2_1152921504629829938.m4a
454.8K
شحات انور
تَبْصِرَةً وَذِكْرَىٰ لِكُلِّ عَبْدٍ مُنِيبٍ (٨)
وَنَزَّلْنَا مِنَ السَّمَآءِ مَآءً مُبَارَكًا
🆔🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
✅ سلام و عرض ادب
روز جمعه زیبایتان به خیر
💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
✅ آیات صفحه (۱۹۵)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم :
✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
به جمع ما بپیوندید
4_6014874301004514845.mp3
983.1K
ترتیل استاد محمود خلیل الحصری
صفحه 195
4_5933674723048163166.mp3
4.05M
سحرگاه جمعه باهم زمزمه میڪنیم...
دعاے ندبه
🎙 میثم مطیعے
4_5855129752708319571.mp3
3.27M
🎤 تلاوت ترتیل
#سوره_یس
#اسلام_عثمان
سوره مبارکه یس(هر روز صبح بین الطلوعین)
اِنَّ لِکُلِّ شَیءٍ قَلباً وَ قَلبُ القرآنِ یس
هر چیزی حتما دارای قلبی ست و قلب قرآن سوره یس است.
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄
Page581.mp3
438.1K
ختم روزانه یک صفحه قرآن کریم
صوت صفحه ۵۸۱
🎤 قاری
استاد محمد صدیق منشاوی
............................................
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 🪴🪴🪴🪴
❄️ســـلام
صبح جمعه تون بخیر و سلامتی 🤍
🤍 سـلامی با یه دنیـا آرزو
❄️ بـرای دوستـان خوبم
🤍 الهـي امروزتون پر باشـه از
❄️ بــرکت
🤍 شــادی
❄️ آرامـش
🤍 ســعادت
❄️ و موفقیـت
🤍 اوقات خوبی
❄️کنار خانواده داشته باشید🙏
جلسه قرآن و کلاس آموزش قرآن کریم 💕
هرهفته؛ جمعه شبها
با حضور اساتید و قاریان بین المللی و ممتاز مشهد مقدس
ساعت شروع بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء
به آدرس:
مشهد، بولوار توس 28 خیابان امام الهادی علیه السلام 12 مسجد امام الهادی علیه السلام برگزار خواهد شد
حضور خواهران و برادران جهت آموزش قرآن در مسجد بلامانع می باشد
☸https://eitaa.com/joinchat/2106130443C578d8ef0e0
☸@gooorrrran
4_6010369765074272373.pdf
722.1K
#آموزش_روخوانی_روانخوانی
🌷کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 💕 🌷
🌸🍀🌸🍀🌸
4_5805468467498846917.pdf
19.17M
rokani va ravankani
کتاب روخوانی نور
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
✅ راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت چیست؟
🔴 تفاوت قاریان موفق با دیگر قراء در چیست؟
◼ برخی از قاریان عزیز به این مساله اعتقاد ندارند که عمده عدم پیشرفت آنها در هنر مقدس تلاوت به شیوه تفکر آنها در تلاوت بر می گردد.
☑ اگر مشکلاتی را که قاری از دیدگاه ذهنی با آنها مواجه است را شناسایی کرده و یک چارچوبی برای درک ماهیت و علت وجود این مشکلات ارائه دهد،در کمترین زمان ممکن بیشترین پیشرفتها را در هنر خود شاهد خواهد بود.
☑ بنده در این سلسله مباحث اثبات خواهم کرد که جمع آوری اطلاعات بیشتر و فراگیری تکنیک های پیچیده راه حل مشکلات در عدم کسب موفقیت های کاری قاری نیست.
☑در این سلسله مباحث قاریان عزیز را قانع خواهم کرد که رویکرد و حالتهای ذهنی آنهاست که میزان کسب موفقیت هایشان را رقم خواهد زد.
☑ ان شاء الله در این مباحث تمرینهایی برای پرورش ذهن و ساختار بندی ذهن حرفه ای قاریان بزرگوار تقدیم خواهد شد.
☑ به دلیل اهمیت این سلسله مباحث، می توان مطالب ارائه شده را در سایر امور زندگی هم بکار برد و نتایج آنها را به سرعت در ارتقاء سطح زندگی و کسب و کار خود نیز مشاهده کنید.
💐 #اصغر_اسکندری
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت قرآن کریم
-----------
بخش اول:
برتری ساختار ذهنی قاری
قسمت اول
----------
هر کسی که وارد هنر تلات می شود می تواند خود را قاری بداند ولی وقتی شما ویژگی های قاریان موفق را با سایرین مقایسه می کنید متوجه تفاوت های بزرگی خواهید شد.
چه چیزی باعث تمایز این دسته از قاریان می شود؟
آیا هوشمندی است؟
آیا سخت تر کار می کنند؟
آیا ویژگی بارز شخصیتی دارند که باعث می شود راحت تر با فشار و استرس تلاوت کنار بیایند؟
هوش و ذکاوت می توانند عوامل مناسبی برای رسیدن به موفقیت باشند اما عامل تعیین کننده دیگری، قاریان موفق را از سایرین جدا می کند. خب اگر مسئله هوش و ذکاوت نیست،پس چه چیزی می تواند باشد؟
با تجربه ای که طی سی و سه سال تلاوت قرآن و شاگردی نزد بهترین استادان قرآنی کشور کسب کرده ام، بدون هیچ شکی باید بگویم دلایل مشخصی وجود دارد که باعث می شود بهترین ها، عملکردی متفاوت نسبت به بقیه قاریان داشته باشند. کم نبوده اند قاریانی دارای تحصیلات عالیه و در امور روزمره خود افراد بسیار موفق، اما در هنر تلاوت بجایی نرسیده اند.
اگر بخواهم تمام دلایل را در یک جمله کوتاه خلاصه کنم باید بگویم: قاریان برتر متفاوت از سایر قاریان می اندیشند. ممکن است این جمله کمی گنگ و نامفهوم باشد اما اگر روی کلمه "متفاوت اندیشیدن" فکر کنید مساله برای شما روشن خواهد شد.
در نگاه اول، به نظر می رسد تمام قاریان قرآن درک و تفسیر یکسانی از هنر تلاوت داشته باشند اما این سخن تا زمانی معتبر است که شما با قاری دیگری در مورد نحوه تلاوت کردن بحث و گفتگو نکرده باشی. به جزء ویژگی های ظاهری و تشابهات جسمی، شیوه اندیشیدن انسانها بسیار متفاوت تر از ویژگی های ظاهرشان است. به نظر شما چه تفاوتی میان شیوه اندیشیدن قاریان برتر با سایرین وجود دارد؟
همانطور که جلسات،محافل و مسابقات قرآنی، مکانی برای پیشرفت و موقعیت های رشد تلقی می شوند، همزمان قاریان نیز خود را با موقعیت های روانشناختی متفاوتی روبرو می بینند. از بعضی جهات هر قاری مطالبی راجع به هنر تلاوت می آموزد اما یادگیری صرف هنر تلاوت به معنای کسب "ساختار فکری" در تلاوت نیست.
همین جا می توانم بگویم یکی از تفاوت های اساسی قاریان بزرگی مانند عبدالباسط محمد عبد الصمد،محمد صدیق منشاوی،مصطفی اسماعیل،عبدالفتاح شعشاعی،شحات محمد انور،محمد عبدالعزیز حصان،محمود علی البناء و برخی دیگر از مشاهیر جهان تلاوت، رسیدن به یک ساختار فکری منسجم در تلاوت است که اصطلاحا از آن به "سبک" یاد می شود.
ویژگی تعیین کننده ای که قاریان برتر را از سایرین جدا می کند این است که آنها به ساختاری منحصربفرد در تلاوت خویش دست یافته اند که باعث می شود منضبط،متمرکز،خلاق و مطمئن به نفس باقی بمانند.
هر کسی که وارد دنیای تلاوت می شود تقریبا هر آنچه که لازم باشد را فرا می گیرد و متحمل مشقات و رنج های زیادی در راه تعلیم هنر تلاوت می شود اما اندک قاریانی هستند که موفقیت های مستمری دارند. البته استثنائاتی در مورد کسانیکه قاری زاده باشند می تواند وجود داشته باشد. کسانیکه تحت نظر معلم و کسی که طبیعت تلاوت را می دانسته و صد البته او را خوب آموزش داده،قرار گرفته اند. برای مثال محمود شحات انور یکی از این استثنائات است و در کشور عزیزمان ایران نیز بعضا چنین مواردی را شاهد هستیم.
اینجا سئوال اساسی این است که چرا اکثر قاریان نمی توانند موفقیت های مستمر داشته و نیز دارای ساختار فکری مناسبی نیستند؟ پاسخ خیلی مشکل نیست. به هر دلیل چنین قاریانی شانس اینکه در آغاز تحت تعلیم یک استاد کار بلد و راهنمای خبره بوده باشند را نداشته اند.
----------
ادامه دارد
#اصغر_اسکندری
سلام الله علیکم 🌹💐
#سلسله_مباحث_روانشناسی_تلاوت
#پرورش_ذهن_قاری
راهکارهای عملی برای تسلط بر هنر تلاوت قرآن کریم
-----------
بخش اول:
برتری ساختار ذهنی قاری
قسمت دوم
----------
هنر تلاوت ذاتا یک عمل ریسکی است یعنی پر از استرس و مخاطرات روانی است و نیاز به دل بزرگی دارد و اصطلاحا قاری می بایست شجاع دل باشد. جائیکه قاری می بایست با ساختار شخصیتی منحصربفرد و انرژی سرشار و مثبت درونی خود، آیات نورانی قرآن را به گوش مستمعین رسانده و آنها را در حظ معنوی یاری نماید. طبق تجربه بنده هیچ مجلس تلاوتی وجود ندارد که فشار،اضطراب یا استرس های خاص خود را نداشته باشد. فشار از خطا نکردن و زیر سئوال نرفتن. استرس اینکه تحریرهای(قفله) پایانی هر فراز قرآنی چطور جمع خواهند شد.اضطراب بالا یا پائین نیفتادن صدا. سنگینی جو سالن و محل تلاوت کردن و آگاهی مستمعین از دقایق هنر تلاوت و مواردی از این دست.
در واقع و علی الظاهر به دلیل ریسکی بودن هنر تلاوت، تمام قاریان می بایست ریسک پذیر می بودند اما در واقعیت چنین نیست و ترس ناشی از ریسکی بودن تلاوت کردن، گربیان همه قاریان را می گیرد و حتی در برخی موارد بکلی مانع از پیشرفت و در نهایت انصراف و کناره گیری از این هنر آسمانی می شود. تقریبا هیچ قاری قرآنی وجود ندارد که از لرزیدن و استرس های روانی پشت تربیون و میکروفون خاطره نداشته باشد.
صرف گفتن زبانی چیزی، به معنای اعتقاد قلبی به آن نیست و در خصوص ریسک پذیر بودن قاری هم همین اصل صادق است. قاری باید عمیقا معتقد باشد که هیچ تضمینی برای گرفتن کارش در مجالس تلاوت وجود ندارد بلکه می بایست متکی به ساختار ذهنی خود ساخته و با توکل به خداوند تبارک و تعالی هنر خود را ارائه کند.
اکثر قاریان مفهوم واقعی ریسکی بودن تلاوت در مجالس و مسابقات را آن گونه که قاریان برتر دریافته اند، نمی دانند و درک نکرده اند. قاریان برتر نه تنها ریسک را پذیرفته اند بلکه با آغوش باز به استقبال آن می روند.
قاریان موفق بدون هیچ گونه کشمکش درونی وارد محافل تلاوت شده و به فرض بروز خطا و اشتباه فنی ،روحیه خود را از دست نمی دهند. به عبارت دیگر ریسک موجود در تلاوت کردن باعث نمی شود که انضباط،تمرکز،خلاقیت و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. یادم هست در یک جلسه ای قاری محترمی تلاوت می کرد و برای آنکه خطای فنی خود در بالا افتادن طبقه صوتی خویش را توجیه کند، دائما در حین تلاوت سرفه کرده و به استاد جلسه متذکر می شد که دچار عارضه و بیماری گلو شده است. احساس می کنم سرفه های زیاد او به نوعی ابزار پنهان برای سر پوش نهادن بر فشار،استرس و عدم تحمل جو جلسه بود و بدین شکل و از ای طریق او درصدد توجیه منطقی خطای فنی خویش برآمد.
اگر قاری، بدون ترس تلاوت کردن، در برابر جمع را نیاموخته باشد پس هنوز نیاموخته که ریسک پذیر باشد و این مشکل بزرگی برای قاری است چه بسا هیچ وقت حل و فصل نشود. زیرا هر اندازه ریسک را نپذیرفته باشد به همان اندازه از آن دوری می کند و اجتناب از چیزی که غیر قابل اجتناب است تاثیرات مخربی بر روی توانایی های قاری در هنر تلاوت می گذارد.
گمان نکنم از این ساده تر بتوان گفت که: قاریان موفق نمی ترسندو آنها نمی ترسند زیرا آن قدر ذهن خود را انعطاف پذیر کرده اند که بدون توجه به هیچ چیز دیگری فقط به اطلاعاتی که هنر تلاوت به او می دهد می اندیشند. دقیقا در همان لحظاتی که قاریان برتر بدون ترس عمل می کنند سایرین در ترس و استرس قرار دارند. زیاد این جمله را شنیده ایم " در لحظه زندگی کن" اما شاید بتوانم بگویم یکی از بهترین مصادیق این جمله معروف به لحظه بودن در حین تلاوت است. خواهش می کنم عمیقا راجع به این کلام فکر کنید. قاری عزیز در حین تلاوت کردن به لحظه باش.
به لحظه باش یعنی تمام تمرکزت بر روی تلاوت باشد. یعنی نباید در زمان تلاوت کردن دیگر به فکر اغلاط اعرابی و کلمه ای و یا اغلاط تجویدی و قس علی هذا باشید بلکه باید تمام تمرکزتان بر روی چگونه ارائه کردن آیات الهی بر قلوب مستمعین باشد تا در نهایت حظ معنوی لازم نصیب شنوندگان تلاوت شما گردد.
اگر قرار باشد تمام تمرکز شما بر روی تجوید،اعراب،کلمات،وقف و ابتداء و مسائلی از این دست باشد، پس کی به جلوه های هنری تلاوت کردن باید پرداخت؟ کی باید به حسن تلاوت پرداخت؟ کی باید به فکر مستمعین خود بود؟ کی باید به حظ معنوی مخاطب فکر کرد؟ کی باید به خلاقیت در تلاوت فکر کرد؟
به لحظه بودن یعنی می بایست تمام آموزشهای مربوطه را دیده و تمام اصول و فنون هنر تلاوت ملکه ذهن شما شده باشد و حالا که در جایگاه یک قاری پشت میکروفون هستید دیگر می بایست هنر نمایی کنید و باورهای اعتقادی خود را در قالب اصوات و الحان با محتوایی الهی آسمانی بنام آیات قرآن کریم مخلوط کرده و به خورد جان علاقمندان به تلاوت قرآن بدهید.
----------
ادامه دارد
#اصغر_اسکندری
🍃🆔@gooorrrran