eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
از لحاظ زبان بدن حقیقتا خیلی خوب بود! فاصله دست از بدن فرماندهان ایرانی در مقابل وزیر دفاع روسیه رو دقت کنید! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» بشروطها و « با پول مردم بنگاهداری کنند» من شروطها پیوستن به کانال @hassanabbasi1374
هدایت شده از 💢 بصیرت سایبری 💢
‏۱-مثلا سرچ کنید بنگاهداری بانک‌ها + رهبری ۲- از دو لینک، روی لینک دوم کلیک کنید چون لینک اول مربوط به این سرچ نیست ۳-وارد وبسایت میشید که بخش کوتاهی از بیانات رو با تیتر گذاشته و بخش غلط می‌کنند رو حذف کرده، با وجود استفاده از گیومه!! گذاشتن گیومه یعنی متن دقیقا عین کلام است برای دیدن قسمت حذف نشده باید شرح بیانات رو پیدا کنید همینطور که دوستان در منشنها ذکر کردن اما در این بخش گزیده کلام، با وجود استفاده از گیومه، بطور عجیبی بخش بانک‌ها غلط می‌کنند حذف شده استفاده از گیومه در خبر و نقل قول یعنی متن داخل گیومه دقیقا عین کلام بدون کم و کاست است ‏farsi.khamenei.ir/photo-album?id…‎ لینک گزیده بیانات
هدایت شده از 💢 بصیرت سایبری 💢
هدایت شده از 💢 بصیرت سایبری 💢
هدایت شده از 💢 بصیرت سایبری 💢
دکتر سعیدی (اقتصاددان): بانک حق ندارد از پول مردم که امانت است در جهت منافع سرمایه‌داران و سهامدارانش استفاده کند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
سلاح‌ورزی ماند اما یک بنر ساده نماند @hzamanim
اقتصاد فرهنگی
سلاح‌ورزی ماند اما یک بنر ساده نماند @hzamanim
شاید این یعنی آن بنر خیلی هم ساده نیست...
السلام علیک یا شریک القرآن... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ب مثل بابا ب مثل بانک همیشه گفتم نظام سرمایه‌داری وقتی وارد ایران شد که به جای "منت خدای را عزوجل" گفتیم "بابا آب داد" و امروز می‌گویم شروع حذف نظام سرمایه‌داری از ایران همین عبارت مبارکی است که رهبر انقلاب فرمودند: ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
صفحه اول روزنامه سراج ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
در و دیوار شهر را دیوارنگاره ولیعصر ارواحنافداه می‌کنیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
همه می‌توانند قانون بگذارند به جز خدا! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این درسته... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
در آغاز انقلاب قرار بود همه‌ی «علوم» اسلامی ‌شود، اما نشد. از میان این علوم بنا بود اقتصاد اسلامی قسط را در جامعه برقرار کند. گمان زده شد که شاید نتوان فیزیک را اسلامی کرد، ولی اقتصاد اسلامی حی و حاضر وجود دارد و می‌شود آن را به کار گرفت. اما حاکمان به آن وقعی نگذاشتند. بعد از پایان جنگ، اقتصاد‌ باب روز جهان را بروبچه‌های شیکاگو و شرکا به ایران آوردند و هاشمی رفسنجانی و رؤسای جمهور بعد از او نیز جملگی آن را پذیرفتند. بنا بود این اقتصاد، علم و ثروت را در ایران آشتی دهد و به اوج برساند. اما با اجرای این سیاست یکی از ارکان نظام به دست فراموشی سپرده شد: بانک‌داری بدون ربا. نه فقط بانک‌داری بدون ربا فراموش شد، بلکه سرمایه‌ی مالی در ایران چنان مقررات‌زدایی شد که کم‌تر نظیری بتوان در جهان برای آن یافت. مدعی شدند این اقتصاد علم است و قادر است هر نوع رژیم سیاسی را قدرتمند سازد. هر چه حاکمیت در سودای قدرتمند شدن به این علم توسل جست، بیشتر معلوم شد که این اقتصاد علم نیست، بلکه جهان‌بینی‌ای است که لاجرم رقیب جهان‌بینی آنان خواهد شد اگر به آن وفادار باقی بمانند. این اقتصاد طالب پیوستن به نظام جهانی و الزامات سرمایه‌دارانه‌ی آن است از جمله پذیرش فرهنگ هدونیستی آن. پیوستن به نظام جهانی از طریق تحریم و غیر تحریم میسر شد و فرهنگ هدونیستی زیرجلکی مورد قبول واقع شد. سخن کوتاه: آقازاده‌ها نماد آنند. دکتر اباذری ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از تا انتهای افق
آزادی؟ اوایل ایام کرونا در حال خواندن مستر ۲ در دانشگاه فرانسه بودم. کلاس ها مجازی شده بود و از طریق نت درس ها را دنبال می کردیم. سر یکی از کلاس ها یکی از همکلاسی های فرانسوی مرتبط با موضوع درس گفت به طور مثال من نمی دانم این چه قاعده ای است و چگونه می شود توجیه شود که به ما می گویند برخی را از اولویت درمان کنار بگذاریم... این همکلاسی ما پرستار بود. خیلی داشت ابراز ناراحتی می کرد که دستش بسته است و وجدانش اجازه نمی دهد کاری را کند که به او دستور داده شده... ظاهرا مثلا از یک سنی به بالا را گفته بودند در اولویت درمان نیست. پاسخگو نباشند و رها کنند... بعد از کلاس، خصوصی به او پیام دادم و جویای حالش شدم. با هم دوست شده بودیم و خوب مرا می شناخت. بهش خسته نباشید گفتم که در این بحران شبانه روز در حال فعالیت است و گریزی زدم به موضوعی که سر کلاس مطرح کرده بود. اول خیلی عادی با من سلام و احوالپرسی کرد. اما به محض پرسشم ناگهان سکوت محض و دیگر هرگز به من پیامی نداد و پاسخی به سوالی که پرسیده بودم هم نداد... من فهمیدم که ترسیده. ترسیده که این حرفهایش نشر اخبار شغلش باشد یا مثلا اعتراضی که نباید علنی شود... هرچه بود پر واضح از ترس هرگز پیام های مرا پاسخ نداد و به همین شکل برای همیشه ارتباط ما قطع شد! این برای من جلوه دیگری از درک معنای آزادی در غرب بود. در موارد بسیار و در برخوردهای متعدد تجربه کردم که اتفاقا هرگز مردم غرب و هرکس در این سرزمین ها زندگی کند آزاد نیست. به هیچ شکل آزاد نیست. حجم سنگین قوانین و جدیت در اجرای آن حتی تا شکل بی رحمانه، ترسی در دل مردم ایجاد کرده که کاملا در مسیر خط کشی شده حرکت کنند. چون بی هیاهو و بدون درز اخبار و اطلاعات به سخت ترین شکل دچار محرومیت های جدی که برای مردم غرب مهم ترین شکلش اقتصادی است می شوند. حیات غرب به پول وابسته است. حیات مردم غرب به پول وابسته است. اگر پول نباشد به راحتی خانه خراب می شوند. چون شکلی از دوستی و رفاقت و خویشاوندی که افراد به هم قرض دهند و رفاقتی برای هم هزینه کند تقریبا وجود ندارد. از این روست که بهترین حربه حکومت داری در غرب برای مدیریت اوضاع جریمه است. بستن حساب بانکی است. یا حذف فرد از محیط کار با ظاهر تعدیل نیروست. در هلند دوستی ایرانی داشتم که می گفت من و همسرم شغلی قراردادی داشتیم و نوع شغلمان به شکلی بود که در ایام کرونا بخاطر تعطیلی ها خانه نشین شده بودیم. در این آشفتگی محتاج یک سنت و دو سنت بودیم برای تهیه خورد و خوراک چون حتی پس اندازی که قابل توجه باشد نداشتیم و اینجا هم به شکلی نیست که در بحران ها بشود بی حساب از کسی قرض گرفت و به کسی رو زد... به نظر باید بیشتر در خصوص کیفیت آزادی در غرب نوشت. باید یکبار دیگر آزادی معنا شود. باید یکبار دیگر مصادیق آزادی مورد بررسی قرار بگیرد. تا معلوم شود چه بسیار مردمی که به آن ها تلقین شده آزادید اما در دنیای واقعی پر از محرومیت و کنترل هستند و مردمی که به آن ها تلقین می شود آزاد نیستید در حالی که به معنی واقعی کلمه آزادند و در دنیای واقعی هزاران شاهد و نشانه وجود دارد. ان شا الله به زودی به مقایسه زندگی و فرهنگ غربی و اسلامی ایرانی مان ادامه خواهم داد. منتظر پست بعدی با عنوان « غرق نعمت، اوج لذت» باشید. ✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی از فرانسه، هلند و ایران @ninfrance
تا کنون به مفهوم آزادی فکر کرده‌اید؟ شاید بدانید تمام کسانی که در دنیا راجع به آزادی سخن گفته‌اند و نوشته‌اند، می‌گویند آزادی حداقل یک محدودیت دارد و آن هم آزادی است. یعنی آن‌جایی که فرد آزادی دیگران را سلب کند دیگر آزاد نیست. به همین راحتی می‌بینید که آزادی خودش خودش را نقض می‌کند. قانون آزادی را محدود می‌کند. قدرت سیاسی و اقتصادی افراد آزادی را نقض می‌کنند. در حقیقت آزادی یک ارزشِ بی‌ارزش است که به راحتی می‌تواند قید بخورد. در ادبیات و اندیشه اسلامی مفهوم دیگری وجود دارد که هیچ قید و محدودیتی ندارد. آزادگی! آزادگی آن ارزشی است که هیچ محدودیتی نمی‌تواند داشته باشد. هیچکس در هیچ شرایطی نمی‌تواند بر آزادگی قید بزند. در کربلا در همان لحظه‌ای که سرور آزادگان جهان بر زمین افتاده، از دشمنانش می‌خواهد آزاده باشند. چارچوب بررسی تفاوت آزادی و آزادگی شبیه است به آنجایی که شهید مطهری تفاوت بزرگی و بزرگواری را بررسی می‌کند در کتاب آزادی معنوی (اگر اشتباه نکنم) برای رسیدن به آن علوم انسانی که مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌کنند و می‌فرمایند دو ساحتی است و هم‌زمان دنیا و آخرت، جسم و روح، مادیات و معنویات و... را در برمی‌گیرد باید از سطح ارزش‌ها شروع کرد. اما نه هر ارزشی. ارزش‌های مطلقی چون عدالت، آزادگی، بندگی خدا، کرامت و... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش ساده و روان نرم‌افزار اندرویدی ثلثین برای تایپوگرافی با خط ثلث. (حتی بچه‌ها هم می‌تونن استفاده کنند) حتما دقت کنید چه عبارتی رو تایپوگرافی می‌کنند. 😉 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar