eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
یک نفر با سلاح گرم رفت توی یه بانک و با کشتن چند نفر و گروگان گرفتن یک نفر دیگه در نهایت پونصد هزار تومن از بانک وام گرفت! کاری که لیبرالها و اصلاحطلبها با کشور میکنن دقیقا همینه براندازها و وحشیها رو میندازن جلو تا بعد از ایجاد کلی هزینه، یک امتیاز جزئی بگیرن این بیانیه هم از همان جنس است 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🔥 اولین خون ❗️ 1⃣ از نامه ۵ اقتصاددان ! https://b2n.ir/p99002 بهتر از این نمی شد برخی دستاوردهای ج.ا را کنار فجایع اجرای اقتصاد نئولیبرال تصویر کرد! ▫️ دستاورد: "۳۰برابر شدن جمعیت دانشجویی نسبت به سال۵۵" "۴۰برابری آموزش عالی دختران" "تحصیلات بیشتر/ شهرنشینی بیشتر/ بهرمندی از اطلاعات با فضای مجازی" ◾️ فجایع: (البته نگرانی برای قشر متوسط در نامه مشهود و فجایع ناظر به آن طبقه بیشتر است) "طبقه متوسط شهری به عنوان ، در سال۱۳۹۰، بیش از ۶۰درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌داده و در مقابل، قشر کم‌درآمد، جمعیتی حدود ۱۱میلیون نفر داشته است. تحولات نامطلوب دهه۱۳۹۰، باعث آن شده است که جمعیت کم‌درآمد کشور به رقم هشداردهنده ۲۳میلیون نفر برسد که این میزان افزایشِ هشداردهنده فقط با کوچک‌تر شدن جمعیت طبقه متوسط اتفاق افتاده است"! ⬅️ این فقط یک از اقتصاد نئولیبرالی است که همین آقایان ریل گذاری و مشاور و وزیر دولتهایش بودند و البته برخی هم بدتر از نظر آنها اجرایش کردند! 2⃣ توصیه شان هم حرف حقی است: "رعایت بیشتر، احترام افزون تر به خواسته ها و تمایلات"! می نویسند: "شواهد نشان می دهد که متاسفانه [انتقاد] به دلیل سوء تدبیر از مراحل کم خطر عبور کرده و وارد فاز خشم شده ایم... فقط با رسمیت شناختن عملی انتقاد و اعتراض است که می توان از شتاب گرفتن اغتشاش و به هم ریختگی فراگیر امور جلوگیری کرد". کاملاً درست است! ❓ فقط یک پرسش می ماند: اینبار چون طبقه متوسط تحول خواه را معترض می دانند توصیه شان چنین شده است؟! ❗️آخر در اعتراض به این در زمانِ تئوری پردازی و ریل گذاری همین آقایان از محرومان حاشیه مشهد و کارگران ریخته شد اما آنوقت توصیه همین مکتب اقتصادی بود! ❗️آقای روغنی زنجانی موسس مکتب نیاوران و دوست نزدیک این اقتصاددان ها توصیه آنروزها را -که خود رئیس سازمان برنامه و بودجه بود- چنین باز می گوید: "من در مجلس استدلال کردم که اگر شما دنبال اجرای یک سیاست مشخص هستید [مثلا گرانی بنزین] باید منتظر یک سری عواقب اجتماعی-سیاسی تصمیمات خود نیز باشید. مثلا دولت کره سیاست های خود را به صورت علنی اعلام می کند و به شدت نیز پیگیری می کند، وقتی هم با واکنش های کارگران و دانشجویان روبرو می شود، پلیس را برای سرکوب آنها به خیابان ها می فرستد. اگر قرار باشد بخواهیم چنین واکنش هایی را شاهد نباشیم، هرگز سیاست ها و تصمیم هایی را که مدنظر داریم، اجرا نخواهیم کرد"(کتاب اقتصاد سیاسی ج.ا ص۲۲۶) __________ 📎 مطالب مرتبط: - ریاضی سازی اقتصاد و مهندسی معکوس عدالت - داستان اقتصاد ریاضی - اقتصاد ریاضی و غیر انسانی - اقتصاد یک علم یا یک دین؟! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۷/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا نشد و به نائب‌قهرمانی اکتفا کرد و ما مثل تمام قهرمانها ناراحتیم. این قدرت را جمهوری اسلامی به داده است. پ‌ن: به جوانی و ناداوری باختیم (سه اشتباه و سه گل خورده و یک پنالتی که گرفته نشد) و البته به دروازه‌بان محشر ژاپن. تبریک به ژاپنیها 🙏 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
رویکرد وارداتی به اقتصاد دانش‌بنیان ما را وابسته‌تر می‌کند گفت‌وگوی «فرهیختگان» با علی سعیدی درباره تلقی‌های رایج از اقتصاد دانش‌بنیان متن کامل: https://farhikhtegandaily.com/page/228580/ @QasdWay
ابطحی: نسل جدید، تنها آزادی و برایش مهم است در پاسخ فقط چند پرسش از ایشان می پرسم: ⭕️ 1. آیا انقلابیون 57 و میلیونها جوانی که پا در عرصه دفاع مقدس گذاشتند دنبال آزادی نبودند؟ آیا آن آزادی و آزادگی را آزادی نمی دانید؟ ⭕️ 2. آیا ایرانیان نسلهای قبل و این نسل که به دنبال عدالت هستند و در دانشگاه ها شعار "عدالت کجایی؟ عدالت کجایی؟" سر میدهند، چیزی غیر از آرمان های انقلاب را مطالبه میکنند؟ به راستی کدام آرمان انقلاب را نسل جدید مطالبه نمیکند؟ استقلال؟ آزادی؟ جمهوریت؟ اسلام؟ با کدام عینک میلیونها نوجوان عاشق امام زمان را نمی بینید؟ ⭕️ 3. آیا نسل جدید که به درستی از شما و جریان اصلاحطلبی و از اصولگرایان عبور کردند فقط آن چند نفری هستند که روسری شان را بر سر چوب میزنند و از کشور فرار میکنند یا تمام دختران و پسران ایران زمین را شامل می شوند که عاشق انقلاب و اسلام هستند و از نتیجه سیاستهای اقتصادی و فرهنگی شما ناراضی هستند؟ ⭕️ 5. دیکتاتوری رسانه ای و اقتصادی و... در دنیا را نمی بینید یا واقعا خودتان را به ندیدن زده اید؟ آیا کسانی که ذیل این دیکتاتوری نفس میکشند و طبیعتا تاثیر هم میپذیرند را آزاد می دانید یا کسانی که از بند این دیکتاتوری و استعمار رها شده اند؟ ⭕️ 6. پرفسور بری شوآرتز در کتاب تناقض انتخاب (PARADOX OF CHOICE) که کتاب تحسین شده توسط نوبلیستها و اندیشمندان بزرگ دنیاست، میگوید در دنیای غرب چیزی به اسم انتخاب وجود ندارد دیگران برای شما تصمیم میگیرند و از طریق رسانه ها برای شما تصمیم سازی میکنند و در نهایت شما آن گزینه را انتخاب میکنید 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
1_1769896518.pdf
169.4K
من هم مقصرم... این روایت خواندنی برادر عزیزم محمد علیان از کف خیابان را بخوانید @syjebraily
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
زمانی استادم حضرت آیت‌الله میرباقری فرمودند «کرونا یکی از ابزارهای هدایت بشر به حاکمیت مجازی و سیطره مجاز بر زندگی انسان است». دشمنان که هیچ. بسیاری از دوستان به ایشان تاختند که چه می‌گویید که کرونا یک ابزار سلطه است! کرونا فقط یک بیماری است و دیگر هیچ. و پیرو این کلام، هر چه دستورالعمل‌آمد را پیشاپیش استقبال کردند. تا دانش‌آموز، کلاسش شد گوشی همراه، دانشجو درسش شد گوشی همراه، مشتری، خریدش شد گوشی همراه، فروشنده، فروشش شد گوشی همراه و مباهات کردیم که چقدر این سیطره مجاز بر حقیقت را توسعه دادیم. دیدید کم نیاوردیم؟ دیدید از بهترین‌های دنیا بودیم؟ حال همان دانش‌آموزان، همان دانشجویان و همان خریداران و فروشندگان مجازی که مجازشان حقیقت شده است و یافته‌های مجازشان را باورمندترند بر حقایق پیرامون در دنیای حقیقی، شده‌اند پرسش‌گر، شده‌اند محقق‌کننده دستورات مجازستان، شده‌اند آن‌چه امروز می‌بینیم. بله. چیزی که حکیم در خشت خام می‌دید را ندیدیم تا امروز که شده‌ایم منفعلان در برابر هشتگ‌های چندصد میلیونی. حکیم را بشنویم حکیم را به راحتی رد نکنیم. شاید چیزی بگوید که ما ندانیم. و خدا لطف بسیار به ما دارد که رهبری داریم حکیم تر از همه. که حتی این شرایط را راهبری می‌کند و کشتی نظام را سالم به مقصد می‌رساند. خدا را شکر که رهبر ما هدایت می‌کند همه ما را. هم ما و هم آن‌که آن مجازستان را بر ما تحمیل کرد ندانسته. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام، حاوی یادداشت‌هایی از استاد شهید مرتضی مطهری، حاکی از تسلط و احاطه علمی استاد شهید به نظریات اقتصادی روز و نیز آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات موجود در علم اقتصاد است.  استاد مطهری در ضمن مباحث کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام، به نقد و بررسی دو مکتب سرمایه‌داری و سوسیالیسم و طرح نقاط ضعف آن‌ها پرداخته و دیدگاه اقتصادی مکتب اسلام را از طریق دقت و تأمل در آیات و روایات ارائه می‌دهند. مطالعه این کتاب، خواننده را از یک طرف به گستره و عمق معلومات استاد شهید آگاه می‌سازد و از طرف دیگر ضرورت توجه و اهتمام به مبانی و ارزش‌های اسلامی در حوزه اقتصاد را یادآور می‌شود که برای امروز جامعه ما نیز سودمند و ضروری است.  کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام مشتمل بر یک دیباچه و هشت بخش است و این دیباچه از دو قسمت تشکیل شده؛ مقاله‌اى تحت عنوان «نظرى به اقتصاد اسلامى» و بحثى درباره «اقتصاد سالم».  💠 @h_abasifar
پاسخ به بیانیه پنج اقتصاددان مشهور.pdf
583.5K
⭕️ در پاسخ به بیانیه پنج اقتصاددان مشهور که در روزهای اخیر منتشر شد دکتر حمیدرضا مقصودی اقتصاددان جوان انقلابی جوابیه ای را در روزنامه فرهیختگان (دوشنبه هجدهم مهرماه) منتشر کرده اند که توصیه موکد دارم دوستان گرامی حتما مطالعه کنند. ⭕️ این جوابیه علاوه بر محتوای دقیق، علمی و منطقی، یک پیام مشخص برای جامعه علمی کشور، مسئولین و مردم دارد: انقلاب وارد گام دوم شده است و یک جوان متخصص و متعهد انقلابی در مقابل لشکری از بزرگان لیبرال در کشور میتواند بایستد. ⭕️ در بخشی از این جوابیه آمده است: اساتید مشهور مذکور، مشاوران ارشد دولت‌هایی بوده‌اند که ایده اصلی آنها بر رهاسازی اقتصاد، عدم قاعده‌گذاری درونی و ابتنا بر نظم جهانی استوار شده است. حال چه شده که بر قاعده‌گذاری نو‌به‌نو در اجتماع تاکید می‌کنند؟ چرا این ایده‌های به‌ظاهر استوار، چنین بلیه‌هایی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است و از آن مهم‌تر، چگونه است که این اساتید در طول حیات علمی‌ و سیاسی خود، همیشه بر مسند پرسنده قرار دارند؟ چه زمانی این امکان پدید می‌آید که این اساتید از کارنامه خود سخن بگویند و در مسند پاسخگو بایستند؟ لینک فرهیختگان: https://farhikhtegandaily.com/page/228726/ کانال دکتر مقصودی: https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi 💠 @h_abasifar
ضدانقلاب فهمید بعضیا هنوز نفهمیدن 💠 @h_abasifar
موج دوم اغتشاشات اقتصادی است... رسانه های اقتصادیشان به خط شدند... این تیترها بوی خون میدهد... 💠 @h_abasifar
مطابق نص صریح قانون اساسی انتشار فراگیر محصولات صوتی و تصویری به شکل ممنوع است. چرا به این نص صریح قانون اساسی عمل نمی شود؟ از چه چیزی می ترسیم که حتی نمی توانیم از قانون اساسی دفاع کنیم؟ 💠 @h_abasifar
اسلام می خواهد كه غیر مسلمان در مسلمان تسلط و نفوذ نداشته باشد. این هدف هنگامی میسر است كه ملت مسلمان در اقتصاد نیازمند نباشد و دستش به طرف غیر مسلمان دراز نباشد، والا نیازمندی ملازم است با اسارت و بردگی ولو آنكه اسم بردگی در كار نباشد. هر ملتی كه از لحاظ اقتصاد دستش به طرف ملت دیگر دراز باشد اسیر و برده او است و اعتباری به تعارفهای دیپلماسی معمولی نیست. به قول نهرو: ملتی مستقل است كه جهش اقتصادی داشته باشد. علی علیه السلام می فرماید: . «اِحْتَجْ اِلی مَنْ شِئْتَ تَكُنْ اَسیرَهُ، اِسْتَغْنِ عَمَّنْ شِئْتَ تَكُنْ نَظیرَهُ، اَحْسِنْ اِلی مَنْ شِئْتَ تَكُنْ اَمیرَهُ » . [محتاج هركه شوی اسیر او خواهی بود؛ بی نیاز از هركه گردی با او برابر خواهی شد؛ و هركه را مورد نیكی و احسان خود قرار دهی فرمانروای او خواهی شد. ] اگر ملتی كمك خواست و ملتی دیگر كمك داد خواه ناخواه اوّلی برده و دومی آقاست. چقدر جهالت و حماقت است كه آدمی ارزش سلامت بنیه اقتصادی را درنیابد و نفهمد اقتصاد مستقل، از شرایط حیات ملی است مجموعه آثار شهید مطهری . ج20، ص: 406 💠 @h_abasifar
نامه ای به خواهرم سلام خواهر نمیدانم حواست هست یا نه. اما اینجا ایران است در این مملکت آغوش قیمت ندارد. "آغوش فروشی" برای جاهای دیگری است که الگوی ذهنی تو شده اند. ما هر وقت همدیگر را می بینیم بغل میکنیم و میبوسیم. ما کمبود آغوش نداریم. ما اصلا غمگین نیستیم. ما شادترین ملت دنیا هستیم. دنیای اطراف تو را نمیدانم. اما در اطراف من همه شاد هستند و اتفاقا هر چه به آن طرف دنیا نگاه میکنم چیزی جز غم و افسردگی و سگ دو زدن برای یک لقمه نان نمی بینم. هر چه به آن سوی دنیا نگاه میکنم فقط کالا میبینم. فقط بازار می بینم. همه در حال خرید و فروش هستند. از کف خیابان گرفته تا روی تختخواب. همه چیز در حال خرید و فروش است. لبخند و آغوش هم آنجا کالاست. هر چه به آنسوی دنیا نگاه میکنم چیزی جز شکاف طبقاتی و بردگی و اسارت نمی بینم. نمیدانم. شاید باید عینکت را عوض کنی. شاید هم رسانه هایت را! تو خواهر من هستی و من برایت ارزش قائلم. اگر سالها آنجا بایستی حتی لحظه ای به تو نزدیک نمی شوم. اما اگر در آنسوی دنیا بودی احتمالا خیلی ها برای لذت بردن به تو نزدیک می شدند. چه چیزی برای آنها جذاب تر از آغوش رایگان است؟ راستی مشکلاتمان را می بینی؟ در اقتصاد و ...؟ همه آنها هم همین شکلی هستند! یعنی مساله ای را خواستیم حل کنیم به جای آنکه ببینیم راه حل خودمان چیست بدون هیچ تاملی رفتیم سراغ پاسخهای آنوریها پاسخ هایی که مشکلات خودشان را هم حل نکرده است خلاصه آن آغوشی که باز کردی نه غمی را از تو برطرف میکند نه از دیگری فقط غمی بر غمهایت می افزاید غم اینکه چرا کسی نیست که برای آغوشت ارزش (نه قیمت) قائل شود ارادت 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ساده یک دختر ایرانی از مسیح علینژاد: من آزادتر هستم یا تویی که اگر حجاب رو انتخاب کنی از همه جا اخراجت میکنن؟ 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
سوال ساده یک دختر ایرانی از مسیح علینژاد: من آزادتر هستم یا تویی که اگر حجاب رو انتخاب کنی از همه جا
توضیح این مطلب: 1. در غرب همه چیز از جمله زن تبدیل به کالا شده است. 2. در فضای بازاری جامعه اگر زن قابل خرید و فروش نباشد دور انداخته می‌شود ۳. کالا باید بسته بندی جذاب داشته باشد برای خریدار ۴. خریدار زن در غرب جسم او را می‌خواهد و نه چیز دیگری ۵. زن مجبور است به برهنه بودن تا فقط بتواند زندگی کند. ازدواج کند. دوست پیدا کند. شغل داشته باشد و ... ۶. زن اگر تن‌نمایی نکند و موجبات لذت جنسی مردان را فراهم نکند اساسا هیچ جایگاهی در جامعه ندارد و این بزرگترین گشت ارشاد به سمت برهنگی است. بزرگترین اجبار است. این است. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پیشنهاد علی مطهری برای برطرف شدن مشکلات اخیر کشور ؛ برجام را حل کنید همه چی طبیعی می شود! پ ن: تلاش می کنند که ماجرا را اقتصادی کنند تا فتنه را زنده نگه دارند. این خط با بیانیه ۵ اقتصاددان لیبرال شروع شد. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
وقتی از صحبت میکنیم دقیقا به همین نکته اشاره داریم یعنی در دنیایی که بدون هیچ دلیلی هزاران راه و گزینه برای انتخاب در مقابل تو میگذارند به قول پرفسور شوارتز دچار فلج مغزی می شوی و اتفاقا رضایتمندی تو به شدت کاهش پیدا میکند. علت آن هم اینست که دائم مقایسه میکنی با گزینه های دیگری که نتوانستی انتخاب کنی فلذا بزرگان همواره از تنوع و کثرت دوری کرده و به سمت وحدت حرکت کردند آنچیزی که دراقتصاد به آن میگوییم فقط یک هزینه روانیست که دنیای سرمایه داری برای ما بوجود آورده، وگرنه اساسا هزینه نیست 💠 @h_abasifar
⭕️ شاید برایتان عجیب باشد که چطور منصوب رهبری و رئیسی چنین حرفی زده است. پاسخش خیلی ساده است: اقتصاد گردشگری! ⭕️ ماجرا به آنجا برمیگردد که آقای ضرغامی می شود رئیس سازمان گردشگری و کارشناسان لیبرال اطراف او که ده ها سال است در آنجا ریشه دوانده اند روی میز او گزارش میگذارند. در آن گزارش نوشته شده است: علت اصلی عدم استقبال گردشگران دنیا از ایران مساله حجاب اجباری و عدم آزادی پوشش است! ⭕️ میگویند اروپایی ها به ایران نمی آیند چون نمیتوانند کنار دریا لخت شوند. گویی در اروپا دریا و آزادی ندارند و فقط برای لخت شدن کنار دریا به ایران می آیند! دو نکته در اینجا بسیار مهم است: ⭕️ 1. گردشگران هیچ مشکلی با حجاب ندارند و هر جا می روند یکی از جذابیت های گردشگری برای آنها، پوشش بومی مردم آن منطقه است. اساسا این چیزی که به عنوان تهدید مطرح میکنید خودش یک فرصت است برای جذب گردشگر. ⭕️ ضمن اینکه کسی که برای دیدن کویر ایران یا اماکن مذهبی یا بناهای تاریخی ایران می آید مساله اش برهنه بودن نیست ⭕️ 2. بسیاری از مردم در دنیا هستند که اساسا با برهنه بودن مخالفند و حتی سالهاست در قلب اروپا و کنار دریا نتوانسته اند از دریا استفاده کنند. ⭕️ اینطور نیست که همه مردم اروپا اهل فحشا باشند. ایران با ویژگی و مزیت "امنیت" برای زنان و خانواده ها میتواند بهشت گردشگری دنیا باشد. یک دختر میتواند تمام ایران را به تنهایی بگردد بدون اینکه به او تعرضی شود و این امکان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. 💠 @h_abasifar
استاد شهید مرتضی مطهری: علیهذا اسلام با اینكه طرفدار مالكیت جمعی بعضی سرمایه هاست از آنجا كه مالكیت اشتراكی در محصول كار افراد را نمی پذیرد مگر به رضایت و قرارداد آنها پس یك مسلك اشتراكی نیست نظیر سایر اشتراكیتها، و از آن جهت كه سرمایه های طبیعی و صناعی را متعلق به شخص نمی داند به نوعی اشتراكیت قائل است. این است مقام اسلام در میان سرمایه داری و سوسیالیسم... ما ثابت خواهیم كرد كه ماشین از آن نظر كه مظهر ترقی اجتماع است و محصول ماشین را نمی توان محصول غیر مستقیم سرمایه دار دانست بلكه محصول غیر مستقیم شعور و نبوغ مخترع است و آثار شعور و نبوغ نمی توان مالك شخصی داشته باشد!! پس ماشینهای تولید نمی تواند به اشخاص تعلق داشته باشد! اینها نفی مالكیت فردی نیست، الغاء مالكیت خصوصی نیست، بلكه مالكیت اشتراكی در موارد خاصی است كه موجبات آن اقتضا می كند در آن موارد، مالكیت، اشتراكی و اجتماعی باشد نه فردی؛ همان طوری كه در اسلام انفال از ثروتهای عمومی شمرده می شود. اسلام نه با قبول مالكیت عمومی در مثل انفال مالكیت فردی را به طور مطلق طرد كرده و نه با قبول مالكیت فردی مالكیت عمومی را نفی كرده است؛ در آنجا كه پای كار افراد و اشخاص است مالكیت فردی را معتبر می شمارد و در آنجا كه پای كار ا فراد و اشخاص نیست مالكیت را جمعی می داند 💠 @h_abasifar
حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ حسین عبده تبریزی از مراجع عظام تقلید و صاحب فتوا: کسی که کمتر از تورم سود می‌گیرد ربا خوار نیست! حرف ایشان ارزش نقد کردن ندارد اما این ماجرا چند نکته دارد: ۱. این جماعت همیشه ادعا کرده‌اند که بحثشان علمی‌ست نه ایدئولوژیک! اما اینجا یکی از جاهایی است که به وضوح موضع ایدئولوژیک میگیرند و می‌گویند به جای اسلام، لیبرالیسم را بعنوان دینمان انتخاب کنیم. ۲. اصحاب ثروت و بانکداران اگر مرجع تقلید هم باشند ابتدا باید بانکشان را تعطیل کنند و بعد راجع به بانک فتوا دهند. سطح تعارض منافع ایشان آنقدر زیاد است که نخوانده می‌توان گفت ایشان چه گفته و چرا گفته. ۳. هم مانند بسیاری از نشریات و رسانه‌های انقلابی در زمینه‌ اقتصاد کاملا خاکستری می‌شود و توانایی تشخیصش در حد یک کودک دبستانی‌ست. کار عصر اندیشه مثل این است که در مورد یک مساله پزشکی به یک مهندس مراجعه کرده که از قضا آن مهندس فروشنده نوعی داروست که باعث مرگ بیمار می‌شود! ۴. جناب عبده تبریزی حتی یک اقتصاددان مبرز هم نیست و حتی اقتصاد متعارف را هم به درستی نمی‌شناسد چه برسد به اینکه بخواهد در زمینه یک مساله فقهی تخصصی نظر بدهد. اگر عصر اندیشه یک مجتهد طراز اول را پیدا می‌کرد که چنین نظری داشت هیچ عیبی نداشت اما این کار عصر اندیشه مصداق معاونت در "جنگ با خدا و رسول" است. 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ حسین عبده تبریزی از مراجع عظام تقلید و صاحب فتوا: کسی که کمتر از تورم س
چند ماه پیش که با رئیس دانشکده اقتصاد یکی از دانشگاه‌های مشهور کشور یک گفتگوی ده ساعته داشتم از ایشان پرسیدم که نقش ایدئولوژی در تفکر شما کجاست؟ ابتدا گفت مثلا در تعیین اهداف کلان و ... بعد که جلوتر رفتیم رسید به اهداف جزئی‌تر جلوتر که رفتیم رسید به سیاست‌های کلان و همینطور تا جزئی‌ترین برنامه‌ها اثر نگاه ایدئولوژیک را پذیرفت. جلوتر که رفتیم گفت البته هر کسی ایدئولوژی خودش را دارد! از ایشان پرسیدم اگر در یک دانشگاه در روسیه درس می‌خواندی باز هم همین تفکر علمی را داشتی؟ گفت خیر! در انتهای بحث گفت: می‌دانی؟ ما اقتصاددانان نگاه می‌کنیم ببینیم حاکمان چه می‌گویند! بعد به همان سمت حرکت می‌کنیم. هرچند این حرف دقیق و منطبق بر واقعیت است. اما ایشان نگفت کدام حاکمان؟ اگر در ایران رهبر جامعه بگوید به سمت نقطه الف بروید اقتصاددانان لیبرال به آن سمت می‌روند یا به همان سمتی که در دانشگاه‌های آمریکا به آن‌ها آموزش داده شده؟ به سمت عدالت می‌روند یا به سمت افزایش شکاف طبقاتی؟ کدام ایدئولوژی در اندیشه این اقتصاددانان نهادینه شده؟ وقتی می‌گوییم اینها پشت واژه مقدس "علم" پنهان می‌شوند و ایدئولوژی‌شان را پنهان می‌کنند یعنی همین. 💠 @h_abasifar
اصلاح‌طلبان دیگر برای دشمنان انقلاب اسلامی هیچ ارزشی ندارند. استفاده از اصلاح طلبان برای دشمنان ایران یک هزینه بزرگ داشت و یک فایده بزرگ. فایده‌اش نفوذ جریان لیبرال در حاکمیت و کم کردن سرعت حرکت انقلاب بود و هزینه‌اش افزایش مشارکت سیاسی و انتخابات پرشور بود. الان که اصلاحطلبان هیچ کارکردی برای دشمنان ندارند و سیاست تحریم انتخابات را کنار نخواهند گذاشت، شیوه دشمنی تغییر کرده و از لاک نفاق بیرون آمدند و میخواهند میوه‌ی کارشکنی‌های چهل‌ساله‌شان را بچینند. غافل از اینکه این درختی که در زمین انقلاب کاشتند کاکتوس است و با افتخار تقدیمشان می‌کنیم. اصلا هرس کردن برای این باغ بسیار هم ضروری است. دشمن با تمام توان وارد میدان مبارزه مستقیم شده است و این بهترین فرصت است برای در نظام اسلامی ایران. 💠 @h_abasifar
دوستان کی می‌خوان باور کنند که دشمنان ما در موضع انفعال هستند در مقابل ؟ کافیه این دیدگاه رو درک کنیم! آنوقت به جای پاسخ دادن به چند تا سلبریتی در مورد تجزیه ایران، مشغول فعال کردن گسل‌های تجزیه و نابودی اسقاطیل بودیم! 💠 @h_abasifar
اگر برخی گویند: دنیا بایستی متحد الشکل شود، دیگران اگر غرضی ندارند، بشکل زیبای ما در آیند. پس کلاه های تازه وارد بیگانه و افسارهای استعمار بکلی بایستی ممنوع گردیده متخلفین را به دادگستری ارجاع نمایند. پ ن: زبانم قاصره از بیان احساس شور و شعفی که در من به وجود آمد با خواندن این جملات شهید نواب صفوی. چقدر این مرد بزرگتر و جلوتر از زمان خودش بوده و چقدر فعالانه و غیرمنفعل در مقابل تمدن غرب و دنیای کفر ایستاده است. رحمت الله علیه 💠 @h_abasifar