eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ ✅ سلام و عرض ادب روز یکشنبه زیبایتان به خیر ‌ 💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫 ✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن ✅ آیات صفحه (۵۹۶)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم : ✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ به جمع ما بپیوندید در ایتا 👇👇👇 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
596_Page.mp3
752K
تلاوت با معنی ۵۹۶ جزء ۳۰
0596 Abbasi-30-01.mp3
2.33M
تلاوت صفحه ۵۹۶ استاد عباسی
596.mp3
1.67M
596 ترتیل استاد خلیل الحصری بعد از گوش دادن به ترتیل استاد محمود خلیل الحصری و تمرین چندباره می توانید برای رفع اشکال چند آیه از همین صفحه را به گروه ارسال کنید و منتظر بررسی تلاوت باشید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2106130443C578d8ef0e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولودی طوفانی سید مجید بنی‌فاطمه در مدح امام زمان(عج) میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) مبارک باد💐🌹🌺🌸 السَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 17) [سرعت در صوت] آقای احمد ابوالقاسمی در هفدهمین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع سرعت در صوت می پردازد. در این برنامه درباره سرعت در صوت قران صحبت می شود. پیامبر اسلام (ص): خیارکم من تعلم قرآن و عـلمه بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد. نهج الفصاحه ص۴۷۳،ح۱۵۲۴ - وسایل الشیعه ج۶، ص۱۶۷، ح۷۶۴۱ یامبر اسلام (ص): یا بُنَىَّ لاتَغفُل عَن قِراءَةِ القُرآنِ- إذا أصبحت، و إذا أمسیت- فَاِنَّ القُرآنَ یُحیِى القَلبَ المیت وَ یَنهى عَنِ الفَحشاءِ و َالمُنکَرِ؛ فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زیرا که قرآن دل مرده را زنده مى کند و از فحشاء و زشتى باز مى دارد. 📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعه ای زیبا از کلام نور با صدای قاری ارجمند جناب آقای سید روح الله لسان طوسی با موضوع امام زمان 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 18) [تحریر] آقای احمد ابوالقاسمی در هیجدهم جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع آشنایی با اصول مقدماتی صوت می پردازد. تعریف تحریر در قرآن کریم کلمه ی تحریر در قرآن ۵ بار بکار رفته است و در همه ی موارد به معنی آزاد کردن آمده است. برای مثال در آیه ۹۲ سوره نساء می خوانیم: [و من قتل مؤمناً خطئاً فتحریر رقبه] که تحریر در این آیه به معنی آزاد کردن به کار رفته است. این کلمه ۳ بار در همین آیه به کار رفته است که همگی به معنی آزاد کردن می باشد. از نظر کیفی یا همان فرم اجرا بیش از ۴۰ نوع تحریر در موسیقی وجود دارد. تعدادی از این موارد در تلاوت قرآن مورد استفاده قرار می گیرد و تعدادی از این تحریرها در هنر آوازخوانی و ….. قرار می گیرد. تحریر از آرایه های لحنی است. تحریر از ارکان صوت است. تحریر باعث ایجاد جاذبه در تلاوت می شود. تحریر باعث ایجاد فضاهای صوتی خاص و حالات لحنی جذاب می شود. از نشانه های انعطاف صدا تحریر زدن است. 📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 19) [سرعت در صوت] آقای احمد ابوالقاسمی در نوزدهمین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع آشنایی با سرعت در صوت می پردازد. در قرائت قرآن، «تحقیق» عبارت است از خواندن قرآن با حداکثر آرامش و تأنّی حتی «آهسته‌تر از قرائت به ترتیل»، همراه با اشباع مدها، تحقیق همزه‌ها، اتمام حرکات، تحقیق مخارج حروف و ... که همه اینها در سایه قرائت آیات با حداقل سرعت، میسر است. قرائت تحقیق، طریق ورش از نافع، عاصم و حمزه بوده و روشی است که از آن جهت تعلیم قرائت به شاگردان و همچنین تمرین و ریاضت زبان برای فراگیری و اداء کامل قواعد تجویدی، استفاده می‌شود.   📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | احمد ابوالقاسمی (جلسه 20) [اصول صوت] آقای احمد ابوالقاسمی در بیستمین جلسه آموزش به موضوع آشنایی با اصول صوت می پردازد. وقتی قرآن کریم نازل می شد، پیامبر اکرم (ص) در حفظ امانت وحی و شیوه قرائت صحیح آن، دقت زیادی می کردند. طبیعی است که قرائت قاریان اولیه هم که آیات را بعد از نزول، مستقیماً از خود پیامبر (ص) می شنیدند، فقط تقلید محض از پیامبر (ص) با همان دقت و وسواس بوده است. چون در آن دوران، صحت قرائت به زیبایی ارائه آن ارجحیت داشت؛ تا سال ها بعد هم که همین قاریان، نسل به نسل قرآن کریم را به دیگران یاد می دادند، وضع همین طور بود و بیشتر جنبه درست خواندن قرآن کریم در نظر گرفته می شد. مسلماً اقوام عرب زبان به خاطر تسلطی که بر معنای قرآن کریم داشتند، در این زمینه خیلی مؤثرتر و فعال تر بودند؛ به ویژه آن که در مواجهه با فرهنگ های کشورهای غیرعرب، الحان و نغمه های آنها را یاد گرفتند و در قرائت هایشان به کار بردند. در این میان، کشور مصر چند سر و گردن بالاتر از تمام کشورهای اسلامی دیگر است، آنقدر که به جرأت می گویند تمام جهان اسلام، زیبایی تلاوت و قرائت امروزشان را مدیون قاریان مصری هستند.
┄┅─✵💝✵─┅┄ به نام خدایی که نزدیک است خدایی که وجودش عشق است و با ذکر نامش آرامش را در خانه دل جا می دهیم 🌺🇮🇷🌺🇮🇷🌺🇮🇷
یابن الحسن... میتپد قلب زمین هم با صدای پای تو؛ نیمه شعبان بــبینیم کاش ما سیمای تو ... 🌸🌸🌸
4_5915484797815232755.mp3
390.6K
🔵 8مقام‌در‌یڪ‌نفس👌🏻😱 ─┅━━━━━✦━━━━━ ✨«بَسمــلہ+اقْرَأْ بِاسْمِ»↬صبا 💥«رَبِّـكَ‌الَّذِي‌خَـلَقَ»↬نهاوند ✨«خَلَقَ‌الْإِنْسَانَ‌مِنْ‌عَلَقٍ»↬عجم 💥«اقْـرَأْ‌وَرَبُّـكَ‌»↬بیات ✨«الأکرم‌الَّذِي‌عَلَّمَ»↬سه گاه 💥«بِالْقَلَمِ»↬حجاز ✨«عَلَّمَ‌الْإِنْسَانَ»↬رست 💥«مَـا‌لَمْ‌يَـعْلَمْ»↬کرد ─┅━━━━━✦━━━━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼مقام با تلاوت قاریان برتر جهان اسلام*** 🌴ارجمندان و بزگواران مقامات باشد.
✅جلسۀ چهاردهم: :: 👌بعد از شناخت مقامات موسیقی قرآن، باید تناسب آنها را با یکدیگر بدانیم تا هر مقامی در موضع مناسب خویش قرار گیرد و قرائت قرآن از نظر فنی، ردیف زیبا و دل نشینی پیدا نماید. برای اینکار، هر یک از مقامات را در نظر گرفته و تناسبش را با دیگر مقامات می سنجیم. ❇️مقام بیات : بیات را ام المقامات گویند. شاید این نامگذاری به این سبب باشد که بیات با همه مقامات متناسب است و پس از آن هر مقامی را می توان تلاوت کرد. اگر چه مرسوم است پس از بیات، مقامات رست، صبا و نهاوند خوانده شود. ❇️مقام رست : چون رست ملک المقامات است، پس از هر مقامی تلاوت می شود. پس از مقام رست مقامات چهارگاه، سه گاه و نهاوند خوانده می شود. ❇️مقام سه گاه : قبل و پس از مقام سه گاه، مقامات چهارگاه و حجاز خوانده می شود. ❇️مقام حجاز : قبل و پس از حجاز مقامات سه گاه و صبا خوانده می شود. ❇️مقام نهاوند : قبل و پس از نهاوند مقامات حجاز، چهارگاه و صبا خوانده می شود. ❇️مقام صبا : قبل و پس از صبا مقامات سه گاه، حجاز و نهاوند خوانده می شود. ·❇️ مقام چهارگاه : قبل و پس از چهارگاه، سه گاه و صبا خوانده می شود. لازم به ذکر است که اگر معانی آیات شریفه با ردیف انتخاب قاری مناسبت نداشته باشد باید ردیف دیگری انتخاب گردد و هرگز نباید هدف والای هنر قرائت را که القای معناست فدای موسیقی قرائت نمود، اگرچه در یک قرائت طولانی فقط دو مقام خوانده شود. این سنت مشهور که تلاوت را با مقام بیات شروع می کنند زمانی پسندیده است که با آیات شروع تلاوت تناسب داشته باشد. مثلاً اگر شروع تلاوت با آیات شریفه ای است که احکام فقهی را بیان می کند، مانند:  « وَ یَسْئَلونَکَ عَنِ الْمحیضَ » نباید با مقام بیات تلاوت شود و زیباتر آن است که با مقام رست خوانده شود. مطلب بعدی این است که برخی از قراء مصری، ردیف خاصی برای تلاوت خویش دارند و همیشه از آن استفاده می کنند؛ همچون این ردیف ها: 1- مقامات: بیات، رست، چهارگاه، سه گاه، حجاز و بیات. 2- مقامات: بیات، صبا، نهاوند یا حجاز، رست، سه گاه، چهارگاه و بیات. 3- مقامات: رست، سه گاه، بیات، صبا، حجاز و رست. باید گفت: این ردیف ها برای قاری قرآن ملاک قابل قبولی نیست بلکه باید قبل از تلاوت، ریدف مناسبی که به القاء معنا خدشه وارد نکند تنظیم نمود و سپس تلاوت کرد. سخن مشهوری است که می گوید: «در هر مقامی که تلاوت با آن آغاز می شود باید با همان مقام تلاوت را ختم کرد» اما باید توجه داشت، هر چند در هنرهای آوازی، مثلاً آواز ایرانی از هر دستگاهی که آواز شروع می شود در همان دستگاه باید فرود آمد، اما هنر قرائت اگر چه در ردیف هنرهای آوازی است، مزیت و شرافتی عالی بر آنها دارد و آن تلاوت کلام وحی و القای معنا با این تلاوت است. پس اگر در زمان ختم تلاوت، معنای آیه شریفه تناسب با مقامی که شروع به تلاوت شده است نداشته باشد، نباید با آن مقام ختم نمود و فرود آمد. بلکه فرود و ختم قرائت باید با هر مقامی که متناسب با معنی آیه شریفه است، باشد. برچسب‌ها: مقام, مقامات, مقامات قرآنی, تلاوت 🔰... 🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜
🎵💿 آموزش نغمات ترتیل استاد 📚 قسمت دوم : مقام رست 🔊 3 فایل صوتی مقام رست در ترتیل استاد شهریار پرهیزگار 👇👇👇