچگونه پاداشى نمى خواهم مگر این که: خود بخواهید اموالى در راه خدا به نیازمندان انفاق کنید که آن بسته به میل خود شما است . ولى، تفسیر اول، بسیار نزدیک تر به معنى آیه است. از آنچه در بالا گفتیم، روشن شد: ضمیر در علیه به قرآن و تبلیغ آئین اسلام، باز مى گردد; چرا که سخن از عدم مطالبه اجر و پاداش در برابر این دعوت است. این جمله، علاوه بر این که: بهانه هاى مشرکان را قطع مى کند، روشن مى سازد: قبول این دعوت الهى، بسیار سهل، ساده و آسان و براى همه کس بدون هیچ زحمت و هزینه اى امکان پذیر است. و این خود، گواهى است بر صدق دعوت پیامبر(صلى الله علیه وآله)، پاکى فکر و برنامه او; چرا که مدعیان دروغین حتماً براى اجر و پاداشى ـ خواه مستقیم یا غیر مستقیم ـ دست به این کار مى زنند. 🆔@ghorun
Parhizkar025057.mp3
زمان: حجم: 118.1K
🎙سوره فرقان : ۵۷ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻یقین بدان که به همه آرزو های خود نخواهی رسید. 🆔@ghorun
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شرح حدیث اخلاق از (ع) توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ▫️ آثار دنيوی و اخروی سخن نیکو: 🔸افزايش رزق 🔹تأخير در اجل انسان 🔸محبوبيت درميان خانواده 🔹ورود به بهشت 💻 Farsi.khamenei.ir
🌺امام سجاد علیه السلام فرمودند: لَو ماتَ مَن بَینَ المَشرقِ وَ المغربِ لَما استَوحَشتُ بَعدَ اَن یَکونَ القرآنُ مَعِیَ؛ اگر همه‌ی آنان که بین مشرق و مغرب‌اند بمیرند، امّا قرآن همراهم باشد هرگز دچار وحشت نخواهم شد. 📓اصول کافی، ج ۲، ص ۶۰۲ 🆔@ghorun
🌹حکمت ۸۸ نهج‌البلاغه وَ حَكَى عَنْهُ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْبَاقِرُ (علیه السلام) أَنَّهُ (علیه السلام) قَالَ: كَانَ فِي الْأَرْضِ أَمَانَانِ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ وَ قَدْ رُفِعَ أَحَدُهُمَا، فَدُونَكُمُ الْآخَرَ، فَتَمَسَّكُوا بِهِ؛ أَمَّا الْأَمَانُ الَّذِي رُفِعَ فَهُوَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، وَ أَمَّا الْأَمَانُ الْبَاقِي فَالاسْتِغْفَارُ؛ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى "وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ". ابو جعفر، امام محمد باقر (ع) از آن حضرت حكايت كند كه فرمود: بر روى زمين مردم را از عذاب خدا، دو چيز مايه امان بود: يكى از آن دو برداشته شد و ديگرى برجاست آنرا بگيريد و بدان تمسك جوييد. آن امان كه برداشته شد رسول الله (صلى الله عليه و آله) بود. و آن امان كه برجاى ماند، استغفار است. خداى تعالى فرمايد: «تا آن گاه كه تو در ميانشان هستى، خدا عذابشان نكند و تا آن گاه كه از خدا آمرزش مى طلبند خدا عذابشان نخواهد كرد». سيد رضى گويد: امام (ع) اين معنى را چه نيكو بيرون كشيده اند و استنباط كرده اند. 🆔@ghorun