eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
568 ویدیو
802 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
وصیت های لقمان.mp3
5.34M
🔻 ۴وصیت مهم حضرت لقمان به فرزندش 🔹خلاصه خدمت به ۴۰۰پیامبر در۴جمله شیخ محمود میرزایی
ج02_شرح‌خطبه‌ی‌امام‌حسین‌علیه‌السلام‌درمدینه_محرم1446ق.pdf
740.7K
علیه_السلام ◾️ [جلسه‌ی دوم _ شب‌دوم‌محرم] تیر ۱۴۰۳شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 دهه‌ی اول_ ماه‌محرم الحرام ۱۴۰۳شمسی 👈🏼 شرح‌خطبه‌ی امام حسین علیه‌السّلام در مدینه‌ی طیّبه 📚 مطالب مطرح شده: ۱. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه * یاداغدار روضه‌ی شیب الخضیبی‌ام * روزی هزاربارکه شکر خداکنیم ۲. حمد وثنای الهی وصلوات برمحمد وآل محمّد الف)حمد الهی درقرآن ب)حمد الهی درروایات ج)شروع خطبه‌ها باحمد وثنای الهی _ داستان درباره‌ی منبرهای قیامتی د)اهمیت صلوات برمحمد وآل محمّد علیهم‌السلام _ داستان درباره‌ی صلوات هــ)علت جنگ کربلا، امامت اهلبیت علیهم‌السّلام بود _ معروف ومنکر واقعی، کدامست؟ ۳. داستان‌های حسینی علیه‌السلام * دفع بلا باتوسل به‌سیدالشهدا علیه‌السلام * عنایت امام حسین علیه‌السّلام بمسیحی * گریه وعزاداری حضرت زهراعلیهاالسلام * حضورملائکه درمجالس حسینی * عنایت امام حسین علیه‌السّلام به کریم سیاه .
. ✅حضرت رسول اکرم(ص) در سال دهم هجری، نامه‌ای به اسقف نجران (ابو حارثه) نوشت، و طی آن، مسیحیان نجران را به دین اسلام دعوت کرد. «نجران» که در مرز حجاز و یمن قرار گرفته، در آغاز طلوع اسلام تنها منطقه مسیحی‌نشین در حجاز (عربستان) بود. نماینده پیامبر اسلام(ص)، صهیب بن سنان، نامه را به اسقف مسیحیان نجران رساند. او پس از خواندن نامه، شورایی مرکب از شخصیت‌های مذهبی و غیرمذهبی تشکیل داد، که وارد مدینه شوند و از نزدیک با پیامبر آخرالزمان(ص) دیدار کنند و دلایل نبوت ایشان را مورد بررسی قرار دهند. هیئت مسیحیان نجران متشکل از ۶۰ نفر به مدینه رفتند. نمایندگان نجران پس از دیدار با پیامبر(ص) با او به مباحثه و تبادل نظرات و افکار پرداختند و در مورد مسیح(ع) و مریم(س) و خدا به گفتگو نشستند، که در نهایت آنان به رسول اکرم(ص) گفتند : گفتگوهای شما ما را قانع نمی‌کند! در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیه مباهله را آورد و پیامبر(ص) را مأمور کرد، تا با کسانی که با او مجادله می‌کنند، به مباهله برخیزد. آن آیه چنین است : 📋《فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِين》 ♦️به آنها بگو : بیایید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت می‌نماییم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت می‌کنیم، شما نیز از نفوس خود را، آنگاه مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می‌دهیم.(۱) نمایندگان نجران از رسول اکرم(ص) وقت خواستند و قرار شد فردای آن روز به مباهله بروند. روز مباهله طبق نقل شیخ مفید، پس از فتح مکه (سال هشتم هجری) و قبل از حجة الوداع (سال دهم هجری) در روز ۲۴ ذی الحجه رخ داده است.(۲) رسول اکرم(ص) و نمایندگان نجران، توافق کردند که مراسم مباهله در نقطه‌ای خارج از شهر مدینه، در دامنه صحرا انجام بگیرد. اسقف مسیحی به نمایندگان نجران گفته بود، در مراسم مباهله نگاه کنید، اگر محمد(ص) با فرزندان و خانواده اش برای مباهله آمد، از مباهله با او بترسید و اگر با یاران و سربازان آمد با او مباهله کنید. رسول اکرم(ص) به همراه امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) به سمت صحرا رفت. اسقف هنگام دیدن آنان گفت : آنان که با محمد(ع) هستند، کیستند؟ گفتند : آن که پیش روی اوست، پسر عموی او و شوهر دخترش و محبوب‌ترین خلق نزد اوست؛ آن دو طفل، فرزندان اویند از دخترش؛ و آن زن، فاطمه(س) دختر اوست که عزیزترین خلق، نزد اوست. اسقف در این هنگام گفت : من صورتهایی را می بینم که اگر از خدا تقاضا کنند، که کوهها را از جا برکند، چنین خواهد کرد. هرگز با آنها مباهله نکنید، که هلاک خواهید شد و یک مسیحی تا روز قیامت بر روی زمین باقی نخواهد ماند. پس با دیدن این صحنه هیأت مسیحی از مباهله امتناع ورزید و اسقف اعظم مسیحیان به رسول اکرم(ص) گفت : یا اباالقاسم! ما با تو مباهله نمی کنیم، بلکه مصالحه می کنیم. پیامبر اسلام(ص) نیز با آنها بر پرداخت جزیه مصالحه نمود.(۳) همچنین در روایت دیگری آمده است که پیامبر اسلام(ص) پس از امتناع هیأت مسیحی از مباهله چنین فرمود : 📋《أَمَا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَوْ لَاعَنُونِي مَا أَحَالَ اللَّهُ لِيَ الْحَوْلَ وَ بِحَضْرَتِهِمْ مِنْهُمْ بَشَرٌ إِذاً لَأَهْلَكَ اللَّهُ الظَّالِمِينَ‌》 ♦️اما قسم به خدایی که جانم در دست اوست، اگر آنها با ما ملاعنه می کردند، خداوند سالى را بر من سپرى نمى‌كرد مگر اينكه كسى از آنان باقى نمى‌ماند و در اين صورت خدا ستمگران را هلاك می کرد.(۴) 📚منابع: ۱)سوره آل عمران، آیه ۶۱ ۲)الارشاد شیخ مفید، ج۱، صص۱۶۶-۱۷۱ ۳)تفسیر نمونه مکارم شیرازی، ج۲، ص۵۷۸ ۴)شواهد التنزیل حاکم حسکانی، ج۱، ص۱۵۷ .
✅روزى مأمون عباسی به امام رضا(علیه السلام) گفت : 📋《أَخْبِرْنِی بِأَکْبَرِ فَضِیلَةٍ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع) یَدُلُّ عَلَیْهَا الْقُرْآنُ؟》 ♦️بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین(ع) که قرآن هم بر آن دلالت داشته باشد، چیست؟ امام رضا(ع) فرمود : 📋《فَضِیلَةٌ فِی الْمُبَاهَلَةِ!》 ♦️فضیلتی که در آیه مباهله به آن اشاره شده است که خداى عزّوجلّ فرموده است : 📋《فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبِینَ》 ♦️پس هر که در این باره پس از دانشی که تو را (حاصل) آمده با تو محاجه کند، بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم، سپس مباهله کنیم و لعنت‌ خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.(آل‌ عمران، ۶۱) سپس امام رضا(ع) فرمود : 📋《دَعَا رَسُولُ اللَّهِ(ص) أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ(ع) فَکَانَ نَفْسَهُ بِحُکْمِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ، فَقَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ لَیْسَ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ تَعَالَى أَجَلَّ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ(ص) وَ أَفْضَلَ، فَوَجَبَ أَنْ لَا یَکُونَ أَحَدٌ أَفْضَلَ مِنْ نَفْسِ رَسُولِ اللَّهِ(ص) بِحُکْمِ اللَّهِ》 ♦️در جریان مباهله، حضرت رسول اکرم(ص) امیرالمومنین علی(ع) را به حکم خداوند متعال به عنوان نفس خویش خواند. پس در نتیجه ثابت شد احدی از خلق خدا، افضل و اجلّ از حضرت رسول اکرم(ص) نیست. پس طبق آیه قرآن احدى از جهانيان به حکم خدا، افضل از نفس رسول اکرم(ص) نیست.(۱) 👤استاد طائب می گوید : طبق آيه ی مباهله؛ 📋《...قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ..》استفاده مي شود، كه امام علی(ع) جان پيامبراکرم(ص) است. چون به تصريح دانشمندان، مراد از «انفسنا» امام علي(ع) مي‌باشد. اين كه رسول اكرم(ص)، امام علی(ع) را جان خود خوانده‏، نه به اين معناست كه «علي(ع)» پيامبر(ص) است! بلكه منظور اين است كه علي(ع) در فضائل، كمالات و مقامات همچون پيامبر(ص) مي باشد و در شجاعت، رشادت، شهامت، تقوا ، ايثار و خلاصه تمام كمالات و مقامات مانند حضرت رسول اکرم(ص) است. نتيجه اين كه علی(ع) در مقامات و كمالات نازل منزله پيامبر(ص) و تالی تلو اوست. با توجّه به اين مطلب اگر قرار باشد پس از پيامبر اكرم(ص) خليفه و جانشيني براي آن حضرت(ص) از سوي خداوند انتصاب شود،(طبق نظر شيعه)! يا امّت اسلامي كسي را براي اين منظور انتخاب كنند(طبق نظر اهل سنت)! آيا نبايد شخصي را انتخاب كنند كه مثل پيامبر، يا در مرحله بعد از آن حضرت(ص) باشد؟ بنابراين، از انطباق جمله «انفسنا» به شخص «علي بن ابي‏طالب(ع)» مي ‏توان پلي به سوی ولايت و امامت زد و بدين وسيله ولايت را ثابت كرد.(۲) 📚منابع : ۱)بحار الأنوار مجلسی، ج۱۰، ص۳۵۰ ۲)برگرفته از بیانات استاد طائب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. (ع) ____ شیربی باک حسین میدان آمده علی اکبر همچُنان طوفان آمده نوهءشیر عرب، قمره شب شکن قاتــــله آل ابـــوســــفیان آمــــــده عقاب را هی کرد و به سمت لشکر رفت شبیه بــــــــازه شــــــــکاری تحــــیر آور رفت دوباره عالم امــــــکان نــــــــظاره گر میشد که ذوالفقارْقبضه اش بدست حیدررفت بی کلاه خود و ســــــــپر می‌جنگد همچنان یــــــــل قــــــــدر می‌جنگد ضربه‌اش صف شکنان ست علی با غــــــــضب، چو شیر نر می‌جنگد در عــــــــجب مانده ســـــپاه دشمن کسی اینــــــگونه مگـــــــر می‌جنگد؟ ((علی اکبر علی اکبر)) ====== نوهء شیره خدا مــــــردِ کــــــارو زار به نگاه نافــــــذش چرخـــــد روزگار تابه میدان می‌زند،یل حیدرنسب شده تکبــــــیر همه لشکر الفرار چنان علی به میــــــان سپاه خیـبر رفت خطــــــیب منبر کعبه به روی منبر رفت عتــــــاب کرد به دشمن عتاب جانــــــانه که روحِ لشکرِدشمن زجسم او در رفت او اگـــــر عـــــازم میدان می‌شد با دمش قائله طوفان می‌شد همهْ لشـــــکر متحـــــیر بــــودند آن زمانی که رجزخوان می شد آنچـــــنان بـــــردل میـــــدان میزد عمر سعـــــد هراســـــان می‌شد ((علی اکبر علی اکبر)) . . ____ شعرونغمه: ✍ .👇
. 🏴‌ محرم الحرام ۱۴۰۳ 🏴بند اول شکرخدا که عمرم به محرم کفاف داد سروکارم دوباره به روضه ی تو افتاد من اومدم ببینی دوباره گریه هامو من اومدم بپوشم برات پیرهن سیامو افتادم به پات،مثل حر آقا دستم رو بگیر،ای شاه وفا روزیم کن برم،بازم کربلا جانانم حسین ای جانم حسین 🏴بند دوم من اومدم ببینی اشکی که تو چشامه محرمت شد و باز اسم تو رو لبامه میمونم آقا پای عهدی که با تو بستم محرمت شد و باز پا علمت نشستم افتادم یه عمر،توی دام تو هستم تا ابد،من غلام تو روزیم میرسه،از اطعام تو جانانم حسین ای جانم حسین ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ 🙏التماس دعای خیر ✍️🎵کربلایی امیرحسین سلطانی 👇
1_5620714314.pdf
5.27M
📜 متن PDF زمینه و شور ۱۱ شب مخصوص محرم ۱۴۰۱ 👈 🔺سبک و شعر :
زمینه و شور دهم محرم ۱۴۰۱.mp3
4.44M
💿 صوت نوحه زمینه ۱۱ شب مخصوص محرم ۱۴۰۱ 🔺سبک و شعر :
واحد محرم۱۴۰۱.pdf
3.52M
📜 متن PDF واحد سنگین ۱۱ شب مخصوص محرم ۱۴۰۱ 👈 🔺سبک و شعر :
واحد_سنگین_طلیعه_محرم_و_حضرت_مسلم_ع.mp3
3.41M
💿 صوت زمزمه واحد سنگین ۱۱ شب مخصوص محرم ۱۴۰۱ 🔺سبک و شعر :
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🚩لبیک یا امام 💠 نشست 🔹با حضور حجت الاسلام حاج 🗓 ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ 📍سالن تجمعات سازمان تبلیغات اسلامی جامعه ایمانی مشعر استان قزوین ............... 🔹نگاهی سریع به آن چه در اولین همایش جهاد روایتگری بانوان هیأت گذشت 🔰حجت‌الاسلام پناهیان: اگر غدیر درست روایت شده بود، عاشورا محقق نمی‌شد https://sazmanheyat.ir/single-news/1132 🔰پیمان جبلی: حضرت زینب با روایتگری خود، عاشورا را ماندگار کرد https://sazmanheyat.ir/single-news/1131 🔰حجت الاسلام قنبریان: اگر درست نبینیم نمی‌توانیم راستین روایت کنیم https://sazmanheyat.ir/single-news/1129 🔰رحیم پورازغدی: روایتگری حضرت زینب، عرصه عاشورا را به موفقیت بدل کرد https://sazmanheyat.ir/single-news/1127 🔰حجت الاسلام باباخانی: نقش بزرگی در پیشبرد فرهنگ بر دوش شما بانوان است https://sazmanheyat.ir/single-news/1128 .👇👇👇👇👇
حاج احمد واعظی.mp3
10.07M
🎙 🚩 لبیک‌یاامام 🚩 اذن‌عزا از امام‌رضا(ع) 🔰 «نوزدهمین‌همایش هیأت‌های محوری‌وبرگزیده کشور» 🔻با‌محوریت: 🔸هیأت‌وتربیت۴؛ (تربیت سیاسی) 🗓 |بهار۱۴۰۳| 📍|مشهدمقدس|