eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
151 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar کانال فرهنگی‌هنری‌ادبی‌طور: https://eitaa.com/joinchat/1463616639C49c84c374c تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
مثلا اومده تعریف کنه از اون ملعون! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
قیمت‌های کارخانه قیمت‌های واقعی هستند. خودروساز با آن قیمت سود می‌کند. اگر فولاد و... هم ارزان‌تر برسد به دست خودروساز همین قیمت‌ها هم پایین‌تر می‌آید آن بازار سیاه هم یک راهکار دارد مثل آب خوردن: CGT>95% والسلام خودرو با قیمت پایین دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد و بساط سفته‌بازی هم جمع می‌شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
زنگ زدم دفتر چند تا از مراجع و پرسیدم: اگر لباسی عرفا در بیرون از خانه استفاده شود (مثل مانتو) و طوری دوخته شده باشد که صدق پوشش و حجاب را نکند (مثلا جلوباز باشد)، حکم "خرید و فروش" آن چگونه است که بدون استثنا گفتند حرام است. علت معضل حجاب را باید در "بازار" جستجو کرد و در "نابازار" حل کرد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✅نقشه سمت چپ : ماشینهای پر فروش، در ایران : پراید(سایپا)! 🤦‍♂ عربستان: هیوندا اکسنت😲 ✅ جدول آمار سمت راست : مرگ و میر ناشی از تصادفات : عربستانِ با خودروهای لوکس و با بدنه ی قوی!! : رتبه 7 دنیا رو در مرگ و میر ناشی از تصادفات، برای خودش ثبت کرده ! ایران با پراااید! : رتبه 60 در دنیا !! ❌مرگ و میر ناشی از تصادفات صرفا معلول کیفیت خودرو نیست! بلکه حاکی از عدم رعایت مقررات راهنمایی رانندگی است. 😇😉✋ 📎منبع : https://www.theglobaleconomy.com/rankings/mortality_traffic_accidents/
6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 ایده جالب در‌ آمستردام هلند 🍃🌹🍃
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
🔹 بخشی از کتاب بازار و دولت در ایران را می‌خوانید. 🆔 @SSL_Qasd
«حذف ۵۰درصد مردم از بازار خودرو با توقف تولید خودروهای اقتصادی!» سید امیرحسین حسینی، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‌گوید: با شروع وزارت آقای علی‌آبادی رویکرد وزارت صمت از افزایش تولید به افزایش کمیت واردات و رونق خودروسازی مونتاژی تغییر پیدا کرد. وی تأکید می‌کند: این تغییر رویکرد وزارت صمت خودش را در آمارهای روز خودرو نشان می‌دهد، یعنی برخلاف عملکرد پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور۱۴۰۲ که تورم خرید وسایل نقلیه منفی بوده و رو به ارزانی می‌رفته و به‌شدت ثبات و کاهش قیمت را پیش رو داشتیم، از مهرماه سیگنال‌های افزایش قیمت به بازار تزریق می‌شود.  سقوط منفی ۸درصد تولید خودرو در آذرماه کارشناس خودرو ادامه می‌دهد: سه ماه متوالی از مهر و آبان و آذر تورم ماهانه خرید وسایل نقلیه مثبت و همزمان وضعیت تولید خودرو هم با افت جدی مواجه می‌شود به طوری که در آبان۱۴۰۲ نسبت به آبان۱۴۰۱ منفی ۴درصد و در آذرماه منفی ۸درصد رشد تولید خودرو داشتیم که متأسفانه شاهد سقوط جدی تولید هستیم. در تولید وسایل حمل‌ونقل عمومی شاهد عددی مثل منفی ۷۷درصد هستیم یعنی کمتر از ۲۰ تا ۳۰ عدد اتوبوس در کشور تولید شده است در حالی که ما در اوج نیاز به خودروهای حمل‌ونقل عمومی هستیم. توقف تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم حسینی تصریح می‌کند: در این بازه زمانی چندماهه تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم یعنی کوییک، تیبا، ساینا، سمند، پژو۲۰۶ و غیره متوقف می‌شود و حدود ۸۰ هزار خودرو کمتر نسبت به مدت مشابه از این جنس خودروهای ارزان‌قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان تولید می‌شود. از طرفی حدود ۱۰۰ هزار عدد به تولید خودرو مونتاژی بخش خصوصی اضافه می‌شود و یک فروش ۸۶درصدی را نسبت به سال گذشته دارد.  این وضعیت در تولید چه ماجرایی را رقم می‌زند؟ تقریباً ۷۰درصد متقاضیان خودرو با این سیاست از بازار حذف می‌شوند. در عین حال خودروهای وارداتی و مونتاژی با نرم قیمتی بیش از یک میلیارد تومان هستند که فقط متناسب با قدرت خرید یک تا ۵درصد مردم در کشور ماست. این کارشناس خودرو می‌افزاید: از طرف دیگر خیلی مهم و حیاتی است رشد شاخص خودرو و قطعات ما در بورس منفی ۲۸درصد شده و به شدت افت کرده است یعنی ما تولید خودروهای با عمق داخلی‌سازی بیش از ۹۰درصد را با خودروهای عمق داخلی‌سازی زیر ۳۰درصد جایگزین کردیم. وی ادامه می‌دهد: در حالی که تولید کشور را راکد کرده و خوابانده‌ایم، بازار خودرو این سیگنال‌ها را دریافت کرده و ملتهب شده است. برخی با اهداف خاص اخبار را منتشر می‌کنند تا از این آب گل‌آلود ماهی خویش را بگیرند و خودروها را به قیمت ۵درصد زیر بازار بفروشند. در کنار افت تولید و سیگنال‌های دریافت شده، دوباره یک شوک تورمی جدی به بازار خودرو منتقل می‌شود و خودرو را گران می‌کند.  بدترین نوع فروش خودرو؛ ۵درصد حاشیه بازار کارشناس خودرو تأکید می‌کند: این نوع فروش خودرو به قیمت ۵درصد حاشیه بازار بدترین شکل فروش و از سازوکار بورس کالا هم بسیار مضرتر است. از آنجایی که خودروساز در کشور ما انحصارگر است این موجب می‌شود خودروساز بتواند به راحتی بازار را تنظیم کند و با تنظیم‌گری قیمت را رو به جلو ببرد که باید بی‌تردید متوقف شود.   به گفته وی، فروش به قیمت حاشیه بازار برای وقتی است که عرضه شما بیش از تقاضا بوده و بازار تنظیم شده باشد و هیجان‌های وارده نیز تخلیه شده باشد وگرنه به سفته‌بازی و دلالی دامن می‌زند و نتیجه دیگری ندارد. حسینی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری وزارت صمت باید در سال جدید تولید خودرو باشد. این هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۲ حدود ۲میلیون و۱۰۰هزار خودرو بوده است که اکنون پس از گذشت ۹ ماه از سال حتی به یک میلیون خودرو هم نرسیده‌ایم. یعنی ۶۰درصد از برنامه عقب هستیم و اگر خوشبینانه خودروسازان با سقف ظرفیتشان تولید کنند درنهایت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو خواهیم رسید. این‌ها موجب می‌شود ما آسیب جدی از این وضعیت ببینیم. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco