eitaa logo
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
403 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
28 فایل
¦ـبسم‌ࢪب‌حـسن‹؏›💚..! . پیامبر اڪرم ‹ص›: عشق بہ وطـن نشانہ گر ایمان است🇮🇷❤.» . ¦ایران من🇮🇷🌱..! ¦فور ڪنید❌👀..! ✧شروطمون: @gomnam_3 رادیومون: @radio_gomnam
مشاهده در ایتا
دانلود
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_
پدرشون‌میگفتن که ارمان ضریب‌هوشی‌بالایی داشت ازهمون بچگی ؛ خلاصه که شهدا همشون تودلبری ازخداوبنده خدا، ضریب هوشی بالایی دارند ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت امیرالمومنین ( ع ) ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که به آن عشق می ورزد.
آقا امیرالمومنین‌علیه‌السلام: آدمیزاد شبیه‌ترین چیز به ترازوست! با ندانستن و نادانی، سبک؛ و با دانستن و علم، سنگین میشود. تحف‌العقول،ص۲۱۲
▫️الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ آلاِسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ، وَالتَّقْصِيرُ عَنِ آلاِسْتِحْقَاقِ عِيٌّ أَوْ حَسَدٌ 🟤مدح و ستايشِ بيش از حدّ استحقاق، تملق است و كمتر از استحقاق، عجز و درماندگى و يا حسد است. ✍شك نيست كه مدح و ستايش در حد اعتدال، كارى است بسيار پسنديده، زيرا از يكسو سبب تشويق شخصى مى شود كه كارى در خور ستايش انجام داده و يا فضيلتى ازنظر اوصاف انسانى دارد، و احساس مى كند كه افراد، قدردانِ كارها و صفات او هستند و همين امر او را در ادامه راه دلگرم مى سازد، به گونه اى كه مشكلات را به راحتى تحمل مى كند. از سوى ديگر هنگامى كه ديگران ببينند افراد نيكوكار و يا كسانى كه موصوف به صفات انسانى هستند مورد مدح و ستايش قرار مى گيرند، آنها نيز تشويق مى شوند و همين امر سبب گسترش كارهاى نيك و صفات نيك در جامعه مى شود. ولى اين كارِ نيك و پرفايده هرگاه دستخوش افراط و تفريط گردد تبديل به ضد خواهد شد و آثار بد فراوانى خواهد داشت و اگر از حد بگذرد شكل تملق وچاپلوسى به خود مى گيرد كه از زشت ترين كارهاست؛ ولى اگر مدح و ثنا كمتر از استحقاق باشد؛ يكى از اين دو چيز ممكن است سرچشمه بگيرد كه يكى مربوط به گوينده ازنظر ذاتى است و ديگرى در ارتباطش با طرف مقابل. ازنظر ذاتى آن است كه در بيان ارزش خدمات وصفات اشخاص ناتوان باشد و نتواند حق مطلب را ادا كند و در صورت دوم مانعى جلوى او را مى گيرد كه حق مطلب را ادا كند و آن ممكن است غالبآ حسد و گاه كينه و عداوت و زمانى حفظ منافع مادى باشد 📘
آقا امیرالمومنین‌علیه‌السلام: هركه با كتاب‌ ها آرامش يابد؛ هيچ آرامش بخشی را از دست نداده است! | غرر الحكم،حديث۸۱‌۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگه اونی که تو دنیا قراره دیگه هیچ‌ وقت؛ چشماش حرمتو ببینه من باشم چی؟
▫️وَ خَلَّفَ فِينَا رَايَةَ الْحَقِّ، مَنْ تَقَدَّمَهَا مَرَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا زَهَقَ وَ مَنْ لَزِمَهَا لَحِقَ 💠پيامبر اکرم (صلى الله عليه وآله)و پرچم حق را در ميان ما نهاد. هر كه از آن پيشى جويد از دين به در رود و هر كه از آن واپس ماند، تباه شود و هر كه همراه او گام بردارد همراه رستگارى باشد. ✍جمله هاى سه گانه بالا درباره نحوه برخورد گروههاى سه گانه مردم با حق و واقعيّت است: گروهى اهل افراطند و از حق پيشى مى گيرند و در بيراهه ها سرگردان و گمراه مى شوند; مانند خوارج که به گمان خود مى خواستند در عمل کردن به قرآن، از امام زمان خود پيشى بگيرند و با کارهاى احمقانه، گرفتار تضاد شدند. يا همچون کسانى که در عصر پيامبر هنگامى که رسول خدا(صلى الله عليه وآله) در سفر روزه خود را افطار کرد، آنها گفتند: ما چنين نخواهيم کرد و احترام ماه رمضان را بايد حفظ کنيم! که آنها به نام «عُصاة» (گردنکشان) ناميده شدند.گروه ديگر، تفريط کاران هستند که چند قدمى به دنبال حق مى روند و سپس تنبلى و سستى و هوا پرستى آنها را از ادامه پيروى از حق باز مى دارد.گروه سوم، ملازمان حقّند; که نه بر آن پيشى مى گيرند و نه از آن عقب مى مانند; هميشه در ظلّ و سايه حق گام بر مى دارند و به سر منزل مقصود مى رسند. 📘
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_
احمد در همه چیز اعتدال داشت ؛ نه پر حرف بود نه کم حرف .. هنگام خشم و ناراحتی ، سکوت می کرد . _خواهرشهیدمشلب🎙
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_ #دست_نوشته #مکتب_حاج_قاسم
امروز داشتم به این فکر میکردم چی میشه که این میشه رفقا؟ چی میشه که تو انتخاب میشی؟ جوون و پیر هم نداره چی میشه که تو رو دعوتت میکنن؟ چی میشه که بین همه تو با بقیه فرق میکنی؟ چی میشه که نمیزارن جا بمونی؟
enc_17140904366438793649501 (1).mp3
3.03M
من از کی عاشق شدم نمیدونم...
🇵🇸☫𝓰𝓸𝓶𝓷𝓪𝓶☫🇵🇸
_
همانا تحولی در شخصیت مومن این‌است ؛ که بدانی وظیفه ات در این‌زمان چیست !؟ -شهیدجهادمغنیه
enc_17137295788952820024905.mp3
3.02M
_دوای‌دردنوکر را‌تومیدانی‌وبس ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا