......🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿......
خداوند آه مریض را دوست دارد:
مریض در حال #بیماری آه میکشد، تقاضای شفا میکند، خداوند این حالت مریض را دوست دارد و میپسندد که با او راز و نیاز میکند گاهی هم برای بالا رفتن درجات و مقامات معنوی خداوند او را مریض میکند.
بهترین بیمار آن است که در این مصیبت صبر کند و درد را کتمان کند و نزد افراد از مرضش شکوه نکند تا اینکه عافیت الهی و ثواب کامل نصیبش شود.
▫️احادیث و روایات بسیاری از معصومین(ع) درباره بهرهها و آثار معنوی بیماری برای شخص بیمار وجود دارد از جمله امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند: «همانا در بهشت منزلتی است، هیچ بندهای بدان نرسد مگر با بلایی که (در دنیا) به بدنش رسد».
ایشان همچنین میفرمایند: «بنده را نزد خدا مقام و منزلتی است که بدان نرسد مگر با یکی از این دو: از بین رفتن مال و داراییاش یا رسیدن بلایی به جسمش»
پیامبر خدا(ص) نیز در این خصوص در حدیثی زیبا تصریح میفرمایند که گناهان شخص بیمار، همچون برگ درخت، میریزد. و در ادامه میفرمایند: «زن و مرد مؤمن پیوسته در جان و مال و فرزندشان گرفتار بلا میشوند تا آنکه بدون گناه، خدا را دیدار کنند»
لحظههای درد، آثار لحظههای گناه را از میان میبرد.
آن حضرت همچنین در حدیثی دیگر بیماری را محو کننده گناهان معرفی کرده و میفرمایند: «لحظههای درد، آثار لحظههای گناه را از میان میبرد».
رسول مکرم اسلام در جایی دیگر میفرمایند: «به مؤمن در بیماریاش پاداش داده نمیشود؛ امّا گناه او فرو پوشانده میشود».
همچنین ایشان در جای دیگری فرمودهاند: انسان مؤمن، چون بیماری به وی برسد و خداوند، او را عافیت دهد، این بیماری، کفّاره گناهان گذشته او و مایه اندرز برای آینده اوست».
امام سجاد(ع) نیز خطاب به بیماری که بهبود یافته بود، فرمودند: «پاک شدن از گناهان، بر تو مبارک باد! خداوند، تو را یاد کرده است. او را یاد کن، و از تو درگذشته است. او را سپاس گوی».
✏️ @ghorun
...............🔷.🔹.⭕️⭕️⭕️.🔹.🔷...............
بسم اللّه الرحمن الرحیم
دوستان سوره نساء آیه۵۶ به همراه ترجمه،تفسیر و کلیپ اختصاصی آیه لطفا پس از خواندن دشر دهید.التماس دعا
.....•...•...•...•...•...•...•...•...
آیه۵۶) إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا
... ... ... ... ... ... ....⭕️⭕️⭕️
آیه۵۶) كسانی كه به آیات ما كافر شدند، بزودی آنها را در آتشی وارد میكنیم كه هرگاه #پوست های تنشان (در آن) بریان گردد (و بسوزد)، پوستهای دیگری به جای آن قرار میدهیم، تا كیفر (الهی) را بچشند. خداوند، توانا و حكیم است (و روی حساب، كیفر میدهد).
.....•...•...•...•...•...•...•...•...
تفسیر آیه۵۶) سختى آتش دوزخ
در تعقیب آیات گذشته، در این دو آیه، سرنوشت افراد با ایمان و بى ایمان تشریح شده است، آیه نخست مى گوید: کسانى که به آیات ما کافر شدند، به زودى آنها را در آتشى وارد مى کنیم که هر گاه پوست هاى تنشان در آن بریان گردد، پوست هاى دیگرى به جاى آن قرار مى دهیم تا کیفر الهى را بچشند (إِنَّ الَّذینَ کَفَرُوا بِآیاتِنا سَوْفَ نُصْلیهِمْ ناراً کُلَّما نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْناهُمْ جُلُوداً غَیْرَها لِیَذُوقُوا الْعَذابَ).
علت این تبدیل پوست ها ظاهراً این است که به هنگام سوخته شدن پوست، ممکن است درد کمتر احساس شود اما براى این که مجازات آنها تخفیف نیاید و درد و الم را کاملاً احساس کنند، پوست هاى تازه اى بر بدن آنها مى روید و این نتیجه اصرار در زیر پا گذاشتن حق و عدالت و انحراف از فرمان خدا است.
و در پایان آیه مى فرماید: خداوند نسبت به انجام این گونه مجازات ها هم قادر و توانا است و هم حکیم است و روى حساب کیفر مى دهد (إِنَّ اللّهَ کانَ عَزیزاً حَکیماً).
☀️گناه پوست هاى جدید چیست؟
ممکن است بعضى ایراد کنند: آیات فوق مى گوید: هنگامى که پوست تن بدکاران مى سوزد، ما پوست هاى تازه اى به جاى آن قرار مى دهیم، تا کیفر الهى را بچشند در حالى که پوست هاى اصلى گناهکارند و مجازات پوست هاى تازه با اصل عدالت سازگار نیست؟
پاسخ:
درست عین همین پرسش را ابن اَبِى العَوجاء آن مرد مادى معروف معاصر امام صادق(علیه السلام) از آن حضرت کرد و پس از تلاوت آیه فوق گفت: ما ذَنْبُ الْغَیْرِ: یعنى گناه آن پوست هاى دیگر چیست ؟
امام(علیه السلام) پاسخى کوتاه و پر معنى به او داده، فرمود: هِىَ هِىَ وَ هِىَ غَیْرُها: یعنى پوست هاى نو همان پوست هاى سابق و در عین حال غیر آن است !
ابن ابى العوجاء که مى دانست در این عبارت کوتاه سرى نهفته شده است، گفت: مَثِّلْ لِى ذلِکَ شَیْئاً مِنْ أَمْرِ الدُّنیا: در این زمینه مثالى براى من بزن !
امام(علیه السلام) گفت: أَ رَأَیْتَ لَوْ أَنَّ رَجُلاً أَخَذَ لَبِنَةً فَکَسَرَها، ثُمَّ رَدَّها فِى مَلْبَنِها، فَهِىَ هِىَ، وَ هِىَ غَیْرُها: این همانند آن است که کسى خشتى را بشکند و خرد کند، دو مرتبه آن را در قالب بریزد و به صورت خشت تازه اى درآورد، این خشت دوم همان خشت اول است و در عین حال خشت نوى مى باشد (ماده اصلى محفوظ است و تنها صورت آن تغییر کرده است).
از این روایت استفاده مى شود: پوست هاى جدید از همان مواد پوست هاى پیشین تشکیل مى گردد.
ضمناً باید توجه داشت: پاداش و کیفر در حقیقت با روح و قوه درک انسان ارتباط دارد، و جسم همواره وسیله اى است براى انتقال پاداش و کیفر به روح انسان.
تفسیر نمونه)
🆔 @ghorun
17.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پوست معجزه قرآن (سوره نسا:۵۶)
✅ پیشنهاد ویژه کانال
🎥 کلیپ را از دست ندهید
#معجزات_علمی_قرآن
#کلیپ
🆔🔮 @ghorun