﷽ #سلوک
📌مراقبه و درجات آن از منظر رساله لب اللباب
🔰مراقبه معنای عامّی است و به اختلاف مقامات و درجات و منازل سالک تفاوت میکند.
🔰در ابتدای امر سلوک، مراقبه عبارتست از آنکه از آنچه به درد دین و دنیای او نمیخورد اجتناب کند و از امور بیهوده و غیر ضروری دوری گزیند و سعی کند تا خلاف رضای خدا در گفتار و کردار از او صادر نگردد، ولی کم کم این مراقبه شدّت یافته و درجه به درجه بالا میرود.
🔰گاهی #مراقبه عبارت است از توجّه به سکوت خود و گاهی به نفس خود و گاهی به بالاتر از آن مثل حقیقت اسماء و صفات کلّیّه الهیّه.
🔰هر چه سالک رو به کمال میرود و طیّ منازل و مراحل میکند، مراقبه او دقیقتر و عمیقتر خواهد شد و در این حالات بسیاری از مباحات در منازل اوّلیّه بر او حرام و ممنوع میگردد.
🔰مثلا مقربان الهی هیچ التفاتی به غیر نکنند و فقط یک همّت و اندیشه دارند. پارسایان نیز کسانی اند که به یقین دانند که خدا بر ظاهر و باطن ایشان مطّلع است و لیکن در جلال و عظمت او مدهوش و مستغرق نشده اند و بیشتر به احوال و اعمال و مراقبت در آنها التفات دارند.
🔰از منظر اخلاق عملی، درجات مراقبه دارای چهار مرتبه است:
1️⃣پرهیز از محرمات و انجام همهی واجبات بدون کمترین سهلانگاری.
2️⃣ انجام همه کارها برای رضای خدا و دوری از اموری که لهو و لعب نامیده میشود.
3️⃣پیوسته ناظر خود دیدن پروردگار جهان، که در اثر آن سالک کمکم اذعان و اعتراف مینماید که خدای متعال در همه جا حاضر و ناظر و نگران همه مخلوقات است.
4️⃣حاضر و ناظر دیدن خداو مشاهدهی جمال الهی به طور اجمال
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شب_زیارتی
رو به حرم
رو به حسین(ع)
حالم تو کربلات خوبه حسین(ع)...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 جان کلام
آن متوهم خیالباف اعلام کرد که ایران ضعیف شده! آینده نشان خواهد داد چه کسی ضعیف شده است
7.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاعر خطه شیراز خودش میداند..
شاعر گرانقدر حسین محمدی
محفل #مدح_مولا
حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه به سلمان محمدی فرمود:
قسم به خدايي كه آسمان را بدون ستون برافراشته است هر يك از فرشتگان بخواهند
به قدر یک نفس از جاي خود تكان بخورند
تا اذن من برای او نباشد
توانای بر حركت نخواهند بود
همچنین اين قدرت برای فرزندم
حسن و بعد از او حسین و نُه نفر از فرزندان حسین (صلوات الله علیهم) که نهمین آنان قائم آنهاست می باشد.
📚بحار الأنوار/ج۲۷/ص۳۶.
📚مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر/ج۱/ص۵۵۴.
📚البرهان في تفسير القرآن/ج۳/ص۶۷۷.