eitaa logo
گل نرگس
1.7هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
33هزار ویدیو
138 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1_988159253_۱۱۵.mp3
4.58M
🔴 ۱۰ راهکار برای درک بهتر شب قدر 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌: 📌 چرا نماز می خوانیم و دوباره گناه می کنیم ؟ ⭕️ بعضی ها می پرسن مگه خدا در قرآن نگفته نماز انسان را گناه و زشتی باز می دارد ... ❓پس چرا خیلی از ما نماز می خوانیم و گناه هم می کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡اعمال شب قدر💡 . ✍️ خلاصه بیانات استاد حسینی قمی 🔹🔸من تقاضا می کنم عزیزان در میان دعاهایی که امشب می خوانند و در مفاتیح هست حتما از چند عمل غفلت نکنند 1⃣زیارت امام حسین علیه السلام در شب های قدر (مراجعه به مفاتیح الجنان) 2⃣نماز مخصوص شب های قدر این نماز دو رکعت است. در هر رکعت بعد از سوره حمد، نمازگزار باید هفت بار سوره توحید را بخواند و بعد از تمام شدن نماز هفتاد مرتبه ذکر «استغفر الله و اتوب الیه» را تکرار کند. ( در روایت نبوی است هر کس این نماز را بخواند و هفتاد مرتبه ذکر استغفار را بگوید، پیش از آنکه از جای خود برخیزد خداوند خود و والدینش را مورد مغفرت قرار می‌دهد و خداوند گروهی از ملائکه را مأمور می‌کند تا برای او حسنه بنویسند و نیز فرشته‌ای که برای او در بهشت درخت بکارد و قصر بنا کند و ...) 3⃣نماز امیرالمومنین ( نماز توبه) این نماز چهار رکعت است (دو نماز دو رکعتی): در هر رکعت یک‌بار سوره «حمد» و پنجاه بار «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» خوانده شود. (مراجعه به مفاتیح الجنان) - در روایتی از امام صادق (ع) در کتاب تهذیب شیخ طوسی آمده است: کسی که این نماز را بخواند صورتش را از قبله بر نمی گرداند مگر این که خداوند همه گناهان او را می آمرزد.
📚 ترک روزه به دلیل بیماری 💠 سؤال: هنگام روزه گرفتن به دلیل افت قند خون در طول روز دچار سردرد میگرنی می شوم و ادامه روزه برایم مقدور نیست؛ آیا لازم است که روزه بگیرم تا زمانی که سردرد ها رخ دهد و بعد ادامه ندهم و یا از ابتدای روز می توانم روزه نگیرم؟ ✅ جواب: اگر بدانید یا احتمال عقلایی بدهید که روزه موجب بیماری یا تشدید یا افزایش طول آن می شود، روزه واجب نیست و از ابتدای روز می توانید روزه نگیرید ولی در صورتی که تا ماه رمضان بعد بتوانید باید قضای آن را بگیرید. (دفتر مقام معظم رهبری ) (فقه واحکام امام خامنه‌ای) (مدظله العالی)
❓كسى كه ناراحتى كليه داره و بايد چندين‌بار در طول روز از آب و مايعات استفاده كنه، حكم روزه‌ش چیه؟ 📚 همه مراجع: کسی که روزه‌گرفتن برای سلامتی‌ش ضرر جدی و قابل‌توجهی داره، نباید بگیره. در مورد قضاش هم اگه تا ماه رمضان سال بعد خوب شد، این روزه‌ها رو قضا کنه؛ اما اگه خوب نشد، دیگه قضا هم نداره و فقط باید برای هر روز، ۷۵۰ گرم (شبیری: 900 گرم) از گندم یا برنج یا نون یا... که غذا هستن، به فقیر بده. ⭕️ نکته: اگه برای کسی روزه‌گرفتن با فاصله مشکلی پیش نمی‌آره، ولو مثلاً هفته‌ای یک یا دو روز، باید این مقدار روزه رو بگیره. 🔺 خامنه‌اى، اجوبة‌الإستفتائات، س۷۵۶؛ تبريزى، استفتائات، س۶۴۶؛ صافى، جامع‌الأحكام، ج۱، س۴۸۵؛ دفتر: همهٔ مراجع.
IMG_20230408_170900_977.mp3
3.2M
🔰 «» مناسبت: «» موضوع: «» ✍️ در کتاب شریف «مفاتیح الجنان» درباره اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، چنین آمده است: 1️⃣ «غسل کردن»؛ 2️⃣ خواندن «دو رکعت نماز» که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، هفت مرتبه «توحید» و پس از فراغت از نماز، هفتاد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ وَأَتُوبُ إِلَیْهِ» بگوید؛ 3️⃣ برگزاری مراسم قرآن به سر؛ 4️⃣ «زیارت امام حسین (ع) در شب قدر» 5️⃣ «احياء شب قدر تا صبح»؛ 6️⃣ خواندن «صد رکعت نماز» که بهتر آن است که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، ١٠ مرتبه «توحید» بخواند. 7️⃣ این دعا را بخواند: «اللّٰهُمَّ إِنِّى أَمْسَیْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً لَاأَمْلِكُ لِنَفْسِى نَفْعاً وَلاضَرّاً...». 8️⃣ خواندن دعای «جوشن‌کبیر»؛ 9️⃣ گفتن صد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ» و صد مرتبه «اللّٰهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ» 🔟 بهترین اعمال در شب قدر، درخواست آمرزش و دعا برای حوایج دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان و برادران و خواهران مؤمن است، چه آنان که زنده‌اند و چه آنان که از دنیا رفته‌اند و خواندن اذکار و صلوات بر محمّد و آل محمّد (ص) به هر اندازه که بتواند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فریاد یک جوان وسط سینما! ‼️ توهین به حضرت زهرا در یک فیلم 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت ۲۰فروردین، سالروز شهادت شهید آوینی
3398328757.mp3
9.7M
🌷🌿🌷 🌿🌷 🌷 ۶۱ یه بغلِ همیشه باز... یه گوشِ همیشه شنــوا ... یه دستِ گره گشایِ مداوم ... هر کی تویِ خونه اش داشته باشه؛ 😍خیالش راحتِ راحت، و قلبش شادِ شاده! چرا تو همچین کسی، نداری؟ 🌷🌿🌷
جلسه 14هشت کلید بهشت.mp3
12.93M
🌴هشت کلید بهشت 🎤استاد شعبانی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
لا‌اله‌الاالله ۱۸.mp3
17.93M
مجموعه‌ صوتی ۱۸ در مسیر عشق، دو تا مانع بزرگ هست، که نمی‌گذارد انسان این مسیر را طی کند و به اُنس برسد. • این دو مانع چیست؟ • چگونه از میان برداشته می‌شود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀حقیقت لیالی قدر🥀 بهترین راه بهره مندی بیشتر از لیالی قدر چیست❓ ⛅اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج⛅ 🌻رمضانی‌مهدوی‌داشته‌باشیم.🌻
18.hmeshkat.ir استاد حاج ابوالقاسمی. شبکه سه سیما. ماه رمضان. .mp3
9.5M
🔸 جزء هجدهم قرآن کریم 🔹استاد:حاج‌ابوالقاسم 🌸🍀🌸🍀🌸🍀 به نیت سلامتی وفرج آقامون، امام غریب و تنهامون مولا امام عصر صلوات الله علیه قرآن را باهم تلاوت کنیم
Tahdir joze18.mp3
4.16M
تحدیر جزء هجدهم 🎙استاد معتز آقایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💖نماز شب سه دقیقه ای با لهجه ی شیرین یزدی..⚘️ 😳😳 باورت میشه با سه دقیقه نماز بتونی جزء نمازشب خون ها بشی؟! 😱 توی روایت اومده که هرکی نماز شب نخونه روز قیامت دستش خالیه! 🤲 می‌دونستی ماه رمضون بهترین فرصت برای نماز شب خون شدنه؟! 👌پس این فرصت رو از دست ندین!
سلام 👆👆👆👆 خانم رمضانی جان میشه اینجوری نماز شب بخونیم ؟
علیک السلام بله عزیزم میشه ولی اگر روز بخوانید قضا محسوب می‌شود و اگر از نیمه شب شرعی تا اذان صبح باشد ادا محسوب می‌شود البته میتوانید همان 8 رکعت را هم بدون سوره بخوانید بطوریکه 8 دقیقه طول بکشد که مجموع 11 رکعت میشه 11 دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰⚡️بایدها و نبایدهای شیوه ترویج حجاب 🟡مصاحبه تلفنی حجت الاسلام حریزاوی با برنامه رادیویی انعکاس در رادیو گفتگو پیرامون شیوه ترویج حجاب ⭕️⚡️ما باید برویم به سوی یک طراحی جدید و کنشگری فعال نه کنشگری اعتراضی . آن چیزی که دشمن دنبال میکند این است که یک جورچینی را طراحی کند که دقیقا ما آن را دنبال کنیم و انجام دهیم . دشمن علاقه‌مند است که قشر مذهبی را به خشونت علیه کسانی که کشف حجاب کرده اند بیاندازند و این امر باعث ایجاد گسست در جامعه و شقاق میشود .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 یک نکته از یک جزء 🔻 💢 چشم چرانی و حفظ حجاب 🔹 برشی از سخنرانی در حرم مطهر رضوی ♦️ این سخنرانی در کل ماه مبارک رمضان، دقایقی پس از اذان صبح تهران به صورت زنده از شبکه یک، برخی شبکه‌های استانی، شبکه‌های رادیویی و... پخش می‌شود
ـ⁣⁣⁣⁣🍂🌼🍂🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🌼🍂🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🍂🌼🍂﷽ ـ⁣⁣⁣⁣🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🍂 ❓حکم شنیدن سوره و آیات سجده‌دار برای خانمی که عادت ماهیانه است، چیه؟ 📚 همه مراجع: هیچی! ایشون هم مثل بقیه مردم، وقتی آیه سجده‌دار رو شنید، یه سجده می‌کنه. اونی که برای چنین خانمی حرامه، خوندن آیه سجده‌داره، نه شنیدنش. 👈 لازم هم نیست گوشش رو بگیره یا محل رو ترک کنه که صدا بهش نرسه. همین که سجده کنه، کافیه؛ وضو و غسل هم لازم نيست. ⭕️ نکته: با دیدن آیه سجده‌دار یا خوندن بخشی از اون، سجده واجب نمی‌شه. ⭕️ نکته: فردی که جنب شده هم، مثل خانمی که عادت شده، نباید آیه سجده‌دار رو بخونه؛ اما اشکال نداره اون رو بشنوه. فقط بعد از شنیدن، باید یه سجده بکنه. ⭕️ نکته: طبق نظر آيات عظام امام، وحید، زنجانی، بهجت، فاضل و نورى، علاوه بر خود آيه سجده‌دار، خوندن بقيه سوره هم حرامه (وحید و زنجانی: احتیاط واجب). 🔸نکته: هر ذکری رو که دوست دارین، می‌تونین در سجده بگین؛ حتی می‌شه هیچی نگفت. مهم اینه که پیشونی رو روی چیزی بذارین که سجده بر اون صحیحه. 🔺العروة‌الوثقى، ج۱، احكام‌الحائض، م۴۲؛ توضيح‌المسائل مراجع، م۳۵۴؛ خامنه‌اى، اجوبةالإستفتائات، م۱۹۹؛ وحيد، توضيح‌المسائل، م۳۶۱.
1_1536947282.mp3
7.37M
۳ قبـل از قـ💫ـدر اول یه چـــرتکه بنداز؛ چیزهایی که قراره بخوای؛ در شأنِ حقیقتِ وجود تو هستند یا نه؟ اول قیمتت رو بشناس بعد، یه لیسـ📄ـت نورانی بنویس! استاد شجاعی✅
IMG_20230408_170900_977.mp3
3.2M
🔰 «» مناسبت: «» موضوع: «» ✍️ در کتاب شریف «مفاتیح الجنان» درباره اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، چنین آمده است: 1️⃣ «غسل کردن»؛ 2️⃣ خواندن «دو رکعت نماز» که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، هفت مرتبه «توحید» و پس از فراغت از نماز، هفتاد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ وَأَتُوبُ إِلَیْهِ» بگوید؛ 3️⃣ برگزاری مراسم قرآن به سر؛ 4️⃣ «زیارت امام حسین (علیه‌السّلام) در شب قدر» 5️⃣ «احياء شب قدر تا صبح»؛ 6️⃣ خواندن «صد رکعت نماز» که بهتر آن است که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، ١٠ مرتبه «توحید» بخواند. 7️⃣ این دعا را بخواند: «اللّٰهُمَّ إِنِّى أَمْسَیْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً لَاأَمْلِكُ لِنَفْسِى نَفْعاً وَلاضَرّاً...». 8️⃣ خواندن دعای «جوشن‌کبیر»؛ 9️⃣ گفتن صد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ» و صد مرتبه «اللّٰهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ» 🔟 بهترین اعمال در شب قدر، درخواست آمرزش و دعا برای حوایج دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان و برادران و خواهران مؤمن است، چه آنان که زنده‌اند و چه آنان که از دنیا رفته‌اند و خواندن اذکار و صلوات بر محمّد و آل محمّد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) به هر اندازه که بتواند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپ ویژه برای کسانی که شب قدر حال دعا ندارند. 👤استادپناهیان شب_قدر یاد شهدا را زنده نگه دارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پنج راهکار برای پنج آرزوی مهم 🔶 توصیه‌های خداوند به حضرت موسی برای برآورده شدن 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت