eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.2هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
8.6هزار ویدیو
979 فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ذکر روز سه‌شنبه . 🔸 یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین . 🔹 ای مهربان‌ترین مهربانان . ▫️ 02 مرداد 1403 ▫️ 17 محرم 🌙 1446 ▫️ 23 ژولای 2024 Tuesdey ____-______-🍃______-___________ _ برگذاری دومین دوره ریاست جمهوری و انتخاب محمد علی رجایی سال 1360 شمسی _تولد شیخ بهاءالدین العالمی سنة 953 هجری _روز ملی فیزیوتراپی _______🌱 _________ کانال بین المللی تبلیغ جلسات و محافل قرآنی و مذهبی مشهد و تمام شهرهای ایران 🆔https://eitaa.com/canallgalasatghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ ✅ سلام و عرض ادب روز سه شنبه زیبایتان به خیر ‌ 💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫 ✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن ✅ آیات صفحه🌹(۱۳۴)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم : ✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ به جمع ما بپیوندید https://eitaa.com/gooorrrran
134_Page.MP3
956.1K
تلاوت با معنی ۱۳۴ جزء ۷
4_6048454953779856510.mp3
964.6K
‌🔸ترتیل صفحه ۱۳۴ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : حجاز ☘️☘️☘️☘️
قرآن ترجمه المیزان سوره 6 سوره مبارکه الانعام صفحه 134 وَكَذَٰلِكَ فَتَنَّا بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لِيَقُولُوا أَهَٰؤُلَاءِ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنْ بَيْنِنَا ۗ أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِالشَّاكِرِينَ (53) و بدينگونه بعضى از آنان را (مستکبران را) به وسيله بعضى ديگر (مؤمنان فقير) امتحان کرديم تا سرانجام بگويند: آيا اينانند که از ميان ما خدا بر آنان انعام کرده (توفيق ايمان داده) است؟ آيا خدا شاکران را بهتر نمى شناسد؟ (53) وَإِذَا جَاءَكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ ۖ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَىٰ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ ۖ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْكُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (54) و چون کسانى که به آيات ما ايمان دارند نزد تو آيند بگو: سلام بر شما پروردگارتان اين رحمت را بر خود مقرّر کرده است که هر که از شما از روى جهالت کار بدى بکند سپس بعد از آن توبه کند و به صلاح آيد [او را مى بخشد زيرا ]او آمرزگار و رحيم است. (54) وَكَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ وَلِتَسْتَبِينَ سَبِيلُ الْمُجْرِمِينَ (55) و بدينگونه آيات را توضيح مى دهيم تا [حقايق معلوم گردد ]راه مجرمان آشکار شود. (55) قُلْ إِنِّي نُهِيتُ أَنْ أَعْبُدَ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ قُلْ لَا أَتَّبِعُ أَهْوَاءَكُمْ ۙ قَدْ ضَلَلْتُ إِذًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُهْتَدِينَ (56) بگو: همانا من نهى شده ام از اينکه معبودانى را که شما جز خدا مى خوانيد پرستش کنم، بگو: من از هوس هاى شما پيروى نمى کنم که در آن صورت گمراه شده ام و از هدايت يافتگان نخواهم بود. (56) قُلْ إِنِّي عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّي وَكَذَّبْتُمْ بِهِ ۚ مَا عِنْدِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ ۚ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۖ يَقُصُّ الْحَقَّ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الْفَاصِلِينَ (57) بگو: من بر حجّتى روشن از پروردگار خود استوارم و شما آن را تکذيب کرده ايد. آن [عذابى ]که تعجيل در آن را طلب مى کنيد در اختيار من نيست، حکم، جز براى خدا نيست. حق را [از باطل ]جدا مى کند و او بهترين جداکنندگان است. (57) قُلْ لَوْ أَنَّ عِنْدِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ لَقُضِيَ الْأَمْرُ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِالظَّالِمِينَ (58) بگو: اگر آنچه تعجيل در آن را طلب مى کنيد در اختيار من بود [آن را نازل مى کردم و] کار، ميان من و شما تمام مى شد و خدا به ظالمان داناتر است. (58) ۞ وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ ۚ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ ۚ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ (59) و خزانه هاى غيب فقط نزد او است، جز او کسى آنها را نمى داند، و آنچه را در خشکى و درياست مى داند و هيچ برگى نمى افتد مگر اينکه آن را مى داند و هيچ دانه اى در تاريکى هاى زمين و هيچ تر و خشکى نيست مگر اينکه در کتابى آشکار (لوح محفوظ) ياور ثبت است. (59) 💐💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۳۴🌷 خدایی که از همه چیز آگاه است: انسان با اندکی تفکّر می تواند به وجود آفریدگار توانای خویش پی ببرد؛ امّا شناخت و ویژگی های او برای ما ممکن نیست؛ مگر اینکه برای این منظور از خود او کمک بگیریم. یکی از عللِ به وجود آمدن ادیان ساختگی و انحراف بسیاری از مردم نیز همین بوده که آنان در عالم فکر و خیال خویش برای آفریدگار جهان ویژگی هایی قائل می شدند و او را چنان که خود می خواستند، توصیف می کردند، و به همین سبب، برای خود خدایی ساختند که بیشتر شبیه خیالاتشان بود، و نه خدای یگانه. خداوند امّا با آیات قرآن و سخنان پیشوایان معصوم دین، خود را به خوبی برای مردم معرفی کرده است، و کسی که در پی آشنایی با او باشد، بدینوسیله می تواند بهترین شناخت را از خدای جهان به دست آورد. در این آیه، خدا یکی از ویژگی های خود را برای بندگانش برمی شمرد. آن ویژگی، «علم نامحدود و آگاهی او از تمام اجزای جهان» است. بر اساس این آیه و آیات دیگر قرآن، در پس آنچه در جهان دیده می شود، چیزهای مهم دیگری وجود دارد که از مخلوقات خدا پوشیده است و به آنها «غیب» گفته می شود. این امور پنهان، علّت های اصلی پایداری جهان و همچون منبع و مخزنی برای تغذیه‏ ی عالم هستند که حیات و زندگی انسانها و تمام موجودات دیگر به آنها وابسته است. در آیه ی 21 سوره‏ی حجر می خوانیم: «هیچ چیزی نیست مگر اینکه منابع و خزاینش نزد ماست و ما آن را فقط به اندازه ی معیني فرو می فرستیم.» خدا در این آیه می فرماید که منابع جهان هستی، تنها در اختیار اوست و فقط او از آن ها اطلاع دارد. همچنین می فرماید که او از تمام موجوداتی که در خشکی ها و دریاها به سر می برند، آگاهی تمام دارد و هیچ چیزی برایش پوشیده نیست. از این رو هیچ برگی از شاخه‏ ی درختی نمی افتد، مگر اینکه خدا از آن آگاه است، و هیچ بذری در دل خاک قرار نمی گیرد، مگر این که او از آن اطلاع دارد. به طور کلی، هیچ تر و خشکی در جهان وجود ندارد، مگر اینکه در کتاب علم خدا ثبت شده است. آری، او از جنبش میلیاردها موجود زنده در اعماق دریاها، از لرزش برگ های درختان در جنگل ها و کوه ها، از زمان دقیق شکفتن غنچه ها و گلبرگ ها، از جریان باد و نسیم در بیابان ها، از شمار سلول های بدن هر انسان، از حرکت بیش از حد سریع الکترون ها دور هسته ی اتم ها، و حتّی از تمام اندیشه هایی که به فکر ما خطور می کند، کاملاً آگاه است. آیا می توان تصور کرد که این علم و دانش چه گستره ای دارد؟ نه؛ اما تنها کاری که بشر می تواند در برابر این دانش بی نهایت انجام دهد، خضوع، فروتنی و اعتراف به نادانی خود در برابر اوست. با وجود این آیا انسان می‏تواند جایی را پیدا کند که خدا در آن نباشد و در آن به کاری دست زند که خداوند او را نبیند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ ✅ سلام و عرض ادب روز سه شنبه زیبایتان به خیر ‌ 💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫 ✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن ✅ آیات صفحه🌹(۱۳۴)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم : ✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ به جمع ما بپیوندید https://eitaa.com/gooorrrran
4_6048454953779856510.mp3
964.6K
‌🔸ترتیل صفحه ۱۳۴ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : حجاز ☘️☘️☘️☘️
قرآن ترجمه المیزان سوره 6 سوره مبارکه الانعام صفحه 134 وَكَذَٰلِكَ فَتَنَّا بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لِيَقُولُوا أَهَٰؤُلَاءِ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنْ بَيْنِنَا ۗ أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِالشَّاكِرِينَ (53) و بدينگونه بعضى از آنان را (مستکبران را) به وسيله بعضى ديگر (مؤمنان فقير) امتحان کرديم تا سرانجام بگويند: آيا اينانند که از ميان ما خدا بر آنان انعام کرده (توفيق ايمان داده) است؟ آيا خدا شاکران را بهتر نمى شناسد؟ (53) وَإِذَا جَاءَكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ ۖ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَىٰ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ ۖ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْكُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (54) و چون کسانى که به آيات ما ايمان دارند نزد تو آيند بگو: سلام بر شما پروردگارتان اين رحمت را بر خود مقرّر کرده است که هر که از شما از روى جهالت کار بدى بکند سپس بعد از آن توبه کند و به صلاح آيد [او را مى بخشد زيرا ]او آمرزگار و رحيم است. (54) وَكَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ وَلِتَسْتَبِينَ سَبِيلُ الْمُجْرِمِينَ (55) و بدينگونه آيات را توضيح مى دهيم تا [حقايق معلوم گردد ]راه مجرمان آشکار شود. (55) قُلْ إِنِّي نُهِيتُ أَنْ أَعْبُدَ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ قُلْ لَا أَتَّبِعُ أَهْوَاءَكُمْ ۙ قَدْ ضَلَلْتُ إِذًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُهْتَدِينَ (56) بگو: همانا من نهى شده ام از اينکه معبودانى را که شما جز خدا مى خوانيد پرستش کنم، بگو: من از هوس هاى شما پيروى نمى کنم که در آن صورت گمراه شده ام و از هدايت يافتگان نخواهم بود. (56) قُلْ إِنِّي عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّي وَكَذَّبْتُمْ بِهِ ۚ مَا عِنْدِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ ۚ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۖ يَقُصُّ الْحَقَّ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الْفَاصِلِينَ (57) بگو: من بر حجّتى روشن از پروردگار خود استوارم و شما آن را تکذيب کرده ايد. آن [عذابى ]که تعجيل در آن را طلب مى کنيد در اختيار من نيست، حکم، جز براى خدا نيست. حق را [از باطل ]جدا مى کند و او بهترين جداکنندگان است. (57) قُلْ لَوْ أَنَّ عِنْدِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ لَقُضِيَ الْأَمْرُ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِالظَّالِمِينَ (58) بگو: اگر آنچه تعجيل در آن را طلب مى کنيد در اختيار من بود [آن را نازل مى کردم و] کار، ميان من و شما تمام مى شد و خدا به ظالمان داناتر است. (58) ۞ وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ ۚ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ ۚ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ (59) و خزانه هاى غيب فقط نزد او است، جز او کسى آنها را نمى داند، و آنچه را در خشکى و درياست مى داند و هيچ برگى نمى افتد مگر اينکه آن را مى داند و هيچ دانه اى در تاريکى هاى زمين و هيچ تر و خشکى نيست مگر اينکه در کتابى آشکار (لوح محفوظ) ياور ثبت است. (59) 💐💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۳۴🌷 خدایی که از همه چیز آگاه است: انسان با اندکی تفکّر می تواند به وجود آفریدگار توانای خویش پی ببرد؛ امّا شناخت و ویژگی های او برای ما ممکن نیست؛ مگر اینکه برای این منظور از خود او کمک بگیریم. یکی از عللِ به وجود آمدن ادیان ساختگی و انحراف بسیاری از مردم نیز همین بوده که آنان در عالم فکر و خیال خویش برای آفریدگار جهان ویژگی هایی قائل می شدند و او را چنان که خود می خواستند، توصیف می کردند، و به همین سبب، برای خود خدایی ساختند که بیشتر شبیه خیالاتشان بود، و نه خدای یگانه. خداوند امّا با آیات قرآن و سخنان پیشوایان معصوم دین، خود را به خوبی برای مردم معرفی کرده است، و کسی که در پی آشنایی با او باشد، بدینوسیله می تواند بهترین شناخت را از خدای جهان به دست آورد. در این آیه، خدا یکی از ویژگی های خود را برای بندگانش برمی شمرد. آن ویژگی، «علم نامحدود و آگاهی او از تمام اجزای جهان» است. بر اساس این آیه و آیات دیگر قرآن، در پس آنچه در جهان دیده می شود، چیزهای مهم دیگری وجود دارد که از مخلوقات خدا پوشیده است و به آنها «غیب» گفته می شود. این امور پنهان، علّت های اصلی پایداری جهان و همچون منبع و مخزنی برای تغذیه‏ ی عالم هستند که حیات و زندگی انسانها و تمام موجودات دیگر به آنها وابسته است. در آیه ی 21 سوره‏ی حجر می خوانیم: «هیچ چیزی نیست مگر اینکه منابع و خزاینش نزد ماست و ما آن را فقط به اندازه ی معیني فرو می فرستیم.» خدا در این آیه می فرماید که منابع جهان هستی، تنها در اختیار اوست و فقط او از آن ها اطلاع دارد. همچنین می فرماید که او از تمام موجوداتی که در خشکی ها و دریاها به سر می برند، آگاهی تمام دارد و هیچ چیزی برایش پوشیده نیست. از این رو هیچ برگی از شاخه‏ ی درختی نمی افتد، مگر اینکه خدا از آن آگاه است، و هیچ بذری در دل خاک قرار نمی گیرد، مگر این که او از آن اطلاع دارد. به طور کلی، هیچ تر و خشکی در جهان وجود ندارد، مگر اینکه در کتاب علم خدا ثبت شده است. آری، او از جنبش میلیاردها موجود زنده در اعماق دریاها، از لرزش برگ های درختان در جنگل ها و کوه ها، از زمان دقیق شکفتن غنچه ها و گلبرگ ها، از جریان باد و نسیم در بیابان ها، از شمار سلول های بدن هر انسان، از حرکت بیش از حد سریع الکترون ها دور هسته ی اتم ها، و حتّی از تمام اندیشه هایی که به فکر ما خطور می کند، کاملاً آگاه است. آیا می توان تصور کرد که این علم و دانش چه گستره ای دارد؟ نه؛ اما تنها کاری که بشر می تواند در برابر این دانش بی نهایت انجام دهد، خضوع، فروتنی و اعتراف به نادانی خود در برابر اوست. با وجود این آیا انسان می‏تواند جایی را پیدا کند که خدا در آن نباشد و در آن به کاری دست زند که خداوند او را نبیند؟