فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا ایران!
یه حس عجیبی داشتم وقتی این فیلم رو دیدم
نمی تونم توصیف کنم. خودتون ببینید
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مفهوم گرانی و تورم رو اینجا میتونید درک کنید!
میتونه توی یه کشوری تورم نباشه!
اما اونقدر اجناس گرون باشه که بخش زیادی از مردم اصلا توانش رو نداشته باشن مصرف کنند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
میثم مطیعی نوشت:
آمدیم شمال لبنان، نزدیک طرابلس، منطقه زغرتا. ۵۴ روستای مسیحینشین حدود ۲۰ هزار شیعه را پذیرا شدهاند و کمکهای ایرانیان به شیعیانی که از خانه دور افتادهاند را به آنان میرسانند. اینجا محل عبادت آنان است که حالا شده محل کار جهادی و تجمیع کمکها قبل از توزیع.
این اگر وحدت ادیان در برابر شیطان صهیونیستی نیست، پس چیست؟
و من این آیه شریفه قرآن را مرور میکنم:
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش فریبکاری یا چگونه جنس خود را بفروشم!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا اروپایی ها لامبورگینی سوار نمیشن؟ 😂😂😂
تازه تصور کنید به اندازه یک صدم ایران، اینها تحریم بشن! دوباره باید با الاغ و قاطر و گاری تردد کنند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از قیام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشبینی عجیب پروفسور مسعود درخشان:
فلسطین
این گروه که آمدند در بیتالمقدس و این فجایع را انجام میدهند، ابزاری هستند برای اینکه یک نظام سلطه به نام آمریکا نابود شود.
همین دفاعی که آمریکا از رژیم اشغالگر میکند باعث نابودی آمریکا خواهد شد.
#روز_قدس #بیت_المقدس
#پروفسور_درخشان
⚜قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜
🔹قیام🔸
اقتصاد فرهنگی
پیشبینی عجیب پروفسور مسعود درخشان: فلسطین این گروه که آمدند در بیتالمقدس و این فجایع را انجام می
این جلسه برای اواخر دهه هشتاد است.
یادش به خیر...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا به این نکته خوب دقت کنید:
در جوامعی که لیبرال سرمایه داری حاکم می شود قیمت ها آنقدر بالا می رود که #تولید بهینه شود نه مصرف!
یعنی نقطه تعادل جایی نیست که بیشترین مصرف باشد و بیشترین سود! بلکه نقطه تعادل جایی است که بیشترین سود باشد با کمترین تولید!
در این حالت اولین اتفاقی که می افتد این است که طبقات پایین جامعه اساسا سبد مصرفشان کوچک می شود. یعنی از دایره مصرف کنندگان حذف می شوند نه اینکه حتی کمتر مصرف کنند!
قیمت برای مصرف طبقات متوسط جامعه تعیین می شود. طبقاتی که اگر خوب کار کنند می توانند زندگی کنند! همین!
اگر قیمت از آن بالاتر برود این طبقات نیز از دایره مصرف کنندگان خارج می شوند فلذا آن قیمت بالا باید بالا نگه داشته شود اما بالاتر از آن هم نمی تواند برود! فلذا تورم کم است اما گران است!
حالا که در یکی دو سال اخیر به واسطه جنگ روسیه و بحران های سیاسی و اجتماعی تورم در آمریکا و برخی کشورهای غربی زیاد شده حقیقتا زندگی بسیار بسیار سخت شده است.
مثال: قیمت بنزین در ایران 3 هزار تومان است و اگر دو برابر هم شود تازه می شود 6 هزار تومان!
اما قیمت در کشورهای دیگر آنقدر بالاست که بالارفتن آن امکان ندارد فلذا گران است اما تورم نیست!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
انحصار؛ ایده آل رقابت!
چند روز پیش با یکی از جوانان بازار صحبت می کردم. جمله ای گفت که برق از چشمانم پرید!
جمله ای که شاید بتوانم بگویم اگر ده جمله در زمینه اقتصاد گفته شده که می توان با طلا نوشت یکی از آن جملات همین جمله است!
موضوع گفتگوی ما مساله "رقابت" در بازار بود. ایده نظام سرمایه داری برای ایجاد نظم اقتصادی در جامعه غرب!
همان رقابتی که در اسلام به شدت از آن نهی شده. (مطالعه کنید)
گفتم آنها انحصار را یک اژدها کرده اند و به واسطه آن رقابت را فرشته نجات نشان می دهند!
قطعا انحصار شر است ولی این به این معنا نیست که در این دوگانه سمت مقابل یعنی رقابت، خیر است!
اساسا ساختار و نظم اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی بر اساس معیارها و شاخص های دیگری مثل اخوت و تعاون و محبت و ... باید شکل بگیرد نه رقابت.
در حال بیان این نکات بودم که این دوست بازاری ما در میانه گفتگو این جمله را گفت: انحصار نتیجه ی قطعی رقابت است!
یکدفعه خشکم زد!
گفتم دوباره بگو!
گفت نتیجه بازار رقابتی چیزی جز انحصار نیست دیگه!
گفتم میدونی داری چی میگی؟ این حرفی که داری میزنی رو تا حالا هیچکس در دنیا نگفته و این جمله یک شاهکاره!
گفت فکر نمی کردم جمله مهمی باشه. من فقط چیزی رو که در بازار می بینم بیان کردم!
شاید سوال باشد برای شما که چطور رقابت به انحصار می رسد و نتیجه قطعی رقابت انحصار است و اساسا انحصار شکل نمی گیرد مگر با منطق رقابت!
کافی است کمی به انحصار فکر کنید!
انحصار زمانی شکل می گیرد که منطق حاکم بر روابط اجتماعی این باشد که ما باید با یکدیگر رقابت کنیم!
شبیه اتفاقی که در جنگل می افتد!
اگر منطق رقابت بین افراد جامعه کنار گذاشته شود چه دلیلی وجود دارد برای به وجود آمدن انحصار؟
انحصار حالت مطلوب بازار رقابتی است.
همین امروز هم اگر شما نگاه کنید اقتصاددانان وقتی می خواهند به دستاوردهای نظام سرمایه داری اشاره کنند به بازار میوه و تره بار که در آن رقابت وجود دارد اشاره نمی کنند بلکه به آمازون و اپل و مایکروسافت و انحصارهای بزرگ دنیا اشاره می کنند!
یعنی ایده آل آنها انحصار است. و واقعیت امروز دنیا نیز چیزی جز انحصار رقابتی نیست. یعنی الیگاپولی یا رقابت بین الیگارش اقتصادی!
چند شرکت بزرگ در ظاهر با یکدیگر رقابت می کنند و تمام بازار را در اختیار دارند. هم انحصار است هم رقابت!
اما سهم بقیه از این انحصار و رقابت چیست؟ بقیه کارگران و اجیران و مزدوران این ساختار خواهند شد!
همین
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسرائیل نام یک پایگاه نظامی آمریکاست!
فلذا ما وقتی اسرائیل را میزنیم در حقیقت داریم آمریکا رو میزنیم!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
فرق مالکیت خصوصی با شخصی #بصیرت_اقتصادی #جوانان_جامعه_اسلامی_بازار_تهران https://eitaa.com/h_aba
در قانون اساسی (اصل 47) مالکیت شخصی محترم شمرده شده نه مالکیت خصوصی!
مالکیت شخصی و مالکیت خصوصی دو مفهوم کاملا متفاوت هستند.
اصل 43 قانون اساسی (بند 2) ناظر به توزیع آن چیزهایی است که مصادیق مالکیت خصوصی هستند!
فلذا برخورد با ابزار تولید (زمین و پول و معادن و اموال دولتی و ...) بعنوان مصادیق مالکیت شخصی قطعا خلاف قانون اساسی است.
در حقیقت مالکیت خصوصی اساسا در نظام اقتصادی اسلام مشروط و محدود و با صلاحدید حاکمیت و بر اساس منطق برابری حقوق اساسی مردم توزیع می شود و مطلقا مثل مالکیت شخصی افراد نیست. یعنی به راحتی قابل سلب است اگر در مسیر رشد و پیشرفت و عدالت جامعه نباشد.
مثال: بانکهای خصوصی و ایرانمال. تمام حق خلق پولی که به این بانکها داده شده مصداق مالکیت خصوصی است و چون در مسیر باطلی صرف شده سلب مالکیت از آنها خلاف اصل 47 قانون اساسی نیست.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
سلسله جلسات اقتصاد فرهنگی (۳)
ساعت ۱۵:۴۵
ورود
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
تعاون و کار و فرهنگ اقتصادی.pdf
368K
این جزوه را مطالعه بفرمایید
نویسنده: دکتر طه رمضانی
از صفحه 30 تا 34 نکاتی در رابطه با #اقتصاد_و_فرهنگ از دکتر عادل پیغامی آورده شده که خواندنی است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 نامه همسر شهید جهاندیده خطاب به رهبر انقلاب
🔹همسر شهید: به حمزهام قول دادهام اشک نریزم مگر اشک شوق اقامه نماز به امامت شما در مسجد الاقصی
🔹رهبر معظم انقلاب: اجر خانوادههای شهدا از شهدا کمتر نیست.
#سنصلی_فی_القدس_ان_شاالله
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد فرهنگی؛ زن و خانواده!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
پزشکیان: برنامه نیاز نیست! سیاستهای کلی مقام معظم رهبری هست دیگه! اجرا میکنیم!
این لیبرالهای وطنی را ببینید که با چه وقاحتی دوگانه درست میکنند بین حقوق کارمندان دولت و قانون جوانی جمعیت طوری که مجلس هر کدام را انتخاب کند مردم ضرر خواهند کرد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
لویاتان...
انشاالله انفجار کامل این سکوی گازی...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar