eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
136 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
⛔️ بازار آزاد چگونه شورش اجتماعی و سرکوب سیاسی می آورد؟! • اقتصاد آزاد مبتنی بر آزاد سازی قیمت هاست تا عرضه و تقاضا، تعادل بیافریند! رضایتِ اقتصادی فروشنده و خریدار در چنین بازاری، "طبیعی" توجیه می شود! • درحالیکه می دانید برخی کالاها با وجود تقاضای عمومی، عرضه کننده نامحدود ندارد؛ تبانیِ قیمت و انحصار به وجود می آید. رضایت مشتری در این شرایط بخاطر "اضطرارش" است نه "انتخابش"! اما بازار آزاد همین را "تجارة عن تراض" می خواند! • در اینباره لازمه بیّنی می شمارد: "در اینجا می گوییم همان "رضایتی" که می گویید طبیعی است، این "نارضایتی" و خشم و انقلاب هم طبیعی است! ...مدتها ۹۰٪ از آن من بود، ۱۰٪ از او، حالا واکنش دیگر این است که این دفعه ۱۰۰٪ از او باشد و دست من هم به کلی از کار انباشته ام کوتاه شود. این هم واکنشی طبیعی است! قانون طبیعیِ "عمل و عکس العمل". شما هرچه توپ را محکم تر به دیوار بزنید، توپ هم محکم تر بر می گردد! ... می گوید می خواهم با معیارهای طبیعی زندگی کنم: "عرضه" طبیعی، "تقاضا" طبیعی، "رضایتِ" به دنبال آن طبیعی؛ "خشمِ" به دنبال آن هم طبیعی، "انقلابِ" به دنبال آن هم طبیعی؛ این تندروی، تندروی در عکس العمل هم طبیعی! همه اش طبیعی است"! (بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام ص۸۲) • یک نسبت مستقیم دیگر: اقتصاد آزاد با هر مکانیسم قیمتی مخالف است، اما هم زمان "سرکوب دستمزد کارگری" را توجیه می کند! جالب اینکه اینجا هم بین اقتصاد به سیاست پل می زند: به تشکل های کارگری و اتحادیه های صنفی حمله می کند و محدودیت می سازد تا در سرکوب دستمزد موفق باشد! به تعبیر دیگر: سرکوب برای اکثریت‌ها / آزادی اقتصادی برای گروه‌های کوچک ممتاز! از اینجاست که نائومی کلاین بین شوک اقتصادی و شوک الکتریکی نسبت مستقیم می بیند! و معتقد است: بازار آزاد بدون پلیس به جایی نمی‌رسد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۱۰/۵ ☑️ @m_ghanbarian
استاد درخشان تعریف می‌کردند در جلسه‌ای که ایشان بودند و رئیس بانک مرکزی و نماینده صندوق بین‌المللی پول (دهه هفتاد) بحث بر سر سیاست‌های تعدیل و آزادسازی قیمت‌ها بود! استاد مخالفت کردند و بعد از بیان استدلال‌های اقتصادی اشاره کردند که مردم هم تحمل نمی‌کنند و معضلات اجتماعی و سیاسی به وجود می‌آید... اما پاسخ نماینده صندوق چه بود؟ نماینده صندوق می‌گوید: پس نیروی نظامی و انتظامی برای چیست؟ سرکوب کنید معترضین رو... اما نکته مهم این است که در ایران اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است. سیاستی که باور نمی‌کردند بتوان اجرا کرد به برکت نیروی رسانه‌ای درحال اجراست. یعنی سیاست گران کردن تدریجی. در حقیقت استدلال برای شوکتراپی این بود که امکان افزایش قیمت‌ها به صورت تدریجی نیست و مقاومت صورت می‌گیرد و از طرفی اجزاء دیگر اقتصاد هم خودشان را تعدیل می‌کنند! این وسط هم سوءاستفاده کنندگان زیادی وجود دارد که روی کسب سود از افزایش قیمت تدریجی برنامه ریزی می‌کنند. فلذا شوکتراپی بهتر است. ولو اینکه عده‌ای زیر چرخ‌های این اصلاحات له شوند و شکاف طبقاتی بیشتر شود. در ایران اما به شکل عجیبی این اتفاق در حال رخ دادن است و صدایی از هیچ کس در نمی‌آید. در حقیقت ما با افزایش قیمت‌ها و جهانی‌سازی مخالفیم نه با شیوه‌ی آن. اینکه به شوکتراپی نقد وارد می‌کنیم از باب شوکتراپی آن نیست. ما ماجرای آبان ۹۸ را به خاطر شیوه اجرای آن نقد نمی‌کنیم برخلاف برخی که فقط به شیوه اجرا و خنده‌های روحانی ایراد می‌گیرند. فلذا این سیاست امروز خطرناک‌تر از شوکتراپی است! سیاست قورباغه‌پز کردن مردم و طبقات پایینِ بدون رسانه و بی‌صدا... طبقات متوسط را با رسانه سرگرم کنیم. نخبگان را بترسانیم و در شلوغی بازار خبرهای زرد بخش‌هایی از سفره طبقات پایین را نابود کنیم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حکمران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 اموال بانک‌های خصوصی را به نفع مردم مصادره کنید! 🎙 حجت الاسلام معصومی‌‌نیا عضو اسبق کمیته فقهی بورس و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی: 🔹 بانک‌‌های‌ خصوصی را تعطیل کنیم. چه اتفاقی می‌افتد؟ اموال که با به دست آمده، باید به نفع مصادره بشود! این‌ها با خلق پول به دست آمده‌اند، مثل سرنگ از جان ملت، خون مکیده‌اند. این مصداق بارز «اکل مال بالباطل» است! 🔸 در اقتصاد ایران بانک های خصوصی یک بود. ۷۰‌درصد خلق پول زیر سر این هاست! حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
اقتصاد فرهنگی
🔷 اموال بانک‌های خصوصی را به نفع مردم مصادره کنید! 🎙 حجت الاسلام معصومی‌‌نیا عضو اسبق کمیته فقهی بو
آرام آرام همه بزرگواران، حرفی که استاد درخشان ۴۵ سال پیش در سطح نظریه بیان کردند و ۸ سال پیش مصداقی آن را طرح کردند تکرار می‌کنند... الحمدلله قبلا علت اینکه چرا باید اموال بانک‌های خصوصی مصادره شود را بیان کرده‌ام دوباره عرض خواهم کرد.
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
جمهوری اسلامی هم کاری برای مردم‏‎ ‎‏انجام نداد. بیچاره مردم با آن شوق و شعف فداکاری کردند که از رژیم ظالمانۀ‏‎ ‎‏طاغوت رهایی یابند، گرفتار یک رژیم بدتر شدند! مستکبران مستکبرتر و‏‎ ‎‏مستضعفان مستضعف تر شدند! زندانها پر از جوانان که امید آتیه کشور است‏‎ ‎‏می‌باشد و شکنجه‌ها از رژیم سابق بدتر و غیرانسانی‌تر است! هر روز عده ای را‏‎ ‎‏اعدام می‌کنند به اسم اسلام! و ای کاش اسم اسلام روی این جمهوری‏‎ ‎‏نمی گذاشتند! این زمان از زمان رضاخان و پسرش بدتر است! مردم در رنج و‏ ‏‎زحمت و گرانی سرسام آور غوطه می‌خورند و سردمداران دارند این رژیم را به‏‎ ‎‏رژیمی کمونیستی هدایت می کنند! اموال مردم مصادره می شود و آزادی در هر‏‎ ‎‏چیز از ملت سلب شده! حتما جملات بالا را بارها در جمع‌ها و رسانه‌های مختلف شنیده‌اید! اما شاید ندانید این جملاتِ حضرت امام است در وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان که چنین پیش‌بینی دقیقی از عملیات رسانه‌ای و جنگ شناختی دشمن در حوزه‌های مختلف کرده است. وای بر ما و مسئولین فرهنگی‌مان که یا این حرف‌ها را تکرار می‌کنیم یا می‌شنویم و اقدامی نمی‌کنیم. امام خمینی می‌فرمایند کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند توطئه‌گر، موذی و دروغگو هستند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
جبهه اقتصادی انقلاب اسلامی چندوقتی است که الحمدلله جبهه انقلاب در موضوع اندیشه اقتصادی بسیار فعال شده است. فعالیت دوستان بزرگواری چون دکتر جبرائیلی و دکتر عبدالملکی، دکتر صمصامی و ... که چندسال قبل در اقلیت محض بود، این روزها اما بسیار نتیجه داده و حجم عظیمی از محتوا در شبکه‌های اجتماعی در حال تدوین است و هزاران جوان انقلابی به این نهضت پیوسته‌اند و مرتب در حال تولید محتوا هستند. این طلیعه یک حرکت مردمی عظیم در حوزه اقتصاد است. حرکتی که انشاالله نئولیبرالیسم را به دفینه‌ای تاریخی تبدیل می‌کند. دوستان بزرگواری در این نهضت حضور دارند و در حال کمک هستند که نامشان را نمی‌برم. چون طرف مقابل، استاد تخریب نامهاست. اما نمی‌توانم از آقای «بیداری ملت» و آقای «خبرفوری سراسری» که تلاش شبانه‌روزی‌شان این روزها روح تازه‌ای دمیده به جبهه تقدیر نکنم. بله بچه‌های انقلاب فعالند و در حال حرکت. جبهه اقتصادی انقلاب اسلامی، الحمدلله مردمی سازی را از خودش شروع کرده است. موج این جبهه انشاالله به سرعت فراگیر می‌شود. در این وضعیت در فکر این هستم که من نیز بتوانم افزوده‌ای داشته باشم برای انقلاب اقتصادی مردم ایران. در شرایطی هستیم که هر چه فکر می‌کنم باید بگویم را الحمدلله جوانانی بزرگوار قبل از من می‌گویند. این هماهنگی نشان از یک جبهه مردمی هماهنگ دارد. جبهه‌ای که چون مردمی است، امکان تخریبش به حداقل می‌رسد. جبهه‌ای که چون بودجه از جایی نمی‌گیرد، و حرارتش از قلب اعضا ریشه می‌گیرد، خاموش شدنی نیست. شما هم به من مشورت بدهید که چگونه می‌توانم به این جبهه کمک بیشتری کنم. @hrmaghsoodi ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
استاد مطهری، مالکیت تکنولوژی [و انرژی]! شاید مهم ترین نکته در مورد نظام سرمایه داری را شهید مطهری بیان کردند. نکته ای که بسیاری از اساتید اقتصاد اسلامی هم شاید می ترسند آن را بیان کنند! شهید مطهری به ریشه اصلی نظام سرمایه داری می پردازد؛ مالکیت تکنولوژی ! استاد مطهری با بیانی منطقی و استدلالی عقلی بیان می کنند که تکنولوژی مالکیت خصوصی بردار نیست و حاصل تلاش و تفکر جامعه است. (نظام اقتصادی اسلام و مقدمه ای بر اقتصاد تطبیقی) من می خواهم نکته دیگری به استدلال استاد اضافه کنم! آن هم سهیم بودن جامعه در تکنولوژی به واسطه مالکیت آنها بر انرژی است. همه می دانیم که با بوجود آمدن ابزار تولید و ماشین ها و ربات ها و ... ارزش افزوده تولید که تابعی از کار و سرمایه است به شدت افزایش پیدا کرد و سهم کارگر در هزینه تولید به یکباره سقوط کرد! مثلا قبلا 10 کارگر 100 میز تولید می کرد و امروز همان 10 کارگر 1000 میز را تولید می کند! دستمزد کارگر ثابت مانده اما سود تولیدکننده 900 میز منهای هزینه سرمایه (اجاره یا استهلاک) اضافه شده است. سوال اینجاست: آن دستگاه ها و ماشین ها بدون انرژی چه میزان می توانند تولید کنند؟! طبیعتا هیچ! نقش انرژی در تولید بسیار بیشتر از هزینه برق و گاز و ذغال سنگی است که تولیدکننده می پردازد! اولین جایی که انرژی نقش اساسی ایفا می کند ساخت همان ابزار است. یعنی قبل از اینکه یک ربات در خط تولید خودروسازی استفاده شود در یک کارخانه دیگر خود آن ربات تولید می شود! اما مواد اولیه و انرژی که آن ربات را تولید می کند و بعد آن ربات دوباره با انرژی تولید ثانویه ای انجام می دهد متعلق به عموم مردم است که با هزینه نزدیک به صفر به تولیدکننده داده شده است. چرا می گویم هزینه نزدیک به صفر؟! واقعیت این است که قیمت گذاری مواد اولیه و انرژی در دنیای سرمایه داری به شکل عجیب و خیره کننده ای ظالمانه به نفع سرمایه داران است! شما اگر یک سرکه را تولید کنید و برای تولید این سرکه هفت سال وقت بگذارید قطعا قیمت آن با سرکه یک ساله متفاوت است! قیمت نفت و گاز و مواد معدنی که با آن تولید صورت میگیرد باید با توجه به هزاران و میلیون ها سالی که ادعا می شود زمان برده تا بوجود بیایند تناسب داشته باشد. یعنی نفت باید به جای اینکه بشکه ای فروخته شود به قیمت 70 دلار، قطره قطره فروخته شود! اما اتفاقی که افتاده این است که این مواد اولیه و انرژی ها توسط ساختار سرمایه داری بین المللی به ثمن بخس خریداری می شود! اگر جوامع اسلامی از این ظرفیت بی نظیر از روز اول درست استفاده کرده بودند و نفت و گازشان را مفت در اختیار کشورهای استعمارگر و سلطه جو قرار نداده بودند آنگاه همه دنیا با احترام با مسلمانان و صاحبان نفت و گاز و... برخورد می کردند و به خود اجازه نمی دادند در این منطقه جنگ افروزی کنند. در حقیقت مهم ترین ابزار استعمار حکومت های خودباخته و سلطه پذیر است که گاو شیرده امپریالیسم غرب و شرق شده اند. حال در کشور خودمان این موضوع چگونه است؟ برعکس رفتاری که با کشورهای استعمارگر و سلطه جو باید می کردیم، شایسته و بایسته است که با مردم خودمان بکنیم. یعنی قیمت انرژی و مواد اولیه برای مردم خودمان صفر شود. مال خود مردم است و این مالکیت یک مالکیت قطعی و شرعی از جانب خداوند متعال است که در اصل 43 قانون اساسی به آن اشاره شده. حال اگر آمدیم و این ابزار اصلی تولید یعنی انرژی و مواد اولیه ارزان را در اختیار عده ای معدود گذاشتیم (بعلاوه نقدینگی مورد نیازشان برای تولید) آنگاه ساختاری را ایجاد کرده ایم که ذاتا به بی عدالتی و شکاف طبقاتی ختم خواهد شد. ساختاری که امکان ایجاد عدالت در آن وجود ندارد. ساختاری که به تعبیر شهید مطهری رأس و رئیس مسائل مستحدثه است و تا این ساختار (نظام سرمایه داری) برپاست و همه امور بر مدار سرمایه تنظیم می شود قهرا به استثمار کارگر منتج خواهد شد. حالا اگر خواستیم با تعیین حداقل دستمزد و تشکیل اتحادیه کارگری و ... به کارگران کمک کنیم نهایتا تلاشی است برای زنده نگه داشتن آنان نه استیفای حقشان! زمین کج نظام سرمایه داری را با اصلاحات جزئی نمی توان صاف کرد. و بدون صاف کردن زمین محال است پیوست عدالتی طراحی کرد و به سمت تمدن اسلامی پیش رفت! فلذا آنچه استاد مطهری با عنوان مالکیت اجتماعی تکنولوژی مطرح می کنند بسیار حائذ اهمیت است و البته قسمت غصه دار این ماجرا آنجاست که در دنیای سرمایه داری علاوه بر پذیرش مالکیت تکنولوژی حتی به انحصار این مالکیت نامشروع و ظالمانه هم یک مالکیت ثانویه الصاق می شود به نام مالکیت معنوی که خودش یک دهه روضه دارد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فردا سالگرد این سخنان بی‌نظیر حضرت امام است: بدان صورت که در امریکا مطرح است اصولًا در اسلام وجود ندارد. اسلام مالکیت را قبول دارد، ولی قوانینی در اسلام هست که مالکیت را تعدیل کند. اگر به قوانین اسلام عمل شود هیچ کس دارای زمینهای بزرگ نمی‌شود. مالکیت در اسلام به صورتی است که تقریباً همه در یک سطح قرار می‌گیرند و وقتی این چنین باشد چرا پای دولت را به میان کشیم و زمینها و صنایع را به دست مردم نسپاریم. در مورد ملی کردن، وضع در ایران به صورتی بوده است که حقوق کارگران و رعایا را سرمایه داران بزرگ و مالکین بزرگ برده‌اند و امروز هم دارند می‌برند. بدین جهت آنان مالک کارخانه‌ها و زمینهای خود نیستند. ما همه آنان را پای میز محاکمه می‌کشیم و ما یملک و سرمایه آنان را مورد بررسی قرار می‌دهیم و حقوق حقه مردم محروم را که عمری است مالکین بزرگ و سرمایه داران بزرگ خورده‌اند به محرومین بازپس می‌دهیم. و در این صورت است که نه اختیار را از آنان سلب کرده‌ایم و نه کسی حق دیگران را می‌تواند بخورد و نه کسی زندگی‌اش با اشکال کمبود مالی مواجه خواهد شد. امام خمینی (ره)؛ ۷ دی ۵۷ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سلام
نظر در مورد مالکیت معنوی؛  اختراعْ محصول مستقیم نبوغ فکری فرد نیست تا او مالک اثر یا اختراع خویش باشد بلکه طبیعت یا اجتماع به دلیل شرایط و زمینه‌های خاص در پیدایش چنین اختراعی مؤثر بوده‌اند. ازاین‌رو، اموال فکری مانند اختراع و تألیف سرمایه‌ای عمومی و مملوکی اشتراکی است نه ملک خصوصی. قائل شدن به حق انحصاری نشر برای پدیدآورنده، موجب کتمان علم و به‌علاوه، نفی جنبه عبادیِ آن می‌شود؛ در حالی‌که، به استناد ادله متعدد نقلی، خدا و پیامبرش از کتمان علم و نگرش صرفاً مادی به آن بیزارند •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @salam14salam
هدایت شده از حسین زمانی میقان
جشن گرفتند برای گرانی دلار... @HZAMANIM
هدایت شده از حکمران
‏تا دیروز می‌گفتند دلار ۴۵ تومانی رانت است گران کنید امروز میگن دلار ۶۴ تومانی رانت است گران کنید فردا چی میگن اهالی ‎ ...؟ زهرا سرکارراه حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
اقتصاد فرهنگی
استاد مطهری، مالکیت تکنولوژی [و انرژی]! شاید مهم ترین نکته در مورد نظام سرمایه داری را شهید مطهری ب
پیام شما: عالی عالی عالی 👌👌👌 👏👏👏 وقتی تحلیل و نقد نظام فاسد و مفسد سرمایه داری از وسط زنجیره ها و فرایندهای نظری و عملیِ اون شروع بشه،اولا ممکنه اشکالات اون به صورت اساسی و کامل و به صورت تفصیلی درک نشه و به همین علت بی عدالتی اون فقط به صورت اجمالی و غیرقابل توضیحِ کامل درک بشه. پشتوانه این توجه عالی شهید هم حتما همینه.خدا این عالم شهید بزرگوار رو رحمت کنه. ثانیا چه بسا احساس نیاز به احکام و قوانین یعنی مجموعا نظریات و عملیاتِ انضمامی برای مثلا اصلاح و مثلا عادلانه کردن اون پیدا بشه! درحالی که وقتی ریشه انحراف نظام شیطانی سرمایه داری در بخش های مختلف کشف بشه(که کشفش خیلی اوقات نیاز به مطالعه و فکر و دقت های خاص داره!) و از اونجا ضربه بخوره مثل اینکه آجر سنمّارش رو کشیده باشی بخش های روبناییش هم فرو میریزه. حتی "پیوست عدالت" هم اگرچه ظهور در انضمام عدالت داره،اما یک قید و شرطی هست که در مواجهه با نظامات سرمایه داری درواقع اون هارو منحل و استحاله میکنه!یعنی بالاخره به نقطه ای میرسه که یا باید دست از اون الگوی توسعه ای سرمایه داری برداشت،یا دست از پیوست عدالت؛که اینجا نقطه ی توقف حرکت به سمت الگوهای معیوب غربی و... و شروع حرکت به سمت الگوی اسلامیه. شاید بشه این قید رو اینجور توضیح داد که اگرچه به ظاهر یه امر ساده ست اما درواقع با زیرکی و درایت،دست روی چیزی گذاشتن که هیچ کس حرفی توش نداره و همه تایید میکنن اما در عین حال عملا به استحاله الگوهای معیوب و فاسدی که متاسفانه تئوریزه شده و اون هارو هم خیلی ها هرچند نادانسته پذیرفتن منجر میشه. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بازاری که امام از اون اسم می برند مارکت نیست قربونتون! احکام بازار رو نریزید تو مارکتا! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چه بلایی است که بر سر این مملکت آمده است... جابجایی سطح چاپلوسی و تملق گویی... آقای پزشکیان کمی نهج البلاغه و روایت برایت بخوانیم یا خودت خوانده ای مواجهه امیرالمومنین علیه السلام با چاپلوسان را؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
📝 امیدوارم روزی درک شود که: 🔻مسائل اقتصاد توسعه (مصرف، آلودگی، برق کارخانه و ...) با اقتصاد خرد(نظریه قیمت) حل نمیشود. 🔻گران‌سازی انرژی در شرایط «اثر شدید جانشینی و کشش پایین مصرف خانوار، فشارهزینه، انقباض پولی و بی‌ثباتی لنگر انتظارات(ارز)» بیش از کاهش مصرف، نارضایتی ملت را تشدید میکند. 🔻مقایسه تولید و مصرف انرژی و کار و «زندگی» در اروپا هم با ایران بسیار خطاست، وقتی بدانیم طبق گزارش اتحادیه اروپا تعداد کشته‌ها در اثر سرما در اروپا 363 هزار نفر در سال است! 🐏 کشتار این تعداد گوسفند هم در سال به دلیل سرما روا نیست چه رسد به انسان. @Economics_Finance
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
در کتاب «اقتصاد مسجد» کوشیدیم بر اساس نظریه اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی، ساختاری را برای اقتصاد مساجد کشور طرح‌ریزی کنیم. خواندن این کتاب را به شدت به مدیران و اعضای هیات امنا و علی‌الخصوص ائمه جماعت مساجد توصیه می‌کنم. نگارش این کتاب به دلیل آن‌که تلاش کردیم در مبنای اصیل بمانیم و دچار نگاه التقاطی نشویم، کار زیادی برد اما الحمدلله به اتمام رسید و پس از چند سال، منتشر شد. این کتاب به همت مرکز بررسی امور مساجد منتشر شد و به طور رایگان در اختیار مردم شریف قرار گرفت. می‌توانید متن کتاب را از این لینک دانلود کنید. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیدعبدالملک بدرالدین حوثی حملات موضع مارا از کمک به فلسطین تغییر نخواهد داد