قال الله تعالی فی قرآنه الکریم (سوره حشر آیه ۷)
...کی لایکون دولة بین الاغنیاء منکم.
تا ثروت در دست اغنیا شما نچرخد.
مصداقی از این آیه قطعا بانکها هستند. ماجرا در مورد بانک این است که شما میتوانید خلق پول و ربا را از بانک بگیرید!
اما تداول ثروت ذاتی بانک است!
حذف شدنی نیست.
اگر حذف شود دیگر نام آنچه باقی میماند بانک نخواهد بود!
مقام معظم رهبری: اگر خداى نکرده ما نتوانیم... تداول ثروت بین اغنیا را -که اسلام منع کرده- با نظام اقتصادىِ درست در جامعه اسلامى مجسّم و محقّق کنیم... و درنتیجه نظامى باشد با پرچم اسلام و با اسم اسلام امّا با حقیقت و معناى غیراسلامى و احیاناً جاهلى، ما همان مؤذّن بدصدا خواهیم بود؛ صداى ما و آهنگ ناخوش ما به جاى اینکه به اسلام عزّت ببخشد و آبرو ببخشد، اسلام را دچار سرشکستگى خواهد کرد.
خب حالا کیست آن کسى که باید نگذارد [اینطور بشود]، و اسلام را تبیین کند، و آنجایى را که احتیاج به متصدّیان لایق و مؤمن و عارف و آشنا به رموز اسلامى است پُر کند، و مردم را ارشاد کند، و حکومت را نصیحت کند، و در راههاى مشکل، مشکلات را با قدرت معنوى خودش هموار کند؟
جامعهی روحانیّت. لذاست که حوزههاى علمیّه نقش اوّل را دارند!
♨️ اِقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔸 پیامبر(ص) جامعۀ مدینه را به یک اوجی رساند که امروز آن اوج، کمکم دارد برای ما یک ضرورت و تکلیف میشود
🔸 الگوی یاران امامزمان، جامعهای است که پیامبر(ص) آن را با مفهوم «مواسات» درست کرد
➖ پیامبر(ص) بخشهایی از اسلام را به نمایش گذاشت که تا وقتی شیعیان آن بخشها را اجرا نکنند، امامزمان نمیآید
➖ پیامبر(ص) با مواسات، در مدینه جامعهای ساخت که ما در طول انقلاب هنوز به آن نرسیدهایم؛ بهجز اربعین!
➖ اربعین امامحسین(ع) شبیه جامعهای است که پیامبر(ص) ساخته بود
➖ ریشۀ فاطمیه این بود که مردم از آن اوجی که پیامبر(ص) میخواست خسته شدند و پلهپله پایین آمدند
🚩 حرم حضرت معصومه(س)- ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
👈 ادامه متن را در @Panahian_text ببینید
📢 صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_ir
📌 عینک بازار
اقتصاد را یکبار میتوانیم با عینکی که اندیشمندان غربی برایمان درست کردهاند ببینیم و در آن صورت همیشه خودمان را تحقیر کنیم و غرب را بهشت بدانیم!
یکبار هم میتوانیم عینک را برداریم و واقعیت را بدون پرده ببینیم.
واقعیتهایی که بعد از برداشتن عینک، اگر آن عینک مدتها روی چشم کسی بوده به راحتی قابل باور نیست.
بگذارید چند نمونه از این واقعیتها را عرض کنم که اتفاقا برای شما بسیار واضح است اما برای یک اقتصاددان نئولیبرال که اعتقاد دارد همه جا بازار است و همه چیز کالا اصلا تعریف شده نیست!
حجم عظیمی از تولید خدمات در کشور ما اساسا در GDP ما محاسبه نمیشود!
مثلا مجاهدتی که مادرها در خانه میکنند.
فقط اگر سه شیفت خدمتی که مادر در خانه میکند را تبدیل کنیم به ریال چقدر میشود؟ هر چند در نگاه ما قابل قیمتگذاری نیست اما اجازه بدهید به همانشیوه اقتصاددانان حساب کنیم
برای هر شیفت ۵ میلیون تومان در نظر میگیرم. میشود ۱۵ میلیون در ماه. ۲۰ میلیون خانوار داریم و ۱۲ ماه سال.
میشود سالانه ۳۶۰۰ هزار میلیارد تومان!
بیش از دو برابر کل بودجه ایران!
تازه فقط کار مادر را به قیمت سخیف بازاری حساب کردم. اگر بخواهم ارزش حقیقی وجود و حضور و فعل مادر را حساب کنم که اصلا امکان ندارد.
اقتصاددان میگوید چیزی که بازاری نشود و برای آن پول پرداخت نشود برای من ارزشی ندارد! میگویم خب حرف تو هم برای ما ارزشی ندارد. تعریف تو از اقتصاد همان اقتصادی است که امام فرمودند اگر فقط در مادیات دنیا باقی بمانیم آن اقتصاد مال خر است! قطعا اقتصادی که در آن هیچ خبری از فرهنگ و انسانیت و رشد و تعالی نباشد و انسانها در آن به حیواناتی تبدیل شوند که بر سر دنیا با هم رقابت میکنند هر چه کوچکتر باشد برای ما افتخار است.
آن اقتصاد بازاری برای جامعه ما سم است. زهر است. مرگ است. نباید اجازه دهیم نابازارهای فرهنگی و اجتماعی ما را تبدیل به بازار کنند. ما را اتفاقا نابازارها سرپا نگهداشتهاند. همان چیزهایی که در جیدیپی اصلا به حساب نمیآیند. با عینک بازار اصلا دیده نمیشوند.
این فقط یک قلم بود.
خدمات هیاتهای مذهبی
منبرهای علما
جریان بزرگ اربعین
خانواده
اخوت
مواسات
و...
که اتفاقا اکثر حجم اقتصاد ما را تشکیل میدهند.
اقتصاد فرهنگی، اقتصاد نیست!
چیزی دیگر است از جنس تمدن اسلامی. مال خودمان است. مال انسان است، نه مال خر!
♨️ اِقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
به راستی تربیت چنین انسان بزرگی توسط مادر و استادانش چند؟
در جیدیپی ما که نبود!
وزنش اما در جیدیپی ملکوت بسیار سنگین بود.
#عینک_بازار
#نابازار
♨️ اِقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
زمان:
حجم:
184.2K
شما نقدینگی داری؟!
مشکل نقدینگی بانکهای خصوصی کم و زیاد بودنش نیست! بانکهای خصوصی اساسا وجودشون ظالمانه و غیرشرعیه.
حتی یک ریال خلق پول خصوصی دزدی از جیب هشتاد میلیون ایرانیه.
♨️ اقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
زمان:
حجم:
1.31M
امروز افزایش قدرت خرید مردم هم به تولید کمک میکند هم به رفاه مردم و هم به بسط عدالت در جامعه
میخواهند تقصیر را گردن مردم بیاندازند
♨️ اقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔴 اگر امروز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سکوت کند در این ظلم و حق الناس شریک است و به همین دلیل سکوت نخواهد کرد
▫️ حضرت آیت الله حسینی بوشهری، صدای همه کارشناسان اسلامی از ام الفساد آپارتمان و معماری سبک زندگی غربی درآمده است و نباید اشتباهات گذشته در ساخت منازل آپارتمانی تکرار شود
▫️یکی از راهکارهای فوری و قطعی افزایش جمعیت کشور و کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی، ساخت منازل مسکونی ویلایی است که در این راستا علمای انقلابی و حوزه علمیه نباید از مطالبه به حق در ساخت منازل مسکونی ویلایی با معماری ایرانی و اسلامی کوتاه بیایند
▫️متأسفانه باخبر شدیم در قم مادر انقلاب اسلامی، ام القرای اسلام، مسئولان قم، برخلاف دستور رئیس جمهور میخواهند بار دیگر ام الفساد آپارتمان بسازند که اگر در این موضوع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سکوت کند در این ظلم و حق الناس شریک است و به همین دلیل سکوت نخواهد کرد.
نشرحداکثری
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
ساعت ۱۳:۱۵ امروز جمعه شبکه امید صحنه و دیالوگی را پخش کرد که شرم دارم از انتشار آن.
زنگ بزنید ۱۶۲ بگوئید اگر میخواهید این کثافتکاریها را پخش کنید حداقل یک +۱۸ بزنید
♨️ اِقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
وقتی صبح تا شب در صدا و سیما گفته میشود "قسطی بخری بردی" یعنی دامن زدن به انتظارات تورمی و آینده فروشی!
♨️ اِقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
💢 ماجرا خیلی واضح است:
پس از جنگ جهانی دوم، نظم جهانی مطلوب یهود، بهصورت نظام تکقطبی و با لیدری آمریکا طراحی شده بود و بهتدریج در حال شکلگیری بود که پیروزی انقلاب اسلامی، بساطشان را برهم زد.
1⃣ گام نخست
اوایل تا حدود یک دهه سعی کردند انقلاب نوپای اسلامی را برانداز کنند.
✴️ لذا انواع روشها و راهبردهای سخت شامل:
- جنگ تمام عیار
- ترور مردم
- ترور مسئولان بلندپایه
- کودتا
- بمبگذاری و ...
✴️ و انواع روشهای نیمهسخت مانند:
- تحریمهای اقتصادی
- تحرکات تجزیهطلبی و قومیتی
- اختلافات مذهبی و ...
را پیاده کردند.
2⃣ گام دوم
وقتی در کمال شگفتی دیدند که تمام راهبردهای مورد استفاده علیه انقلاب اسلامی، یکی پس از دیگری شکست میخورد، مطمئن شدند که براندازی انقلاب اسلامی امکانپذیر نیست.
⬅️ لذا نظم نوین جهانی را مبتنی بر نظام پارلمانی طراحی کردند.
❇️ توضیح
نظام پارلمانیِ جهانی یعنی بهجای آنکه یک کشور، در جایگاه لیدر باشد؛ یک مجموعهی جهانی، رهبری و کنترل جهان را بر عهده میگیرد و دولتها تابع این مجموعهی جهانی میشوند که امروز مصداق این نظام پارلمانی جهانی، سازمان ملل متحد و آژانسهای تابعهی آن هستند.
3⃣ گام سوم
سپس برای تحقق نظم نوین جهانی، یک افق زمانی تعیین کردند: سال ۲۰۳۰ میلادی
4⃣ گام چهارم
حال برای تحقق نظم نوین جهانی تا افق ۲۰۳۰ باید یک سند بالادستی بینالمللی تدوین میشد: سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰
⭕️ اما طرح جدید نظم نوین جهانی، باز هم از تهاجم عمیق و بنیادین انقلاب اسلامی در امان نماند و سرعت گسترش الگوی انقلاب اسلامی که نامش تمدن نوین اسلامی است، یهود را به اضطرار انداخت که مدل نظم نوینشان باید حداقل ۵ - ۶ سال زودتر محقق شود.
5⃣ گام پنجم
لذا بهمنظور سرعت بخشیدن به اجرای سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ در کشورها، خصوصا دشمن اصلی که جمهوری اسلامی ایران است، تسریعگری بهنام کرونا (: استعاره از تاجگذاری) طراحی و اجرا شد.
🔶🔹 بدون تعارف عرض کنم:
لازمهی دشمنشناسی در عصر حاضر، اطلاع از روند فوق است و بدون تسلط عمیق بر آن، نمیتوان دشمنشناس شد.
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از اقتصاد انرژی/همت قلی زاده
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگو با تسنیم درباره موضوع یارانه پنهان
@hemmatgholizadeh
هدایت شده از محمدحسن دهقانی
✨مکانیسم قیمت و مسئله عدالت ارزی- بخش اول
منابع عمومی باید به چه کسانی تخصیص داده شده و به چه مصارفی برسد؟ اقتصاد سیاسی نئولیبرال، عادلانهترین روش توزیع منابع را «مکانیسم قیمت» میداند و معتقد است در این روش، منابع به بهترین مصرف ممکن نیز خواهد رسید. بر اساس نگرش پیروان این مکتب، منابع محدود عمومی باید به بالاترین قیمت پیشنهادی در بازار واگذار شود و دولت نیز در نحوه مصرف، مداخلهای نکند؛ چه، باور این است که دست نامرئی بازار این منابع را به مطلوبترین نقطه ممکن خواهد رساند.
اما نتیجه توزیع منابع عمومی بر اساس مکانیسم قیمت این است که صرفاً ثروتمندان میتوانند از این منابع محدود بهره ببرند. یعنی در چنین نظام توزیعی، این منابع عمومی، منافع عمومی را تأمین نمیکند، بلکه به مصارف اختصاصی میرسد و همین «مصرف اختصاصی منابع عمومی» است که در جامعه شکاف طبقاتی ایجاد میکند. این همان فرآیندی است که حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در حدیث معروف «ما رایت نعمه موفوره الا و فی جانبها حق مضیع» از آن به «پایمال شدن حق» یاد میکنند. دریافت مشهور از این حدیث این است که هرجا نعمت زیادی هست، نتیجه دزدی و غصب از یک عده است، اما معنای حدیث این نیست. حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای تفسیر دقیقی از این حدیث دارند. ایشان میفرمایند معنای حدیث این است که آنجایی که ثروت زیادی هست، خود این ثروت، فرصت بهرهمندی از امکانات را برای صاحب ثروت ایجاد میکند و این فرصت از اکثریت مردم که این ثروت را ندارند، دریغ میشود. یعنی وقتی شما منابع عمومی را با مکانیسم قیمت توزیع کنید، تنها ثروتمندان قادر به بهرهمندی از این منابع خواهند بود و اکثریت مردم از این موهبت محروم خواهند شد؛ به عبارت دیگر، نظام توزیع منابع، به بیعدالتی و شکاف طبقاتی دامن خواهد زد. لذا یکی از وظایف حاکمیت در زمینه صیانت از عدالت این است که اجازه ندهد منابع عمومی به شکلی عرضه شود که اکثریت مردم از فرصت بهره مندی از آن محروم شوند، و صرفاً صاحبان ثروت چنین فرصتی را داشته باشند.
@syjebraily