eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
7.5هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
4.6هزار ویدیو
163 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar کانال فرهنگی‌هنری‌ادبی‌طور: https://eitaa.com/joinchat/1463616639C49c84c374c تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
دم جمهوری اسلامی گرم سال 82 دستمزد کارگر 2 هزار تومن بود الان 400 هزار تومنه سال 82 وام ازدواج اصلا نبود الان 700 میلیون تومنه سال 82 قیمت خونه ما 20 میلیون بود الان 6 میلیارده سال 82 حقوق معلم بود 100 هزار تومن الان 15 میلیونه به سبک افراد نادانی که موقع مقایسه هزینه ها، ارزش اسمی ریال رو در نظر میگیرن 👆 خب درآمدها رو هم ارزش اسمیش رو در نظر بگیرید و باهاش پز بدید! چرا قیمت کالاها رو در نظر میگیرید و خودتحقیری میکنید؟ :) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
📕 دگرگونی بزرگ خاستگاه‌های سیاسی و اقتصادی روزگار ما نویسنده: کارل پولانی مترجم: محمد مالجو ناشر: شیرازه 🆔 @SSL_Qasd
کارل پولانی (١٨٨۶ – ١٩۶۴) مورخ اقتصادی، انسان‌شناس اقتصادی، اقتصاددان سیاسی، جامعه‌شناس تاریخی و فیلسوف اجتماعی مجارستانی بود. پولانی از نظریه‌پردازان رویکرد فرهنگی به اقتصاد است که به قرار گرفتن اقتصاد در جامعه و فرهنگ تأکید می‌کند. این دیدگاه هرچند در ضدّیت با جریان اصلی علم اقتصاد است اما در انسان‌شناسی، تاریخ اقتصادی، جامعه‌شناسی اقتصادی و علوم سیاسی دیدگاهی معمول است. کتاب «دگرگونی بزرگ» اولین‌بار در سال ١٩۴۴ منتشر شد که در آن به تحولات اجتماعی و سیاسیِ انگلستان در جریان ظهور اقتصاد بازار آزاد پرداخت. پولانی معتقد است که اقتصاد بازار مدرن و دولت-ملّت مدرن را نباید عناصری مجزا از یکدیگر دانست، بلکه کل آن را باید به‌مثابۀ اختراعی انسانی که او آن را جامعۀ بازاری می‌نامد، درک کرد. در جامعۀ بازاری ذهنیت‌ها و روابطِ اقتصادیِ بشر تغییر کرده است. تا پیش از این، بازارها نقش بسیار ناچیزی در امور انسانی داشتند و به‌دلیل اندازۀ کوچکشان حتی قادر به تعیین قیمت نبودند؛ درحالی که در جامعۀ بازاری، اصلی‌ترین عامل برای رفع نیاز، بازار است. آن‌گونه که کارل پولانی در این کتاب توضیح می‌دهد، دگرگونی بزرگ، آن دگرگونی مفردی است که پیش از آنکه در عمل باعث دگرگونی‌های بزرگ شود، در اندیشه به وجود می‌آید. آن دگرگونیِ مفرد، چیزی نیست مگر جداکردن و انفکاک مقولۀ اقتصاد از سایر مقولات اجتماعی. 🆔 @SSL_Qasd
28.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آن اقتصادی که ضریب جینی را به نفع طبقه سرمایه‌دار تغییر می‌دهد و شکاف طبقاتی را تعمیق می‌کند، «اقتصاد اسلامی» است یا «اقتصاد نئولیبرال»؟ تا وقتی که حوزه و دانشگاه به میدان نیایند و اقتصاد اسلامی را تئوریزه نکنند، بحران‌های ناشی از اقتصاد سرمایه‌داری، به پای اسلام و انقلاب نوشته خواهد شد! ☑️ @mirbaqeri_ir
کارگر؛ سرباز خط مقدم جنگ اقتصادی هرچقدر طبقۀ سرمایه‌سالار زالوصفت، حال مردم و جامعه را از حال بدِ خود و فخرفروشی و نمایش نابرابری در جامعه بد می‌کنند، اما صفای باطن و روحیه و معرفت قشر پرتلاش و شریف کارگری روحیه‌بخش و امیدآفرین است. بی دلیل نیست که حضرت آقا به حالِ خوبِ کارگر اصرار و تأکید دارند. حتماً این گزارش حال‌ْخوب‌ْکن را ببینید. https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=56150 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
. حلقوم های دست‌ساز غرب 🔹کسانی متحیر مانده اند که چرا برخی مدعیان آزادی و حقوق بشر، در برابر نسل کشی بی نظیر اسرائیل در غزه، و سرکوب دانشگاهیان معترض در آمریکا و اروپا سکوت کرده اند. 🔹نه بر سلبریتی های مزدور حرجی است، و نه بر دست پروردگان غرب. ژان پل سارتر، در مقدمه‌ "مغضوبین روی زمین" (اثر فرانتس فانون) درباره این دست پروردگان می نویسد: 🔻«ما روسای قبائل، خان‌زاده‌ها، پولدارها و گردن‌کلفت‌های آفریقا و آسیا را می‌آوردیم چند روزی در آمستردام، لندن، نروژ و پاریس می‌چرخاندیم، لباس‌هایشان عوض می‌شود، روابط اجتماعی تازه‌ای یاد می‌گرفتند... 🔻آرزوی اروپایی شدن را در دلهای شان به وجود می‌آوردیم. بعد اینها را به کشورهای خودشان پس می‌فرستادیم. کشورهایی که درِ آنها برای همیشه به روی ما بسته بود، ما در آنها راه نداشتیم، ما دشمن بودیم. 🔻روشنفکرانی را که درست کرده بودیم، فرستادیم به کشورهای شان. بعد فریاد می‌زدیم برادری، انسانیت. بعد می‌دیدیم پژواک صوت ما از دهان همین روشنفکرها -عین سوراخ آب حوض- پس می‌آید... انعکاس درست و وفادارانه صوت خودمان را از حلقوم‌هایی که درست کرده بودیم، می‌شنیدیم. 🔻مطمئن شده بودیم هرگز کوچکترین حرفی برای زدن، به جز آنچه در دهانشان می‌گذاشتیم، ندارند بلکه حتی حق حرف زدن را از مردم خودشان هم گرفته‌اند». @IMANI_mohammad
2.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دستگیریِ رئیس دپارتمان فلسفۀ دانشگاه اِموری آمریکا در تجمع اعتراضی دانشجویان این دانشگاه به جنگ غزه 🔹صفحه معرفی نوئل مَکافی در دانشگاه اِموری 🔹خبر الجزیره درباره دستگیری‌های خشن پلیسِ مهد آزادی، مهد دموکراسی، زادگاه آزادی بیان، قبله آمال غربگرایان، کشور جهان اول؛ آمریکای جنایتکار !!! ‼️راستی این نحوۀ برخورد پلیس به خاطر شورش و اغتشاش و وحشی‌گری و حمله مسلحانه و حمله به پلیس و شعارهای براندازانه و ... نیست، به‌خاطر یه تجمع ساده و مسالمت‌آمیز علیه جنگ اسرائیل با غزه و اعتراض به سیاست‌های حمایتی آمریکا در نسل‌کشی غزه‌ست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آقای رئیسی و دولت‌مردان عزیز علیکم بالفرار منهم فرارا ! با تشکر از رسانه منحط تجارت فردا که کار ما رو راحت کرد 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آزاد، قفسی برای معروف‌ترین کشور بی‌حیا(آزادترین🔞) در آمریکای لاتین است. ⚠️با این حال یکی از خطرناک ترین کشورها برای زن بودن است. 📊آمارها نشان می دهد که هر دو ساعت یک زن در برزیل به قتل می رسد! 📈کشوری که هفتمین کشور بالاترین میزان خشونت علیه زنان در جهان است.‼️ 🔻فعالان زنان، اغلب خاورمیانه را به دلیل سیاست هایش در قبال زنان مورد حمله قرار می دهند! اما همانطور که زندگی در برزیل به من آموخت، برای زنان، حتی[با] داشتن تمام آزادیِ در جهان، می تواند قفس خودش باشد. 📎 منبع 👇بیشتر، بهتر و معتبر ببینیم👇 https://eitaa.com/mohammad_gharayi_tahili