eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
602 ویدیو
833 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. علیه_السلام مرحوم (اعلی‌الله‌مقامه) در کتاب نقل کرده: استاد ما علامه بزرگوار ، برای توسعه سمت غربی صحن مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام خانه‌هایی خرید و به صحن شریف متصل کرد. ➖ نزدیک به شصت سرداب برای دفن اموات در همان قسمت قرار دارد و روی آنها را طاق زدند و مردم مُردگان خود را در آن سرداب‌ها دفن می‌کردند. چون مدتی گذشت دیدند که طاق سرداب‌ها بر اثر زیاد شدن عبور مردم ممکن است فرو ریزد و سبب زحمت و هلاکت شود؛ از این روی شیخ امر فرمود که طاق را بردارند و از نو، با استحکام بیشتری بنا کنند و چون جماعت بسیاری در سرداب‌ها دفن شده بودند، امر فرمود سردابی را خراب و بنا کنند و هر سردابی را خراب می‌کردند یک نفر پایین می‌رفت و خاک بر جسد ميت می‌ریخت، به مقداری که کشف نشود و هتک حرمت اموات نشود. ➖ پس مشغول شدند تا رسیدند به سردابی که مقابل ضریح مقدس بود. وقتی برای پوشاندن جسدها پایین رفتند دیدند، تمام جسدها سرشان به جای پایشان روی به قبر شریف قرار گرفته و پاها به سمت غرب است. ➖ مردم خبر شدند جماعت بی‌شماری می‌آمدند و این منظره عجیب را مشاهده می‌کردند. یکی از آنها، جسد بود که در صحن مقدس نقاشی می‌کرد. وقتی پسرش جسد پدر را می بیند گواهی می‌دهند که من هنگام دفن پدرم حاضر بودم و بدن پدرم را که دفن کردم پاهایش روی به ضریح مقدس بود. خلاصه بر مردم آشکار شد که این تغییر وضع جسد، تأدیبی از طرف خداوند است که راه ادب و طریقه معاشرت با ائمه علیهم‌السلام را بشناسند. ➖ و اتفاقا در همان روز، فاضل صالح متقی، نقل کرده بوده: مدتی پیش از این واقعه، خوابی دیدم که در تعبیر آن حیران بودم و امروز تعبیرش برایم آشکار شد و آن خواب این بود: وقتی تقیه صالحه، خاله فرزندم فوت شد، او را در همین قسمت از صحن شریف دفن کردم. شبی او را در خواب دیدم و از آنچه برایش پیش آمده بود پرسیدم. گفت: خوب و سلامت هستم غیر از این که تو مرا در مکان تنگی دفن کردی که نمی‌توانم پایم را دراز کنم و همیشه باید سرم را به زانو گذارم. وقتی بیدار شدم جهت آن را ندانستم تا این‌که الان دانستم دراز کردن پا به سمت قبر مطهر، بی‌ادبی به ساحت مقدس امام علیه‌السلام است. این واقعه در ماه صفر ١٢٧٦ هجری قمری رخ داده است. 📚 دارالسلام (ط_بیروت)، ج۲ ص١٦٩ .
4_5855088211784634924.mp3
23M
📻 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ واجب است و حکم پیِ ساختمان را دارد و پس از آن است در تقلید باید الگو را آنقدر گوش بدهد تا آنرا خوب یاد بگیرد.و زمانی، این شنیدنِ الگو باید متوقف شود که فرد ،شعرِ الگو را در اثر تکرار، حفظ شود. مرحله دوم تقلید، همزمان خوانی با الگوست. این همخوانی باید همزمان باشد، نه اینکه زودتر از الگو شروع کند. و تا زمانی همخوانی را ادامه میدهد که بتواند منطبق با الگو، آنرا پیاده کند . در مرحله آخر هم خودش به تنهایی اجرا میکند و سپس با الگو ،تطبیق میدهد. @Farahani135 محمد فراهانی استاندارد برای صداسازی، انجام سه جلسه سنگین در هفته است. تمرین و تکرار الگوهای اساتید در شب عاشور گفتم یاور و انصار را من در این صحرا برای دادنِ سر حاضرم در 👆 برای روضه خوانی از نغمات مخصوص اضطرار و اضطراب استفاده کرد خانه گردیده ، بی تو غمخانه شمع من بودی ، من چو پروانه ........... برای تهیه در پیام‌رسان به این شماره پیام ارسال کنند 09127797249 آقای سید عباس موسی کاظمی
Kashani-14020718-KhatareGheflat-01-Hkashani_Com.mp3
38.96M
📋 خطرِ غفلت جلسه اول 🎙 📆 سه شنبه هجدهم مهرماه ۱۴۰۲
. برای کربلا رفتن گذرنامه نیاز است و برای کربلایی شدن گذر از؛ نام... .
➖ جلسه‌ی هفتم ➖ ۲۱مهر ۱۴۰۲ش/ ربیع‌الاول۱۴۴۵ق 🔻 مطالب مطرح شده: ۱. مسأله پنجم: آیاتِ بحثِ توسّل _ آیه‌ی ۸۹ سوره‌ی بقره _ روایت عاصم بن عمر بن قتاده _ کلام ابن‌جوزی درباره‌ی آیه _ کلام ابوحیان اندلسی _ کلام ابن‌قیم جوزیه ● شبهه: نکوهش کافران به‌جهت اتخاذ وسیله/آیه اسراء ۵۶ و۵۷ و پاسخ آن _ کلام عبدالله بن‌مسعود در شأن نزول آیه _ کلام بخاری و مسلم درباره‌ی آیه _ کلام ابن‌حجر عسقلانی در شرح حدیث _ کلام بغوی در تفسیر آیه ۲. مسأله ششم: توسل به ارواح اولیاء در روایات شیعه