هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۵
↩️ شامل آیات ۴۳ تا ۵۹ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 امام صادق (علیهوالسلام) میفرمایند:
«اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً»؛
قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
📌#تربیت_خانواده
📍#قلم_استاد(۱۶۳)
💠 زور نرمافزار در آموزشوپرورش به
#سندتحول نمیرسد. در سالهای آينده
هم سند تحول #آموزشوپرورش اجرایی
نخواهد شد! مسوولین مربوطه در یک
کلاف سر در گم گیر افتادهاند.
#سندتحول
#مطالبهی_رهبری
📝«استاد تراشیون»
🚨ادامه دارد ...
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
📍#منبر(۸۸)
💠 از مهمترین عوامل انسانی در تربیت
فرزندان والدین هستند، یکی از حقوق
فرزندان این است که تربیت داده شوند
به همین خاطر تربیت آنها یک وظیفه
بسیار مهم برای والدین است.
🔆 تا زمانی که آثار وجودی تربیت در
فرزندان است والدین نیز از برکات آن
بهرهمند خواهند شد؛ لذا غفلت و کمکاری
نسبت به این امر باعث میشود شیطان به
این مقوله چشم طمع داشته باشد.
📝«استاد تراشیون»
🚨 ادامه دارد...
#خانواده_موفق
#تربیت_نسل_آینده
#کسب_مهارتهای_تربیتی
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
📍 #نکات_تربیتی(۱۶۱)
💠 نشانههایعملیافرادهوشمند
4⃣ قدرتبیانوتحلیلخوب
🔆 بچه متناسب با سنی که دارد، باید
وقتی حرف میزند منظورش را دیگران
متوجه شوند نه اینکه والدین توضیح
دهندکه او چه میگوید؛ لذا تقویت
قدرت بیان مهم است.
5⃣ درکطرفمقابل
✅ بچهها متناسب با سن و سالشان باید
از زمان، محیط و اطرافیان درک داشته
باشند و در مواجهه با دیگران بدانند که
کدام طرف باید حرف دیگری را گوش کند.
6⃣ توانایینیازشناسی
⚛ تشخیص نیازهای دیگران مهارتی
است که باید در بچهها تقویت شود، مثلاً
پدر بچه به خانه میآید، مادر به فرزندش
بگوید الان که پدرت آمده، خسته و تشنه
است، شما برایش چایی ببر؛ با این کار
مادر دارد او را برای آینده آماده میکند.
📝 «استاد تراشیون»
🚨ادامه دارد ...
#فرزندان_فعال
#والدین_هوشمند
#تربیت_نسل_موفق
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
📍#گفتمان_تربیتی(۲۰)
💠 افرادی که شخصیت سالم دارند
در صورت اطمینان از صحت کارهایشان
نیازی به تایید دیگران ندارند چون آن
کار را برای دیگران انجام نمیدهند.
🔆 یکی از اساتید میفرمود کارتان را
فقط برای خدا انجام دهید، گاهی در قیامت
کارهای خوب انسان در نامه عملش وجود
ندارد، از خدا میپرسد چرا این عمل در
کارنامه من ثبت نشده است؟!! خداوند
میفرماید: «یادت هست وقتی کار خوب
انجام دادی همه از تو تعریف کردند؟ به
همان تعریف راضی شدی و گفتی دفعه
بعدهم این کار را میکنم که راضی باشند».
✅ لذا حتی اگر دیگران هم از شما تعریف
کردند به خداوند بگویید: خدایا! من با این
تعریفها راضی نمیشوم چون آن کار را
برای تو انجام دادم و در حقیقت خدا را
طرف معامله خودتان قرار دهید.
📝«استاد تراشیون»
🚨 ادامه دارد ...
#خـانـواده_مـوفـق
#تربیت_نسل_آینده
#مـعـامـله_بـا_خـداونـد
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
یکی از دلایل بروز مشکلات خواندن نوشتن و ریاضی ؛ ضعف درهماهنگی دونیمکره مغز است.
👌یکی از تمرینات کاربردی جهت تقویت هماهنگی دونیمکره مغز استفاده همزمان از دو دست (برداشتن ، گذاشتن ،خط کشیدن ، نوشتن و طراحی ، بریدن و... با دو دست بصورت همزمان) می باشد
💥 میتوانید در منزل یا مرکز اختلالات یادگیری یا مدرسه و.. با استفاده از یک مقوا ،ابزاری جهت تقویت دو نیمکره مغز بسازید
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
زمانی که فرزندانمان کوچک اند، نسبت به رفتار های اشتباه آنها صبرمان بیشتر است و در کنار خنده هایش، اشک هایش را هم تاب می آوریم،
در کنار تمیزی و عطر و بویش، کثیفی و بوی تعفن کهنه یا پوشکش را تحمل می کنیم و در کنار سلامت و شادابی اش، بر بیماری و ناخوشی او صبر می نماییم و...
اما وقتی بزرگ تر می شود، به جای اینکه صبرمان بیشتر شود برعکس اندک میشود و دیگر آن ها را بر نمی تابیم.
وقتی مرتکب اشتباه می شوند با تندی به آن ها می تازیم و سرزنش و توبیخشان می کنیم، در حالی که وقتی کوچک بودند و روی لباسمان خرابکاری می کردند در عین ناراحتی می خندیدیم و بعد از تمیز کردنش، لپش را محکم بوسیده و نوازشش می کردیم.
چرا با بزرگ شدن آن ها صبر ما کمتر می شود؟ علت آن است که وقتی کوچک اند تقریبا همه ی اشتباهات آن ها را غیر عمد و سهوی می دانیم و مقصر قلمدادشان نمی کنیم، ولی از سنی که زبان باز می کنند کم کم بیشتر اشتباهاتشان را عمدی و اختیاری می دانیم و زمانی که به نوجوانی می رسند، تمام رفتار هایشان را برنامه ریزی شده و عمدی تلقی میکنیم و بر آن ها برچسب توطئه گر و حیله گر می زنیم.
خطای ما در این است که رشد عقل را در فرزندانمان دلیل بر این می دانیم که آن ها نباید خطایی مرتکب شوند و مانند فرشته ها پاک و بی عیب باشند
#چگونهبهفرزندانخودآموزشندهیم؟
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
از مراقبت ها و دخالت های بيش از
حد در زندگی کودکان اجتناب کنيد.
وظيفه والدين و مربيان اين است که
اين قابليت را در او زنده نگاه دارند
و به کودکان اجازه دهند بعضی
اوقات مطابق سليقه خود اشياء
را کشف کنند.
مراقبت ها و دخالت های زياد از
حد بزرگسالان در زندگی و رفتارهای
کودکان، قابليت يادگيری مبتکرانه آنها
را تضعيف می کند.
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
خودپنداره يعني قرائت اين تابلو
++++-------
- ---+--+++-
-++++++++
-----------
كودك هر لحظه به اين تابلو نگاه مي كند"اُه چه قدر چراغ قرمز روشنه پس من بدم" و يا "اُه چه قدر چراغ سبز روشنه پس من خيلي خوبم" يا اين كه تعداد مثبت ها و منفي ها مساوي است پس من نه بدم نه خوبم و .... همه ي ما اين محاسبه را در مورد خودمان داريم و هر لحظه در ناخودآگاه در حال محاسبه اين تابلو هستيم كه من كي هستم؟ هماهنگي يا ناهماهنگي اين تابلو باعث مي شود كه شخصيت مطلوب يا نامطلوب شكل بگيرد وخودپنداره كاذب باشد يا خودپنداره واقعي. هرچه قدر بيشتر نيازهاي كودك را بشناسيم و به اين نيازها پاسخ دهيم و هرچه كودك بيشتر خودپنداره ي مثبت از خود داشته باشد، خودپنداره ي واقعي در كودك شكل خواهد گرفت و در غير اين صورت خودپنداره ي كاذب شكل خواهد گرفت كه خودپنداره ي كاذب مي تواند منفي يا مثبت باشد.
خودپنداره ي كاذب مثبت در سطوح بالاتر از خودپنداره ي واقعي شكل مي گيرد و شخص خودش را بالاتر از آن چيزي كه هست ارزيابي مي كند و خودپنداره ي كاذب منفي در سطوح خيلي پايين تر از خودپنداره ي واقعي شكل مي گيرد و شخص خودش را پايين تر از آن چيزي كه هست ارزيابي مي كند. (ادامه دارد..)
#شخصیت {قسمت8}
[مباحث کودک متعادل]
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
کودک خشمگین را به حال خود رها نکنید، خشم او را خنثی کنید
1. با بیانی ساده با کودک خشمگین خود صحبت کرده و از او بخواهید درباره چیزی که موجب عصبانیتش شده حرف بزند مثلا بگوید: به نظر عصبانی میآیی؟ مثل اینکه دوستت مداد تو را برداشته؟
2. احساساتش را تأیید کنید. مثلا بگویید: من هم اگر جای تو بودم عصبانی میشدم
3. برایش توضیح دهید که ضربه زدن یا کارهایی شبیه آن راه درستی برای غلبه بر خشم و عصبانیت نیست
4. از او بپرسید: فکر میکنی حالا که این کار را انجام دادی، دیگران و به خصوص دوستی که علیه او موضع گرفتی درباره تو چطور فکر میکنند؟
5. عواقبی برای کار اشتباهش در نظر بگیرید، مثلا کمی از امتیازاتی که برایش در نظر میگرفتید کم کنید
6. زمانی که کودک آرامش خود را پیدا کرد او را به عذرخواهی از دوستش تشویق کنید.
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫
📌#تربیت_خانواده
تربیت کودک با قهر!
🔸قهر کردن یکی از مواردیه که در اسلام به عنوان ابزار تنبیهی برای تربیت فرزند معرفی شده؛ اما این تنبیه در صورتی کارآیی داره که پدر و مادر در مسیر تربیتیشون به قدری به فرزند محبت کرده باشن که قهرشون برای فرزند قابل تحمل نباشه.
🔸اگر ارتباط عاطفی بین پدر و مادر با فرزند برقرار باشه، قهر برای بچه خیلی آزاردهنده هست.
🔸به پدر و مادرها توصیه میشه که با فرزند ارتباط شدید عاطفی برقرار کنن و نتیجۀ این ارتباط عاطفی، تعلق روحی بین پدر و مادر با بچه هست، البته این قهر نباید طولانی باشه تا این فشار، باعث آسیب روحی نشه.
🔸اگر ارتباط عاطفی با بچتون برقرار نکردین و برای تنبیه کردنش قهر میکنین، نمیتونین منتظر نتیجه مطلوب باشین؟ درسته که قهر کردن، یک عمل بازدارنده هست؛ اما این عمل بازدارنده در یک ساز و کار تربیتی ویژهای تعریف شده که محبت، جزء اصلیش هست.
🌐 به گلستان #تربیت بپیوندید
👇
☫ @golestane_tarbiat ☫