عده ای از آمدن به جنگ فرار کرده بودند
بعد از جنگ فرمود باید مجازات شوید! مردم باید به شما بگویند کاری بدی کرده اید و با شما صحبت نکنند!!!!
رئیس فراجای کوفه گفت: همین؟ حداقل چند نفرشان را بکشیم که درس عبرت بشود برای بقیه!
حضرت نگاه تندی به او کرد!
یکی از آنها که فرار کرده بود وقتی این مجازات را شنید به علی علیه السلام گفت: اصلا چرا به جنگ با فلان صحابی رسول الله رفتی؟
رئیس فراجا نگاهی به علی علیه السلام کرد و توی دلش گفت: تحویل بگیر! گفتم پر رو می شوند
حضرت با تامل برایش توضیح داد
آن فرد گفت تا امروز شک داشتم ولی امروز یقین پیدا کردم که تو بر حقی!
#مرام_علی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
حسین علیه السلام تنها شده بود
فریاد زد آیا کسی هست مرا یاری کند؟
دو نفر از خوارج که در سپاه یزید بودند با خودشان گفتگویی کردند و به سوی حسین علیه السلام آمدند و بیعت کردند
حسین علیه السلام آنها را پذیرفت و ایشان به سمت دشمن رفتند درحالی که شعار میدادند "لاحکم الا لله"
#جبهه_حسین
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
1.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام معظم رهبری
در اسلام مبنای اصلی #آزادی انسان، #توحید است. البته دوستان بعضی از موارد دیگر را هم ذکر کردند - آنها هم درست است - اما آن نقطهی کانونی، توحید است. توحید فقط عبارت نیست از اعتقاد به خدا؛ توحید عبارت است از اعتقاد به خدا، و کفر به طاغوت؛ عبودیت خدا، و عدم عبودیت غیر خدا؛ «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم الّا نعبد الّا اللّه و لا نشرک به شیئا». نمیگوید «لا نشرک به احدا» - البته یک جائی هم «احداً» دارد، اما اینجا اعم از آن است - میفرماید: «و لا نشرک به شیئا»؛ هیچ چیزی را شریک خدا قرار ندهید. یعنی شما اگر از عاداتِ بیدلیل پیروی کنید، این برخلاف توحید است؛ از انسانها پیروی کنید، همین جور است؛ از نظامهای اجتماعی پیروی کنید، همین جور است - آنجائی که به ارادهی الهی منتهی نشود - همهی اینها شرک به خداست، و توحید عبارت است از اعراض از این شرک. «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقی»؛ کفر به طاغوت وجود دارد، بعدش هم ایمان به خدا. خب، این معنایش همان آزادی است. یعنی شما از همهی قیود، غیر از عبودیت خدا، آزادید.
ما در اسلام، خودمان را بندهی خدا میدانیم؛ اما بعضی از ادیان، مردم و خودشان را فرزند خدا میدانند. گفتم این یک تعارف است؛ فرزند خدا هستند و غلام هزاران انسان، غلام هزاران شیء و شخص! اسلام این را نمیگوید؛ میگوید فرزند هر کس میخواهی، باش؛ فقط باید غلام خدا باشی، غلام غیر خدا نباید باشی.
#اربابا_من_دون_الله
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار کارگران:
باید فرهنگ ثروتهای بادآورده در کشور متوقف شود/ درآمد باید با #کار ارتباط مستقیم داشته باشد
پن: اگر این جملات را عینا در یک جمع خودتان بیان کنید به احتمال ۹۹ درصد متهم بشوید به کمونیست بودن!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
قانون اساسی ایران
من یک جملهای را از یک مقام غربی نقل کنم. بنده دأبم نیست از قول این سیاستمدارها و معاریف غربی چیزی بگویم؛ اما این جملهی جالبی است. او میگوید: دو چیز است که اگر در میان مسلمانها دست به دست بگردد و ملتهای مختلف مسلمان از این دو چیز آگاه شوند، دیگر همهی تابوهای غرب - یعنی اصول جزمی غرب - در هم خواهد شکست و باطل خواهد شد. این دو چیز چیست؟ این متفکر غربی میگوید: یکی قانون اساسی جمهوری اسلامی است؛ که این قانون اساسی، یک حکومت مردمی و پیشرفتهی امروزی و در عین حال دینی را در چشم مسلمانان جهان ممکن میسازد. این قانون اساسی نشان میدهد که میتوان یک حکومتی داشت که هم متجدد باشد، امروزی باشد، پیشرفته باشد و هم کاملاً دینی باشد. قانون اساسی این را تصویر میکند. میگوید چنین چیزی ممکن است. این یک. دوم، کارنامهی موفقیتهای علمی و اقتصادی و سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی است؛ که اگر این دست مسلمانها برسد، میبینند که آن امرِ ممکن اتفاق افتاده است، واقع شده است. او میگوید اگر ملتهای مسلمان از این امکان و وقوع نسبی که هم ممکن است، هم در ایرانِ امروزِ اسلامی به طور نسبی واقع شده است، مطلع شوند، این نظامسازی را پیش چشم داشته باشند، دیگر جلوی سلسلهی انقلابها را نمیتوان گرفت.
خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
میگوید چطور بین امام و آقا و شهید بهشتی و فلانی و فلانی جمع میکنی؟
میگویم سوال این است که با چه ذرهبینی بین این بزرگان #جبهه انقلاب اختلاف پیدا میکنید؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
یکی از اندیشمندان بزرگ آلمان میگه باید مجسمه معاویه را از طلا بسازیم در برلین!
چون جلوی مردمسالاری دینی را گرفت و سلطنت را جایگزین آن کرد!
اگر این کار را نمیکرد الان همه ما مسلمان بودیم!!!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
زمان:
حجم:
1.18M
تکدی گری
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
کتاب «صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن» با کوشش دکتر مرتضی فرهادی در سال ١٣٩٨ در دو جلد به چاپ رسید. این کتاب از مقدمهای مفصل و ده فصل تشکیل شده است.
کتابها و نظریات توسعه معمولاً پای در نظریات مکتب نوسازی دارند و اگر فرهنگ در آنها جایی داشته باشد، از منظرگاه این مکتب است. به عبارت دیگر اگر در کتابهای توسعه توجهی به فرهنگ میشود، در حقیقت فهرستی از علل و ریشههای فرهنگی توسعهنیافتگی است. روشنفکران ایرانی، نشسته بر برج عاج، نگاهی عاقل اندر سفیه به فرهنگ مردم دارند: گاهی این فرهنگ را مانعی برای توسعه میدانند، گاهی آن را مبتذل خطاب میکنند و گاهی نیز از توهین به آن ابایی ندارند. دکتر فرهادی در پاسخ به چنین رویکردی به توسعه سعی دارد با بیان تجربۀ کشورهای ژاپن، چین و هند ریشههای فرهنگی توسعه این کشورها را نمایان سازد.
دکتر فرهادی نگاهی بینرشتهای و چندوجهی به توسعه دارد؛ نگاهی که سبب میشود تا در دام نگرش تکعاملی نیفتد. رویکردی که نمونههای دیگر آن را میتوان در آثار دیگر ایشان، از جمله واره (۱۳۸۷)، انسانشناسی یاریگری (۱۳۸۸) و فرهنگ یاریگری در ایران (۱۳۹۱) مشاهده کرد. این کتاب نیز از جنبهها و زوایای گوناگونی به توسعه پایدار پرداخته و در این راه نوآوریهای بسیاری داشته که در این میان میتوان به دو موضوع نقد بنیانهای فلسفی و نظری مکتب نوسازی و مفهومپردازی واقعیت اشاره کرد.
#اقتصاد_ایران
#اقتصاد_توسعه
🆔 @SSL_Qasd
🔹 بخشی از کتاب صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن را میخوانید.
#اقتصاد_ایران
#اقتصاد_توسعه
🆔 @SSL_Qasd