eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.6هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
10.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام بین هر دو شیی فاصله ایست که با پارامترهای مخصوص خودش سنحیده میشه مثلا بین حیات و مرگ فاصله ایست که معمولا با واحد سال میسنجند بین تهران ومشهد با کیلومتر و...قس علیهذا حالا بین دو نت که در عربی بهش میگن درجه یک فاصله خاصی وجود داره که اصطلاحا به فارسی میگن پرده و به عربی میگن بُعد این فواصل با فرکانس سنجیده میشن وجهت محاسبه فرکانس نیم پرده بعدی باید فرکانس مربوطه را در عدد رادیکال دو با فرجه دوازده ضرب کنین که حدودا 1/059 میشه مثلا اگر من تلاوتم رو در بیات با نت Re با فرکانس 100Hz شروع کنم واسه اینکه به نت یعنی نیم پرده بعدی برسم باید صد رو در عدد 1/059 ضرب کنم یعنی فرکانس صدای من در نت در حدود 105/9Hz خواهد شد وهمینطور تا آخر که وقتی به نت همنام یا اکتاو یعنی نت Re2 میرسین فرکانستون باید بشه200Hz یعنی دوبرابر فرکانس نت تونیک اصولا فواصل پرده بین نتهاست که شاکله و مفهوم یک مقام رو مشخص میکنه مثلا گام اصلی ماژورعبارتست از:. Do1Re1Mi1/2Fa1 Sol1La1Si1/2Do این گام اصلی در موسیقی غربیست که معادل گام ماهور ایرانی و عجم عربیست شما در گام بالا ربع پرده مثل 3/4 پرده نمیبینید فقط پرده و نیم پرده هست ولی در موسیقی شرقی اعم از ایرانی ، عربی ترکی و... شما ربع پرده میبینید و بزرگترین تفاوت موسیقی غربی و شرقی در همین ربع پرده هاست یعنی شما دربالا که بین چهارنت اول که فواصل 1/2-1-1 دارند معادل فواصل جنس عجم در عربیست حالا اگر شما نیم پرده از وسط برداری بذاری آخر میشه: 1-1/2-1 یعنی جنس نهاوند اصولا اون شوخ وشنگی و طربی که در موسیقی شرقی و تحریرها و چهچه هایی که درآواز میشنوید حاصل همین ربع پرده هاست مثل جنس بیات: Re3/4Mi1/2b 3/4 Fa1Sol نکته جالب اینکه همین فواصل پرده ای بیات عربی دقیقا با دستگاه شور موسیقی ایرانی مطابقت دارد. دکتر محسن امامی مدرس علوم قرآنی و مبانی فوق تخصصی موسیقی تلاوت
☝️تلاوتی بایک نفس 81 ثانیه ای و جالب☝️ نکات مهم وقابل توجه: این تلاوت با اینکه نتهاو موتیفهایش از لحاظ موسیقایی اکثرا تکراری هستندولی کسی خیلی متوجه تکراری بودن ملودی آن نمیشود ! به دو علت : یک؛ طنین نسبتا زیبا دو؛ پر نفس بودن تلاوت که بیشتر نفس بسیار مطول هشتادویک ثانیه ای وی جلب توجه میکند واین واقعاقابل تحسین است هرچند تلاوت فقط جیغ و نفس نیست و پارامترهای متعددی دارد ولی در تلاوتهای شعبی وعامه پسند ، طول نفس یکی از مهمترین پارامترهایست که مستمع را به وجد می آورد اما نکته بسیارمهمی که قاریان ما باید از این تلاوت یاد بگیرند اینست که ایشان جهت اجرای صدا، بیشتر از رزنانس فضای جلو دهان بهره میبرد ونه از فشار روی حنجره لذا عدم خستگی حنجره و عدم آسیب تارهای صوتی را بهمراه دارد پس تلاوت را میتوان بدون خستگی مطول کرد یعنی اگربه لبها ودهان ایشان دقت کنید کاملا مشخص است ضمن اینکه هیچگونه تکلفی در صورت وی مشهود نیست بطوریکه اگر صدارا قطع کنید و فقط تصویرتلاوت وی را ببینید فکرمیکنید که او درحال سخنرانی است این چیزی است که قراء ما باید یادبگیرند: ۱- جایگاه صحیح صدا ۲- عدم تکلف. دکتر محسن امامی مدرس علوم قرآنی و مبانی فوق تخصصی موسیقی تلاوت
صندوق رٱی شماره 1362 حوزه 3 بلال علیرضازارع هم اکنون 8تیر 1403 ساعت 18:05
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌فرازي ازتلاوت زيباي سوره علق باصداي مرحوم استادمحمدرفعت 🔰 🆔 👉 🕊 https://eitaa.com/gooorrrran
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر شب قبل از خواب چند آیه قرآن کریم را گوش کنیم با صدای سعید مسلم ☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد 🧩کانال : تلاوت های زیبا 💰💰نشر کلیپ صدقه جاریه💰💰 آیدی کانال ما👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/gooorrrran 🔊🔊🔊به دوستان خود ما را معرفی کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا