eitaa logo
🇵🇸گلبرگ ۱۳۹۷🇮🇷
958 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3هزار ویدیو
169 فایل
کودک🌻 گلبرگ گل است🌺 همانقدر: لطیف،شکننده و حساس🥰 #تربیت_تفریحی و #پرورش‌نسل‌‌امام‌زمانی براساس‌روانشناسی‌رشد‌ با معیار قرآن و روایات در مهدکودک و پیش دبستانی گلبرگ&کانال ادمين @hasmhmn پل ارتباطی: 09199858431 تلفن ثابت: 37832805-025
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸💞🌸💞🌸💞🌸💞🌸💞🌸 : امام حسین علیه السلام در برابر غاصبان و خلافکاران لحظه ای نرمش نشان نداد، نه از ساز و برگ نظامی دشمن هراسی داشت و نه فضای اختناق سیاسی امویان بیمی در دلش می افکندو نه آن که از کمی نیروی حمایت کننده نگران بود. با خدای خویش پیمان بسته بود که رضای حق را بر هر چیز دیگری مقدم بدارد اگر تمام جهان علیه او قیام می کردند دست از حق و حقیقت بر نمی داشت، در زیر شمشیرها و نیزه ها و سمّ اسب های دشمنان با قاطعیتی تزلزل ناپذیر و در مقابله با دشمن بس قوی، خونخوار و بی رحم فریاد زد: ما با این نیروی اندک در برابر خصم با قدرت، اقدام به جنگ می کنیم اگر پیروز شویم تازگی ندارد و اگر کشته شویم دنیا می داند که مغلوب نشده ایم و اگر بدنهایمان در زیر سم اسبان پاره پاره گردید در اراده ما خللی وارد نگردیده است. 📚تحف العقول، ص 171. موقعی که برخی از خواص امام را از عواقب خطرناک مخالفت با دستگاه اموی و اقدام به جنگ بر حذر داشتند و محمد حنفیه(برادرش) عرض کرد تا آنجا که امکان دارد در شهر معینی اقامت نکنید، امام فرمود: اگر در تمام این دنیای وسیع هیچ پناهگاه و مأوایی نباشد بازهم با یزید بیعت نخواهم کرد. 📚لهوف سیدبن طاووس، ص65. امام حسین علیه السلام با اتکا به اصل ایمان و عقیده در مسیری که پیش گرفته بود صداقت و صراحت داشت اگرچه، شیوه مذکور برای شخص او با خسران توأم بود. در منزل «زباله» امام از شهادت مسلم بن عقیل، هانی و عبداللّه یقطر توسط نامه ای رسمی آگاهی یافت، حضرت در حالی که این مکتوب را در میان یارانش به دست گرفته بود، فرمود: خبر تأسف انگیزی به دست ما رسیده و شیعیان دست از یاریمان برداشته اند، اینک هر یک از شما که بخواهد بازگردد آزاد است و از سوی ما حقی بر گردنش نمی باشد. 📚الارشاد، ص223. این طرح و پیشنهاد نه یک بار و نه در یک منزل بلکه در موارد مختلف و به مناسبت های گوناگون مطرح گردید. حتی در منزل بطن عقبه که تنها عدّه ای معدود و با صداقت و استقامت و فداکار به عنوان یاران امام باقی ماندند بازهم موضوع مذکور با بیانی دیگر امّا صراحتی افزون تر از سوی امام حسین علیه السلام عنوان گشت. 📚سخنان حسین بن علی از مدینه تا شهادت، ص ۱۲۰. البته این برخوردهای آزاد منشانه با حالتی از مهربانی و عطوفت هم توأم بود و گویا هدف امام تلاش گسترده در جهت آموزش و تربیت نسلی خالص، فداکار و پرهیزگار است. سخنان امام در شب عاشورا مؤیّد این نکته است: اما بعد یارانی شایسته تر و بهتر از یارانم نمی شناسم و خاندانی از خاندان خودم نکوتر، خویش دوست تر سراغ ندارم بدانید که به شما اجازه می دهم با رضایت من همگی بروید که حقی بر شما ندارم. اینک شب شما را در بر گرفته و آن را وسیله ای برای رفتن خود قرار دهید. 📚همان مآخذ. امام عصر علیه السلام در برخورد با دشمنان از یک نوع مجازات استفاده نمی کند بلکه برخی از آنان را در جنگ نابود می سازد و حتی فراریان و زخمیان آنان را تعقیب می کند. گروهی را اعدام نموده، خانه هایشان را ویران می کند و گروهی را تبعید می نماید و دست برخی را قطع می کند. حسن بن هارون می گوید: در محضر امام صادق علیه السلام بودم. معلی بن خنیس از حضرت پرسید: آیا هنگامی که حضرت قائم ظهور کند بر خلاف روش امیر مومنان در برخورد با مخالفان رفتار می کند؟ امام فرمود: آری علی علیه السلام ملایمت و نرمش را در پیش گرفت چون می دانست پس از او دشمنان بر یاران و شیعیانش چیرگی پیدا می کنند ولی سیاست حضرت قائم قهر و غلبه و به اسارت گرفتن آنان است. زیرا می داند که دیگر کسی بر شیعیان تسلط نخواهد یافت. امام زمان علیه السلام کار را به جایی می رساند که بسیاری از مردم می گویند این شخص از آل محمد نیست و اگر از اهل بیت پیامبر بود رحم می کرد. 📚نشانه هایی از دولت موعود، حجت الاسلام نجم الدین طبسی -----~~🍃🌻🍃~~---- با ما همراه باشید ❤️@mahde_mahdavi_goolbargh65118 -----~~🍃🌻🍃~~-----
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِيعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ سَلَّمَ السَّلامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ وَ مَغْفِرَتُهُ وَ رِضْوَانُهُ وَ عَلَى رُوحِكَ وَ بَدَنِكَ سلام بر تو یا باب الحوائج یا اباالفضل العباس علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#توسل_و_عرض_حاجت_بودایی_های_هند_به_امام_حسین_علیه_السلام
🌸💞🌸💞🌸💞🌸💞🌸💞🌸 : امام زمان در آغاز قیام خود، در کنار خانۀ کعبه بین رکن و مقام می‌ایستد و ندا می‌دهد: " ای اهل عالم! همانا جدّ من حسین علیه السلام را با لب عطشان به شهادت رساندند؛ إذا ظهر القائم علیه السلام قام بین الرکن و المقام و ینادی بنداءات خمسة: الأول: ألا یا أهل‏ العالم‏ أنا الإمام القائم، الثانی: ألا یا أهل‏ العالم‏ أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا یا أهل‏ العالم‏ إن جدّی الحسین قتلوه عطشان..." 📚 الزام الناصب، ج2، ص233. بیرق‌های اصحاب حضرت پرچم‌های سیاه عزاداری اباعبدالله علیه السلام است و شعارشان « یا لثارات الحسین علیه السلام» است. 📚امالی صدوق، ص130. سینه‌زنان و عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام یاران امام زمان علیه السلام هستند. و براستی فلسفه اقامه عزای دهه اول ماه محرم چیست؟ این‌همه تأکید اهل‌بیت علیهم السلام برای زیارت( و اقامه عزای) امام حسین علیه السلام چیست؟ حضرت آدم علیه السلام وقتی با کلماتی از جانب پروردگار مواجه می‌شود: " فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْه" که طبق روایات در تفسیر این آیۀ شریفه، این کلمات نام پنج تن بوده‌اند، وقتی حضرت آدم علیه السلام به نام امام حسین علیه السلام می‌رسد، بی‌اختیار اشک می‌ریزد و خشوعی وصف ناپذیر در قلبش ایجاد می‌شود. حضرت آدم علیه السلام از جبرائیل امین، دلیل این موضوع را می پرسد و جبرئیل نیز روضه امام حسین علیه السلام را برای او می‌خواند و حضرت آدم علیه السلام به شدت گریه می‌کند: « فَلَمَّا ذَکَرَ الْحُسَیْنَ‏ سَالَتْ دُمُوعُهُ‏ وَ انْخَشَعَ‏ قَلْبُهُ وَ قَالَ یَا أَخِی جَبْرَئِیلُ فِی ذِکْرِ الْخَامِسِ یَنْکَسِرُ قَلْبِی وَ تَسِیلُ عَبْرَتِی قَالَ جَبْرَئِیلُ وَلَدُکَ هَذَا یُصَابُ بِمُصِیبَةٍ تَصْغُرُ عِنْدَهَا الْمَصَائِبُ فَقَالَ یَا أَخِی وَ مَا هِیَ قَالَ یُقْتَلُ عَطْشَاناً غَرِیباً وَحِیداً فَرِیداً لَیْسَ لَهُ نَاصِرٌ وَ لَا مُعِینٌ وَ لَوْ تَرَاهُ یَا آدَمُ وَ هُوَ یَقُولُ وَا عَطَشَاهْ وَا قِلَّةَ نَاصِرَاهْ حَتَّى یَحُولَ الْعَطَشُ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ السَّمَاءِ کَالدُّخَانِ فَلَمْ یُجِبْهُ أَحَدٌ إِلَّا بِالسُّیُوفِ وَ شُرْبِ الْحُتُوفِ فَیُذْبَحُ ذَبْحَ الشَّاةِ مِنْ قَفَاهُ وَ یَنْهَبُ رَحْلَهُ أَعْدَاؤُهُ وَ تُشْهَرُ رُءُوسُهُمْ هُوَ وَ أَنْصَارُهُ فِی الْبُلْدَانِ وَ مَعَهُمُ النِّسْوَانُ کَذَلِکَ سَبَقَ فِی عِلْمِ الْوَاحِدِ الْمَنَّانِ فَبَکَى آدَمُ وَ جَبْرَئِیلُ بُکَاءَ الثَّکْلَى.» 📚عوالم العلوم، ج17، ص104. نوح، ابراهیم، موسی و عیسی صلوات الله علیهم اجمعین نیز هر یک در ماجرایی از کربلا عبور می‌کنند و متوجه داستان کربلا می‌شوند، با امام حسین علیه السلام آشنا می‌شوند و برای ایشان گریه می‌کنند. در روایاتِ اهل سنّت داریم که هیچ پیامبری نبوده است مگر اینکه از کربلا عبور کرده است و برای امام حسین علیه السلام گریه کرده است: " مَا مِنْ‏ نَبِیٍ‏ إِلَّا وَ قَدْ زَارَ کَرْبَلَاءَ وَ وَقَفَ عَلَیْهَا" 📚 کامل زیارت،ص67. امام حسین علیه السلام برای بشریت یک موضوع راهبردی است و امام زمان علیه السلام پرچم دار آن است.