eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
7.5هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.7هزار ویدیو
163 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar کانال فرهنگی‌هنری‌ادبی‌طور: https://eitaa.com/joinchat/1463616639C49c84c374c تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
حزب اللهی از نظر آقا: همین نیروهای مؤمن و بسیجی و حزب‌الّلهی؛ یعنی همین عامه مردم مؤمن؛ یعنی همین اکثریّت عظیم کشور عزیز ما؛ همینهایی که جنگ را اداره کردند؛ همینهایی که از اوّل انقلاب تا به حال با همه حوادث مقابله کردند، در این مورد مهمترین نقش را میتوانند داشته باشند. همین نیروهای مردمی، که اگر نبودند - این بسیج اگر نبود، این نیروی عظیم حزب اللَّه اگر نبود - در جنگ هم شکست میخوردیم؛ در مقابل دشمنان گوناگون هم دراین چندسال شکست میخوردیم و آسیب‌پذیر بودیم. کارخانه ما را میخواستند به تعطیلی بکشانند؛ نیروی حزب‌الّلهی از داخل کارخانه میزد به سینه‌شان. مزرعه ما را در اوایل انقلاب میخواستند آتش بزنند؛ نیروی حزب‌الّلهی از همان وسط بیابانها و روستاها و مزارع، میزد توی دهانشان. خیابانها را میخواستند به اغتشاش بکشند؛ نیروی حزب‌الّلهی میآمد سینه سپرمیکرد و در مقابلشان میایستاد. جنگ هم که معلوم است! این، آن نیروی اصلی کشوراست. نظام اسلامی متّکی به این نیروست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
⚠️ تعارض منافع و صنعتی‌زدایی 🔖 بحثی بسیار مهم در علم اقتصادِ بازارهای مالی مطرح است به نام «Moral Hazard» به معنای «کژمنشیِ» عاملانِ اقتصادی در بازارها. 🔖 و حتی در همین متونِ اقتصاد متعارف تبیین میکنند که «تعارض منافع» یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های کژمنشی است. 🔖 و «کژمنشی ناشی از تعارض منافع» را یکی از عوامل اصلی ریسک‌زایی و در نتیجه رشد نرخ‌های بهره، رشد هزینه‌ تامین مالی، رشد سرمایه در گردش و در نهایت ناکارآیی اقتصادی و صنعتی‌زدایی معرفی می‌کنند. 📌 عزیزان هرچند عکس تزئینی است❗️ولی خب! اعضای هیات مدیره بورس کالا را نشان می‌دهد که وظیفه تنظیم‌گری بازار مواد اولیه صنایع کشور را برعهده دارند❗️ 📍ایتا: https://eitaa.com/economics_finance 📍تلگرام: https://t.me/Economics_Finance_T 📍توئیتر: https://twitter.com/taherrahimi68
3.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این پسر میگه میخوام بابامو ببوسم😭😭😭 بعد صورتش رو میذاره رو صورت باباش... یه جای دیگه هم بود که بابا صورتش رو گذاشت رو صورت پسرش... صلی الله علیک یا اباعبدالله... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
در مورد کشف حجاب و برهنگی یک نکته بسیار مهم را فراموش نکنیم! برنامه شیاطین هیچ وقت این نیست که در یک جامعه همه برهنه و بی حجاب شوند! اتفاقا محدود بودن وجود فواحش در جامعه مزیت دارد برای شیطان. فلذا اینکه بگوئیم عده کمی برهنه شدند و آزادند در جامعه و عده بسیار زیادی هنوز حجاب دارند یعنی درک نکردن برنامه دشمن. اگر جلوی این برهنگی ها در جامعه گرفته نشود و با شدت با آن برخورد نشود شیطان به هدفش رسیده است. ضمن اینکه فراموش نکنیم با حرف و نصیحت و کار فرهنگی نمی توان بر شیاطین انسی و برخی از این فواحش اثر گذاشت. برخورد سخت نیاز است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 قانون اساسی و حمایت از مظلوم در اصل۳ -که در مذاکرات، خلاصه آرمانهای قانون اساسی بیان شده- در دو فراز از حمایتِ مظلوم سخن است: ۱.دفاع نظامی! در فراز۱۱ اصل۳ آمده:"تقویت کامل بنیه دفاع ملی از طریق آموزش نظامی عمومی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و نظام اسلامی کشور". یکی به نقصان این بند اشکال کرد:"منظور دفاع از سرزمینهای اسلامی هم هست، یعنی همانطور که ملت و ارتش ایران برای استقلال و تمامیت ارضی ایران دفاع می کنند، از و سایر سرزمین های اسلامی هم باید دفاع کنند!" شهید بهشتی جواب داد:"اصولا امروزه در دنیا چنین چیزی را میتوان در قانون اساسی کشوری گفت؟ ما الان این را در داخل دفاع از نظام اسلامی کشور آورده ایم ولی آیا با در هیچ قانون اساسی کشوری میتواند باشد که ارتش ملی مسئول دفاع از سرزمین های دیگر است؟"(مذاکرات ج۱ص۲۹۷) ⬅️ اختلاف در تصریح و استتار بود نه اصل حمایت نظامی. ۲.حمایت از مستضعفان جهان! در بند۱۶ این اصل درباره سیاست خارجی هم اول "حمایت همه جانبه از همه مستضعفان جهان" بود که حتی در پیشنویس "آزاد کردن همه..." آمده بود! به قید "همه جانبه" اشکال شد که: دخالت در امور داخلی آنهاست(ص۳۰۰) این بند به بحث زیاد و رد چندباره عبارات انجامید و دست آخر با این عبارت تصویب شد: "تنظیم سیاست خارجی کشور براساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به مسلمانان و از مستضعفان جهان"(ص۳۱۳) ▫️پ.ن: آقای کمک نظامی و حتی جنگیدن کنار مردم غزه هر ملاحظه دیگر داشته باشد مغایر قانون اساسی نیست. یاری آنها هم جنگیدن بجای آنها نیست. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
دوستان با الفاظی همچون افراطی، جاهل، تندرو و غیره ما را نوازش دادند و مقایسه کردند با کسانی که به امام حسن مجتبی علیه السلام اهانت کردند (نعوذبالله) که چرا به حرفهای یک فرمانده سپاه انتقاد کردم. در پاسخ به این دوستان عرض میکنم: سلام. هیچ وقت ولی جامعه را تنها نگذارید و با غیرت پشت ولی جامعه بایستید. گناه و ضعف و خطای دیگران را هم پای ولی جامعه ننویسید که گناه بزرگی است. و من الله توفیق و علیه التکلان ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وه که چون ابر بهاریم... فقط می باریم بی دِرو هر چه توانیم فقط می کاریم موشک و اژدر و پهپاد و سلاح از پی هم سهم انبار شد و حارس این انباریم صبح تا شب پی کار خود و شب ها تا صبح کارمان است شهید از پی هم بشماریم ما شنیدیم ندا را و نشستیم به جا راستش ما رفت از دست زمان، غیرت ایرانی کو؟ نکند یار نبودیم و در این ره باریم... منطق ظلم ستیزی شده بی رنگ چرا؟ ما که عمری است اسیر غم این گلزاریم دور، از دایره مشغول تماشا شده ایم گفته بودیم ولی نقطه این پرگاریم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وای وای وای... خداااااااااااااااااااااااااااا کاش بمیریم... 😭😭😭😭 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نشسته ایم به ساحل میان موج کسی است میان موج غریقی بریده از نفسی است نگاه می کند اما صدا نمی آید چنان شکسته پر و بالِ گوشه قفسی است شده است قحطی فریاد در گلوی همه سکوت هر چه بخواهی... سکوت بسی است عرب نشسته عجم را نگاه می کند و عجم به گوش به دنبال صیحه و جرسی است شبیه خنجر مقداد بی قرار و ... امید- ز غیر شیعه حیدر توقع عبثی است میان سینه غمش موج میزند اما... نشسته ایم به ساحل میان موج کسی است... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فردا ساعت 4 و نیم سید حسن نصرالله سخنرانی خواهد کرد... امیدوارم وارد فاز جدیدی از مبارزه بشیم و تغییر جدی حاصل بشه در روند جنگ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
3.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ رو زیر توئیت های آمریکایی ها بذارید... مردم آمریکا باید اعتراض کنند و تحت فشار بذارن دولت مردانشون رو ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 چطور یک مکتب اقتصادی کل علم اقتصاد را تسخیر کرد؟ 🔴 وقتی هاجون چانگ در سال ۱۹۸۶ برای خواندن اقتصاد از کرۀ جنوبی به بریتانیا رفت، مهم‌ترین چیزی که آزارش می‌داد، فرهنگ غذایی به‌شدت بسته و محافظه‌کارانۀ انگلیسی‌ها بود. غذاهای انگلیسی کم‌تنوع و بدمزه بودند و به سختی می‌شد رستورانی پیدا کرد که سبک دیگری از غذا را ارائه دهد. در عوض در دانشگاه با معرکۀ آرای جالب‌توجهی بین مکاتب اقتصادی مختلف مواجه بود که دربارۀ هر موضوعی با هم وارد کارزارهای فکری می‌شدند و به علم اقتصادی پویایی می‌دادند. 🔴 چانگ که طی این سال‌ها به استاد اقتصاد برجسته‌ای تبدیل شده است، گمان می‌کند امروز داستان برعکس شده. فرهنگ غذایی انگلستان متنوع و رنگارنگ شده است، ولی علم اقتصاد تقریباً به‌طور کامل به انحصار یک شیوۀ فکری درآمده است. 🔴 تا دهۀ ۱۹۷۰، علم اقتصاد را طیف متنوعی از «مکاتب» فرا گرفته بود. اگر بخواهیم فقط مهم‌ترین‌ها را نام ببریم، عبارت‌اند از کلاسیک، نئوکلاسیک، کِینزی، توسعه‌گرا، اتریشی، شومپیتری، نهادگرا، و رفتارگرا که هر یک حاوی دیدگاه‌ها و روش‌های پژوهشِ متفاوتی بودند. این مکاتب اقتصادی -یا رویکردهای گوناگون به اقتصاد- دیدگاه‌های متمایزی داشتند؛ به این معنی که دارای ارزش‌های اخلاقی و جهت‌گیری‌های سیاسی مغایر با هم بودند، و در همان حال نحوۀ عملکرد اقتصاد را نیز به شیوه‌های متفاوت می‌فهمیدند. 🔴 گاهی، مکاتب اقتصادی متعارض در «تقابل‌های مرگ‌بار» روبه‌روی هم قرار می‌گرفتند. مثلاً اتریشی‌ها در مقابل مارکسیست‌ها در دهۀ ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، یا کِینزی‌ها در مقابل نئوکلاسیک‌ها در دهۀ ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰. در مواقع دیگر، روابط متقابلشان صلح‌جویانه‌تر بود و طی گفتگوها و آزمایش‌های علمی استدلال‌هایشان را قوی‌تر می‌کردند. 🔴 اما، از دهۀ ۱۹۸۰، اقتصاد وضعیت غذای بریتانیایِ قبل از دهۀ ۱۹۹۰ را پیدا کرده است. یک سنت، یعنی اقتصاد نئوکلاسیک، تنها گزینۀ موجود در منو است. مانند سایر مکاتب، این مکتب هم نقاط قوت خود را دارد؛ همچنین دارای محدودیت‌هایی جدی است. غلبۀ اقتصاد نئوکلاسیک دلایل مختلفی دارد. بخشی از آن‌ها به عواملی آکادمیک مثل سیطرۀ روزافزون ریاضیات در اقتصاد برمی‌گردد، اما برخی هم غیرآکادمیک است. در واقع «سیاست زور» نیز به‌طور جدی در شکل‌گیری این پیشرفت نقش داشته است. 🔴 بی‌میلی ذاتی مکتب نئوکلاسیک به زیر سؤال بردنِ توزیع درآمد، ثروت و قدرت، که زیربنای همۀ نظم‌های اجتماعی و اقتصادی موجود هستند، آن را مقبولِ نخبگان حاکم کرده است. 🔴 اقتصاد نئوکلاسیک امروزه چنان مسلط است که اصطلاح «اقتصاد» مترادف با آن شده است. طوری که امروزه تعداد اندکی از اقتصاددانان نئوکلاسیک، حتی وجود مکاتب دیگر را به رسمیت می‌شناسند، تصدیق شایستگی‌های فکری آن‌ها که جای خود دارد. آن‌ها می‌گویند برخی ایده‌ها، مانند اقتصاد مارکسیستی، «اصلاً اقتصاد محسوب نمی‌شوند». و اندک دیدگاه‌های مفیدِ دیگر مکاتب نیز قبلاً در همین اقتصاد نئوکلاسیک، ادغام شده‌اند. حرف این نیست که اقتصاد نئوکلاسیک بد است، مسئله این است که تسلط صرفاً یک مکتب اقتصادی بد است. 🔴 سیطرۀ کامل یک نوع مکتب اقتصادی، نه‌تنها تأثیر بدی روی علم اقتصاد می‌گذارد، بلکه برای زندگی ما نیز مضر است، چرا که نظریۀ اقتصادی حاکم هنجارهای فرهنگی را نیز شکل می‌دهد. مثلاً با تسلط اقتصاد نئوکلاسیک که تصور می‌کند انسان‌ها خودخواه هستند، رفتار خودخواهانه عادی شده است و افرادی که به شیوه‌ای نوع‌دوستانه عمل می‌کنند به‌عنوان «آدم‌های ساده‌لوح» مورد تمسخر قرار می‌گیرند، اما اگر نظریه‌های اقتصادی رفتارگرا یا نهادگرا حاکم بودند، معتقد می‌شدیم که انسان‌ها انگیزه‌های پیچیده‌ای دارند که خودخواهی فقط یکی از آن‌هاست. 📌 آنچه خواندید مروری کوتاه است بر مطلب «چرا رستوران علم اقتصاد اين روزها فقط يک غذا دارد؟» که در شمارۀ بیست‌وهشتم فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شده است. این مطلب در تاریخ ۱۳ آبان۱۴۰۲ در وب‌سایت ترجمان نیز بارگذاری شده است. این مطلب نوشتۀ هاجون چانگ است و شهریار سرفلاح آن را ترجمه کرده است. برای خواندن نسخه کامل این مطلب و دیگر مطالب ترجمان، به وب‌سایت ترجمان سر بزنید. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://B2n.ir/z97424 @tarjomaanweb