10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۵ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوب یکم انرژی بدیم به معلم فکوریااااااا 🤩
مثل دانشآموزان که خسته میشند، نرمش میدیم که سر حال بشند،
ما فرهنگیان هم بعد از مدتها سکون و تماشا کردن شرایط و منفعل بودن، نیاز به حرکت و نرمش داریم که سرحال بشیم 😉
معلمی و کنار دانش آموزان بودن، یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست 😍
#نکته_گرام
👈 دوره ۱، شماره ۳
✍ سردبیر: محدثه عسکری
🖊 نویسندگان: امیرحسین شهبازی، هیوا یوسفی، ریحانه جعفری،نرجس سقایی، زهرا احمدی
🔰 چگونه یک کلاس شاد داشته باشیم؟
شادابی، یکی از اصول مهارتهای زندگی است. بدون خوشحالی و شادی هیچ یک از امکانات و یا موفقيتهای زندگی دلنشین نیست.
ما به عنوان معلم باید کلاس شادی را برای دانشآموزانمان فراهم کنیم. در ادامه به چند مورد از ایجاد کلاس شاد اشاره شده است:
۱. شادابی معلم: برای کلاس شاد داشتن، خود معلم ابتدا باید شاد وخوشحال باشد تا این انرژی مثبت را به دانشآموزان القا کند.
۲. روش تدریس: مدیریت کلاس، عامل غیر قابل انکاری در میزان اثرگذاری در نشاط کلاس است. معلمی که دائما بچهها را درگیر میکند، به بحث میکشاند، به تفکر وا میدارد، اجازه میدهد خودشان مطالب و مسائل را کشف و حل نمایند. در واقع دارد به طور نامحسوس سطح انرژی مثبت و شاد و نشاط آنها را بالا میبرد (تدریس دانش آموز محور).
بهعنوان مثال: استفاده از روشهای تدریس قصه گویی و شعرخوانی، استفاده از ابزارهای تکنولوژی (نمایش کلیپ و انیمیشن) و وسایل دست ورز و تکنیک بازی و یادگیری.
۳. انعطاف پذیر بودن: شوخ طبعی مناسب، بهجا و به اندازه در تدریس است.
۴. پوشش و چهره: اگر معلم لباس تمیز، روشن، زیبا و مناسب بپوشد، به طوری که جلب توجه کند، باعث شادی و نشاط خود و دانشآموزان میشود.
۵. محیط کلاس: نور و روشنایی، وسایل گرمایشی یا سرمایشی، استفاده از اشکال آموزشی و رنگی در و دیوار و چینش صندلیها.
۶. نحوهی بیان: تنوع در کیفیت صدا، نحوهی بیان، تن صدا و سرعت گفتار، بیانگر نشاط و سر زندگی معلم است.
نظر استاد برجسته: استاد حامد شیرکوند میفرمایند: ابتدا باید دانشآموزان را بشناسیم و بدانیم ما با انسانهایی دارای ویژگیهای خاص، روبهرو هستیم. مثلا باید بدانیم که دانشآموزان ما، دمدمی مزاج و سر به هوا نیستند، بلکه آزمایشگرند؛ عجول نیستند، ماجراجو هستند؛ غیرمنطقی نیستند، بلکه به تعارضات حساس هستند. در مرحله بعدی باید بدانیم، بچهها مانند بزرگترها، آیندهنگر نیستند و آینده گستردهای را برای خود متصوّر نمیشوند؛ یعنی نمیتوانند سودمندی کتب درسی را برای آینده خود، درک کنند. آنها در زمان حال، زندگی میکنند و سعی دارند با داستان، بازی، بحث و گفتو گو، حال خود را با معنا کنند.
پس مرحله اول در ایجاد شادی در کلاس، استفاده از مواردی است که حال بچه ها را بامعنا کند و به آنها، نشاط ببخشد. همچنین، کتب درسی نیز باید انباشته از اکتشافات و معما باشد تا بتواند هیجان و شوق را در بچهها پدیدار کند.
از طرفی دیگر، دانشآموزان در برخورد با کتب مختلف درسی، تفکیک بین آنها را مشاهده میکنند و هنگامی که نمیتوانند ارتباطی بین این درسها پیدا کنند، کلافه و سردرگم میشوند و همین مورد سبب کاهش نشاط و شادی آنها در کلاس درس میشود. در این راستا، معلم باید با ایجاد ارتباط خلاقانه بین دروس مختلف، خصوصاً در مقطع ابتدایی، بچهها را به یافتن ارتباطات درست، سوق دهد. این عمل، سبب ایجاد نوعی شادی و انگیزه برای خواندن دروس خواهد شد.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۶ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
روش تدریس مباحثه ای-معلم فکور.pdf
1.75M
🔰 معلم فکوراستان خوزستان 🔰
👥آموزش روش تدریس مباحثه ای 👥
➿مراحل اجرای آن
➿محاسن این روش
➿محدودیت های این روش
_________________________________
🏫گروه مهارتآموزی و مهارت افزایی #معلمان #دانشجومعلمان و #فرهنگیان
😍اینجا در ارتباط با معلمی و مسائل حوزه تعلیم و تربیت دانش و مهارت کسب میکنید.
________________________________
http://zil.ink/moallem_fakour
#کتابنامه
👈 دوره ۱، شماره ۳
✍ سردبیر:سید فرهاد رفیعی
🖊 گرداورنده: فرهاد رفیعی
📖 هنر معلمی
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
#کتابنامه
👈 دوره ۱، شماره ۳
✍ سردبیر: سید فرهاد رفیعی
🖊 نویسنده: سید فرهاد رفیعی
🔰 کتاب هنر معلمی اثر جانی یانگ، انتشارات مرسل
کتاب هنر معلمی، نوشته جانی یانگ، معلم انگلیسی نوشته شده است. او در این کتاب به بررسی شیوه های مدیریت کلاس و نحوه برخورد با مشکلات دانش آموزان و ارائه راهکار به تازه معلمان، پرداخته است.
جان یانگ در این کتاب به سادهترین و بدیهیترین مشکلاتی که ممکن است در فرآیند تدریس و مدیریت کلاس پیش آید، اشاره کرده است.
جانی یانگ کار تدریس را درست بعد از ترک پست مدیریت در یک بانک شروع کرد. او شانزده سال در بانک کار میکرد اما در تمام زندگی همیشه رؤیای معلمی را در سر میپروراند دوست داشت بر نسل کاملی از دانشآموزان تأثیر بگذارد. او تحصیلاتش را به صورت نیمه وقت ادامه داده بود تا مدرک افتخاری رشته ادبیات انگلیسی از یک دانشگاه بدون کنکور بگیرد؛ به کارکنان بانک درس داده، مدتی هم کلاسهای شبانه آموزش بزرگسالان را برگزار کرده بود. به همین خاطر، با اعتماد به نفس وارد مدرسهای شد که لطف کردند و او را فقط با یک امتحان عادی قبول کرده بودند.
زمانی که جانی یانگ کار معلمی را شروع کرد، آرزو داشت کتابی به دستش برسد که نکاتی عملی دربارهی چگونه بهتر تدریس کردن را به او بدهند. به همین دلیل بود که یادداشتهای خودش را به صورت کتابی در آورد که به معلمان تازهکار و به معلمان با تجربه نیز کمک کند.
زیبایی و ظرافت این یادداشتها در این است که نکات و راهکارها و حتی موقعیتها، جلوه عینی دارند و میتوان به طور عملی آنها را مورد بررسی و کنکاش قرار داد.
این که آیا شما یک معلم با تجربه هستید یا کسی که تجربه تدریس عملی کمی دارد ، در این کتاب استراتژیهایی برای شما وجود دارد.
از مواردی که به حل مسائل جدی مانند قلدری و درگیری در کلاس کمک میکند تا مواردی که نشان میدهد حتی کوچکترین تغییرات، کاهش تنش در کلاس درس، استفاده از نوع مناسب زبان بدن و استفاده از زبان خلاق برای درگیر کردن دانش آموزان.
نهایتا انچه از فحوای این کتاب حاصل میشود، صحه بر این نکته است که این کتاب جامع و کامل، در برگیرنده هر آنچه که یک معلم به آن نیاز دارد را شامل میشود و راهگشایی است برای هر چه بهتر معلمی کردن.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
#کران
👈 دوره ۱، شماره ۳
✍ سردبیر: شیوا یوسفی
🖊 نویسنده: امیرحسین پوربخشی
🔰 وظایف آموزشی و پرورشی مدیر مدرسه
(قسمت دوم)
✅تدوین،اجرا و ارزیابی برنامه سالانه با مشارکت کارکنان،اولیا و دانش آموز مدرسه متناسب با ضوابط و مقررات
✅نظارت بر حسن اجرای امتحانات کتبی،شفاهی،عملی و نحوه ارزشیابی دانش آموزان از سوی معلمان
✅تجهیز کارگاه و آزمایشگاه به وسایل آموزشی،کمک آموزشی و امکانات تکمیلی
✅نظارت بر چگونگی استفاده از وسایل،ثبت فعالیت های انجام شده از سوی معلمان در دفاتر ذیربط و نحوه ی تاثیرگذاری فعالیت های علمی دانش آموزان
✅تجهیز نمازخانه و کتابخانه به وسایل و کتب مورد نیاز
✅همکاری،هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های سایر سازمان ها و نهادها براساس ضوابط و مقررات
✅شناسایی دانش آموزان کم بضاعت و ایجاد زمینه کمک با حفظ شئون و شخصیت آنان
✅اهتمام در خصوص بهداشت فردی،محیطی و غذایی دانش آموزان و تامین نیازهای تجهیزاتی و امکانات برای ارتقا سطح کیفی بهداشت و سلامت
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
#خاطره
تقصیر خود معلماست ‼️😐
🔻حدود سه سالی هست که وارد فرآیند آموزش شدهام. دو سال ابتدایی به خاطر شرایط کشور (همه گیری کرونا)، با هزار شوق و انگیزه، و کمی نگرانی و احتیاط به مدرسه میرفتم.
🔻خوشحال بودم که میتوانم در خدمت دانشآموزان باشم، دانشآموزانی که محروم از تحصیل بودند، موبایل و تبلت نداشتند و در مناطق روستایی و محروم سپری میکردند.
🔻در آن زمان خیلی درگیر مشکلاتی که گریبان معلمان را گرفته است نشده بودم؛ من بودم، مدیر و معاون، دانش آموزانی که پایه های مختلف بودند.
🔻اما اکنون که به طور رسمی وارد آموزش و پرورش شدهام، در جلسات متعدد وزارت خانه و سازمانهای مختلف شرکت میکنم، شاهد مشکلات و مسائل ریشهای هستم.
🔴 چیزی که امروزه زیاد آن را میشنوم این است مشکلات موجود تقصیر خود معلمان است. این گفته خود معلمان است و همه همکاران، این حرف را تایید میکنند.
⁉️ برایم جالب بود و هست که هر بار صحبت از مشکلات و معیشت معلمان میشود، کمی که صحبت پیش میرود، درمورد مدیریت و مسائل کشور صحبت میشود، در آخر یکی از معلمان میگوید: مقصر خودمان هستیم و بقیه همکاران هم تایید میکنند.
من پی بردم مشکلات و دغدغهها با عوض شدن دولت، وزیر و نماینده مجلس تغییر نمیکند. سالهاست وضعیت معلمان اینطوری است.
⛔️ پس یه جای کار گیر دارد. باید گیر کار را پیدا کرد.
🔆 من اخیرا به این موضوعات خیلی فکر میکنم، که از دست من معلم چه کاری بر میاد. اصلا اعتقاد ندارم که ما نمیتوانیم کاری کنیم. شاید این جمله که دست ما نیست و کاری نمیتوان کرد ریشه این مشکلات است، که همکاران میگویند: تقصیر خود معلماست!
❓ شما به عنوان یک معلم چه قدر به این مسائل فکر میکنید؟
❓بله گرفتاری و قرض و بدهی و ... هست، که فرصت و حوصله فکر کردن و کار کردن رو این موضوع نیست؛ اما مگه دوست نداریم مشکلاتمان حل شود؟ شاید چون عقب کشیده ایم اینطوری شده است؟
✅ به نظر من که جز خود ما، کسی به داد ما نخواهد رسید.
✍ امیرحسین پوربخشی
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، جایی برای رشد 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
22.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۸ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۹ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۰ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour