eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.6هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
کلاس تجوید مؤسسه انصارالهادی علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جن و بشر نمی‌توانند به تو ضرر بزنند 🔹 به مناسبت سالروز وفات خطیب نامدار و پایه گذار مهدیه تهران، شیخ احمد کافی فرزند ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟤 بررسی ابعاد سبک استاد رمضان : وی یکی از قاریانی است که چیزی فراتر از یک سبک را ارائه نموده است و به نوعی صاحب مکتب بوده و مکتب مستقلی را ارائه نموده است که پس از او نیز توسط قاریانی مثل عمران و هلباوی دنبال شد. مکتبی که هم به لحاظ اضافه نمودن مقامات و هم به لحاظ روش اجرا از سایرمکاتب و سبک ها متفاوت است. زمانی که مکتب ایشان در مصر ظهور پیدا کرد، به دلیل استفاده از مقاماتی مثل کورد و اثر کورد این شائبه ایجاد شد که ایشان از موسیقی هندی بهره جسته و به همین دلیل به مکتب ایشان مکتب هندی می گفتند. در حالی که دلیل آن استفاده کمتر سایر قراء از مقام کورد بود. طنین صدای ایشان از بعد صدا ترکیبی از دو گروه صوتی کاملا متفاوت یعنی صدای زنگ دار و خیشومی است که بسیار بارز بوده و به دلیل زنگ خاص صدای ایشان و استفاده از طبقات اوج، تا عمق جان انسانها نفوذ می کند. استفاده از انعطاف و تحریر همراه با مقامات خاصی که در تلاوت ایشان است، حس و حال ویژه ای به سبک ایشان می دهد. وسعت صدای مرحوم رمضان وسعت کاملی است و همان دو اکتاو کامل می باشد. صدای ایشان صدایی حجیم و با قوت بالاست که به دلیل جنس خاص صدایشان و همراهی این حجم تأثیر خاصی روی مخاطب گذاشته و طرفداران زیادی در عالم قرائت به ویژه در کشور مصر دارد. در حوزه استفاده از تنوع و ترتیب مقامات به جز بیات شروع بقیه مقامات در اکتاو دوم ترتیب مشخصی در تلاوت ایشان ندارند. گاهی پس از بیات دوباره از بیات همراه با کورد و اثر کورد استفاده می کند و پس از اتمام این مقام شروع ایشان ممکن است از مقام سه گاه، نهاوند یا حجاز باشد و در عین حالی که از همه مقامات استفاده نموده و وسعت بیشتری در حوزه استفاده از مقامات دارد، اما ترتیب مشخصی در استفاده از مقامات دراین سبک وجود ندارد. ویژگی ایشان در حوزه استفاده از مقامات اصلی، مرکب و فروع مقامات این است که به دو مقام اثر کورد و نوااثر رنگ ویژه ای در تلاوت خود بخشیده و از این دو مقام به کرات استفاده نموده و ترتیبات متنوعی از این دو مقام با سایر مقامات در تلاوت ایشان است. ترکیب اثرکرد با نهاوند و اثرکرد با حجاز از مشهورترین ترکیباتی است که در حوزه استفاده از مقامات در تلاوت های ایشان وجود دارد. در بخش روش‌ها و برنامه‌ها اوج‌گیری ایشان به شکل اکتاوی در مقام بیات است. یعنی بعد از شروع بیات از درجه هشتم همان بیات ابتدایی، بیات جدیدی را آغاز می کند که از درجات پنج آن را به مقام کرد یا اثرکرد تبدیل کرده و تلاوت را ادامه می دهد. وی از جمله قاریانی است که از هر سه روش انتقال درجات به شکل پلکانی، اتصال درجات و استفاده از فواصل بهره برده است. محمود رمضان جزو قاریانی است که هم از روش بم خوانی اکتاوی و هم به شکل فرودهای اکتاوی از درجه هشتم به درجه اول آن مقام استفاده نموده است. در بخش انتقالات ایشان از الگوی یکنواخت و ثابتی استفاده نمی کند. گاهی انتقالش از مقام قبلی به نهاوند، گاهی سه گاه و گاهی حجاز است. یکی از ویژگی‌های سبکی ایشان این است که تمایل چندانی به تکرار موتیف ها در تلاوت ندارد و این ویژگی تلاوت او را از دیگران متمایز می کند. در حوزه استفاده ازتحریرها سبک ایشان پرتحریر است اما نوعی تعال در استفاده از تحریر در تلاوت ایشان نسبت به کسانی که تحریر را محورتلاوت خود قرار می‌دهند، وجود دارد. همچنین تنوع خوبی در استفاده از تحریرهای قدرتی، توگلویی و سایشی دارد. او جزو قاریانی است که غفلات خاصی دارد و به نوعی می توان گفت ابداعاتی که در خلق غفلات دارد، در سبک دیگران نیست. در بخش ارائه ملودی‌ها، خلق ردیف‌های جدید، استفاده از مقامات جدید و ترکیب مقامات جزو قاریانی است که کارنامه بسیار پرباری دارد که پس از او نیز مورد استفاده سایر قراء قرار گرفته است. از جمله این ترکیبات اثرکرد با کرد، حجاز، عجم یا نهاوند است. وقتی برای اولین بار برخی از تلاوت‌های ایشان در اختیار علاقمندان در کشورمان قرار گرفت، با توجه به همین استفاده مکرر از مقامات کرد و اثرکرد، تلاوت های ایشان رنگ خاصی داشت و این تفاوت باعث شد توجه بیشتری به سوی تلاوت های او جلب شود. از جمله تلاوت سوره های نجم و قمر که مورد استقبال قرار گرفت و نشان از ظهور و بروز یک قاری جدید درعالم تلاوت داشت. هم اکنون هم در کشور ما بسیاری از قاریان تمایل به استفاده از برخی از ردیف های ایشان در تلاوت دارند.
هدایت شده از آموزش قرائات ده گانه ،استاداصفهانیان
🟢 برنامه آموزش محور قراءات (به صورت ترکیبی از قراء سبعه ، آحاد و عشره و بعضا شاذات) 🔸توسط استاد : مهندس ابراهیم رحیم آهور _ تهران 🔻 از شاگردان مرحوم استاد : ابراهیم مولایی (پورفرزیب) 🔻 مؤلف مصحف شریف قراءات ده گانه به صورت ملون (رنگی) برگرفته از شاطبیه ، الدره و طیبة النشر که در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی در ایران به چاپ رسیده است. 👇
هدایت شده از آموزش قرائات ده گانه ،استاداصفهانیان
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 💠 نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون 🌹 با سلام خدمت عزیزان قرآنی 👈 یک اقدام متفاوت و بدیع برای اولین بار در جهان اسلام از سوی یک محقق و مدرس و قاری قرآن کریم جناب استاد ابراهیم آهور در جهت ترویج و اشاعه علم قرائات مختلف قرآنی ✅ استاد ابراهیم آهور از شاگردان مجرب استاد مرحوم ابراهیم پورفرزیب مولایی (ره) هستند. استاد مولایی اولین معلم قرآن در معرفی و ترویج علوم قرائات مختلف قرآنی و مولف کتاب ارزشمند تهذیب القرائه و دیگر کتب این حوزه بودند بطوری که مقام‌ معظم رهبری به حق ایشان را اکبرالقراء (بالاترین مقام در رشته قرآن) در ایران خطاب فرموده اند. 📓 مشخصات مصحف : ✅ مصحف کامل ده قرائت و بیست روایت ✅ دارای راهنمای رنگی برای نکات تجویدی و قواعد و فرش الحروف هر یک از امام القرائه ها و راویان مربوط به آنها همراه شناسه های ویژه هر قاری و راوی به صورت علائم اختصاری بین المللی (رموز شاطبیه) خاص برای هر امام القرائه و هر راوی ✅ همراه با توضیح اصول و قواعد تجویدی هر یک از قرائات و راویان از سه طریق مشهور الشاطبیه و الدره و الطیبه النشر برای اولین بار در جهان اسلام ✅ حاوی 3000 لغت کشف القرائات ⭐⭐⭐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از آموزش قرائات ده گانه ،استاداصفهانیان
‏عکس از Mk
هدایت شده از آموزش قرائات ده گانه ،استاداصفهانیان
📚 تفاوت بین شنیدن و گوش کردن ✓ حافظ عزیز، شنیدن، شکل نخستین و پیش درآمدی برای گوش دادن است. ✓ شما برای گوش دادن به صداها باید به لحاظ جسمانی قادر به شنیدن آنها باشید. ✓ گوش دادن ، علاوه بر آن، به تواناییهای دیگری مثل پردازش ذهنی و شناختی پیام های دریافتی نیاز دارد ، که شنیدن نیازی به آنها ندارد. شنیدن و گوش دادن ، دو کنش یکسان نیستند ، ولی به اشتباه، آنها را یکی تلقی می کنیم. 👂شنیدن از گوش می گذرد و 🧠 گوش دان از مغز می گذرد این دقیقا همان موضوعی است که در مقایسه مسئله حفظ تصویری و حفظ صوتی قرآن بعد از مدت کوتاهی با آن مواجه میشوید. ✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸 سلام علیکم به لط ساحت مقدس قرآن کریم و عنایت رئیس مرکز قرآن آستان قدس رضوی و مدیر امور قرآنی سازمان تبلیغات و سایر مسؤلین امروز قدم اول برداشته شد 🌾 اهداء پرچم متبرک آستان قدس رضوی با لوگوی جلسه قرآن کریم حضرت علی بن موسی الرّضا علیه السلام اهدایی آستان قدس رضوی مرحله اول درخدمت جلسات محلی و سنتی قرآن کریم در مشهد هستیم 💠 1_ حتما جلسه قرآن در سایت آستان قدس رضوی ثبت شده باشد 🔰🔰 https://markazquran.razavi.ir/fa/299454/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C 💠 2_ تبلیغ جلسه و گزارش تصویری در گروه زیر ارسال شود 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2278359248Ce97e32b131 💠 3_ حتما با شماره زیر تماس حاصل فرمایید تا خدمت برسیم 🔰🔰 09153004098 09337563745 💠 4_ برای اطلاع رسانی مجمع جلسات قرآن کریم حتما عضو گروه زیر باشید 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/489554759C60799ae05f اعلام آمادگی برای اهدای رحل و قرآن با هدیه نیم بها یعنی هر رحل 45000 و هدیه قرآن 55000 تومان هستیم با هماهنگی قبلی و واریز مبلغ خدمت می رسیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حافظ عزیز توجه کنید اگر محفوظات خود را برای کسی نخوانید یا از شما پرسش انجام نشود ، کیفیت حفظ شما پایین می آید بهتر است حتی شده به صورت تلفنی، محفوظات خود را برای کسی بخوانید .
💚 حافظ عزیز 💚 یکی از عواملی که توفیق شما را در کار حفظ چندین برابر می کند 👇 🌟 اطاعت از توصیه های استاد است 🌟 ✍ افراد موفق در زندگی یک معلم و الگو برای خود دارند طالب علم باید دربرابر استاد ، با ادب و متواضع باشد تا آنچه می آموزد ، مایه رشد و کمال وی شود . قٰالَ لَهُ مُوسىٰ هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلىٰ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمّٰا عُلِّمْتَ رُشْداً (٦٦)کهف موسی به او گفت: «آیا [اجازه می‌دهی] همراهت بیایم تا از آنچه به تو آموخته شده و مایۀ هدایت و رشد و صلاح است به من بیاموزی؟»(۶۶)کهف
حافظ عزیز پیش خوانی یا پیش مطالعه چیست ؟ اگر در حال حفظ هستید , حفظ جلسه بعد رو تا رسیدن به زمان حفظ جدید چند بار فقط از رو ی صفحه با شنیدن ترتیل فقط گوش بدید و نگاه کنید و آنرا کامل روان کنید ولی حفظ نکنید این کار عالیه امتحان کنید و از نتیجه زیبای آن لذت ببرید درنتیجه ، موقع حفظ شما آیات را چندین بار دیدید و چندین بار شنیدید هم استرس شما کم میشود هم وقت و انرژی شما مدیریت میشود و حفظتان خیلی قویتر و پایدارتر خواهد بود.
بهترین برنامه ریزی هم که داشته باشید هیچ تضمینی برای اجرای درست آن وجود ندارد چاره این کار این است که مرتب به برنامه خود نگاه کنید تا عادت کنید و برنامه را فراموش نکنید اگر کاری عادت بشه ذهن به طور خودکار برای انجام آن عمل میکند ساعت ها را دریابیم و هدر ندهیم جمعه ها تعطیل است ولی برنامه هدفدار ما تعطیل نیست هیچ لحظه ای را بدون هدف و برنامه سپری نکنیم حتی تعطیلات را