eitaa logo
ایران مقتدر 🇮🇷✌🏻
1.9هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
16.6هزار ویدیو
62 فایل
هرگز این جمله زیبا نرود از یادم / جسم من ذره ای از خاک وطنم ایران است ... #سربازان_امام_خامنه_ای✌🏻 @NN_8052 پذیرش آگهی وتبادلات @ADL934 ارتباط با مدیر لینک کانال "ایران مقتدر"🇮🇷✌🏻 #حسین_بیگ_محمدلو
مشاهده در ایتا
دانلود
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 واکنش رئیس جمهور به گرانی نان مسعود پزشکیان: سفرهای مردم نباید مشکل پیدا کند. بدهی گندم کاران و پرستاران مشکل داشتیم و تا جایی که بتوانیم تلاش داشتیم جل بکنیم. تلاش ما برای حل ناترازی و بی عدالتی ها است. هرچه قدر پول چاپ کنیم سفره مردم فقیرتر خواهد شد و سفره مردم بی رنگ تر نشود. به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
24.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توی خیابون کشف حجاب دیدیم. چه کنیم؟! 🔹کلیپ آموزشی بسیار جالب و دقیق درباره چگونگی امر به معروف موثر و بدون درگیری شیر مادر حلالت بهشت زیر پای مادرت به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
📌پوستر گردان‌های القسام در پی حمله موشکی امروز یمن: برادران ما در یمن، برادران صادق به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️عبور موشک مافوق صوت یمن از آبکش آهنین اسرائیل 📌جا ماندن لایه‌های پدافندی و حداقل ۲۰موشک اسرائیلی از یک موشک یمنی! به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آبکش آهنین اسرائیلی، اینجوری موشک یمنی رو رهگیری کرده! به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
🔴نامه یحیی سنوار به عبدالملک الحوثی ♦️الجزیره نامه یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن را منتشر کرد. الجزیره تاکید کرد که سنوار پس از آغاز مرحله پنجم عملیات‌های انصار الله یمن علیه دشمن صهیونیستی این نامه را ارسال کرده است. سنوار در این نامه تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی برای وارد کردن ضربه به پروژه صهیونیسم در فلسطین و منطقه آغاز شد. از انصار الله یمن به خاطر همبستگی صادقانه و اراده پولادینی که از آن‌ها در میدان و پیام‌هایشان دیدیم، سپاسگزاریم. ورود موشک‌های شما به عمق اراضی اشغالی را با دور زدن لایه‌های دفاعی و سامانه های رهگیری دشمن تبریک می‌گویم. رسیدن موشک‌های شما، طرح های مهار و خنثی‌سازی جبهه‌های مقاومت را خنثی می‌کند و آنها را در حل و فصل نبرد تأثیرگذارتر می‌کند. ملت فلسطین در غزه در معرض یک جنگ نسل‌کشی، محاصره و قحطی قرار دارد که این امر مستلزم حمایت امت از آنها است به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهم اینه پزشکیان است! و مهم اینه هرچی لجن‌پراکن داشتیم رفته تو دولت! لذا این سوتی‌ها و بلد نبودن‌ها در نشستی بین‌المللی داغ نمیشه! پس جمع کردن لجن‌پراکن‌ها به اسم مبصر رسانه‌ای خودش یه تاکتیک خوبه ظاهراً 😂 به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
🔻پاسخ تفصیلی به انتقاد آقامیری به حضرت نوح و تفکر اسلام رحمانی 💠 خداوند بارها در قرآن می‌فرماید ای پیامبر من! اگر فلان مساله را از تو سوال بپرسند اینگونه جواب بده. مثلا از تو در مورد هلال ماه، انفاق کردن، جنگ در ماه های حرام سوال می‌کنند، تو در جواب آن ها اینگونه بگو... اما گاهی کسی می گوید من نه تنها از خدا و رسول سوال دارم بلکه بالاتر، من نسبت به این ها نقد دارم. یعنی کار خدا و رسولش (العیاذ بالله) غلط بوده و من بهتراز آن ها می‌دانم و می‌فهمم و باید کارشان را تصحیح کنند. از چند جهت می توان به این حرف خطرناک و مسموم نگاه کرد: 1️⃣ اولین ایراد این حرف در رابطه با عصمت انبیاست. اعتقاد شیعیان دوازده امامی(1) مبنی بر این است که تمام انبیا در زمینه های عقايد، تبليغ، بيان احكام‏ و در اعمال و رفتارشان‏ دارای عصمت اند و از اوامر و نواهی خداوند تخطی نمی‌کنند. علامه مجلسی می‌فرماید گاهی از اوقات برخی در این زمینه دچار اشتباه و سوء برداشت می‌شوند که دلیل آن عمدتا برداشت های اشتباه و ظاهر گرایی نسبت به برخی از آیات قرآن است. 2️⃣ دومین ایراد این حرف که بالاتر از ایراد قبلی است عدم شناخت صحیح خدای متعال است. خدایی که به بندگانش مهربان نیست و برای آنها عذاب نازل می‌کند و (العیاذبالله) نمی‌فهمد که با عذاب بندگان، شیطان را خوشحال میکند پس بنابراین نباید این کار را بکند! خداشناسی به این سبک دقیقا یعنی خدانشناسی! شک نکنید کسی که خدا را اینگونه بشناسد به راحتی با آیات الهی به تناقض می‌افتد؛ کما اینکه می‌بینید آقامیری اینگونه است. او نمی‌تواند خدای رحمان و رحیم و در عین حال عذاب کننده بندگانش را با هم جمع کند. 💠 نکته بعدی اینکه بر فرض محال که انبیا دچار خطا و اشتباه می شوند و در این مثال حضرت نوح کنار رفت تا عذاب به قومش برسد. سوال اینجاست که خب چرا خداوند حکیم و رحیم عذاب فرستاد؟ خداوند رحمان و رحیم نمی توانست جلوی عذاب را بگیرد؟ آیا خدا هم دارد در نقشه‌ی شیطان بازی می کند؟! 💠 آقامیری در جایی از کلیپ می‌گوید اگر این ها به جهنم بروند شیطان خوشحال می‌شود یا خدا؟ به طور ضمنی می گوید که حضرت نوح با کنار کشیدنش شیطان را خوشحال کرد. سوال اینجاست که اگر کنار کشیدن نوح نبی بخشی از اطاعت امر الهی باشد چه؟ اگر طرح خدای متعال عذاب اینها بوده باشد و نوح در همین مسیر امر الهی آن ها را نفرین کرده باشد چه؟ در دو جای قرآن می خوانیم که خداوند به نوح می فرماید: با نظارت ما و به امر ما کشتی را بساز و در مورد کسانی که ظلم کردند با من سخن مگو.(2) آیا عذاب این ها امر خدا و طرح الهی بود یا نبود؟ آن وقت اگر کسی طرح خدا را برروی زمین جلو ببرد شیطان را خوشحال می کند یا خدا را؟ 💠 اگر باب اشکال گرفتن به خدا و انبیا باز شود آیا آقای آقامیری می تواند این باب را ببندد؟! آیا در طول زمان اصلا چیزی از دیانت و پرستش خدای یکتا بر روی زمین باقی می ماند؟ بالاخره رباخوارها و قماربازها هم به آیات حرمت اینها در قرآن انتقاد دارند و معتقدند ربا و قمار خیلی به اقتصاد کمک می کنند! عرق‌خورها هم به آیات حرمت خمر انتقاد دارند. بی‌حجاب ها هم قاعدتا به آیات حجاب و قس علی هذا. سوال این است که انتهای این مسیر کجاست؟! آقامیری نمی بیند که عاقبت انتقاد از عیسی مسیح (ع) در اروپا به تمسخر انبیای الهی در تمام مراسم ها و جشن ها خصوصا در افتتاحیه المپیک انجامید؟! 💠نوح ع تنها در جایی دعا کرد که خداوند از شر قومش نجاتش دهد که خودش و قوم مومنین تهدید به قتل شدند آن هم با سنگسار! (3) امر خداوند بر این تعلق گرفت که زمین خالی از رسول و مومنین نباشد. سوال ما از آقای آقامیری این است که اگر نبی الهی و عده کمی که به او ایمان آورده بودند از روی زمین محو می شدند شیطان خوشحال تر بود و یا اگر کفار حذف بشوند و نسل جدیدی از مومنین به وجود بیاید؟! 💠روزهایی که درآن قرار داریم ایام غصب خلافت مولا امیرالمومنین (ع) است. سوال این است که فکر نمی‌کنید مخالفان امیرالمومنین هم همینگونه استدلال کردند و گفتند ما به غدیر انتقاد داریم و نباید علی به خلافت نصب بشود؟ و خودشان دست به کار شده و سقیفه تشکیل دادند و خلیفه رسول خدا را انتخاب کردند! البته هر کدام هم برای کار خودشان استدلالی داشتند؛ یکی گفت جوان است، یکی گفت زیادی شوخی می‌کند و می‌خندد، یکی گفت خون قریش به گردن اوست و به صلاح نیست و.. نهایت این انتقادها به انبیای الهی، هم راه شدن با دشمنان خدا نیست؟! 💠امام صادق ع آیه 65 سوره نساء را تلاوت نموده، فرمودند اگر مومنین درباره کاری که پیامبر ص انجام داده بگویند ای کاش پیامبر چنین می کرد یا در ذهن شان به این فکر باشند این ها از مشرکانند! (4) 1. بحارالانوار، 11:89 2. هود 37 و مومنون 27 3. شعراء 116 4. بصائرالدرجات 2:121 به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
اجرای عدالت توسط پزشکیان 😉 به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دقایقی پیش حملات راکتی حزب‌الله لبنان به الجلیل ♦️ناکامی گنبد آهنین در دفع حملات منجر به اصابت تعدادی راکت به مناطق مختلف الجلیل شد به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲ تکنوکرات‌های دولتی و مفهوم اعتدال 🖊مهدی جمشیدی ۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولت‌هایی هستند که در دهه‌های گذشته، سیاست‌های فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولت‌ها، ضربه‌های جبران‌ناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمال‌ها و انحراف‌های دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورت‌بندی شد. ازاین‌رو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشه‌ها و سرچشمه‌های چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمی‌رفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او می‌خواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورت‌بندی کند و این منطق را در همۀ زمینه‌های حکمرانی به کار گرفت. افزون بر این‌که فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عمل‌گراییِ» دیرینه‌اش سبب شده بود که ارزش‌ها در منطق او، صوری و بی‌خاصیّت و تزیینی باشند. او به‌راستی، یک روحانی عمل‌گرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی به‌شدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» می‌اندیشید و رفتار می‌کرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، می‌کوشید در میانه بنشیند و از خود، چهره‌ای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد، نسازد. ۲. اسلام‌شناسیِ هاشمی‌رفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین می‌کردند. او همه‌چیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع می‌داد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر می‌کرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیین‌کننده است و هیچ امری نباید به گونه‌ای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزش‌ها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزش‌ها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخش‌های مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح ‌دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزش‌ها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عمل‌گراییِ موقعیّت‌زده بود که ارزش‌ها را برای تداوم قدرت، می‌فرسود و به حاشیه می‌راند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همه‌چیز، دو حد افراط و تفریط تعیین می‌کرد و آن‌گاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر می‌گرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی می‌کرد. به‌این‌ترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی می‌کرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود می‌کرد. این در حالی بود که «حد وسط»‌های او، دلخواهانه و سلیقه‌ای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بین‌الاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاح‌طلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی می‌خواست در حوزۀ فرهنگ رخ می‌داد، نتیجۀ مستقیم آن، رقم‌خوردن ترمیدور فرهنگی بود. ۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمی‌رفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌آمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمی‌رفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسأله‌ها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیه‌ای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمی‌رفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکرات‌ها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااین‌حال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز این‌که بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عمل‌گرایانه و شبه‌لیبرالی این دو دولت، اشرافی‌گری آنها و مفاسدی که در درون‌شان شکل گرفت، خسارت‌های فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینی‌ها و فاصله‌ها و گسست‌های متعدّدی آفرید. به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇 https://eitaa.com/hAIRAN