🛑 *پشت پرده یک عملیات پیچیده*
✍محمد ایمانی
🔹به این تیتر های مسموم که مشت نمونه خروار است، دقت کنید: "رد پای دولت در غائله سفر خانواده قالیباف به ترکیه"، "سیسمونی گیت در مقابل ناتوانی ذهنی رئیسی"، "حمله پایداری به قالیباف برای از زیر ضرب درآوردن عبدالملکی"، "قالیباف چوب عدم همراهی با پایداری در طرح صیانت را خورد"، "اطلاعات سپاه، پشت افشاگری اخیر است"، "وزارت اطلاعات دولت رئیسی، خانواده قالیباف را رصد و ماجرا را لو داده" و...!
♦️انتشار این تحلیل ها در طیف کانال های ضد امنیتی، ضد انقلاب، حلقه انحرافی متظاهر به عدالتخواهی، و وابسته به ائتلاف اشرافی مدعی اصلاحات و اعتدال، نشان می دهد هدف جنجال اخیر، فراتر از زدن قالیباف (به بهانه سفر دختر و داماد و همسر او به ترکیه) است.
🔹اگر از تحلیل "نقطه ای- موردی" فراتر برویم و نگاه "فرایندی- جریانی" به این عملیات اطلاعاتی- رسانه ای بیندازیم، معلوم می شود القای "زیرآب زنی دولت رئیسی توسط حلقه قالیباف"، "زیرآب زنی قالیباف توسط حامیان رئیسی و جبهه پایداری"، "درگیری پایداری با دولت و تیم مذاکره کننده/دکتر باقری" و...، به شکل پر حجم، در دستور کار اتاق عملیات جریان معارض انقلاب قرار دارد.
♦️یک هدف مهم، دامن زدن به سوء ظن و از هم گسیختن اتحاد نیروهای انقلابی است که همت کردند و عناصر معارض با اصل انقلاب و نظام را از دولت و مجلس بیرون راندند، و تا همین جا هم با وجود انبوه گرفتاری های بر جا مانده از مدیریت اشرافیت غربگرا، در کاهش مشکلات انباشته موفق عمل کرده اند.
🔹طراحان عملیات روانی بر این باورند که با ترور شخصیت یکایک اضلاع جبهه انقلاب، هم امید واقعی مردم به بهبود شرایط را متزلزل می کنند، هم این اضلاع و اعضا را به جان هم می اندازند و مجبور می کنند با یکدیگر فاصله گذاری کنند. بدین ترتیب محتمل است روند هم افزایی متوقف شود و افراد به جای دیدن اولویت ها و دشمنی دشمنان، به تسویه حساب های تند در درون جبهه انقلاب بپردازند.
♦️این عملیات روانی تا حدی گسترده است که کانال های اجاره ای محافل صد امنیتی، یک روز درباره نارضایتی رهبر انقلاب از عملکرد رئیس جدید سازمان صدا و سیما(!؟) دروغ پراکنی می کنند، و روز دیگر، به دروغ مدعی می شوند رهبری، گزارش سعید جلیلی درباره فروش ۳/۵ میلیون بشکه ای نفت (!؟) را نکوهش کرده است؛ تا ناچاری کشور به مذاکره و توافق به هر قیمت را القا کنند !
🔹تجربه اتفاقات چند دهه گذشته به ویژه دو دهه اخیر می گوید، هر گاه نیروهای انقلابی توانستند با وجود سلایق متنوع، همپوشانی و هم افزایی کنند، هم توفیقات بزرگی برای کشور رقم خورد و هم سرویس های جاسوسی دشمن و پادوهای داخلی آنها را به دست و پا انداخت تا با به خدمت گرفتن عناصر نفوذی، شهرت طلب، کم حوصله و یا فاقد بصیرت، این همدلی مبارک را هدف بگیرند.
♦️می توان با "طرح صیانت" موافق یا مخالف بود و "منصفانه و دور اندیشانه" دیدگاه خود را ارائه کرد. می توان و باید، ضمن حمایت کلان، به نقد کارکرد اجزای دولت یا مجلس پرداخت. می توان و باید -به شرط رعایت انصاف و تناسب- مدیران ارشد یا بستگان و اطرافیان آنها را زیر ذره بین قرار دارد و رفتار های خلاف معیار ها را تخطئه کرد. اما هرگز نباید از یاد برد که عملیات روانی پیچیده، رکن عملیات پیاده نظام دشمن در جنگ ترکیبی است.
🔹در این شرایط، نباید حاشیه و فرع یا حتی "مهم"، جای اصل و اولویت و "اهم" را پر کند. نباید در گرد و غبار هیجاناتی رسانه ای، واقعیت دو جبهه اصلی در مواجهه "انقلاب/ ضد انقلاب" و "جمهوری اسلامی/ استکبار" مغفول بماند، یا در اثر غبارآلودگی شدید فضا، نیروهای خودی به اشتباه، به سمت یکدیگر شلیک کنند.
♦️هم مدیران و متولیان و اطرافیان انها باید از موضع اتهام پرهیز کنند؛ و هم باید زمان شناس و دشمن شناس بود و از نقش آفرینی در نقشه های دشمن اجتناب کرد.
(عزیزان انقلابی دقت بفرمایند تو دام اسهال طلب های ضد انقلاب نیفتیم)
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به کوری چشم دشمنان اسلام ،ابتکار یکی از مدارس دخترانه مشهد👏👏👏👏👏👏🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📌دستور کار: سیاهنمایی حداکثری
🔹یکی از عوارض گسترش بیقاعده رسانه و فضای مجازی این است که اغلب مردم نه با «واقعیت» که با «تصویر واقعیت» مواجه میشوند؛ اگرچه این موضوع، آسیبها و زیانهایی را متوجه عامه مردم کرده و اغلب آنها را از شناخت حقیقت محروم ساخته است ولی مسیر را برای شعبدهبازان رسانهای بیشاز پیش هموار نموده است.
🔹قصد دارم در این یادداشت به یکی از این تردستیها -که عنوان «سیاهنمایی حداکثری» بیانگر آن است بپردازم؛ در این شگرد، نه از «خبر» به «نتیجه» که از «نتیجه» به «خبر» پی برده میشود! به این صورت که ابتدا نتیجهای را که باید بر مخاطب تلقین شود در نظر گرفته و سپس با توجه به آن، به پوشش و تحلیل اخبار پرداخته میشود! بدیهی است که در این روش چه در صورت تحقق یک فعل و چه در صورت عدم تحقق آن نتیجهای که مطلوب دستاندرکاران این رسانهها هست باید گرفته شود؛ در این شگرد طی برنامهای پیچیده، یک بازی #دوسرباخت برای مخاطبین طراحی شده و دنبال کنندگان این رسانهها بدون آن که خود متوجه شوند عنان فکر خود را به آنها میسپارند و بیاختیار، هر استدلالی که از طرف آنها مطرح میشود میپذیرند.
مثالهایی را برای هرچه بیشتر محسوس شدن این شگرد در ادامه میآوریم:
🔹تصور کنید رسانهای هدف خود را معارضه با یک دولت تعریف کرده و نتیجهای که در پی آن است «بیاعتمادی و ناامیدی مردم از آن دولت» میباشد؛ حال سوال این است: پوشش اخبار و جهتدهی افکار توسط این رسانه و پادوهای آنها در موضوعات مختلف، چگونه خواهد بود؟! به نمونههای زیر -که اندکی از بسیار است- توجه کنید:
1️⃣اگر دولت نسبت به مشورت نخبگان حوزوی و دانشگاهی کم توجهی کند گفته میشود : «دولت خود رأی است و به توصیههای کارشناسان توجه نمیکند» و در مقابل اگر دولت تقاضای مشورت و ارائه راهکار از حوزه و دانشگاه کند گفته میشود: «دولت برنامه ندارد و فقط شعار میدهد!»
2️⃣اگر شخصی در ایام قبل از انتخابات فعالیتهای امیدآفرینی داشته باشد گفته میشود: «این اقدامات جنبه تبلیغاتی دارد!» و در مقابل اگر بعد از انتخابات نیز این اقدامات استمرار داشته و بلکه بیشتر هم شده باشد گفته میشود : «انسان پوپولیست و عوامفریبی است!» البته در همین مورد هم برخی رسانهها از تبلیغاتی بودن فعالیتها برای انتخابات 4سال آینده میگویند که بیشتر به طنز شبیه است.
3️⃣مسئولی میگوید وضعیت معیشتی ما نیز مثل مردم در تنگنا است؛ در این صورت در این رسانهها گفته میشود : «مسئول باید خودش مرفه باشد تا مردم را نیز به رفاه برساند» و اگر مسئولی بگوید وضعیت معیشتی مسئولین مناسب است همین رسانهها میگویند : «مسئولی که طعم فقر را نچشیده باشد نمیتواند درک درستی از مشکلات داشته باشد!»
4️⃣مسئولی میگوید فرزندان من شغل ندارند؛ بلافاصله این رسانهها میگویند : «مسئولی که عرضه پیدا کردن کار برای فرزندان خود را نداشته باشد برای فرزندان مردم چه خواهد کرد؟!» و در مقابل اگر بگوید فرزندان من شغل دارند همین رسانه ها از ژن خوب سخن خواهند گفت!!
👈در تمام این موارد و نمونههای نظیر آن، آنچه که برای گردانندگان این رسانهها مهم است این است که هدفِ از پیش تعیین شده، به هر قیمتی که شده است محقق شود؛ انصاف این است که اگر یک طرف این گزارهها را بپذیریم، دست کم طرف دیگر را نباید قبول کنیم لکن این رسانهها هنرمندانهتر از آن عمل میکنند که متوجه شعبدهبازی آنها شویم.
و در پایان اشاره به این مطلب نیز ضروری است که مقدمه غلبه بر فشار حداکثری، غلبه بر سیاهنمایی حداکثری در تعبیر جامعتر غلبه بر تحریف است؛ کسانی که مرد این میدان هستند بسم الله...
✍️ادمین عقال
#تحریف
#جهاد_تبیین
💠 کانال واحد سیاسی مؤسسه مصاف (نجوا)
گزیدهها gozideha1404@
این کاشت درخت کهور یکی از خرابکاریهای اصلاح طلبهاست که اگر از الان شروع به پاکسازی بکنند ، دهها سال
متاسفانه اغلب کارشناسان محیط زیست، یا نفوذی هستند، یا کم اطلاع.
متاسفانه کارشناس واقعی و اهل تحقیق بسیار کم است.
بخصوص با مدیران نفوذی موجود، امید چندانی به اصلاح خط مشی های غلط نمیتوان داشت.
در این سازمان و در وزارت نیرو باید خانه تکانی اساسی بشود.
گزیدهها gozideha1404@
🔴 اثرگذاریتحریمها؛پوچ 🔹تحریم ها علیه روسیه با اعمال سیاستگذاری پولی صحیح در کوتاه مدت بی اثر شد.
دولت روحانی عمدا تحریم ها را تشدید میکرد. چون هدفش تسلیم ایران بود.
دزدیها، تحریمهای داخلی و قیمت گذاری ارزی، اقتصاد ایران را نابود کرد؛ نه تحریم خارجی.
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام
بحرین _ منامه
عزاداران بحرانی در اجتماع بی نظیر سینه زنی ده ها هزار نفره در منامه پایتخت بحرین و در شب گذشته مطابق با شب بیست ویکم از ماه مبارک رمضان در ایران
اللهم انصرهم فی فوزهم علی الظلمة بنصرك القدیر و القریب ان شاء الله
🌹🙏
🔴 از صبح امروز تا حال چهار انفجار در افغانستان رخ داده است!
۱. انفجار در ولسوالی خوګیاني ننگرهار
۲. انفجار در خوشحال خان کابل
۳. انفجار در شهر مزار شريف داخل مسجد
۴. انفجار در کندز
اخیرا انگلستان صدها میلیون دلار به ژنرال دوستم فراری از افغانستان برای احیاء داعش کمک مالی کرده است.
⭕️ باید تعارف را کنار گذاشت
ملکه روی افغانستانی های ازبک تبار برای احیای داعش در افغانستان حساب باز کرده
تصاویر دیدار مارشال دوستمِ ۲۵۰ میلیون دلاری با سرکرده داعش منتشر شده
هم درجنایت مشهد وهم در اوکراین، صدای ازبک تبارها بلند است
امروزِ افغانستان خونین گذشت
#افغانستان_تسلیت
👤 آقای تحلیلگر
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi