🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_
پدرشونمیگفتن که ارمان
ضریبهوشیبالایی داشت ازهمون بچگی ؛
خلاصه که شهدا همشون تودلبری
ازخداوبنده خدا، ضریب هوشی بالایی دارند ..
حضرت امیرالمومنین ( ع )
ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که به آن عشق می ورزد.
آقا امیرالمومنینعلیهالسلام:
آدمیزاد شبیهترین چیز به ترازوست!
با ندانستن و نادانی، سبک؛
و با دانستن و علم، سنگین میشود.
تحفالعقول،ص۲۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلگیرم از هم الا خود حُسین:)🫀
#حسینستوده
#نهج_البلاغه
▫️الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ آلاِسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ، وَالتَّقْصِيرُ عَنِ آلاِسْتِحْقَاقِ عِيٌّ أَوْ حَسَدٌ
🟤مدح و ستايشِ بيش از حدّ استحقاق، تملق است و كمتر از استحقاق، عجز و درماندگى و يا حسد است.
✍شك نيست كه مدح و ستايش در حد اعتدال، كارى است بسيار پسنديده، زيرا از يكسو سبب تشويق شخصى مى شود كه كارى در خور ستايش انجام داده و يا فضيلتى ازنظر اوصاف انسانى دارد، و احساس مى كند كه افراد، قدردانِ كارها و صفات او هستند و همين امر او را در ادامه راه دلگرم مى سازد، به گونه اى كه مشكلات را به راحتى تحمل مى كند. از سوى ديگر هنگامى كه ديگران ببينند افراد نيكوكار و يا كسانى كه موصوف به صفات انسانى هستند مورد مدح و ستايش قرار مى گيرند، آنها نيز تشويق مى شوند و همين امر سبب گسترش كارهاى نيك و صفات نيك در جامعه مى شود. ولى اين كارِ نيك و پرفايده هرگاه دستخوش افراط و تفريط گردد تبديل به ضد خواهد شد و آثار بد فراوانى خواهد داشت و اگر از حد بگذرد شكل تملق وچاپلوسى به خود مى گيرد كه از زشت ترين كارهاست؛ ولى اگر مدح و ثنا كمتر از استحقاق باشد؛ يكى از اين دو چيز ممكن است سرچشمه بگيرد كه يكى مربوط به گوينده ازنظر ذاتى است و ديگرى در ارتباطش با طرف مقابل. ازنظر ذاتى آن است كه در بيان ارزش خدمات وصفات اشخاص ناتوان باشد و نتواند حق مطلب را ادا كند و در صورت دوم مانعى جلوى او را مى گيرد كه حق مطلب را ادا كند و آن ممكن است غالبآ حسد و گاه كينه و عداوت و زمانى حفظ منافع مادى باشد
📘#حکمت_347
آقا امیرالمومنینعلیهالسلام:
هركه با كتاب ها آرامش يابد؛
هيچ آرامش بخشی را از دست نداده است!
| غرر الحكم،حديث۸۱۲۶
#نهج_البلاغه
▫️وَ خَلَّفَ فِينَا رَايَةَ الْحَقِّ، مَنْ تَقَدَّمَهَا مَرَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا زَهَقَ وَ مَنْ لَزِمَهَا لَحِقَ
💠پيامبر اکرم (صلى الله عليه وآله)و پرچم حق را در ميان ما نهاد. هر كه از آن پيشى جويد از دين به در رود و هر كه از آن واپس ماند، تباه شود و هر كه همراه او گام بردارد همراه رستگارى باشد.
✍جمله هاى سه گانه بالا درباره نحوه برخورد گروههاى سه گانه مردم با حق و واقعيّت است: گروهى اهل افراطند و از حق پيشى مى گيرند و در بيراهه ها سرگردان و گمراه مى شوند; مانند خوارج که به گمان خود مى خواستند در عمل کردن به قرآن، از امام زمان خود پيشى بگيرند و با کارهاى احمقانه، گرفتار تضاد شدند. يا همچون کسانى که در عصر پيامبر هنگامى که رسول خدا(صلى الله عليه وآله) در سفر روزه خود را افطار کرد، آنها گفتند: ما چنين نخواهيم کرد و احترام ماه رمضان را بايد حفظ کنيم! که آنها به نام «عُصاة» (گردنکشان) ناميده شدند.گروه ديگر، تفريط کاران هستند که چند قدمى به دنبال حق مى روند و سپس تنبلى و سستى و هوا پرستى آنها را از ادامه پيروى از حق باز مى دارد.گروه سوم، ملازمان حقّند; که نه بر آن پيشى مى گيرند و نه از آن عقب مى مانند; هميشه در ظلّ و سايه حق گام بر مى دارند و به سر منزل مقصود مى رسند.
📘#خطبه_100
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_
احمد در همه چیز اعتدال داشت ؛
نه پر حرف بود نه کم حرف ..
هنگام خشم و ناراحتی ، سکوت می کرد .
_خواهرشهیدمشلب🎙
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_ #دست_نوشته #مکتب_حاج_قاسم
امروز داشتم به این فکر میکردم
چی میشه که این میشه رفقا؟
چی میشه که تو انتخاب میشی؟
جوون و پیر هم نداره
چی میشه که تو رو دعوتت میکنن؟
چی میشه که بین همه تو با بقیه فرق میکنی؟
چی میشه که نمیزارن جا بمونی؟
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_
همانا تحولی در شخصیت مومن ایناست ؛
که بدانی وظیفه ات در اینزمان چیست !؟
-شهیدجهادمغنیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️آمدم تا که فقط دل بسپارم به حسین...