eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
2.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
546 ویدیو
772 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆 🌿 در آنچه، خدای ما، گذشت از شعبان 🌿 از ما نگذشته‌ای اگر، یا رحمان 🌿 از ما بگذر در آنچه از آن باقی است 🌿 ماییم و گناه‌ها، توییّ و غفران 📎 📎 .
16638-fa-chishmeh-maaref-razavi.pdf
4.13M
📚متن کتاب "چشمه‌ی معارف رضوی" گزیده‌کتاب گران‌سنگ عليه‌السلام 🔺دسته‌بندی و ترجمه‌ارزشمند ناب امام‌رضا علیه‌السلام در این کتاب، برای افزایش معرفت به ، بسیار قابل استفاده است. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 🔶سلطانا علی مولانا علی علی 🔶 ور سلطانا علی علی مولانا علی علی ای نام تو تا همیشه مانا علی علی جبرائیل نوشت به خط خوانا علی علی ای جان جهان من ای جانا علی علی علی قلندر ، علی صفدر ، علی حیدر علی خلیفه‌ی بلامنازع پیمبر علی علی امام اول و شفیع محشر علی اگه خدا رو هم می‌خوای بیا ببین در علی ساحل علیه ، دریا علیه مهربونترین بابای دنیا علیه مستور علیه ، از نور علیه هر جا گفتن خلیفه منظور علیه مولانا علی علی مولانا علی علی ای روحم علی علی ریحانم علی علی الگوی عبادت و ایمانم علی علی حرز تو پناه فرزندانم علی علی ای شیرینی لب و دندانم علی علی علی همه کس خدا همه کس فاطمه برا علی مثل خدا مقدسه فاطمه توی مدینه هم برا علی بسه فاطمه نفس حیدر میزنه با نفس فاطمه مولا علیه ، آقا علیه تا روز جزا حق همیشه با علیه مستور علیه، از نور علیه هر جا گفتند خلیفه منظور علیه مولانا علی علی مولانا علی علی
1402.12.13_2.mp3
15.17M
حجت الاسلام 🔊  📆 یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🕌 صفاییه | حسیــــنیه شهـــداء  🔹موسسه علمی فرهنگی حداث الحسین علیه‌السلام_قم
1402.12.17_1.mp3
22.18M
حجت الاسلام استاد 🔊 مناجات ابتدایی 📆 پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ 🕌 مسـجد مقدس جـمکران 🔹موسسه علمی فرهنگی حداث الحسین علیه‌السلام قم
. 🔆 خانمی بدحجاب جلوی یکی از علما رو گرفت و از ایشون سوال کرد: ➖اگه یک تار موی من بیرون باشد، دنیا به آخر می‌رسه؟! چرا اینقده شماها گیر می دین؟ 👳‍♂ عالم جواب داد: اگــر یــک تــار مــو در غذایــی خــوب و خوشــمزه باشــد، آیــا دنیــا بــه آخــر می‌رسه؟ قطعا خیـر. ایـن تـار مـو حتـی مـزه و طعـم غـذا رو هـم تغییـر نمی‌ده، امـا بسـیاری از افراد طبیعتـا در چنیـن حالتـی دچـار دلزدگـی شـده و اون غـذای خـوب و خوشـمزه از چشمشون می‌افته. 📖 حالا بذار یه داستان قشنگ تاریخی هم برات بگم...👇 👳‍♂عالم گفت : 📜 روزی یکــی از یــاران امــام صادق ( علیه السلام ) خدمــت ایشــان رســید و گفــت در یــک کــوزه روغــن یــک مــوش افتــاده، آیــا می‌شود آن روغــن را خــورد؟ ✨امــام صــادق (علیه‌السلام) فرمودنــد: ❌ نمی‌توانی آن را بخـوری. ➖مـرد گفـت آقـا یـک مـوش کوچکتـر از آن اسـت کـه باعـث شـود غـذای خـود را کنـار بگـذارم و از خیـر روغن‌های گـران قیمـت بگـذرم! ✨امـام صــادق (علیه‌السلام) فرمودنـد: آن چیـزی کـه در نظـر تـو کوچـک اسـت، مـوش نیسـت. 👈 ایـن دیـن اسـت کـه در نظـر تـو کوچـک اسـت 🔴 حالا خانم بزرگوار : وقتـی از ایـن زاویـه بـه ماجـرا نـگاه کنید متوجـه می‌شیم کـه یـک تـار مـو شـاید بـه خـودی خـود اهمیتـی نداشـته باشـه امـا وقتـی بـه ایـن توجـه کنیـم کـه حتـی نمایـش یـک تـار مـو هـم، سـرپیچی از فرمـان پـروردگار جهانیـان اسـت، با این نگاه، بیرون آمدن یـک تـار مـو جلوی نامحـرم هـم مهـم می‌شود. 📡 .
. 📜 خطبه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در آخرین جمعه ی ماه شعبان 📜 ✏️ قسمت اول 🔸عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام قَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله خَطَبَنَا ذَاتَ یَوْمٍ فَقَالَ: أَیُّهَا النَّاسُ! إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ. 🍃ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. 🍃ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست 🍃ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. 🍃نفس های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. 🍃اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید ... 📚 وسائل الشیعه ج۷، ص۲۲۶ خطبه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در آخرین جمعه ی ماه شعبان ✏️ قسمت دوم 🔸فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقُوا عَلَی فُقَرَائِکُمْ وَ مَسَاکِینِکُمْ وَ وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ وَارْحَمُواصِغَارَکُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکُمْ 🔸وَ احْفَظُوا أَلْسِنَتَکُمْ وَ غُضُّوا عَمَّا لَا یَحِلُّ النَّظَرُ إِلَیْهِ أَبْصَارَکُمْ وَ عَمَّا لَا یَحِلُّ الِاسْتِمَاعُ إِلَیْهِ أَسْمَاعَکُمْ وَ تَحَنَّنُوا عَلَی أَیْتَامِ النَّاسِ یُتَحَنَّنْ عَلَی أَیْتَامِکُمْ وَ تُوبُوا إِلَی اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکم 🍃پس شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود 🍃در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران و درماندگان کمک ویاری کنید. 🍃به پیران و کهن‌سالان احترام و به کودکانتان ملاطفت و مهربانی نموده و با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشید. 🍃زبان خود را از گفتار ناشایست نگاه دارید. دیدگان خود را از دیدن ناروا و حرام بپوشانید و گوش‌های خود را از شنیدن آنچه نادرست است، باز دارید. 🍃با یتیمان مردم مهربانی کنید تا بعد از شما با یتیمان شما مهربانی کنند. از گناهان خود به سوی خدا توبه و بازگشت کنید 📚وسائل الشیعه ج۷ ص ۲۲۶ .
مناجات‌با‌ خدا و روضه.pdf
117K
﷽🖤 ـــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ فیش اول : روضه حضرت رقیه(س) ـــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ 🌱✍ فیش دوم : مناجات با خـــــدا روضه سیدالشهدا(ع) مناسب شبهای ابتدایی ماه مبارک ـــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ✍مـؤلــف : در ثواب انتشار شریک باشید 💡فقط‌ بالینک‌کانال‌ انتشار بدید💡 (آماده چاپ در سایز A4) ╭┅──────┅╮ 📲 @Mashghe_haram عضوشوید ╰┅──────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ترجمه و شرح خطبه 84 نهج البلاغه: نکوهش عمرو عاص ترجمه : فیض الاسلام مکارم شیرازی سخنى از آن حضرت (ع) درباره عمرو بن عاص:  در شگفتم از پسر نابغه. به شاميان مى گويد كه من بسيار مزاح مى كنم و مردى شوخ طبعم و اهل لعب و بازيچه ام. اين سخنى است باطل و گناه آلود كه عمرو بر زبان آورده.  بدانيد، كه بدترين گفتار دروغ است و او مى گويد و دروغ مى گويد. وعده مى دهد و خلاف مى كند، اگر چيزى از او خواهند، خسّت مى ورزد و اگر خود چيزى خواهد، به اصرار و سوگند، مى ستاند و اگر پيمانى بندد در آن خيانت كند و حق خويشاوندى به جاى نياورد. چون جنگ فرا رسد، به زبان، بسى امر و نهى كند تا خود را دلير جلوه دهد، و اين تا زمانى است كه شمشيرها از نيام برنيامده و چون شمشيرها از نيام برآمد، بزرگترين نيرنگ او اين است كه عورت خود بگشايد.  به خدا سوگند، ياد مرگ مرا از هر بازيچه و مزاحى باز مى دارد و از ياد بردن آخرت، عمرو را نگذارد كه سخن حق بر زبان آورد. عمرو با معاويه بيعت نكرد، مگر آن گاه كه معاويه شرط كرد كه در آتيه او را پاداشى دهد. آرى، معاويه او را رشوتى اندك داد و عمرو در برابر آن از دين خويش دست كشيد.  .............. شايستگى هاى امام علی(عليه السلام) به حدّى روشن بود که هيچ کس نمى توانست انگشت انکار بر آن بگذارد; به همين دليل، طبق مَثَل معروف «أَلْغَريِقُ يَتَشَبَّثُ بِکُلِّ حَشِيش» به اين بهانه هاى واهى (علی بسيار مزاح مى كند و مردى شوخ طبع و اهل لعب و بازيچه است) متشبّث مى شدند. چه کسى است که بتواند مزاح هاى لطيف و خالى از هرگونه باطل و خلاف و افراط و زياده روى را انکار کند؟ و چه کسى است که بتواند جدّى بودن على(عليه السلام) را در سخنان و نامه ها و کلمات قصارش، ناديده بگيرد؟! او از همه جدّى تر بود و در مديريّت، اراده اى آهنين داشت; هر چند، گاهى براى زدودن گرد و غبار غم و اندوه از دل دوستان، از لطفِ سخن و مزاح لطيف استفاده مى کرد; کارى که در زندگى پيشواى او، يعنى پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) کاملاً نمايان است. . مولا میفرمایند من همواره مرگ را در مقابل چشم خود مى بينم. چرا که قانونى است براى همه خلائق و هيچ تاريخى براى آن تعيين نشده و استثنايى در آن راه ندارد و نيز مى دانم مرگ، پايان همه لذّات و همه سرگرمى هاست! من هرگز آن را فراموش نمى کنم و صبح و شام به ياد آن هستم. آيا ممکن است مثل منى، با اين وصف، سرگرم بازى ها و شوخى ها شود و در هوا و هوس غرق گردد؟ غير ممکن است. . در منابع اسلامى از مزاح گاهى به عنوان يک فضيلت و گاه به عنوان يک صفت رذيله ياد شده است. روشن است که اين دو گروه از روايات، کمترين منافاتى با يکديگر ندارند; چرا که گروه اوّل، از اصل مزاح سخن مى گويد و گروه دوم از افراط و بى بند و بارى در آن; يا به تعبير ديگر: گروه اوّل ناظر به مزاح هاى سنجيده و خالى از هر گونه غرض و مرض و آزار و کينه توزى است و گروه دوّم، ناظر به مزاح هاى آلوده به گناه است. شاهد اين سخن حديثى است که از رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) نقل شده است; فرمود: «إِنِّي أَمْزَحُ وَ لاَأَقُولُ إِلاَّ حَقًّا; من مزاح مى کنم، ولى جز حق نمى گويم»
. 🔶 با امام زمانت چه کردی؟ ⭕️ سوال از حجت خدا در ... 🔸 ابوبکر حضرمی گوید: خدمت امام باقر علیه‌السلام عرض کردم: خداوند امر شما را اصلاح کند، در قبر از چه کسانی سؤال می‌شود؟ فرمود: سؤال نمی‌شود مگر از کسانی که ایمان محض داشته و یا کافر محض بودند. عرض کردم: پس وضع دیگران چگونه است؟ فرمود: به خدا قسم به حال خود واگذار می‌شوند و به آنان توجهی نمی‌شود.گفتم: از چه چیز دیگری پرسش می‌شوند؟ فرمودند: از حجت خدا که در میان آن‌هاست. پس به مؤمن گفته می‌شود: دربارهٔ آن شخص (امام زمانت) چه می‌گویی؟ مؤمن می‌گوید: او امام من است. پس به او گفته می‌شود: بخواب، خدا خواب را بر تو گوارا گرداند، و دری از بهشت به روی او باز می‌شود و پیوسته تا قیامت نسیمی از آن بر او ارزانی داشته می‌شود. و به كافر گفته مى‌شود: چه مى‌گويى دربارۀ فلانى پسر فلانى‌؟مى‌گويد: دربارۀ او چيزهايى شنيده‌ام، اما نمى‌دانم كه او كيست‌؟به او گفته مى‌شود: و هرگز نخواهى دانست. سپس درى از دوزخ برايش گشوده مى‌شود كه همواره تا روز قيامت از گرمى آتش به او ارمغان‌ مى‌دهد. 📗بحارالأنوار، ج ۶، ص۲۶۲ 📗إثبات الهداة، ج ۱، ص۱۱۹ 📗 الکافی، ج۳، ص۲ .
صدا ۰۰۲-۴۶.m4a
1.32M
چون نامه‌ی اعمال مرا پيچيدند بردند به ميزان عمل سنجيدند بيش از همه كس گناه ما بود ولی ما را به محبّت علی بخشيدند 🔃 انتقال سبک از قطعه‌ی "کجایید ای شهیدان خدایی..."
. ورق زدیم و رسیدیم اول رمضان خبر هنوز بزرگ است و تازه است و گران شروع ماه مبارک به گفتۀ تاریخ شروع جنگ تبوک است و یادآور آن سپاه عُسر رسیدند و بیست شب طی شد سپاه کفر ولی بیم داشت از میدان علی کجاست؟ علی در مدینه مانده چرا؟ خبر هرآینه پیچید بین لشکریان علی نیامدنش بی دلیل نیست! بپرس بپرس تا که جوابت دهد زمین و زمان بلی نیامده آن شه که باب علم نبی‌ست گمان مبر که مدینه ست بی در و دربان* بلی نیامده نفس نفیس پیغمبر مفارقت نکند هیچ‌گاه جسم از جان کتاب فضل علی را ورق بزن اینک حدیث منزلتش نیست قابل کتمان که در غیاب نبی رو به جانشین آرند علی وصی‌ رسول است نی فلان و فلان علی وصی‌ست نه آن ها که در مسیر رسول شدند از پی رم دادن شتر، پنهان رسول عشق اگر در مثل چنان موساست علی به مرتبه هارون و دیگران هامان اگر چه نقطه ندارد شکوه نام علی علی‌ست نقطه آغاز و نقطه پایان _____________________________________ * وامی از عاصی خراسانی: گمان مکن که بود شهر بی در و دربان مسعود یوسف پور✍ .
زمزمه روزه‌داران.جلد اول.pdf
2.48M
📚شرح و توضیح مختصری بر دعاهای هر روز ماه مبارک رمضان 📖 با استفاده از آیات و روایات و حکایات اخلاقی ✍(به انضمام مناسبت های ماه مبارک رمضان ویژه مبلغین)
نامه ی امام رضا علیه السلام به شما
. :خدایا عاشقان را با غم عشق آشناکن... ─‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅❖ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌─‌ خـدایــا در دل شب ، آمـدم  با روسیـاهی به غیر از درگَهَت ،یارب!ندارم تکیه گاهی خودت گفتی خریدارم دل بشکسته ات را دلِ زار از مـن و  از  تو امیـدِ یک نگاهی گرفتـار گنــاهــم / اسیــر اشــک و آهـم نصیبـم گشته خجلت/از این عمـر تبـاهم دو دستم بگیر/ اسیرم اسیر/ به دامِ جُرم وعصیان رها کن مرا/از این غصه ها/پریشانم پریشان الهی یا غفور (۴) منــم آن بندهٔ سرگشتــه و درمانــدهٔ تو خطــاکار و گنهکــار و ز هر در راندهٔ تو به امیـد عطـایت بر ســرِ خوانت نشستم کویرم، دل به ابرِ رحمت و لطف تو بستم امیـدی دارم امشب /به احسـان قدیمت نظــر دارم الهـی / به دسـتان کریمــت کرم کن عطا/که دارم خطا/ببخشایم الهی دل خسته را/ز عشق و صفا/بیارایم الهی الهی یا کریم(۴) اگر از در بــرانـی رو به درگــاه کــه آرم ؟ غریبـم ، غیـرِ تو یاری در این عالَـم ندارم بگویـم با تـو امشـب ماجـرای غربـتـم را که از این دل بشویی گَردوخاک غفلتم را غیاثَ المُستَغـیثـین !/ به فریاد دلــم رس ز بحـرِ رحمت تو / مرا یک قطره هم بس من عبد ذلیل ، تو ربّ جلیل ،نما رحمی به حالم تو رمـز بقــا ، منم در فنـا ، گرفتار زوالـم الهی یا رحیم(۴) ─‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅❖ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌─‌ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1402122101.mp3
29.65M
سخنرانی مناجات شعبانیه یکشنبه۲۰اسفند۱۴۰۲ | ۲۹ شعبان ۱۴۴۵ سخنران : شیخ مهدی حسن آبادی