eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
604 ویدیو
834 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. علیه السلام 👈🏼 ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺍﻟﻤﻨﺎﻗﺐ» ﺑﻪ ﺳﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺑﻪ ﻋﻠﻰ (ﻋﻠﻴﻪ‌ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻧﻚ ﻗﺴﻴﻢ ﺍﻟﺠﻨﺔ ﻭﺍﻟﻨﺎﺭ ﻭاﻧﻚ ﺗﻘﺮﻉ ﺑﺎﺏ ﺍﻟﺠﻨﺔ ﻭﺗﺪﺧﻠﻬﺎ ﺑﻐﻴﺮ ﺣﺴﺎﺏ»[۱]. ﺗﻮ ﻗﺴﻤﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺟﻬﻨﻤﻰ ﻭ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻛﻮﺑﻰ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﺍﺧﻞ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺷﻮﻯ. 👈🏼 ﺍﺑﻦ ﻣﻐﺎﺯﻟﻰ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺍﻧﺲ ﻭ ﻏﻴﺮﻩ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺧﺪﻣﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺑﻮﺩﻡ ﻛﻪ ﻋﻠﻰ (ﻋﻠﻴﻪ‌اﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺁﻣﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻧﺎ ﻭ ﻫﺬﺍ ﺣﺠﺔ ﻋﻠﻰ ﺍﻣﺘﻰ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﺔ»[۲]. ﻣﻦ ﻭ ﻋﻠﻰ ﺑﺮ ﺍﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺣﺠﺖ ﻫﺴﺘﻴﻢ. 👈🏼 ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺻﻮﺍﻋﻖ ﺍﻟﻤﺤﺮﻗﺔ» ﻣﻰﻧﻮﻳﺴﺪ: «ﺩﺍﺭﻗﻄﻨﻰ» ﺑﻪ ﺳﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻋﻠﻰ (ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺑﻪ ﺁﻥ ﺷﺶ ﻧﻔﺮﻯ ﻛﻪ ﻋﻤﺮ ﺍﻣﺮ ﺷﻮﺭﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺻﺤﺒﺘﻬﺎﻯ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﻛﺮﺩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ، ﺁﻳﺎ ﺩﺭ ﺷﻤﺎ ﻛﺴﻰ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪکه ﺗﻮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺩﻭﺯﺧﻰ، ﻧﻪ ﻣﻦ؟ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﻮﺩ ﻭ ﺧﺪﺍ، ﻧﻪ. ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺿﺎ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻳﺎ ﻋﻠﻰ ﺗﻮﺋﻰ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺁﺗﺶ ﻭ ﺑﻬﺸﺖ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻭ ﺗﻮﺋﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﻣﻰ ﮔﻮﺋﻰ ﺍﻳﻦ ﺳﻬﻢ ﻣﻦ ﻭ ﺁﻥ ﺳﻬﻢ ﺗﻮ[۳]. 👈🏼 ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﻛﻨﺰ ﺍﻟﻌﻤﺎﻝ» ﺍﺯ ﻋﻠﻰ (ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻣﻦ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺁﺗﺸﻢ» ﻭ ﺍﻳﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﺭﺍ «ﺷﺎﺫﺍﻥ ﻓﻀﻴﻠﻰ» ﺩﺭ «ﺭﺩ ﺍﻟﺸﻤﺲ» ﺁﻭﺭﺩﻩ[۴]. 📚 منابع: ۱. ﺍﺑﻦ ﻣﻐﺎﺯﻟﻰ، ﺍﻟﻤﻨﺎﻗﺐ، ﺹ۶۷ ۲. ﺍﺑﻦ ﻣﻐﺎﺯﻟﻰ، ﺍﻟﻤﻨﺎﻗﺐ، ﺹ۴۵ ، ۱۹۷ ۳. ﻫﻴﺜﻤﻰ، ﺻﻮﺍﻋﻖ ﺍﻟﻤﺤﺮﻗﺔ، ﺹ۷۵ ۴. ﻣﺘﻘﻰ ﻫﻨﺪﻯ، ﻛﻨﺰ ﺍﻟﻌﻤﺎﻝ، ﺝ۶، ﺹ۴۰۲ 🔆
. ای از مقام حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در کلام حجت الاسلام آقا حضرتِ عبدالعظیم الحسنی، محدثِ کبیری که سه امام رو درک کرده، محضر سه امام رسیده .. بعضی ها میفرماییند: امام رضا علیه السلام، جواد الائمه علیه السلام و امام هادی علیه السلام !.. بعضی هام میگن نه جوادالائمه، امام هادی بلکه امام عسکری علیهم السلام رو هم درک فرمودند .. ولی مسئله که هست قطعاً محضر امام هادی رو درک کرده اند .. به محض اینکه میگه آمدم خدمت امام هادی علیه السلام دینم رو به امام هادی عرضه کنم" آقا نگاهش به من افتاد فرمود: «مَرْحَباً بِكَ يَا أَبَا ابا الحسِن أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّاً» خوش آمدی تو واقعاً دوست مایی (بعضی ها چقد قشنگ امضا میگیرن) تو واقعاً دوست مایی ..." آقا اومدم دینم رو به شما عرضه بکنم .. حضرت فرمود ما تو رو پذیرفتیم" آقا اجازه بدید دینم رو عرضه بکنم" سیدالکریم؛ بی جهت نیست این همه اولیاء خدا سر بر این آستان گذاشتن دینش رو به امام هادی عرضه کرد" امام هادی براش دعا کرد : ثَبَّتَكَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَة .. 👇
باب الحرم _ حجت الاسلام مومنی.mp3
649.2K
گوشه ای از مقام حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام
. علیه السلام اَلسَّلامُ عَلی آدَمَ صِفْوَة اللهِ اَلسَّلامُ عَلی نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی اِبْراهیمَ خَلیلِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی مُوسی كَلیمِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی عیسی رُوحِ اللهِ اَلسَّلام عَلیكَ یا رَسولَ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا خیرَ خَلْقِِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا صَفِیَّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللهِ خاتَمَ النَّبیّینَ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا اَمیرَالْمُؤمِنینَ عَلِیَّ بْنَ اَبیطالِبٍ وَصِیَّ رَسُول اللهِ اَلسَّلامُ عَلیکِ یا فاطِمَة سیِّدَة نِسآءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلیْكُما یا سِبْطَیِ الرَّحْمَة وَ سیِّدیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّة اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلیَّ بْنَ الْحُسیْنِ سیِّدَ الْعابِدینَ وَ قُرَّة عیْنِ النّاظِرینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلیٍّ باقِرَالْعِلْمِ بَعْدَالنَّبی اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا جَعْفَرَبْنَ مُحَمَّدٍ الصّادِقَ الْبـآرَّ الْـاَمینَ اّلسَّلامُ عَلیْكَ یا مُوسی بْنَ جَعْفَرِ الطّاهِرَالطُّهْرَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلیَّ بْنَ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضی اَلسًّلامُ عَلیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلیٍّ التَّقیّ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلی بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِیَّ النّاصِحَ الْـاَمینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا حَسَنَ بْنَ عَلیّ اَلسَّلامُ عَلی الْوَصیِّ مِنْ بَعْدِهِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی نُورِكَ وَ سِراجِكَ وَ وَلِیِّ وَلیِّكَ وَ وَصِیِّ وَصیِّكَ وَحُجَّتِكَ عَلی خَلْقِكَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ ایُّهَا السّیِّدُ الزَّكِیُّ وَ الطّاهِرُ الصَّفِیُّ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یَا بْنَ السّادَة الْاَطْهارِ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یَا بْنَ الْمُصْطَفیْنِ الْـاَخیارِ اَلسَّلامُ عَلی رَسُولِ اللهِ وَ عَلی ذُریَّةِ رَسُولِ اللهِ وَ رَحْمَة اللهِ وَ بَرَكاتُهُ اَلسَّلامُ عَلی الْعَبْدِ الصّالِحِ الْمُطیعِ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِاَمیرِ الْمُؤمِنینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا اَبَاالْقاسِمِ ابْنَ السِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ الْمُجْتَبی اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا مَنْ بِِزِیارَتِهِ ثَوابُ زِیارَة سَیِّدِ الشُّهَداءِ یُرْتَجی اَلسَّلامُ عَلیْكَ عَرَّفَ اللهُ بیْنَنا وَ بیْنَكُمْ فی الْجَنَّة وَ حَشَرَنا فی زُمْرَتِكُمْ وَ اَوْرَدَنا حَوْضَ نَبیِّكُمْ وَ سَقانا بِكَاْسِ جَدِّكُمْ مِنْ یَدِ عَلِیِّ بْنِ اَبیطالِبٍ صَلَوات اللهِ عَلیْكُمْ اَسْئَلُ اللهَ اَنْ یُرِیَنا فیكُمُ السُّرُورَ وَ الْفَرَجَ وَ اَنْ یَجْمَعَنا وَ ایّاكُمْ فی زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ صَلی اللهُ عَلیْهِ وَ آلِهِ وَ اَنْ لایَسْلُبَنا مَعْرِفَتكُمْ اِنَّهُ وَلیٌّ قَدیرٌ اَتَقَرَّبُ اِلی الله بِحُبِّكُمْ وَ الْبَرائَةِ مِنْ اَعْدائِكُمْ وَ التَّسْلیمِ اِلی اللهِ راضیاً بِهِ غیْرَ مُنْكِرٍ وَ لامُسْتَكْبِرٍ وَ عَلی یَقینِ ما اَتی بِهِ مُحَمَّدٌ نَطْلُبُ بِذلِكَ وجهک یا سیِّدی اَللّهُمَّ و رِضَاکَ وَالدّارَ الاخِرَةَ یا سَیِّدی وَ ابنَ سَیِّدی اِشفَع لِی فِی الجَنَّةِ فَاِنَّ لَکَ عِندَاللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ اَن تَختِمَ لی بِالسَّعادَةِ فَلا تَسلُب مِنّی ما اَنَا فیهِ وَ لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلیِّ الْعَظیمِ اَللّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنا وَتَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَ عِزَّتِكَ وَ بِرَحْمَتِكَ وَ عافیَتِكَ وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجْمَعینَ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً یا اَرْحَمَ الّراحِمینَ . .👇
babolharam morteza Taheri.mp3
2.62M
حضرتِ عبدالعظیم حسنی علیه السلام اهل تهران ؛ تا قیامت در پناه صحنِ تو ای کریم ابن کریم ابن کریم، پورِ حسن
38.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هیئت آل یاسین قم استاد اسلام بر پنج پایه استوار است الإمامُ الباقرُ عليه السلام :بُنِيَ الإسلامُ على خَمْسٍ : عَلى الصَّلاةِ ، و الزَّكاةِ ، و الصَّومِ ، و الحَجِّ ، و الوَلايةِ ، و لَمْ يُنادَ بِشَيْءٍ كَما نُودِيَ بالوَلايةِ . امام باقر عليه السلام :اسلام بر پنج پايه استوار است: نماز، زكات، روزه، حج و ولايت؛ و بر هيچ چيز به اندازه تأكيد نشده است.
. یا ثارالله و بن الثاره عمریست که شب ها به خدا خواب ندارم دیگر هوس دیدن مهتاب ندارم ای خون خدا به خون پاکت سوگند من نوکرم و غیر تو ارباب ندارم .
. فرستادن فرزندان به میدان: هنگامی که حضرت ابراهیم  (علیه السلام) خواست اسماعیل را برای قربانی به همراه خود ببرد،به مادر او  هاجر ، فرمود: فرزندت را زینت کن که او را به میهمانی دوست برم. پس از آنکه او را برد و با خطاب «وفدیناه بذبح عظیم»(5) او را به ذبحی بزرگ باز خریدیم، او را از ذبح شدن نگهداری نمود، اسماعیل را به نزد مادرش بر گردانید هنگامی که هاجر چشمش به گلوی فرزند که از اثر کارد قرمز شده بود افتاد، بی اختیار غش کردو بر زمین افتاد. (6) و بنا بر روایتی ، بیش از سه روز زنده نماند با اینکه اسماعیل هنوز سالم وزنده بود. (7) ببین تفاوت از کجا تا به کجاست . وقتی ابی عبد الله (علیه السلام) بدنهای نازنین بچه های زینب را به سمت خیمه ها آورد  هر چه نگاه کرد؛ دید زینب برا استقبال نیامد .آخه این زینب همون زینبیه که تا علی اکبر روی زمین افتاد سراسیمه از خیمه‏ها خارج شد فریاد مى‏کشید: «واحَبِیباه، یَابْنَ أُخَیَّاه‏ ای پسر برادرم وَ جَاءَتْ فَأَکَبَّتْ عَلَیْهِ با عجله  آمد و خود را روى پیکر على اکبر انداخت اما اونجا هر چه حسین انتظار کشید دید زینب حتی از خیمه بیرون هم نیومد نکنه یه وقت داداشش شر منده بشه. هر دل که به عشق، مبتلایش کردند آئینه ی رحمت  خدایش کردند آن را که  سعادت  و شرف  بخشیدند با عشق حسین آشنایش کردند (6) خصائص الزینبیه   ص 227  (7) گنجینه معارف  ج2 ص1003 .
. درس مورچه به نبی خدا در یکی از مسافرت های سلیمان(ع) که جن و انس و پرندگان او را همراهی می کردند، عبورشان به سرزمین مورچگان (سرزمینی در نزدیکی طائف و به قول بعضی در نزدیکی شام) افتاد. یکی از مورچه ها با تعجیل سایر مورچگان را آگاه ساخت و به ایشان گفتبه خانه هایتان پناه ببرید و از مسیر سلیمان(ع) و یارانش دور شوید تا آنها شما را زیر پاهایشان لگدکوب نکنند. باد، صدای آن مورچه را به گوش سلیمان(ع) رسانید و سلیمان(ع) دستور داد تا او را به حضورش بیاورند. سپس به او گفت مگر نمی دانی که من پیامبر خدا هستم و از جانب انبیاء ستمی به دیگران نمی رسد؟ مورچه پاسخ داد چرا میدانم. سلیمان(ع) گفت: پس چرا مورچگان را از ما ترسانیدی؟ مورچه پاسخ داد منظور من این بود که آنها عظمت و شوکت ترا مشاهده نکنند تا خود را در مقابل تو حقیر پندارند و ناسپاسی به درگاه خداوند آغاز نمایند. سخنان مورچه در نظر سلیمان(ع) معقول آمد. سپس مورچه سلیمان(ع) را خطاب داد و گفت آیا می دانی چرا خداوند از میان تمام قدرت ها باد را برای حرکت دادن تخت تو انتخاب نمود؟ سلیمان(ع) جواب داد نمی دانم. مورچه گفت برای اینکه بدانی تمام این قدرت و شوکت و مقام تو بر باد است و تو مغرور و متکبر نگردی. آنگاه سلیمان(ع) تبسم کرد و فرمود:"پروردگارا مرا توفیق شکر نعمت خود را که به من و پدرم عطا فرمودی، عنایت فرما..." تهیه جناتیان .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. همه باید خود را با امام تنظیم کنند اگر قبول کردیم شخصی دیده بان ماست یعنی قبول کرده ایم که او یک بصیرتی دارد که من آن را ندارم؛ ولو اینکه ما مجتهد باشیم، استاد دانشگاه باشیم و ... او دیده بان است؛ یک چیزی را میبیند که من نمیبینم. اگر بخواهیم در نماز جماعت شرکت کنیم همه باید خود را با چه کسی تنظیم کنیم؟ با امام جماعت. این که چه کسی کنار ما نشسته مهم نیست؛ مرجع تقلیدی است؟! کاری نداریم. استاد دانشگاهی است؟! کاری نداریم. معلمی است؟! کاری نداریم. ما خودمان را با امام جماعت تنظیم میکنیم، نه با بقیه. و الّا نمازمان خراب میشود.... در مورد ولایت پذیری امام زمان هم باید همین گونه باشیم. ........................................ . ✨﷽✨ 🔴عدالت، بدون راه فرار ✍ امام علی گرم سخن بود ‌و خطبه می‌خواند؛ هنوز خطبه‌اش تمام نشده بود که مردم برای بیعت به سمتش هجوم بردند؛ به طوری که از ازدحام و زیادی جمعيّت، امام حسن و حسين زير دست و پا رفتند و دو طرف لباس و رداى ایشان پاره شد.*۱ 🔹 امیرالمؤمنین به ناچار حکومت را پذیرفت اما همین که زمام کار را به دست گرفت، مردم یکی یکی رهایش کردند. مگر چه چیز عوض شده یا چه کسی تغییر کرده بود که مردم چنین کردند؟ هیچ! فقط عدالتِ علی در همه‌جا جاری شده بود و مردم این عدالت را تحمل نمی‌کردند. 💕 برای با امام ماندن باید مانند او شد؛ مثلاً باید عادل بود تا بتوان عدالت او را تحمل و اجرا کرد. اتفاقی که در زمان ظهور امام زمان می‌افتد این است که عدالت مهدی در داخل خانه به مردم می‌رسد، همان‌گونه که سرما و گرما به داخل خانه‌ها نفوذ می‌کند*۲ و هیچ حقی از کسی برعهدهٔ دیگری نمی‌ماند مگر آنکه آن حضرت آن را می‌گیرد و به صاحب حق می‌دهد.*۳ پس لازمهٔ تحقق این امر داشتن یارانی عادل است. 🔻 آزمایش و ابتلا یکی از سنت‌های الهی است که در هیچ زمانی تعطیل نمی‌شود. به خودت نگاه کن. اگر با معیارهای مورد نظر امام زمان فاصله داری تا دیر نشده فکری به حال خودت کن! مبادا به دلیل نداشتن ویژگی‌هایی چون صبر و عدالت در آزمون یاری و بیعت با امام زمان رد شوی. حواست باشد این آزمون فقط یک بار برگزار می‌شود. 📚 ۱. نهج البلاغه، خطبه شقشقیّه ۲. نعمانی، الغیبه، ص ۲۹۷ ۳. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۲۴ ┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅ 💓 ۳ 🌻 ما در رابطه با ظهور حضرت برای دو چیز دست به دعا هستیم. 1⃣ برای اینکه خودمان نجات پیداکنیم از این زندان 2⃣ هم برای نجات پیداکردن همه از این همه ظلم و فساد و جرم و مشکلاتی که برای بشر ایجاد شده 🔸 امام زمان که بیاید اینها رو همه از بین میبرد! بستری حاضر میشود که همه در این بستر به سمت خدا حرکت کنند. پس درخواست امام زمان از خداوند تبارک و تعالی در دو محوریت است. ❇️ این یک نشانه است! اینهایی که فقط در فکر این هستند که امام زمان را ببینند و تشنه ی دیدن هستند، در اصل انتظار اصلی را متوجه نشدند. حتی زمان ظهور امام زمان هم این انتظار وجود دارد. 🔺 حالا قبل از ظهور، ما انتظارمان را از کجا تعریف میکنیم؟ 🔻 از غیبت امام زمان! درصورتی که از زمان پیامبران این انتظار بوده. خداوند در قرآن می فرمایند: «شما منتظر باشید! ما هم منتظریم!» ☘این انتظار همیشه موجود است☘ ‌................. منتظر واقعی کیست؟ در دوران کنونی که زمان غیبت امام زمان (عج) است، وظیفه ما انتظار ظهور ایشان را کشیدن و فراهم‌سازی مقدمات ظهور است. امام منتظر واقعی کیست؟ در لغت منتظر به کسی می‌گویند که چشم انتظار باشد و یا آماده آمدن و ورود کسی باشد. این حالت را می‌توان به فردی تشبیه کرد که روی زانو در حال تجافی و منتظر قیام امام جماعت برای رکعت بعدی نماز باشد، یعنی نیم‌خیز و کاملاً آماده قیام و همراه شدن با امام جماعت. در واقع یک منتظر واقعی هم باید اینچنین حالتی داشته باشد و هر لحظه منتظر امام غایب (عج) باشد. در روایات متعددی آمده است که یک منتظر واقعی، باید آداب و اصولی را رعایت کند تا بتواند در جرگه منتظران واقعی امام مهدی (عج) درآید. بر همین اساس، یک منتظر واقعی کسی است که گوش به فرمان امام خود باشد و آنچه که او می‌گوید و فرمان می‌دهد، انجام دهد و در دوران انتظار به تمام اعمال خواسته شده جامه عمل بپوشاند و در رفتار، گفتار، کردار و تمام اعمال ریز و درشت خود نظارت و کنترل کامل داشته باشد و مطیع محض امام خود در هر حال و شرایطی باشد. .
. 🔸🔶《السَّلاَمُ عَلَیکَ یابْنَ رَسُولِ اللهِ(ص)، یَا وَصِیَّ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ(ع)، أَشْهَدُ أَنَّکَ عِشْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَیتَ شَهِیدَاً》🔶🔸 ✅ مجتبی(ع) از دو جهت نسبت به (ع) از مظلومیت برخوردار بود. 1⃣از جهت همسر :👇 همسر امام حسین(ع) حضرت رباب(س) بود که امام(ع) علاقه زیادى به ایشان داشت، تا جایی که امام(ع) در مورد رباب(س) چنین سروده است : 📋《اِنِّى لَاَُحِبُّ دَارَاً، تَکُونُ بِهَا السَّکِینَهُ وَ الرُّبَابُ، أُحِبُّهُمَا وَ اَبذِلُ جُلَّ مَالِي، وَ لَيسَ لِعَاتِبِِ عِندِي عِتَابُ》 ♦️آن خانه اى را که سکینه و رباب در آن باشند را دوست دارم. آن دو را دوست مي دارم و مالم را بذل مي كنم، و عتاب كننده را نزد من حق عتاب نيست.(۱) رباب در کوفه نیز، در مجلس ابن زیاد، وقتی نگاهش به سر مقدس امام حسین(ع) افتاد، بی‌تاب شد، و آن سر مبارک را گرفت و بوسید و در کنار خود نهاد و نوحه‌سرایی کرد و گفت : 📋《وَاحُسَینَا! فَلَا نَسِیتُ حُسَینَاََ، اَقصَدَتْهُ اُسِنَةُ الاَعدَاءِ، غَادَروُهُ بِکَربَلَاء صَرِیعَاََ، لَا سَقَی اللهُ جَانِبَی کَربَلَاءَ》 ♦️وا حسینا! هیچ گاه حسین(ع) را از یاد نخواهم برد، که نیزه‌های دشمنان، بدن او را چاک چاک کرده است. در کربلا به نیرنگ، او را بر زمین زدند. خداوند، کران تا کران کربلا را سیراب نکند!(۲) اما همسر امام حسن مجتبی(ع) جعده دختر اشعث بن قیس بود که معاویه برای اینکه او را برای به قتل رساندن امام حسن مجتبی(ع) تطمیع و تحریک کند، به او پیغام فرستاد که : 📋《أَنِّی مُزَوِّجُکِ یَزِیدَ ابْنِی‏ عَلَى أَنْ تَسُمِّیَ الْحَسَنَ(ع)》 ♦️من تو را به ازدواج پسرم یزید در می آورم به شرط آنکه حسن بن علی(ع) را مسموم کنی و او را به قتل رسانی! 📋《وَ بَعَثَ إِلَيهَا بِمِائَةِ أَلفَ دِرهَمِِ فَقَبِلَت》 ♦️و هزار درهم نیز برای جعده فرستاد و جعده نیز با وساطت و پافشاری پدرش اشعث پذیرفت. تا اینکه روزی که امام حسن(ع) روزه بود، جعده زهر را در شیر ایشان ریخت و در هنگام افطار به امام(ع) داد، امام(ع) مقداری از آن را نوشید و بلافاصله زهر را احساس کرد و فرمود : «إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ»!(۳) 2⃣از جهت اصحاب و یاران :👇 امام حسین(ع) در شب عاشورا خطاب به اصحاب خود فرمود : 📋《يَا قَوْمِ! فَإِنِّي غَدَاً أُقْتَلُ وَ تُقْتَلُونَ كُلُّكُمْ حَتَّى لَا يَبْقَى مِنْكُمْ أَحَدٌ》 ♦️من فردا کشته می‌شوم، همۀ شما نیز با من کشته خواهید شد و کسی از شما نمی‌ماند.(۴) سپس فرمود : 📋《تَفَرَّقُوا فِی سَوادِ هذَا اللَّیْلِ وَ ذَرُونِی وَ هؤُلاءِ الْقَوْمَ، فَإِنَّهُمْ لا یَطْلُبُونَ غَیْرِی》 ♦️اکنون در این سیاهى شب، پراکنده شوید و مرا با این گروه دشمن تنها بگذارید، که آنان تنها مرا مى طلبند!(۵) کلام امام(ع) تمام شد و حضرت عباس(ع) به نمایندگی از بنی هاشم عرضه داشت : 📋《لَا اَرَانَا اللهُ ذَلِکَ اَبَدَاً》 ♦️خدا چنین روزی را نیاورد که ما تو را رها کنیم و به‌سوی شهر خود برگردیم.(۶) و زهیر بن قین به نمایندگی از غیر بنی هاشم ایستاد و گفت : 📋《وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ أَنِّي قُتِلْتُ ثُمَّ نُشِرْتُ ثُمَّ قُتِلْتُ حَتَّى أُقْتَلَ هَكَذَا أَلْفَ مَرَّةٍ وَ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَدْفَعُ بِذَلِكَ الْقَتْلَ عَنْ نَفْسِكَ وَ عَنْ أَنْفُسِ هَؤُلَاءِ الْفِتْيَانِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ》 ♦️به خدا سوگند! دوست دارم کشته شوم، باز زنده گردم، و سپس کشته شوم، تا هزار مرتبه، تا خداوند تو و اهل بیتت را از کشته شدن در امان دارد!(۷) امام(ع) وقتی وفاداری یاران را دید، فرمود : 📋《فَاِنّي لَا أََعلَمُ أَصحَابَاً أَوفَي وَ لَا خَيرَاً مِن أَصحَابِي، وَ لَا أَهلَ بَيتِِ أَبَّرَ وَ لَا أَوصَلَ مِن أَهلِ بَيتِي؛ فَجَزَاکُمُ اللهُ خَيرَاً》 ♦️به راستي که من اصحابي را بهتر و باوفاتر از اصحاب خود نمی دانم و اهل بيتي نيکوتر و صله کننده تر از اهل بيت خود نمي دانم، پس خدای متعال شما را جزای خير دهد.(۸) ادامه مطالب :👇