فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم شیعه علی بن ابیطالب هستیم هم حامی فلسطین!
#ختم_کلام
رهبر انقلاب:
این که اظهار نگرانی میکنند برای اُسرای خودشان، به مردم خودشان هم دارند دروغ میگویند و این دروغ گفتن از روی ناچاریست. فلذا این شعر، زبان حال من نیست. زبان حال اُسرای صهیونیسته: 😁
حال من حال اسیریست که هنگام فرار
یادش افتاد کسی منتظرش نیست؛ نرفت
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از أخٌفيالله
یهاتفاق جالب افتاده
سفیر سابق اسقاطیل درالبانی و سفیر فعلی اسقاطیل در بوسنی چندساعت پیش یه توییت زده با این مضمون:
یکی از دوستانم در وزارت جنگ به من اطلاع داد که بنی گانتز، یکی از اعضای دولت اضطراری ملی، توصیه کرده با سفر بلینکن به اسقاطیل و همزمان با سخنرانی نصرالله، بهتر است شهروندان تل آویو خانه های خود را ترک کرده و در پارک ها، فضاهای باز و پناهگاه ها
مستقر شوند
اکانت گال گندلر دقایقی بعد ساسپند شد
اکانت بر اساس جستجوی گوگل، اکانت خودشه
هدایت شده از أخٌفيالله
50.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گردانهای قسام تصاویر جدیدی از هدف قراردادن نیروهای تروریست داعشی ارتش اسقاطیل رو منتشر کرد
هدایت شده از حسن عباسی
#رهبر_انقلاب از دانش آموزان خواستند که در مورد حوادث تاریخی تحلیل داشته باشند و حدود ۳۰ دقیقه مثل یک معلم تاریخ داستان دشمنیهای آمریکا و انگلیس را برای دانش آموزان شرح دادند و تحلیل کردند که نشان دهنده اهمیت تاریخ در دیدگاه ایشان است
درحالیکه در نظام آموزشی ما، #تاریخ جزو بی اهمیت ترین درس هاست
حسن عباسی
@hassanabbasi1374
هدایت شده از أخٌفيالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞🔞🔞🔞
خدایا راضی هستی ازما؟😭😭😭😭😭
خدایا به حق سیدالشهدا ع نابودی صهیونیستها رو الساعه رقمبزن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زبان شعر بُرنده و رساست...
جذاب و گیراست...
نه نیازی به موسیقی دارد برای تزئینش
نه نیازی به تحریر و بالا و پایین کردن صدا دارد
محتوا اگر دقیق و نقطه زن باشد قطعا بر جان مخاطب می نشیند. اگر حرف حق باشد نیازی به هیچ تزئینی ندارد. فقط کلام باید شیوا و رسا و فصیح باشد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از میز اقتصاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محسن قنبریان: مسئله انتخاب میان دوگانه پیشرفت و عدالت یکی از چالش های موجود برای سیاستگذاران اقتصاد بوده است.
🔹پیشرفت مردم پایه می تواند عدالت را توأم با پیشرفت برقرار کند.
🔸با ما دور میز اقتصاد باشید👇
https://eitaa.com/joinchat/3031236797Ccb28537740
اقتصاد فرهنگی
🎥 محسن قنبریان: مسئله انتخاب میان دوگانه پیشرفت و عدالت یکی از چالش های موجود برای سیاستگذاران اقتصا
این بیان استاد قنبریان را ساده نگیرید. این بیان مثل یک کوه ایستاده در میان دو مکتب شرق و غرب. این همان حرفی است که برای آن انقلاب کردیم و نظام تشکیل دادیم و قانون اساسی نوشتیم و شهید دادیم. این حرف را اگر امروز درک نکنیم و جلوی پیشرفت منهای عدالت نایستیم قطعا در آینده نمی توانیم با حسرت خوردن به گذشته برگردیم و اصلاح کنیم.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
وقتی همه داغ دلی در سینه داریم
وقتی که بغضی خفته در آیینه داریم
وقتی شکستیم از نفیر مرد و زنها
وقتی که از کودککشیها کینه داریم
وقتی که پیش پای خویش از چشم رفتیم
با عشق پیوندی چنین دیرینه داریم
وقتی شرابی تلخ از خون شهیدان
وقتی جبینی پر ز خشم و پینه داریم
وقتی که فکرِ دارِ دنیا رفت از دل
خونین به تن پیراهنی پشیمنه داریم
وقتی سلام از هر کجا بر او بلند است
ما انتظار نور از آدینه داریم
#دلاوار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از أخٌفيالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ متن گفتار روایت فتح شهید سید مرتضی آوینی برای فلسطین ۱۴۰۲
با استفاده از هوش مصنوعی!
حالمون رو دگرگون کرد😍
توصیه میکنم حتما" دوستان ببینند
بسیار عالی👌
بسیار عالی👌
احسنت به کسی که به ذهنش اومده و این کار زیبا رو از هوش مصنوعی گرفته
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@kriyaasses
اقتصاد فرهنگی
✍ متن گفتار روایت فتح شهید سید مرتضی آوینی برای فلسطین ۱۴۰۲ با استفاده از هوش مصنوعی! حالمون رو دگ
چقدر حال خوب کن بود... به به
_بحث پدر شهید عجمیان و ولایتی و ...؟
+نه مرسی، حماس و انصارالله و حزب الله
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محمدعلی جعفری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
ببینید
حتما ببینید
و اشک بریزید
خجالت نکشید
بلند بگویید صلی الله علیک یا اباعبدالله
به دیگران هم نشان دهید
با هم گریه کنید
نگذارید برایتان عادی شود
فرار نکنید از دیدن مظلوم...
خداااااااااااا
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
فکاهیات اقتصاد ایران
برای #نان که فروش سالانه آن در نانواییها 30 همت است و با احتساب گردش مالی گندم، کل گردش مالی بخش حدود 200 همت است، سامانههای متعددی وجود دارد و بطور خاص سامانهای که خرید 1000 تومان نان را هم رصد میکند.
گردش مالی #قاچاق_کالا حداقل 1000 همت و 5 برابر نان و گندم است، بالاترین مقام کشور هم دستور مدیریت آن را داده ولی هنوز سامانه کنترل آن (صندوقهای مکانیزه فروش و..) بطور کامل عملیاتی نشده است. چرا؟
چون ذینفع نان و آرد مردم هستند ذینفع قاچاق کالا، گروههای خاص و مدیریت مردم راحت تر از گروههایی است که هر کدام سر در آخوری دارند.
https://eitaa.com/DrRezaGholami
یکی از دستاوردهای حاج قاسم عزیز ما، امن کردن این منطقه برای کشیده شدن این خط قرمز است که قرنهاست به وسیله غربی ها ناامن شده...
#جاده_ابریشم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
بابت آمپولی که قیمتش ۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان بود ، با بیمه تامین اجتماعی فقط ۶۴,۵۰۰ تومان پرداخت کردیم
از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
@hassanabbasi1374
هدایت شده از فلسطین مظلوم
🔴"اسرائیل، از نظر حقوق بینالملل، یک حکومت اشغالگر است و حق دفاع از خود را ندارد."
🔹 11 آبان 1402 | نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به ادعای رژیم موقت صهیونیستی برای لزوم پاسخ دادن به عملیات طوفانالاقصی در یک اشاره دقیق حقوقی در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین اعلام کرد:
👈 اسرائیل، طبق نظر دادگاه بینالمللی در سال ۲۰۰۴، «اشغالگر» محسوب شده و بنابراین «حق دفاع از خود برایش قابل تعریف نیست»؛ «حق دفاع از خود» به معنی «حق حمله نظامی به دشمن و از بین بردن توان حمله او» است؛ اسرائیل به عنوان اشغالگر، از نظر حقوق بینالملل، چنین حقی ندارد.
👈 روسیه تلاش های کشورهای عربی برای عادیسازی روابط با اسرائیل، قبل از حلوفصل مناقشه اسرائیل و فلسطین را محکوم کرد.
✅ بدون سانسور؛ فوری و لحظهای از غزه👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از محسن قنبریان
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و هفتم/ ۲۸مهر۱۴۰۲
حجت الاسلام محسن قنبریان
#بخش_اول
▫️ فراز مربوط به تجار و صنعتگران ۱
این بخش مهمی در اقتصاد عهدنامه و حکمرانی اقتصادی است.
▫️ نکات مهم:
1⃣ تجّار و صنعتگران را کنار هم قرار داده برایشان یک رهنمود داده:
ثم استوص بالتجار و ذوی الصناعات!
استوص، از ماده وصیت و بمعنای پذیرش وصیت؛ خویش را سفارش کردن یا سفارش دیگری را پذیرفتن است.
• در دنیای جدید، تجارت و بازرگانی بر صنعت حاکم شده است (چنانچه بر کشاورزی و دامپروری)...
2⃣ فراز درباره صنعت گران و تجار است اما در ادامه تقسیم را سه گانه می کند و یک "المرتفق ببدنه" هم اضافه می شود:
و اَوصِ بهم خیراً: المقیم منهم/ المُضطربِ بماله/ المُتَرَفِّقِ بِبَدنه
درباره آنها سفارش و وصیت خیر داشته باش:
- المقیم منهم: آنها که یک جا مقیم اند. خارجاً و مصداقاً همان "ذوی الصناعات" اند
- المضطرب بماله: کسی که مال خود را حرکت می دهد؛ که همان "تاجر" است. از ریشه "ضرب فی الارض" است که در لغت سیر در زمین و در اصطلاح همان "مضاربه" است.
- المترفّق ببدنه: از ماده رفق = مدارا و همراهی ⬅️ کسی که با نیروی بدنی خود همراهی می کند!
❓ این "المترفق ببدنه"، کجای آن دو صنف است؟!
ترجمه آن به "کارگر" غلط شایعی بین شارحان است! کارگر در عرف دنیای جدید کسی است که نیروی کار را می فروشد و خود را اجیرِ صاحب کار می کند!
تعبیر "المُتَرَفِّق ببدنه" چنین معنایی ندارد! فراز مربوط به تاجر و صنعتگر است بعد این قسم اضافه می شود؛ معلوم است او ملحق به آن دوست.
مترفق یعنی همراه، ببدنه یعنی با نیروی بدنی با آندو همراهی می کند. خارجاً یعنی کمک کار صعنتگر یا کمک کار تاجر؛ ایندو کارگر به اصطلاح امروز نبوده اند.
کمک کار تاجر(المضطرب بماله) در عقد مضاربه، می شد "عامل" نه کارگر. کارگر اجیر است و مزد می گیرد؛ عامل، شریک است و از سود نهایی سهم می برد.
کمک کار صنعت گر هم در روایات لفظی دارد با عنوان "القاریجار" ؛ ملاذ الاخیار(ج۱ ص۴۲۷) در شرح آن، گفته معرب کارگر است اما "أی ذی الصنعه" یعنی او دارای مهارت و صنعت بوده است.
• در روایات سه تعبیر داریم: "العُمّالات" (همان عامل در در عقود بازرگانی و کشاورزی: مضاربه و مزارعه و مساقات)/ "القاریجار"(اسم دیگر صنعتگر) / "الاجیر"(کارگر بمعنای امروز)
• تعبیر #اجیر در دو کتاب فقهی استعمال شده:
- در کتاب جعاله (وسائل ج۱۶ ص۱۱۲) که در قبال کاری، پولی به کسی داده شود. ابواب اینها را شمرده است: کسی که گمشده ای را پیدا یا برده فراری را بیابد، در قبال کار حجامت کننده و نوحه گر و آرایشگر و آوازه خوان و...، در قبال کارِ دلال و سمسار و...
⬅️ نوعاً در مواردی مطرح است که سرمایه و ابزار خاصی ندارد (پیدا کردن چیزی یا فروختن چیزی و...)؛ یا هنر و توانای خاصی است (مثل نوحه خوان و آرایشگر و آواز خوان).
در تفریح و سرگرمی هم استعمال داشت؛ در مسابقه اسب دوانی و تیراندازی(سبق و رمایه) مجاز و در مواکله(که عده ای باهم خوراکی را بخورند) حرام بود.
ادامه در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian
نمیدونم شما هم به این فکر می کنید که چقدر از شهدا هنوز زیر آوارند...
خانه هایی که تبدیل به مزار شهدا شدند...
#قبرهای_روی_زمین!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar