eitaa logo
کانال بین المللی آموزش قرآن کریم علیرضازارع 🕊
4.7هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
13.2هزار ویدیو
1.3هزار فایل
#کانال_بین_المللی_آموزش_قرآن_کریم #آموزش_تجویدتخصّصی #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی_حفظ_قرآن 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2106130443C578d8ef0e0 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2278359248Ce97e32b131
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
61.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️فرازهای زیبای آسمانی⚡ 🌸استاد مرحوم شحات محمد انور [📖] : سوره 💽 : دانلود تلاوت کامل👇👇👇
سوره_آل_عمران(2)_مرحوم_شحات_محمد_أنور___کانال_آپارات_تلاوتهای_عائلة_الشحات_أ.mp3
زمان: حجم: 66.98M
🌸مرحوم شحات محمد انور [📖] : سوره آل عمران (76…53) [📆] : بتاریخ (سال 1988) [🔊] : کیفیت صدا (عالی) [🎶] : مقامات بکار رفته در این تلاوت بترتیب : از ابتدا تا دقیقه 04:00 (بیات) از دقیقه 04:13 تا 10:50 (رست) از دقیقه 10:59 تا 15:29(چهارگاه) از دقیقه 15:36 تا 28:30 (سگاه) از دقیقه 28:43 تا 30:05 (حجاز) از دقیقه 30:15 تا 31:02 (سگاه) از دقیقه 31:10 تا 39:10 (رست) از دقیقه 39:22 تا 44:09 (بیات) از دقیقه 44:10 تا آخر (صبا) 📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
منشاوی - کانال محمد سلیمی4_5796613181237366186.mp3
زمان: حجم: 6.13M
تلاوت سوره های مبارکه #ق را با صدای استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی داشتند . این تلاوت در انجام شده است. ☘☘☘ 🕊https://eitaa.com/gooorrrran
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰 ✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ 🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی 🔷بخش اوّل تقليد يكی از مهمترين پايه های هنر تلاوت است. بدون تقليد نمی توان به اوج هنر تلاوت رسيد. تقليد در قبل از بلوغ با توجه به اينكه صدا صدای نوجوانی است و صد در صد وابسته به استعداد، لذا مقوله ايست متافیزیکی و ميزان استعداد قاری را نشان می دهد. نوجوانی كه با علاقه و عشق به يك استاد و بدون هيچ اطلاع علمی از سبك و صدای استاد، از او تقليد ميكند، این از ميزان استعداد اوست. ✳️چند خصوصيت مهم نوجوان مقلّد، از اين تقليد به دست می آيد كه عبارتند از : ١- ميزان استعداد او ٢- شناسایی تحریرهای ذاتی او ٣- انعطاف صدای او ٤- مبنای تلاوتش در آينده در اين مرحله، نوجوان بايد با صداسازی مراقبت كند كه صدا به فشار و تكلّف نيفتد، بالا نرود و تنفّس درست صورت گیرد. اما مهمترين مرحله در تقليد، تقليد در دوران بعد از بلوغ است. قاری نوجوان، بعد از بلوغ هم از استادی باید تقليد كند كه در نوجوانی از او تقليد می كرده. اين مطلب بسيار مهم است ، بايد به حسّ تقليد قبل از بلوغ اعتماد داشت و نه تنها آن را رها نكرد بلكه تقويتش نمود. دیده می شود كه قاريان بعد از بلوغ تحت تأثير مسابقات و قاريان ديگر قرار می گيرند و از سبك قبل از بلوغ خود فاصله می گيرند و اين شروع سردرگمی قاری است. قاری نباید بعد از بلوغ سبكش را تغيير دهد. بايد ضمن تقويت طنين منحصربفرد صدا و تثبيت آن، در تقليد كردن از استاد قبل از بلوغ، به اوج کار رسید. یعنی قاری باید بعد از بلوغ به راه خود ادامه بدهد اما با طنين خودش. 👈🏻ادامه دارد ... ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال نغمه های بهشتی - صحبت های استاد ابوالقاسمی درباره تقلیدصحبت_های_استاد_ابوالقاسمی_درباره.mp3
زمان: حجم: 1.99M
🎤صحبت‌های استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی پیرامون تقلید در تلاوت ⭕️تقلید درست و تأثیر آن بر روی پیشرفت قاری ⏲مدت زمان : ۸:۱۷ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴 ✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ 🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی 🔷 بخش دوم در مراحل بعد بايد قاری به جایی برسد كه با اضافه كردن تزيينات لحنی، تحريرها و رديف های خاص، از تقليد صرف ، فاصله و صاحب سبك گردد. در اين مرحله بايد ياد بگیرد كه يك الگوی تکراری در رديف و تحرير و تزيين های خاص داشته باشد. اما بسته به معنا و توقف های مختلف، با پردازش و سازندگی در نغمه سازی، گوشه های بداهه ای هم داشته باشد. و اين یعنی اوج هنر تلاوت. در مراحل انتهائی تقليد، يك قانون بسيار مهم هم عرض می كنیم و آن تقليد از اساتیدی است كه مركب خوانی می كنند، و قاريانی كه مي خواهند صاحب طريق يا سبك شوند بايد از اين اساتيد و نغماتشان بطور جداگانه ای تقليد كنند اما با طنين خودشان. اين تقليد، قدرت انعطاف و نغمه سازی قاری را بالا می برد. قاريان مركب خوان مثل شيخ رفعت، شعشاعی و حصّان در انتها عرض می كنم كه قاری كه به دنبال تثبيت سبك خاص خودش است نبايد از هر نغمه ای كه در أطرافش شنيده می شود، بی توجه رد شود، نبايد از ريز نغمه ها و تحريرهای جديدش كه غالباً بصورت بداهه بوجود می آيند غافل شود. پس بايد هر تمرینی كه می خواند را ضبط كند، چرا كه ممكن است از هر تمرینی يك نغمه يا تحرير خاص بتوان کشف و تثبیت نمود. ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا