هدایت شده از حکمرانی اقتصادی|محمد طاهر رحیمی
🔖 «عبرتهایی برای جریان آقای رائفیپور»
1⃣ سرلیست اختصاصی آقای رائفیپور که مورد شدیدترین حمایتهایشان قرار گرفت؛ نفر آخر شد.
2⃣ کسیکه مورد شدیدترین توهینها و تهمتها واقع شد نفر چهارم شد.
3⃣ جوان دانشمند و شایستهای (آقای مهدی عسگری) را که از لیست حذف کردند ۶۲٪ بیشتر از سرلیستشان رای آورد.
۴.هیچ آدم اختصاصیِ لیست آقای رائفیپور وارد مجلس نشد.
📍برادرانه میگویم اگر آقایان سعید محمد و رائفیپور عبرت نگیرند و به همین فیوهای توییتر(که رای سرلیستشان بسیار کمتر از آن شده) دلخوش کنند و با مشاورهها و حمایتهای افرادی کوتاهقامت و هوچیگر بخواهند سیاستورزی کنند؛ در بلندمدت هیچ فرد «محترم و شایستهای» با آنها همراه نمیشود.
@Economics_Finance
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
هر پیامبری که مبعوث می شد، طبقه مترف او را تکفیر میکردند و میگفتند:
اینکه ما ثروتمند و دارای اولاد هستیم نشان میدهد که عذاب نمیشویم.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
باطل السحر شبه علم!
مهم ترین ابزار علوم انسانی غربی برای ترویج خود، جلوگیری از تفکر است. شبه علم اقتصاد باید جلوی تفکر را بگیرد تا مردم و حکمرانان متوجه #فریب_بزرگ این علم نماها نشوند. مردم ایران در زمینه سیاست به #بصیرت_سیاسی رسیدند و جلوی خود دانشمند پندارهای سیاست داخلی (مثل زیباکلام ها) و سیاست خارجی (مثل ظریف ها) ایستادند.
همین اتفاق به صورت جذابی در جریان انتخابات اخیر افتاد اما در زمینه اقتصاد. عده ای از جوانان انقلابی اقتصاد غرب نخوانده، علیه نئولیبرالیسم قیام کردند با سلاح "تفکر".
اسیر اصطلاحات و آمارها و شعبده بازی های اقتصادخوانده ها و حامیانشان نشدند و نتیجه آن شد که بین تفکرات اقتصادی جریان غربگرا شکست خورد.
باطل السحر شبه علوم انسانی مدرن چیزی جز تفکر و بصیرت نیست. همان بصیرتی که امام خمینی رحمت الله علیه در منشور روحانیت به آن اینگونه اشاره می کنند:
مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهار نظر نمیکنم. آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایهداری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیر اسلامی را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدی که در خور شأن مجتهد است واقعاً مدیر و مدبر باشد. حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
حضرت آقای شاعر یک عکس خوب شکار کردند و یک کوتاه نوشت عالی و عارفانه ذیل آن نوشته اند با یک هشتک خوب: #و_طول_الامل ... و چند نفر از جمله من ناچیز را دعوت کرده اند تا شاید در ایتا (که جهنم تولید محتوای گروهی است) زنجیره محتوا برای این عکس ایجاد کنند!
واقعیت این است که من می دانم که این عکس کجاست! اینجا ابتدای خیابان ارم سابق و پیاده راه ارم امروزین در شهر قم در چند قدمی حرم است که من عمری اینجا زندگی کرده ام!
ساختمان عظیم نیمه کاره پشت سر این عکس هم ساختمانی است که قرار است به عنوان مدرسه علوم عقلی حوزه، چسبیده به مدرسه حجیته که نقشه معماری اش را علامه طباطبایی جوان داده بود- ساخته شود و جالب اینکه روی شناسنامه پروژه در کنار دیوار مدرسه حجتیه نوشته شده مدرس امام خمینی، کارفرما استان قدس رضوی!
آن سالهایی که اینستاگرام هنوز مرحوم نشده بود و آنجا می نوشتیم، موضوع اصلی من پرداختن به این پدیده بود که اسمش را گذاشته بودم: #دوقطبی_اجتماعی !
دوقطبی اجتماعی یعنی همین قاطی شدن ماست و قیمه ها و اینکه جلوی چشم ما این اتفاق بیفتد و حتی حساس هم نشویم! مشکلی که اولا صفت ما جریان مذهبی است والا بسیاری از مردم می فهمند که دین و دنیا اگر بخواهند با هم جمع شوند، نحوه جمع شدنش اینجوری نیست!
سوال آقای شاعر دقیقا چیزی است که باید در این نقطه، یعنی در قم، در کنار حرم حضرت معصومه، توسط اهل علم و نظر دینی حل می شد تا انقلاب از این دو قطبی آن رها شود.
🆔 @social_theory
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
من هم از
حجه الاسلام دکتر احمد حسین شریفی
@Ahmadhoseinsharifi
دکتر یاسر جبرائیلی
@syjebraily
آقای حسین عباسی فر
@h_abasifar
آقای حسین دارابی
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
دعوت میکنم که درباره این عکس بنویسند و زنجیره تولید محتوا ذیل این عکس را قطع نکنند
🆔 @social_theory
اقتصاد فرهنگی
من هم از حجه الاسلام دکتر احمد حسین شریفی @Ahmadhoseinsharifi دکتر یاسر جبرائیلی @syjebraily آقای ح
به دعوت برادر عزیزم حجت الاسلام مهدیزاده بزرگوار به چالش برادر شاعرم آقای حسن بیاتانی اینگونه پاسخ می دهم:
دو تا از ارکان اصلی سرمایه داری لیبرال بانک است و رسانه. یعنی سیستم تامین مالی و سیستم تامین مصرف. هر دو هم مرتبط با آینده است.
بانک با بدهکار کردن شما آینده شما را می خرد و رسانه با ایجاد نیاز ذهنی شما را نسبت به وضع موجودتان ناراضی میکند تا به آینده بهتری فکر کنید با مصرف آنچه تبلیغ می شود. هر دوی این ارکان جمع می شوند در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و مال ها و در نهایت یک جمله می شوند روی یک بیلبورد! بیلبوردی که شهرداری گذاشته تا کسب درآمد کند تا کار فرهنگی کند! شاید بپرسید چه کاری؟ احتمالا پاسخ در بیلبورد دومی است که در تصویر می بینید!
بیلبورد اول بیلبوردی است که اساسا حق ندارد آنجا باشد. فضای شهر یک موهبت عمومی است. شهرداری به چه مجوزی فضای بصری شهر را به اشخاص حقیقی می فروشد؟ (دقیقا فروش view است)
چرا باید مردم به آمال بروند نه به بقالی سر کوچه؟
چرا باید بازنشستگان که حقوق ثابت و قطعی دارند جیب سرمایه داران را پر کنند؟
#و_طول_الامل...
بنده هم
استاد گرانقدر حجت الاسلام قنبریان
دکتر علی سعیدی
حجت الاسلام سید رضی
و سید امیرحسین حسینی
را به شرکت در این زنجیره محتوایی دعوت می کنم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یاد بچگی هام افتادم و زمان کشیدن صورت
چشم چشم دو ابرو دماغ و دهن یه گردو...
شاید شباهتی که میان دو تابلوی سر خیابان ارم وجود دارد در حد همین نقاشی کودکانه است.
کمی که بزرگ تر شدم آن چشم و ابرو ها عمق پیدا کرد. معنا دار شد و روح در آن دمیده شد.
شاید بهتر باشد بگوییم روح ها دمیده شد.
یکی روح ایثار داشت و یکی روح بازار. چشم ها هم مستی شان از باده های گوناگونی نشئه می گرفت. یکی از رنگدانه و دیگری از یاقوت و زمرد و آن یکی دیگر از اشک.
تا اینکه کم کم چروک بر چهره ها افتاد و موها جوگندمی شد و ریش ها سپید.
اما کدام قاب سپیدی مو را با پاکیزگی قلب همراه می کند و اشک ایثار می ریزد برای بچه های غزه...
و کدام روح معنای بازار را بر مستطیل رقابت چانه می زند؟
روح روح نیست. کما اینکه دیگر چشم، چشم نیست.
این و آن دارد و از این تا آن از سرخی خون تا سرخی زبان حراج گر والراسی فاصله است.
حتی هر حاجی ای هم حاجی خون نیست. شاید حاجی بازار باشی روی دیوار خیابان ارم، چند قدمی حرم.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀 فروش اقساطی!
• این دو بنر کنار هم، دو مغازه در دنیاست هردو با فروش اقساطی!
• "یشری نفسه" هم فروش است؛ فروش عمر به خدا به شکل اقساطی!
مغازه ای در نابازارِ زمین که هر فروشنده ای زندگی ابناء بشر را با اقساط عمرش تامین می کند؛ برای آب و نان غزه و یمن یا عِرض و جان النبل و الزهراء!
دادن قسط آخر، گرفتن ثمنِ نامیرایی و "عند ربهم یرزقون" است!
"بشارتِ دنبال کنندگانی" هم اشانتیون می گیرد! (یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم).
لذا به شکل شبکه ای توسعه می یابد و تا طوفان پیروزی ایثار بر استئثار پیش می رود!
چون در نابازار است، شعب فروشگاه در همه نقاط زمین منتشر است؛ از خیابان تا بیابان! شعبی به بزرگی یک جبهه و مرز یک کشور تا به کوچکی یک دستفروش و کلمه حقی نزد یک جائر!
• فروش اقساطی وسائل نوی منزل به بازنشستگان هم خرید عمر آنهاست؛ البته در مغازه ای در بازار مصرفیِ زمین!
اول باید مجابش کنی که تا لوکسیزم هست، زندگی باید کرد؛ با هر کالا، نو باید شد!
بعد زنجیره ای ها باید با دامپینگ قیمت، در دام بیاندازند!
وقتی فروشگاه های کوچک را بلعیده و با بانک ها بستند و برایش به صرفه جلوه کردند، زالوی کار و عمرش میشوند!
انحصار شعب در گرو از نان انداختن هزاران مغازه خُرد است؛ تا فقط او نیاز تازه بسازد و عمر جوان و پیر بخرد؛ برای خرید از او بیشتر کار کنند و مصرف شوند!
در قسط آخر صاحب لباسشویی ای شده که عمرش را شسته و تازه مدل جدیدش آمده است! اشانتیون هم دارد: تخفیف خرید بعدی!
#و_طول_الامل
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
اقتصاد فرهنگی
🌀 فروش اقساطی! • این دو بنر کنار هم، دو مغازه در دنیاست هردو با فروش اقساطی! • "یشری نفسه" هم فروش
چند بار بخوانید...چند بار بخوانید...چند بار بخوانید...
May 11
اون تلفن پاناسونیک بود روی میز رئیس جمهور آمریکا؟
میگن چند روز پیش زنگ خورده
بایدن برداشته ژاپنیه گفته: مارگ بار ایسراعل! 😂😂
#نفوذ_سیاسی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar