eitaa logo
گلستان تربیت
5.7هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
9 فایل
فرزندپروری اسلامی، روانشناسی و نیازمندی های تربیتی در کانال تخصصی "گلستان تربیت" وابسته به بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین ارتباط با ادمین 👇 @ziaossalehinadmin ادمین تبلیغات: 👇 @Admin_tabligat313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۳۲ نسا.mp3
3.09M
📌 ۳۲ ⬇️نعمت بیشتر مسئولیت آور است و فرد باید مسئولیت خود را در قبال آن نعمت انجام دهد ⬇️وجود تفاوت در اعضای یک جامعه عامل استحکام و پیوند یک جامعه است ⬇️در مسئله تقسیم روزی و امکانات چه زمانی تبعیض و چه ززمانی تفاوت قائل شدن است؟ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
موانع استجابت دعا 04.mp3
11.12M
📌 ۴ 🥀 تمام زندگی مجنون؛ به نشانیِ خانه‌ی لیلی بند است... همینکه بداند کجاست و چشمش به کدام سمت باید به‌راه باشد؛ برایش کافیست. دعا : نشانیِ خانه معشوق است ؛ برای عاشقی که قدّ دستانش به اِله‌اش نمی‌رسد! ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 🔰خدا هر صبح پلکهایت فصل جدیدی از زندگی را ورق میزند، سطر اول همیشه این است : « خدا همیشه با ماست »پس بخوانش با لبخند... Every morning, our eyelids turn a new chapter of life, and the first line reads: “God is always with us.” ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 💎 ۹ 👤تعریفی تعیین کننده... 👁با کمی دقیق شدن در احوال روزمرۀ­ خود می­‌بینیم که ما طبق تفسیری که از خودمان داریم، محل زندگی­‌مان را مشخص می­‌کنیم، تصمیم می‌­گیریم که چه شغلی داشته باشیم یا به چه کسب و کاری اصلاً وارد نشویم، با چه کسانی معاشرت کنیم، چه فیلم­‌هایی را تماشا کنیم یا به چه موسیقی گوش دهیم، در برخورد با دیگران چه رفتاری داشته باشیم و هزاران موضوع دیگر که تفاوت دیدگاه‌­های افراد و جوامع مختلف را تشکیل می­‌دهند. 🌀 👈همۀ این تفاوت‌ها به نوع نگاه ما برمی­‌گردند..💯 ✅ در واقع ما خواسته یا ناخواسته، تمامی افکار، رفتار، انتخاب­‌ها و ارتباط­‌های خود را بر طبق برداشت و تعریفی که از خودمان داریم، تنظیم می‌کنیم. برداشتی که تعیین کنندۀ نوع نگاه ما به زندگی است...⚠️ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۵ ↩️ شامل آیات ۴۳ تا ۵۹ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌والسلام) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً»؛ قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
📌 📍(۱۶۳) 💠 زور نرم‌افزار در آموزش‌وپرورش به نمی‌رسد. در سالهای آينده هم سند تحول اجرایی نخواهد شد! مسوولین مربوطه در یک کلاف سر در گم گیر افتاده‌اند. 📝«استاد تراشیون» 🚨ادامه دارد ... 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 📍(۸۸) 💠 از مهم‌ترین عوامل انسانی در تربیت فرزندان والدین هستند، یکی از حقوق فرزندان این است که تربیت داده شوند به همین خاطر تربیت آنها یک وظیفه بسیار مهم برای والدین است. 🔆 تا زمانی که آثار وجودی تربیت در فرزندان است والدین نیز از برکات آن بهره‌مند خواهند شد؛ لذا غفلت و کم‌کاری نسبت به این امر باعث می‌شود شیطان به این مقوله چشم طمع داشته باشد. 📝«استاد تراشیون» 🚨 ادامه دارد... 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 📍 (۱۶۱) 💠 نشانه‌های‌عملی‌افرادهوشمند 4⃣ قدرت‌بیان‌وتحلیل‌خوب 🔆 بچه‌‌ متناسب با سنی که دارد، باید وقتی حرف می‌زند منظورش را دیگران متوجه شوند نه اینکه والدین توضیح دهندکه او چه می‌گوید؛ لذا تقویت قدرت بیان مهم است. 5⃣ درک‌طرف‌مقابل ✅ بچه‌ها متناسب با سن و سالشان باید از زمان، محیط و اطرافیان درک داشته باشند و در مواجهه با دیگران بدانند که کدام طرف باید حرف دیگری را گوش کند. 6⃣ توانایی‌نیازشناسی ⚛ تشخیص نیازهای دیگران مهارتی است که باید در بچه‌ها تقویت شود، مثلاً پدر بچه به خانه می‌آید، مادر به فرزندش بگوید الان که پدرت آمده، خسته و تشنه است، شما برایش چایی ببر؛ با این کار مادر دارد او را برای آینده آماده می‌‌کند. 📝 «استاد تراشیون» 🚨ادامه دارد ... 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 📍(۲۰) 💠 افرادی که شخصیت سالم دارند در صورت اطمینان از صحت کارهایشان نیازی به تایید دیگران ندارند چون آن کار را برای دیگران انجام نمی‌دهند. 🔆 یکی از اساتید می‌فرمود کارتان را فقط برای خدا انجام دهید، گاهی در قیامت کارهای خوب انسان در نامه‌ عملش وجود ندارد، از خدا می‌پرسد چرا این عمل در کارنامه من ثبت نشده است؟!! خداوند می‌فرماید: «یادت هست وقتی کار خوب انجام دادی همه از تو تعریف کردند؟ به همان تعریف راضی شدی و گفتی دفعه بعدهم این کار را می‌کنم که راضی باشند». ✅ لذا حتی اگر دیگران هم از شما تعریف کردند به خداوند بگویید: خدایا! من با این تعریف‌ها راضی نمی‌شوم چون آن کار را برای تو انجام دادم و در حقیقت خدا را طرف معامله خودتان قرار دهید. 📝«استاد تراشیون» 🚨 ادامه دارد ... 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 یکی از دلایل بروز مشکلات خواندن نوشتن و ریاضی ؛ ضعف درهماهنگی دونیمکره مغز است. 👌یکی از تمرینات کاربردی جهت تقویت هماهنگی دونیمکره مغز استفاده همزمان از دو دست (برداشتن ، گذاشتن ،خط کشیدن ، نوشتن و طراحی ، بریدن و... با دو دست بصورت همزمان) می باشد 💥 میتوانید در منزل یا مرکز اختلالات یادگیری یا مدرسه و.. با استفاده از یک مقوا ،ابزاری جهت تقویت دو نیمکره مغز بسازید 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 زمانی که فرزندانمان کوچک اند، نسبت به رفتار های اشتباه آنها صبرمان بیشتر است و در کنار خنده هایش، اشک هایش را هم تاب می آوریم، در کنار تمیزی و عطر و بویش، کثیفی و بوی تعفن کهنه یا پوشکش را تحمل می کنیم و در کنار سلامت و شادابی اش، بر بیماری و ناخوشی او صبر می نماییم و... اما وقتی بزرگ تر می شود، به جای اینکه صبرمان بیشتر شود برعکس اندک میشود و دیگر آن ها را بر نمی تابیم. وقتی مرتکب اشتباه می شوند با تندی به آن ها می تازیم و سرزنش و توبیخشان می کنیم، در حالی که وقتی کوچک بودند و روی لباسمان خرابکاری می کردند در عین ناراحتی می خندیدیم و بعد از تمیز کردنش، لپش را محکم بوسیده و نوازشش می کردیم. چرا با بزرگ شدن آن ها صبر ما کمتر می شود؟ علت آن است که وقتی کوچک اند تقریبا همه ی اشتباهات آن ها را غیر عمد و سهوی می دانیم و مقصر قلمدادشان نمی کنیم، ولی از سنی که زبان باز می کنند کم کم بیشتر اشتباهاتشان را عمدی و اختیاری می دانیم و زمانی که به نوجوانی می رسند، تمام رفتار هایشان را برنامه ریزی شده و عمدی تلقی میکنیم و بر آن ها برچسب توطئه گر و حیله گر می زنیم. خطای ما در این است که رشد عقل را در فرزندانمان دلیل بر این می دانیم که آن ها نباید خطایی مرتکب شوند و مانند فرشته ها پاک و بی عیب باشند ؟ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 از مراقبت ها و دخالت های بيش از حد در زندگی کودکان اجتناب کنيد. وظيفه والدين و مربيان اين است که اين قابليت را در او زنده نگاه دارند و به کودکان اجازه دهند بعضی اوقات مطابق سليقه خود اشياء را کشف کنند. مراقبت ها و دخالت های زياد از حد بزرگسالان در زندگی و رفتارهای کودکان، قابليت يادگيری مبتکرانه آنها را تضعيف می کند. 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 خودپنداره يعني قرائت اين تابلو                                                                                    ++++-------                                      - ---+--+++-                                      -++++++++                                     ----------- كودك هر لحظه به اين تابلو نگاه مي كند"اُه چه قدر چراغ قرمز روشنه پس من بدم" و يا "اُه چه قدر چراغ سبز روشنه پس من خيلي خوبم" يا اين كه  تعداد مثبت  ها و منفي ها مساوي است پس من نه بدم نه خوبم و .... همه ي ما اين محاسبه را در مورد خودمان داريم و هر لحظه در ناخودآگاه در حال محاسبه اين تابلو هستيم كه من كي هستم؟ هماهنگي يا ناهماهنگي اين تابلو باعث مي شود كه شخصيت مطلوب يا نامطلوب شكل بگيرد وخودپنداره كاذب باشد يا خودپنداره واقعي. هرچه قدر بيشتر نيازهاي كودك را بشناسيم و به اين نيازها پاسخ دهيم و هرچه كودك بيشتر خودپنداره ي مثبت از خود داشته باشد، خودپنداره ي واقعي در كودك شكل خواهد گرفت و در غير اين صورت خودپنداره ي كاذب شكل خواهد گرفت كه خودپنداره ي كاذب مي تواند منفي يا مثبت باشد. خودپنداره ي كاذب مثبت در سطوح بالاتر از خودپنداره ي واقعي شكل مي گيرد و شخص خودش را بالاتر از آن چيزي كه هست ارزيابي مي كند و خودپنداره ي كاذب منفي در سطوح خيلي پايين تر از خودپنداره ي واقعي شكل مي گيرد و شخص خودش را پايين تر از آن چيزي كه هست ارزيابي مي كند. (ادامه دارد..) {قسمت8} [مباحث کودک متعادل] 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 کودک خشمگین را به حال خود رها نکنید، خشم او را خنثی کنید 1. با بیانی ساده با کودک خشمگین خود صحبت کرده و از او بخواهید درباره چیزی که موجب عصبانیتش شده حرف بزند مثلا بگوید: به نظر عصبانی می‌آیی؟ مثل اینکه دوستت مداد تو را برداشته؟ 2. احساساتش را تأیید کنید. مثلا بگویید: من هم اگر جای تو بودم عصبانی می‌شدم 3. برایش توضیح دهید که ضربه زدن یا کارهایی شبیه آن راه درستی برای غلبه بر خشم و عصبانیت نیست 4. از او بپرسید: فکر می‌کنی حالا که این کار را انجام دادی، دیگران و به خصوص دوستی که علیه او موضع گرفتی درباره تو چطور فکر می‌کنند؟ 5. عواقبی برای کار اشتباهش در نظر بگیرید، مثلا کمی از امتیازاتی که برایش در نظر می‌گرفتید کم کنید 6. زمانی که کودک آرامش خود را پیدا کرد او را به عذرخواهی از دوستش تشویق کنید. 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 تربیت کودک با قهر! 🔸قهر کردن یکی از مواردیه که در اسلام به عنوان ابزار تنبیهی برای تربیت فرزند معرفی شده؛ اما این تنبیه در صورتی کارآیی داره که پدر و مادر در مسیر تربیتی‌شون به قدری به فرزند محبت کرده باشن که قهرشون برای فرزند قابل تحمل نباشه. 🔸اگر ارتباط عاطفی بین پدر و مادر با فرزند برقرار باشه، قهر برای بچه خیلی آزاردهنده هست. 🔸به پدر و مادرها توصیه می‌شه که با فرزند ارتباط شدید عاطفی برقرار کنن و نتیجۀ این ارتباط عاطفی، تعلق روحی بین پدر و مادر با بچه هست، البته این قهر نباید طولانی باشه تا این فشار، باعث آسیب روحی نشه. 🔸اگر ارتباط عاطفی با بچتون برقرار نکردین و برای تنبیه کردنش قهر می‌کنین، نمی‌تونین منتظر نتیجه مطلوب باشین؟ درسته که قهر کردن، یک عمل بازدارنده هست؛ اما این عمل بازدارنده در یک ساز و کار تربیتی ویژه‌ای تعریف شده که محبت، جزء اصلیش هست. 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۳۳ نسا.mp3
2.38M
📌 ⬇️تعیین میزان سهمیه ارث به فرمان پروردگار است ⬇️انسان می تواند در شرایطی مالکیت خود را به دیگری واگذار کند ⬇️بدهی طلبکار باید قبل از بیان توسط خود فرد پرداخت شود ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
موانع استجابت دعا 05.mp3
11.79M
📌 ۵ 🕋 رشد در مکتب دعا ، آرام آرام تو را به این باور می‌رساند ؛ که کسی، دم به دم، در کنار توست، و تمام امور تو را وکالت و کفالت خواهد کرد... و ؛ از محصولاتِ مکتب دعاست... ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 🔰قضاوت در مورد موضوعی که درست متوجه نشده‌ای، قضاوت نکن. Don't judge the issue which you have not fully made out! ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
📌 امام صادق علیه السلام: 🔹ثلاَثٌ لاَ يَضُرُّ مَعَهُنَّ شَيْءٌ اَلدُّعَاءُ عِنْدَ اَلْكَرْبِ وَ اَلاِسْتِغْفَارُ عِنْدَ اَلذَّنْبِ وَ اَلشُّكْرُ عِنْدَ اَلنِّعْمَةِ. 🔸سه چيز است كه به همراه آنها چيزى به انسان آسيب نمى‌رساند: دعا در هنگام اندوه، استغفار هنگام گناه و شكرگزارى در هنگام برخورداری از نعمت. 📚 وسائل الشیعه (باب الدعا) جلد ۷ صفحه ۴۴ علیه السلام ⬅️ با نشر این حدیث در ثواب آن شریک هستید. 🌐 به گلستان بپیوندید 👇 ☫ @golestane_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا