eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
137 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
AntiSmit.mp3
3.99M
استاد قنبریان آیا تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است؟ آیا آنچه آدام اسمیت گفت همان است که پیامبر صلوات‌الله‌علیه‌وآله فرمودند؟ (نعوذبالله) امام صادق (ع): إِنَّ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ وَکلَ بِالسِّعْرِ مَلَکاً فَلَنْ یَغْلُوَ مِنْ قِلَّةٍ وَ لَا یَرْخُصَ مِنْ کَثْرَةٍ خداى عز و جل فرشته‌اى را بر قيمت‌ها گماشته است. بنا بر اين، نه بر اثر كمبود، گرانى به وجود مى‌آيد و نه بر اثر فراوانى، ارزانى. الكافي‌ج۵ص۱۶۲ح۲ دانشنامه‌قرآن‌وحديث‌ج۱۷ص۳۴۶ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
MekanismBeheshti.mp3
1.63M
ساختار قیمت گذاری در اسلام دولتی نیست ولی آزاد آدام اسمیتی هم نیست. به جز شهید بهشتی کسی را ندیدم که در مورد مکانیزم قیمت‌گذاری فکر کرده باشد. استاد قنبریان ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نهی از منکر باید ابتدا تبدیل به یک ارزش و هنجار عمومی شود و مردم اثرش را لمس کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ای موسی وقتی "لاتخف" را شنیدی و ترس را رها کردی وقتی به "الق عصاک" رسیدی و به معجزه‌ی عصا یقین داشتی معجزه‌ای که پیش از این به چشم دیده بودی ولی باز هم دلت لرزیده بود... وقتی عصایت ریسمان‌ها را بلعید و ساحران به سجده افتادند... وقتی شهادت‌طلبی ساحرانی که "عبادی" خدا شدند را به چشم دیدی چنان یقینی در دلت افتاد که به مقام "کلا ان معی ربی" رسیدی... مقامی که معجزاتی از آن عصا ظاهر می‌کند که پیش از آن هم ندیده بودی اما دیگر به "لاتخف" نیاز نداشتی... ای موسی امروز ما در لحظه‌ی "لاتخف" توایم و امامِ ما در موعد "کَلّا ان معی ربی" است. ای موسی ما از سحر تکنولوژی کفار ترسیده‌ایم و امامِ‌مان هر لحظه به ما می‌گوید: لاتخافوا... اما ما می‌ترسیم گفت: نهضت نرم‌افزاری اما ما ترسیدیم دوباره گفت: عدالت و پیشرفت اما ما ترسیدیم دوباره گفت: تولید ملی اما ما ترسیدیم ولی نه... امامِ ما دید که اینجا جای ترس نیست. باز هم گفت تولید... کمتر ترسیدیم باز هم گفت تولید ترسمان کمتر شد باز تکرار کرد ترسمان ریخت همین‌که ترسمان ریخت گفت تولید کم است حالا جهش تولید...! اَلقِها...! ای موسی... تو به ما بگو اکنون باید بترسیم یا نه؟ نکند عصای جهش تولید را هم بیاندازیم و این موسای زمانِ ما به سمت دریا حرکت کند؟ ما از غرق شدن ... شاید هم نه... شاید مثل تو از دریا نترسیم... شاید همین یک‌بار اگر عصا را بیاندازیم کار تمام شود و به "انّ معی ربی" برسیم... باید عصا را بیاندازیم مثل طهرانی مقدم آن عصایی که تمامِ ریسمان‌های دنیای کفر را ببلعد... از خودرو گرفته تا هوش مصنوعی از نظامی گرفته تا پزشکی از هالیوود گرفته تا دیزنی از جام جهانی گرفته تا هرچه با آن "علو" و برتری می‌جویند بر امت محمد (ص) که "اعلون"اند... و آنگاه است که اگر عصا را بر دریای علم بزنیم شکافته خواهد شد اما پیش از آن در مقام "ترس" هیچ نخواهیم بود... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ویراست مهم دکتر کریمی معاون اشتغال وزیر کار: قانون گذار حکیم بوده است و اصل ۴۳ را مقدمه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی قرار داده است.اگر عموم مردم مجهز به ابزار تولید بشوند(اصل ۴۳) آنگاه تقسیم مالکیت در ابعاد دولتی،تعاونی و خصوصی معناپذیر و مؤثر خواهد بود(اصل ۴۴). جهش تولید با مشارکت مردم یعنی اجرای کامل اصل ۴۳ و ۴۴ با همین توالی! 🔖الحمدالله مطالبه تحقق اصل ۴۳ قانون اساسی از مسئولین محترم، ثمرات خوبی داشته است. انشاالله این گفتمان تا پیاده‌سازی کامل این اصل و تبدیل آن به گفتمان فراگیر ملی ادامه یابد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
چه داریم برای گفتن...؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
از چه می‌ترسیم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار زیبای پلیس راهنمایی رانندگی یزد: بدترین نوع رفتارسازی روش تنبیه‌های مرسوم از جمله جریمه‌های مالی‌ست. این راننده‌ها با خوردن این قهوه و جریمه نشدن قطعا شرمنده خواهند شد و از طرفی حس خوبِ احترام و جریمه نشدن در ذهنشان خواهد ماند که بعید است به این راحتی دوباره تخلف کنند. در صورت تکرار تخلف قطعا بهترین راه جریمه‌های اجتماعی‌ست نه مالی. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از برنامۀ «ماجرا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه ماجرا 💠 ماجرای کارگزاران حکومت علوی(ع) باحضور: ۱. محمدحسین رجبی دوانی ۲. ابوالقاسم علیدوست ۳. جواد سلیمانی ۴. محسن قنبریان ۵. سید جمال‌الدین دین‌پرور 🔸 ۱۰ الی ۱۴ فروردین ماه، مصادف با لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علیه السلام 🕘 حوالی ساعت ۲۰:۲۰ شبکه چهار سیما @majara_tv4
هدایت شده از محسن قنبریان
15- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
28.12M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه پانزدهم ❗️ الزامات و اجبارهای شرعی ❗️نقضی برای دوتا از مبادی بحث: ۱. ولایت تشریعی، از سپهر درون انسان(آگاهی و اختیار) می گذرد؛ اجبار چرا؟ ۲. حمل مردم به بهشت(خ۱۵۶)، عطا کردن اطاعتِ غیر اکراهی می خواهد(خ۱۶۹)؛ اجبار چرا؟ 🔅 فلسفه حدود • حدود، مجرم را به زور بهشت نمی برد، راه های عقلایی و فطری بهشت رفتن را از رهزن پاک می کند... 🔅 نمونه هایی از احکام الزام و اجبار 1⃣ تقسیم عادلانه ارث برای ضایع نشدن حق ضعیف(الکافی ج۷ص۷۷) 2⃣ ابطال طلاقهای بدعی و ظلم به زنان (الکافی ج۶ص۵۷) 3⃣ برخی الزامات در حوزه خانواده • اجبار به نفقه به قدر کفایت(وسائل ج۲۱ص۵۰۹) • وجوب تخییری کفاره ی(ایلاء یا ظهار) یا طلاق؛ نه اسیر نگهداشتن زن (وسائل ج۲۲ص ۳۴۱و ۳۴۹) ❓آیا اینها نقض قاعده جلسه قبل(حفظ پیوستگی اجتماعی) است؟! ⬅️ امیر المومنین(ع) ولی امر شد اما بر برخی از همین موارد تازیانه یا شمشیر نکشید ،بخاطر گسست اجتماعی(الکافی ج۸ص۵۸و۵۹) 4⃣ اجبار به زیارت نبی(ص) در صورت ترک کلی(الکافی ج۴ص۲۷۲) • اشکال اجبار مستحب(السرائر ج۱ص۶۴۷) • پاسخ فقهاء که ترک کل تهاون بر نبی(ص) است و واجب کفایی است(الدروس ج۱ص۴۷۳/ جواهر ج۲۰ص۵۱/ و...) • مشروط به اینکه اگر از فقر است، زیارت از بیت المال تامین شود. • ترک کلی اذان در شهر مسلمان! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به میدانِ نبردی می‌رود این بار آخر هم نمی‌بندد سپر از پشت در پیکار آخر هم به زینب می‌زند رو تا بگوید و او هم بگوید در آخر گفتار آخر هم موذن می‌زند بانگی چو بانگ جنگ خیبر را گذر کن باز از این در، از این مسمار آخر هم به رسم ناجوانمردان و تیغ از پشت آوردن میان پرده‌ی شب آمده کفتار آخر هم کشیده تیغ ابرو بوتراب از کنج محرابش چه گردی کرده‌ برپا در همین اذکار آخر هم میان خون که باشد عاشقش، آغوش بگشاید! به مسجد آمد و دیدش در آن دیدار آخر هم حسین آب آورَد تا خشکی لبهاش کم گردد حسن باید ببندد بر سرش دستار آخر هم یتیمان کاسه در دستند و شیر تازه آوردند نمک اما نمک‌گیر است در افطار آخر هم همین‌ها روزی اما بر حسین‌اش آب بستند و... به نوزادش ندادند آب در گهواره آخر هم به آهنگی که در کرب‌وبلا از اکبرش آمد جدا کردند از هم‌نامِ‌حیدر تار آخر هم و عبّاس‌َش بنا کرده‌ست محرابی کنار شط چه خونی ز ابروانش می‌چکد سردار آخر هم سری در پیش پای دخترش می‌گفت با لبهام جدا باید کنم از پای نازت خارِ آخر هم... به میدان پا نهاده اولین دلدار و چون حیدر به میدان عدالت می‌رسد دلدار آخر هم 💠 @h_abasifar