eitaa logo
گفتار پسندیده
1.3هزار دنبال‌کننده
297 عکس
84 ویدیو
8 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 کلاس غدیر (۴) بیعت غدیر ❌ نه برای حق مشروعیت ❌ و نه برای جواز تصدی ✅ بلکه برای تأمین اقتدار اجتماعی 🔸 امامت، به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد تا به اقتدار اجرایی دست یابد 🕋 الله، منشأ ولایت و حق حاکمیت علی(ع) 💪🏻 و مردم منبع اقتدار ولایت علی(ع) 📕 کتاب بیعت و قدرت را بخوانید. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
✍🏻 دکتر عباس پسندیده در کتاب «بیعت و قدرت» به دنبال بررسی رابطه مفهوم بیعت از میان مبانی فقهی اسلامی و مسئله قدرت به عنوان مفهوم اصلی امر سیاسی است، این کتاب دارای یک مقدمه و سه فصل می‌باشد. در فصل اول، «کلیات» پژوهش مانند تعریف مفهوم بیعت از منظر لغوی و اصطلاحی، انواع بیعت، عقد یا ایقاع بودن بیعت و لازم و یا جایز شمردن آن مورد تفحص قرار گرفته است. 2⃣ در فصل دوم «ماهیت بیعت» مورد پژوهش قرار گرفته است؛ در این فصل نویسنده انواع الگوهای بیعت را مورد توجه قرار داده و برای فهم ماهیت آن به ادبیات گذشتگان از اهل سنت و شیعه پرداخته است و وجود مختلف آن را واکاویده است. سؤال در این فصل آن است که کارکرد سیاسی بیعت چیست؟ آیا به این معنا است که حق فرمان‌روایی و حق فرمان‌برداری، به وسیله بیعت و انتخاب مردم به وجود می‌آید و یا به معنای تأکید بر فرمان‌برداری و اعلام تعهد در برابر آن است؟ آیا بیعت، پیمان ولایت است یا پیمان تولی است؟ 3⃣ در فصل سوم «بررسی تطبیقی بیعت» مد نظر قرار گرفته است. این بحث در دوره رسالت و حوادث تاریخی مورد تحقیق قرار گرفته و در دوره امامت ادامه آن پی گرفته شده است. بعد از آن نیز نویسنده به موارد دوره غیبت اشاره کرده است. کتاب «بیعت و قدرت» نوشته دکتر عباس پسندیده به همت پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در سال ۱۳۸۸ در ۲۷۲ صفحه انتشار یافته است. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
‼️تنهایی در جمع! ⭕️ گاه انسان مؤمن میان جمع دیگران تنهاست؛ چون روش و منش او متفاوت است: در سبک زندگی، پوشش، گویش، خواب و خوراک و... ⚠️ آسیب تنهایی در جمع! 🔺 قدرت و هیمنه جمع، عامل تمایل به جمع فشار اجتماعی، عامل هضم در اکثریت 🟢 مصون‌سازی تنهایی در جمع 🔺 تاب‌آوری، عامل مقاومت در برابر فشار اجتماعی قدرت صبر، عامل ایمنی در جمع و حراست از ارزش‌ها ✅ و عقل، ریشه صبر و تاب‌آوری پرورش خرد عامل بنیادین مقاومت در برابر فشار اجتماعی و حراست از ارزش‌ها اى هشام! شكيبايى بر تنهايى، نشانه توانمندى خرد است. پس هر كس از خداوند، خرد دريافت كند، از دنياطلبان و اهل دنيا كناره مى‌گيرد و به آنچه نزد پروردگار است، رغبت مى‌كند؛ و خداوند، مونس او در وحشت، و يار او در تنهايى، و سرمايه او در تنگ‌دستى، و عزيز كننده او بدون خويشاوند، خواهد بود. انسان خردمند: به باطن امور می‌نگرد، نه دهان مردم! به حقیقت می‌نگرد، نه عدد! اى هشام! اگر در دست تو گردويى بود و مردم گفتند: «در دست تو دُرّى است» و تو مى‌دانى گردوست، سخن آنان تو را سودى نمى‌بخشد، و اگر در دست تو دُرّى بود و مردم گفتند: «گردوست»، از سخن آنان آسيبى به تو نمى‌رسد، تا زمانى كه تو مى‌دانى كه دُرّ است. 📕 تحف العقول، صفحه ٣٨٦ ‼️ و اما امروز! ❓ حجاب و عفاف، گوهر است یا گردو؟ ❓ راه مقاومت در برابر فشار بی‌حجابی و بی‌عفتی چیست؟ ❓ در مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌های مذهبی و رسمی، کدام آموزش برای مقاومت در برابر فشار اجتماعی طراحی شده است؟ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
با تشکر از همه کسانی که مشارکت کردند🙏 مجموع: 277 نفر الف) امامت: 17% ب) فضایل: 11% ج) کارآمدی: 72% ⭕️ موضوع: چالش اساسی عصر حاضر پیرامون اهل بیت(ع) ⭕️ هدف از از این بحث این است که در شرایط کنونی، مهمترین راهبرد در رابطه با اهل بیت(ع) چیست: اثبات «ولایت»؟ «فضیلت»؟ یا «کارآمدی معارف»؟ نخست باید دید میدان بازی هر کدام چیست؟ ✳️ اثبات «ولایت»، یک بحث درون گروهی اسلامی بین شیعه و سنی است و نتیجه آن حقانیت یک گروه و باطل بودن اندیشه دیگری است. ❇️ اثبات «فضایل» نیز خوبی یک فرد را نشان می‌دهد و در درجه اول درون گروهی است، ✅ اما اثبات کارآمدی معارف مطلب دیگری است. میدان بازی در اینجا، زندگی کل مردم است. برای همه مردم داشتن یک زندگی خوب، مهم و حیاتی است. دنیای امروز، میدان نبرد سبک‌های زندگی است. 🔺آنچه می‌تواند اهل بیت(ع) را در مقیاس جهانی مطرح و قابل پذیرش کند، معارف زندگی‌ساز آنان است. این راهبرد بهترین راه تبلیغ دین و نفوذ در دل مردم جهان است. 🟢 و این همان چیزی است که امام رضا(ع) از آن به عنوان «محاسن کلام» یاد کرده‌اند که نتیجه آن تبعیت و پیروی است و در نهایت به «احیای امر امامت» یعنی حاکمیت جهانی منجر خواهد شد. ممکن است بیان فضایل به این امر کمک کند، اما نقطه اصلی، معارف است. مانند این که آنچه تعیین کننده است، کار پزشک است، نه تعریف دیگران! بنا بر این، بیش از هر چیزی باید نقطه تمرکز ما در باره اهل بیت(ع)، «معارف زندگی‌ساز» آنان باشد. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
هدایت شده از پرچم ایران بالاست🇮🇷
سلام موکب به مناسبت عید غدیر خیلی خوب برگزار شد. با تشکر از همه کسانی که کمک کردند تا این موکب بتونه خیلی خوب برگزار شود. بعد از انتشار پیام خیلی از شما عزیزان کمک کردید. در روزی که موکب برگزار شد بچه‌ها با خانواده هایشان اومدند و خیلی در این کار کمک کردند. موکب در دو روز برگزار شد؛ شب عید غدیر و روز عید غدیر یا علی اجرتون با امیرالمؤمنین 🇮🇷پرچم ایران بالاست ✅https://eitaa.com/parcham_enghelab_islami ☑️اخباری که هیچ رسانه‌ای پخش نمی‌کند
گفتار پسندیده
سلام موکب به مناسبت عید غدیر خیلی خوب برگزار شد. با تشکر از همه کسانی که کمک کردند تا این موکب بتونه
با سلام و احترام خدمت همه ارادتمندان امیرالمومنین(ع) از همه کسانی که اعتماد کرده و برای برپایی جشن بی‌ریا و بی‌پیرایه نوجوان‌ها شرکت کردند، صمیمانه سپاسگزارم. اجرتان با امیرالمؤمنین(ع) برنامه خوبی بود؛ بچه‌ها شور و شوق عجیبی داشتند و همین بزرگ‌ترین اثر است. حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جمع شد که برای دو شب شیرینی و شربت تدارک دیده شد و باقیمانه آن حدود ۸۰ هزار تومان به یکی از هیئت‌های مقروض در جشن عید غدیر واریز شد. بی‌نهایت سپاسگزارم
هدایت شده از  کافهـ اخـــلاق ◾
محجوبه محجبه نظرات و دلایل مختلفی در مقام تعلیل و استدلال‌ورزی برای حجاب وجود دارد؛ در «دین» از زاویه حرمت شرعی، در «اخلاق» از زاویه عفت عمومی و امنیت اجتماعی، در «قانون» از زاویه قانون مدنی و حقوق شهروندی بر آن استدلال می‌شود. با توجه به آنکه مخاطب جامعه هدف (غیر محجبه های ایران) را به مذهبی و غیرمذهبی می‌توان تقسیم کرد، دو نوع دلایل دینی و فرادینی را می‌توان دسته‌بندی کرد. ... نوعی از دلایل هست که می‌توان هر دو دسته را در دائره مخاطبان آن جای داد که به آن توجه کنند و بپذیرند؛ و آن دلایل «اخلاقی» حجاب است. در حال حاضر رویکرد غالب مردم به مسأله انتخاب لباس، اخلاقی است نه دینی؛ آنها واژه «لباس مطلوب» یا «لباس مناسب» را بیشتر ترجیح می‌دهند تا «لباس شرعی» یا «پوشش رسمی». آنها بیشتر دوست دارند خود را «محجوبه» بدانند تا «محجبه». از این رو تبدیل حجاب به یک باور اخلاقی می‌تواند برای آنها متقاعدکننده باشد. بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، درصد افرادی که حجاب را امری «ارزشمند» می‌دانند کاهش یافته است. بنابراین ترجیح دارد که ارزشمندی حجاب تبلیغ شود نه خود حجاب. و اینکه بی‌حجابی از نظر اخلاق باید بازتعریف و محتوای عالمانه‌ای مبتنی بر اخلاق طراحی شود. ✍️ دکتر عبدالله عمادی (معین) 📘مشق ارشاد، ص ۳۵۶ پی‌نوشت: محتوای عالمانه مذکور، در کتاب مشق ارشاد صص۳۵۷ تا ۳۶۳ آمده است. علاقمندان مراجعه فرمایند. ❁---❁---❁---❁------ @abdollahemadi
به مناسبت 📜 عفاف در اسلام و غرب بخش اول 🛑 چالش غریزه جنسی و سبک مواجهه با آن! ⁉️ دانش ما از تغییرات سبک حیات جنسی در غرب چقدر است؟ ❇️ پیشینه حیامند غرب ⚠️ تشکیل سازمان SIECUS و شروع آزادی ارتباط ⛔️ مواجه شدن با پیامدهای ناخوشایند 🟢 طرح رویکرد پیشگیری و ارتباط سالم 🔴 ناکارآمدی در کنترل پیامدهای منفی ✅ طرح جدید: رویکرد خویشتنداری 🎥 ببینید 🎙 بشنوید بخش دوم 🟣 اصول هشت‌گانه خویشتنداری در سند پنجم قانون تأمین اجتماعی آمریکا ♦️ مهم‌ترین NGO های برنامه خویشتنداری در آمریکا: 🔹 حلقه نقره‌ای (silver ring) 🔸 بهترین دوست (Best friend) و اصول آن 🔹 عشق حقیقی‌ منتظر می‌ماند (true love Waits) و اصول شش‌گانه آن 🎥 ببینید 🎙 بشنوید بخش پایانی ❗️ ناکارآمدی رویکردهای «پیشگیری» و «خویشتنداری» در غرب ❓ علت: مدل اجرایی «عشق بدون رابطه پیشرفته» ✅ الگوی اسلامی عفاف ⭕️ مرکز ثقل، عفاف است نه حجاب! اول تبیین ضرورت عفاف، سپس چگونگی عفاف ♦️ منطق بنیادین: ازدواج - عفاف 🔹 راهبرد اساسی: تقویت توان خویشتنداری 🔸 مؤلفه‌های تقویت توان: مهارگری✖️تاب‌آوری (تقوا✖️صبر) 💠 عوامل: 1️⃣ پیامدهای تجربه شده 2️⃣ منطق آینده به جای اکنون 3️⃣ تصویر پیامد رفتارهای نادرست 4️⃣ اصلاح سبک تربیت فرزند 5️⃣ تقویت هوش هیجانی 6️⃣ بازداری حضور(حیا) 7️⃣ قدرت مقاومت در تنهایی 8️⃣ کاهش زمینه‌های خطر جنسی با دو اصل: 🔺 کاهش تماس‌های غیر ضرورِ خطر آفرین 🔻 کاهش تحریک جنسی شامل: ▫️ کنترل نگاه ▫️ کنترل شنوایی ▫️ کنترل گویایی ▫️ و البته حجاب و پوشش 🎥 ببینید 🎙 بشنوید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
pasandideh 03 - 00-04-91.mp3
30.44M
💠 مراسم دعای ندبه 🏠 منزل دکتر گلزاری 📜 تاب‌آوری و زندگی (۳) سختی‌ها اجتناب‌ناپذیر پیامدهای بی‌تابی راه خروج از بحران‌ها روش‌های تقویت تاب‌آوری: 3⃣ تنظیم انتظارات(ادامه) تقویت تعدیلی (تعدیل انتظارات) ناهماهنگی انتظارات با واقعیت‌ها، عامل بی‌تابی واقعیت‌های دنیا؟ رابطه تقوا و تعدیل انتظار واقعیت‌های همسر، فرزند، والدین، دوستان، همسایگان، کارفرمایان، کارمندان و... 4⃣ تقویت تفسیری تفسیر پدیده‌های زندگی ارزیابی خوشایند و ناخوشايند تفاوت ارزیابی من با واقعیت تفسیرهای تقویت کننده و تضعیف کننده تفسیر بلا تفسیر نعمت ثروت و فرزند و...، مالکیت یا امانت؟ ⭕️ جلسه دوم 👈🏻 کلیک کنید 🗓 ۱۳۹۱/۰۴ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
فشارهای اجتماعی.mp3
22.43M
📜 فشارهای اجتماعی ❗️فشار اجتماعی عامل تغییر اخلاق، رفتار، افکار و سبک‌ زندگی 👈🏻 شکل‌گیری امر اجتماعی: پیروی یک گروه از رفتار، باور و اخلاقی خاص و ترویج و دفاع از آن 👈🏻 قدرت امر اجتماعی: پایبندی بیشتر، قدرت بیشتر 👈🏻 قدرت بیشتر، فشار اجتماعی، بیشتر ✅ تفاوت اکثریت با حقانیتراز مقاومت در برابر فشار اجتماعی 1⃣ شگفت‌زده نشدن از کثرت عدد باطل 2⃣ شجاعتدر برابر اکثریت باطل 3⃣ احساس تنهایی نکردن در برابر اکثریت باطل 4⃣ تاب‌آوری نسبت به مخالفت اکثریت 🗓 ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
گفتار پسندیده
#بشنوید #سبک_زندگی 📜 فشارهای اجتماعی ❗️فشار اجتماعی عامل تغییر اخلاق، رفتار، افکار و سبک‌ زندگی 👈
📜 فشارهای اجتماعی ❗️ فشار اجتماعی عامل تغییر اخلاق، رفتار، افکار و سبک‌ زندگی است. 🏷 فشارها دو دسته‌اند: 👤 فشارهای فردی: فشار گرسنگی، تشنگی، خشم، شهوت و... 👥 فشارهای اجتماعی❓ 👈🏻 شکل‌گیری امر اجتماعی: باور و اخلاقی که گروهی پیروی، یارگیری، ترویج و دفاع کنند 👈🏻 قدرت امر اجتماعی: هر چقدر پایبندی گروه نسبت‌ به‌ امر اجتماعی بیشتر باشد، قدرتمندتر است و هر چه قدرتمندتر، فشار اجتماعی، بیشتر ❓ سؤال: چه اشکالی دارد که از مسئله‌ای در جامعه رواج پیدا کند، پیروی کنیم؟ ✅ اکثریت یک چیز است و حقانیت چیزی دیگر. آیا امر اجتماعی‌ای که پیروی می‌شود حق است؟ 🔰 در دنیای مدرن هر چه اکثریت تابع آن است، حق است. اما اسلام می‌گوید حقانیت از اکثریت جداست؛ مهم حق است. در دنیای امروز حقانیت با دموکراسی و اکثریت سنجیده می‌شود. اگر اکثریت جامعه دنبال باوری رفتند حتما آن باور بر حق نیست. فشار اجتماعی امروز یک جنگ بزرگ است که تلفات هم دارد. اما مردم ایران در برابر این فشار های اجتماعی به برکت قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السّلام مقاوم است. 📖 قرآن:‌ گروه های اندکی می‌توانند بر اکثریت پیروز شوند؛ به اذن الله. ♦️ عوامل مقاوم بودن در برابر فشار اجتماعی: 🔸 اولین گام: شگفت زده نشدن کثرت عدد 🔹 دومین گام:‌ ترس و دلهره نداشتن از اکثریت، ترس از سرزنش نداشتن، شجاعت داشتن در برابر اکثریت باطل 🔸 سومین گام: ترس از تنهایی نداشتن در برابر اکثریت 🔹 چهارمین گام: تاب آوری در برابر مخالفت اکثریت 📝 تهیه و تنظیم: محمدحسین پسندیده 🗓 ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
📜 نشست علمی عفاف و حجاب 🎙 سخنران: حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده، عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی 🔺 با حضور مادر شهید بزرگوار، سید روح الله عجمیان 📍 تهران، وزارت آموزش و پرورش، سالن شهید رجایی 🗓 ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
💠 در حاشیه نشست علمی عفاف و حجاب، از مادر شهید بزرگوار، سید روح الله عجمیان تقدیر شد. 📍 تهران، وزارت آموزش و پرورش، سالن شهید رجایی 🗓 ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
نشست علمی - عفاف و حجاب.mp3
32.36M
📜 نشست علمی عفاف و حجاب 🎙 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده، عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی 📍 تهران، وزارت آموزش و پرورش، سالن شهید رجایی 🗓 ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر
🔸کتاب "الگوی راهنمایی تخصصی گروهی با رویکرد دینی" نگاه تخصصی به مسأله تبلیغ 🔹این کتاب، تألیف حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده و در آستانه نشر می باشد. ↙️در دیدار اخیر روحانیون و مبلغان "در آستانه ماه محرم" با مقام معظم رهبری حفظه الله، معظم له بر مسأله راهبردی و استراتژیک "تبلیغ" تصریح و تأکید کردند. ↙️دکتر عباس پسندیده رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی در همین راستا در گفتگویی اظهار داشت: 🎙مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان به صراحت اعلام کردند که نگران وضعیت تبلیغ در حوزه های علمیه می باشند و بر تقویت این مسئله در حوزه تأکید جدی و فراوان داشتند. 🎙در همین راستا، پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز مشاوره جامع آستان قدس رضوی، وجود این خلاء را از مدت ها قبل احساس و پیش بینی کردند. 🎙در ادامه و به دنبال آن با برنامه ریزی بعمل آمده، طرح پژوهشی "الگوی راهنمایی تخصصی گروهی با رویکرد دینی" در جلسات متعدد کارشناسی، تهیه و در اواخر سال 1401 نهایی و به سرانجام رسید و هم اکنون نیز فرآیند چاپ و نشر آن به پایان رسید و در آستانه انتشار می باشد. ↙️ایشان در پاسخ به این سؤال که مراد از الگوی راهنمایی تخصصی چیست گفت: 🎙ما یک روان درمانگری داریم که برای درمان اختلالات شخصیتی است و یک مشاوره داریم که برای اختلالات خلقی و رفتاری است. این دو تخصص های ویژه خود را می خواهد. 🎙اما امر سومی داریم که در زمره امور روانشناختی و مشاوره قرار نمی گیرد و آن راهنمایی تخصصی است... 📚ادامه خبر 👇 http://www.riqh.ac.ir/post/76267 @quran_hadith
عدم احساس تنهایی .mp3
1.48M
📜 راز مقاومت بخش سوم ❓ فشار های اجتماعی را چگونه می‌توان مهار کرد؟ 3️⃣ احساس تنهایی نکردن فشار اکثریت زمینه‌ساز احساس تنهایی مبارزه با احساس تنهایی از طریق توجه به حقانیت امام علی(ع): أَيُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ در راه حق، از کم‌بودن پیروان آن، احساس تنهایی نکنید. 📘 نهج البلاغه، خطبه ۲۰۱/ الغارات، جلد ۲، صفحه ۵۸۴ ⭕️ بخش دوم 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
۴.صبر بر تنهایی.mp3
2.26M
📜 راز مقاومت بخش چهارم ❓ فشار های اجتماعی را چگونه می‌توان مهار کرد؟ 4️⃣ صبر بر تنهایی اکثریت، عامل فشار تاب‌آوری در تنهایی و بر تنهایی امام کاظم(ع): يا هِشامُ، الصَّبرُ علَى الوَحدَةِ عَلامَةُ قُوَّةِ العَقلِ ای هشام! صبر بر تنهایی نشانه نیرومندی خرد است. 📗 الکافی(دارالحدیث)، جلد ۱، صفحه ۳۶ ⭕️ بخش سوم 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
شب دوم محرم ۴۰۱.mp3
12.17M
⚫️ شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۴ 📍 هیئت الشهدای شاهرود ‼️ عاشورای زنده و عاشورای مرده ⁉️ عاشورای زنده چیست؟ ⁉️ عاشورای مرده کدام است؟ ✅ عاشورای زنده: 🔅 تجلی حقیقت عاشورا در فرد، خانواده و در جامعه ⚠️ اگر حقیقت عاشورا ادراک نشود، در زندگی اثرگذار نخواهد بود ⚠️ ایمانی که با عصای موسی بیاید، با گوساله‌ی سامری می‌رود ⭕️ تشیعی که با قیمه و طبل عزاداری بیاید، می‌تواند با آهنگ و موسیقی جذاب‌تری برود ❓ گوساله‌های سامری زمانه کدامند؟ ✳️ عزاداری حسینی باید بنیان معرفتی داشته باشد ♻️ نگرش‌ها به دستگاه حسین(ع): 1️⃣ نگرش درمانگاهی 2️⃣ بنگاه کارگشایی 3️⃣ نگرش تطهیرخانه‌ای ❓ آیا دستگاه اهل‌بیت(ع) برای این‌ها است؟ 📛 آسیب: نگرش ظاهری ✅ نگرش‌های صحیح: 4️⃣ رشد انسان 👈🏻 هیئتی امسال بهتر از پارسال 5️⃣ رشد اجتماعی 👈🏻 جامعه امسال بهتر از پارسال 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
#بشنوید #خاطره‌ها #ندبه‌_های_زندگی 💠 مراسم دعای ندبه 🏠 منزل دکتر گلزاری 🗓 ۱۳۹۱/۰۸/۲۶ 📜 تاب‌آوری و زندگی (۴) روش‌های تقویت تاب‌آوری: 5⃣ تقویت وظیفه‌گرا ✳️ وظیفه‌مندی انسان‌ها ▪️انجام وظیفه عامل احساس کامیابی ▪️ناکامی در وظیفه عامل فشار روانی 🟠 الگوهای ارزیابی عملکرد الگوی ناظر به نتیجه الگوی ناظر به وظیفه 🔸الگوی ناظر به نتیجه عامل فشار روانی و بی‌تابی 🔸الگوی ناظر به وظیفه عامل تعدیل فشار و تقویت توان پیامبر اکرم(ص) و مسئولیت اجتماعی مامور به وظیفه یا نتیجه؟ وظیفه: هدایت، نه رساندن به بهشت لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ گویى مى‏خواهى جان خود را از شدّت اندوه از دست دهى بخاطر اینکه آنها ایمان نمى‏آورند! شعراء: ۳ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ پس اگر روی از حق گرداندند [اندوهگین مشو]؛ زیرا فقط رساندن آشکار [پیام وحی] بر عهده توست. نحل: ۸۲
‍📜 تلنگرهای عاشورایی هست و نیست دستگاه حسین(ع) 🏴 هر سال در ماه محرم به ویژه دهه اول، مراسم‌های بی‌شمار و مفصلی برای سیدالشهدا علیه السلام بر پا می‌شود؛ عزاداری‌های همه قبول باشد 🤲🏻 ⁉️ اما یک سوال: دستگاه حسین(ع) چه چیز هست و چه چیز نیست؟🤔 🏨 برخی آن را با شفاخانه اشتباه گرفته‌اند و شفای بیماران خود را از او می‌خواهند! دستگاه حسین بن علی شفا می‌دهد، اما شفاخانه نیست. 🏪 برخی دیگر این دستگاه را به مثابه یک بنگاه کارگشایی می‌دانند! دستگاه حسین بن علی حاجت می‌دهد؛ اما بنگاه کارگشایی و گره‌گشایی نیست. ⛪️ گروهی دیگر این دستگاه را به منزله دستگاه شستشوی گناه می‌دانند که با قطره اشکی حاصل می شود! دستگاه حسین بن علی گناهان را پاک می‌کند، اما کلیسای اعتراف و تطهیر گناه نیست. ✅️ دستگاه حسین بن علی مدرسه بزرگ زندگی است که: در مقیاس فردی، درس انسانيت، شرافت، کرامت، عزت، آگاهی و آزادگی می‌دهد.... و در مقیاس اجتماعی، درس ظلم‌ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار اجتماعی، فداکاری اجتماعی و عدالت اجتماعی می‌دهد... 🕌 مدرسه حسینی، هم انسان‌ساز است و هم جامعه‌ساز. از دل مراسم‌های عزای حسینی باید انسان‌هایی رشدیافته تربیت شوند که خود به سعادت رسند و جامعه‌ای سالم را بنیاد نهند. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
📜 مدرسه حسینی درس زندگی (۱) گذر از حال بد به حال خوب روزی محاسبه‌ناپذیر ✳️ اوصِيكُم بِتَقوَى اللّهِ فَإنَّ اللّهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن يُحَوِّلَهُ عَمّا يَكرَهُ إلى مايُحِبُّ ويَرزُقَهُ مِن حَيثُ لايَحتَسِبُ؛ 🔸 شما را به تقواى الهى سفارش مى‌كنم؛زيرا خدا ضمانت داده كسى كه تقواى الهى پيشه سازد، ♻️ از آنچه ناخوش مى‌دارد، به آنچه خوش مى‌دارد انتقال دهد، ❇️ و از جايى كه گمان نمى‌برد ، روزى‌اش دهد. 👈🏻 در دوراهی خود یا خدا، با قدرت تقوا بر هوس غلبه کن، بقیه‌اش با خدا نکته: این حدیث و احادیث مشابه در منابع حدیثی می توانند برای روانشناسی اجتماعی و یا جامعه شناسی، ایده‌هایی برای نظریه‌پردازی باشند. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی