eitaa logo
گلواژه‌هاے اهل‌بیت (؏)
2.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
908 ویدیو
122 فایل
🔰 #کانال_مداحی_شعر_آئینی 🔰 #نشر و #گسترش اشعار ناب آیینی 💢 #نشر_اشعار_بروز از #شاعران_شاخص_کشور کانال گلواژه هاے اهل‌بیت (؏) با حضور شاعران کشورے با جدیدترین اشعار آئینی، مداحی و مولودی مدیریت کانال: خادمةالزهرا(س)علیزاده @maddah_67 ایدی جهت تبلیغات👆
مشاهده در ایتا
دانلود
─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅ ❃﷽ ❃ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌┅─ توفان عشق جان را تو گل افشان کن میلاد رضا آمد رو سوی بهاران کن میلاد رضا آمد از نور رخ آن ماه ای عاشق آل الله دل را تو چراغان کن میلاد رضا آمد دل را تو جلایی ده جان را تو صفایی ده رو جانب جانان کن ميلاد رضا آمد در محفل جانان رو چشم و دل خود هر دو آئينه ی باران کن میلاد رضا آمد برخیز و بزن دستی گر عاشق او هستی در عشق تو توفان کن میلاد رضا آمد از جلوه ی درگاهش در پیش رخ ماهش رخساره درخشان کن میلاد رضا آمد وَالنُّور بخوان او را ، وَالشَّمْس بدان او را حفظ آیه ی قرآن کن میلاد رضا آمد گر خانه ی غم داری در سینه اَلَم داری این خانه تو ویران کن میلاد رضا آمد امشب که دلت شاد است آکنده ز شمشاد است رو سوی خراسان کن میلاد رضا آمد از تابش ماه او ، از عطر نگاه او لبریز تو دامان کن میلاد رضا آمد در خویشتن ای «یاسر» در ظاهر و در باطن اندوه تو پنهان کن میلاد رضا آمد شعر:حاج محمود تاری «یاسر» 𝐉𝐨𝐢𝐧: http://eitaa.com/goollvajhehay_ahlbeyt12 𖠇࿐ྀུ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌ 📌درصورت نشرمطالب ڪانال در دیگر ڪانال ها و گروه های مرتبط،حذف نام شاعر ومنبعِ اشعار شرعاً جایز نمیباشد. |↲گلواژه‌هاے اهل‌بیت (ع)نشر اشعار بروز ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌࿇༅࿇༅ ❃༅࿇༅❃ ༅࿇༅࿇═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌
─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅ ❃﷽ ❃ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌┅─ ای مظهر جمال خداوند ذوالجلال مهر تو آیتیست، در آیینه ی کمال شمس الشموس عالمی و نور کبریا بین زمین و عرش، تویی وجه اتصال حُسنت ز هرچه یوسف مصری فرا تر است مهرت ،شبیه مهر خداوند لا یزال ای وارث صفات رسولان و انبیا اخلاق توست ،مظهر زیباترین خصال صحنت مثال عرش، مطاف ملائک است باب الجواد توست ،خودش پاسخ سوال عطری که از حریم تو می اورد صبا آرَد سُرور و ، می برد از سینه ها ملال ای قبله گاه عارف و عامی، به چشم دل قبله نمای شیعه تویی در تمام حال بر در گه تو سجده کند آسمان به شوق مرغ دلم به سوی تو آید شکسته بال دیوان خواجه را که گشودم به عشق تو این شاه بیت خواجه بیامد جواب فال " قبر امام هشتم و سلطان دین رضا" * از جان ببوس و باش، در این مستی وصال ننوشته ماند شعر " شقایق" به مدح تو زیرا زبان واژه به وصف تو مانده لال شعر:استاد حمید رضازاده " شقایق"کرمان ۱۴۰۲/۳/۱۰ 𝐉𝐨𝐢𝐧: http://eitaa.com/goollvajhehay_ahlbeyt12 𖠇࿐ྀུ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌ 📌درصورت نشرمطالب ڪانال در دیگر ڪانال ها و گروه های مرتبط،حذف نام شاعر ومنبعِ اشعار شرعاً جایز نمیباشد. |↲گلواژه‌هاے اهل‌بیت (ع)نشر اشعار بروز ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌࿇༅࿇༅ ❃༅࿇༅❃ ༅࿇༅࿇═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؟ در لغت به معنی «راه گذر و گذشتن» است و در اصطلاح ادبی، استعمال کلمه‌ای در غیر معنی حقیقی خود است که از جهتی مناسبت با معنی اصلی داشته باشد. در واقع، در برابر قرار می‌گیرد. بنابراین، می‌توانیم چنین بگوییم که هرگاه واژه‌ای را در معنا به جای واژه‌ی دیگری بیاوریم، «صنعت مَجاز» به‌کار برده‌ایم و نقش ویژه‌ای در خیال‌انگیز شدن شعر یا متن ادبی ایجاد کرده‌ایم. دقت کنید که نمی‌توانیم هر واژه‌ای را جایگزین واژه‌ای دیگر کنیم و بگوییم است. باید رابطه‌ای وجود داشته باشد که این جایگزینی را توجیه کند. به این رابطه در اصطلاح ادبی «علاقه‌ی مَجاز» می‌گوییم. ادبا علاقه‌های مجاز را در دسته‌های مختلفی بیان کرده‌اند که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: به علاقه‌ی جزئیه : در این «جزئی از یک شیء به‌جای کلّ» آن به‌کار می‌رود. مثلاً وقتی می‌گوییم «سرتان سلامت»، از را به‌‌جای آن استعمال کرده‌ایم و می‌گوییم «سر» از «بدن» است به یا . در بیت زیر از نظامی، بیت از شعر، به «علاقه‌ی جزء به کلّ» است: به یاد روی شیرین بیت می‌گفت چو آتش تیشه می‌زد کوه می‌سفت نمونه‌ای دیگر : عینک من کثیف شده است. در این مثال در معنای به‌کار رفته است و یا در بیت زیر مقصود از ، وجود است. پیش دیوار آنچه گویی هوش دار تا نباشد در پس دیوار گوش (سعدی) به علاقه‌ی کلیه : برعکس است و کل یک شیء به‌جای جزئی از آن به‌کار می‌رود. در بیت زیر از مسعود سعد سلمان، منظور از «آب سر»، همان «آب چشم» است و مَجاز از به است: آب صافی شده است خون دلم خون تيره شده است آب سرم به علاقه‌ی محلیه : در «مجاز به علاقه‌ی محلیه»، محلّ چیزی را به‌جای خود آن به‌کار می‌بریم. مثلاً در بیت زیر از سعدی، «سر» که محل تفکر و عزم و اراده است به‌کار رفته است: سر آن ندارد امشب که برآید آفتابی چه خیال‌ها گذر کرد و گذر نکرد خوابی به علاقه‌ی حالیه : در «مجاز به علاقه‌ی حال»، را بیان می‌کنیم و منظورمان است. در بیت زیر از حافظ، «می» از «ظرف می» است: گل در بر و می در کف و معشوق به کام است سلطان جهانم به چنین روز غلام است به علاقه‌ی سببیه : در «مجاز به علاقه‌ی سببیه»، چیزی را به‌جای «خود آن چیز» به‌کار می‌بریم. در بیت زیر از عطار، «بازو» و علت نیرو و قدرت، و از آن است: خسروی كارگدایی كی بوَد این به بازوی چو مایی كی بوَد به علاقه‌ی لازمیه : در این ، چیزی را به‌جای چیزی دیگر به‌کار می‌بریم که همراهی دائمی با آن دارد. در بیت زیر از مولوی، مجاز با «علاقه‌ی لازميه» از و است: گر نبندی زين سخن تو حلق را آتشی گيرد بسوزد خلق را به علاقه‌ی آلیه : در «مجاز به علاقه‌ی آلیه»، ابزار (به ویژه اندام‌های بدن) را به‌جای که با آن انجام می‌شود به‌کار می‌بریم. در بیت زیر از سعدی، «زبان» از «سخن گفتن» است: برآشفت عابد که خاموش باش تو مرد زبان نیستی گوش باش در مجموع می‌توان چنین گفت که خود نوعی است و «علاقه‌ی مَجاز» همان است. کانال آموزش عروض و قافیه و... سید محمدرضا شمس (ساقی) https://eitaa.com/arozghafie
┄┅✵﷽✵┅┄ «أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضَا أَلمُرتَضیٰ» ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌✧❁࿇❁✧═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌ می دونی امام رضا دلم برات پر می زنه؟ آخه چن وقته دلم همه ش داره در می زنه بگو کی درت رو روی این گدا وا می کنی؟ منو کی زائر اون بهشت زیبا می کنی؟ می دونم خیلی بدم روی سیاهمـو نبین پر از اشــتباهم ، اما تو گنـــاهمــو نبین اگه بینــمون کمــی فاصــله افتـــاده آقا ولی دل همه ش توی صحن گهرشاده آقا طاقتم طاق شــده رفته صبـوری از دلم بیقراری شده این روزا نصیب و حاصلم هر چهارشنبه دلم پر می کشه سمت شما مث یـه کبـــوتری میــاد رو گنبـــد طــلا مــن حــرم لازمــم آقا دلمــو شــاد بکن قسمتـــم زیــارت پنــــجره فــولاد بکن ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌✧❁࿇❁✧═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌ 👆بداهه ....ادامه داره.... https://eitaa.com/goollvajhehay_ahlbeyt12
┄┅✵﷽✵┅┄ «أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضَا أَلمُرتَضیٰ» ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌✧❁࿇❁✧═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌ ئوزی دریای کــرم ، شــاه خراسـاندی آقا حـــرمی کعبــهٔ جان ، یار ضعیفاندی آقا نه فقط اهل خراسانه سالیب سایه سینی بلکه بیــر عمـــری ولی نعمت ایراندی آقا ییغیلیب سفره سینین دوره سینه شاه و گدا چون سجیّاتی کرم ، عادتی احساندی آقا نظر لطفیله هر ناخوشــا بیــر دفعه باخا ناخوشــون حال پریشانینه درماندی آقا عالمین شاهی بیزیم مملکتین سروری سن عــزت و شــوکتیمزده ســنه قرباندی آقا بارگاهـون ئؤزی مین جنّت الاعلایه دَیَر قیزیل ایوانون عجب روضهٔ رضواندی آقا کیم سنون بارگهونده قیــزیل ایوانه باخا گورَجَک حور و مَلَک قبریوه حیراندی آقا باخ ئؤزون رأفتــیلن گؤزلری یولدا قالانا بیلوســن شاعر یون حالی پریشاندی آقا نظــر لطف ائله غربتــده قالان زائریوه اَلی بوش قلبی سینیخ گؤزلری گریاندی آقا بو گئـجه بزم محبّت سـنون احسانوندی زائرین آدینــی یاز دفتــره مهــماندی آقا روســیاهم بیلــورم چوخدی گنــاهیم اما رحمتون من کیمی بیچاره یه شایاندی آقا عاشقین قلبینه سن نور محبت سالیسان اودیکی سسلوری عاشق سنه قرباندی آقا نه فقط من او یاشیل پرچمیوه عشق ائدورم بیر جهان پرچمیوه دست به داماندی آقا «کیمیا» دی حرمــون گرد و غباری هامیا کیم « موحد » اولا بو درگهه مهماندی آقا ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌✧❁࿇❁✧═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌ ✍استاداسماعیل نصیری(موحد) ✍رقیه سعیدی(کیمیا) ۱۴۰۳/۱۱/۱۰ https://eitaa.com/goollvajhehay_ahlbeyt12
. مسمط بخوان هشتمین جلوۀ ربّنا را امام قَدَر را، امیر قضا را تبسم تبسم رضای خدا را علی بن موسی الرضا المرتضی را امام رئوفی که سلطان طوس است که سلطان طوس و انیس النفوس است انیس النفوس است و شمس الشموس است ببین لطف والشمس را، والضحی را چه اذن دخولی! یَرَوْنَ مَقَامِی بخوان زیر لب: یَسْمَعُونَ کَلامِی اگر بی‌قرار جواب سلامی به آهی بلرزان دل مبتلا را چه دوری دل من، چه دیری دل من ز خوف و رجا ناگزیری دل من فقیری، یتیمی، اسیری دل من بخوان هل أتی، هل أتی، هل أتی را سَلَٰمٌ عَلَىٰٓ آلِ يَاسِين بخوان و دو رکعت از آن شور شیرین بخوان و دعا در شبستان آمین بخوان و بخوان زیر لب یا سریع الرضا را که شب‌های شور و شعف روزی‌ات باد سحرهای نور و شرف روزی‌ات باد و پرواز مشهد-نجف روزی‌ات باد زیارت کنی بعد از آن کربلا را گواهی تو ای شعر روز قیامت که سید محمد جواد شرافت سروده به شوق شفا و شفاعت نگاه علی بن موسی الرضا را .
سید رضا نریمانینماهنگ سفر مشهد.mp3
زمان: حجم: 2.72M
سرمستی دل گذشت از حد ساقی یه دل خراب اومد امشب شب شب اینجا موندن نیست پاشو دلتو ببر مشهد 🎙 #️⃣ #️⃣ #️⃣ سرمستی دل گذشت از حد ساقی یه دل خراب اومد امشب شب شب اینجا موندن نیست پاشو دلتو ببر مشهد بگو که حرم امام رضا دلت میخواد آره چرا که نه قرارمون باشه ورودی باب الجواد آره چرا که نه مگه مقام خادمیش مقام شاهی نیست آره چرا که نه لباس پادشاهی میپوشم بهم میاد آره چرا که نه باز این دل دیوونه پر زد بازم پریده سمت گنبد دل دیوونه رو بردار بریم مشهد یا مولا علی علی علی یا مولا علی مولا علی مولا ... بارت رو بذار زمین ای دل به کنج حرم بشین ای دل از گنبد و از ضریح رد شو صاحب خونه رو ببین ای دل بگو میخوای همش دور و بر حرم باشی آره چرا که نه چشماتو وا کنی جلو در حرم باشی آره چرا که نه رها شی از حرم بری تو آغوش خودش آره چرا که نه میخوای بهتر از کبوتر حرم باشی آره چرا که نه پا رو دلت بذار و پاشو در بسته خونه مولا شو مطیع و نوکر محض این آقا شو یا مولا علی علی علی یا مولا علی مولا علی مولا ... .
من یه کبوتر بی آشیونه.mp3
زمان: حجم: 8.2M
من یه کبوتر بی آشیونه که لونه کرده روی سقاخونه 🎙 #️⃣ #️⃣ من یه کبوتر بی آشیونه که لونه کرده روی سقاخونه کدوم نون حلالی بهتر از این که تو واسم بریزی آب و دونه رفتم با کبوترا روی گنبد طلا آقا میخونم با زائرا جانم یا امام رضا آقا دل ما هم دخیل پرای جبرئیله تا بیاد رو پر عبای تو آرزوی مسیحه تا کنار ضریح تو بشه جزو خادمای تو السلطان اباالجواد ... سلام ای آقای غریب نوازم دلم برات یه ذره شده بازم اون دو رکعت نماز کنار ضریح بوده آقا قشنگ ترین نمازم هستم خاک پای تو جون من فدای تو آقا عشقم زائرای تو آقا شد گدای تو آقا همه دنبال فرصت واسه عرض ارادت چه شلوغی خاص و زیبایی همه دل ها پرنده اند همه دورت میگردن همه میگن چقدر تو آقایی السلطان اباالجواد ... چقدر خوش و آرومه خدایی اون دلی که باشه امام رضایی از هر زائری بپرسه میگه شدم من از مشهد کربلایی ای کعبه فقرا ای امید بی کسا جانم حتی توی کربلا میگم یا امام رضا جانم آقا جان جوادت همیشه باشه یادت برای ما دعا کنی هر شب امید آخر ماها تویی آقا به والله به حق عمه جانت زینب السلطان اباالجواد ... .