eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.5هزار ویدیو
136 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادر رائفی پور در حال خواندن نامه آقا به امام هستند و قطعا به این نظر امام و آقا اعتقاد دارند. نامه ای که آقا در جواب امام نوشتند. دقت بفرمایید! مبنای فقهی و موارد و احکامی که امام نوشتند و آقا آنها را جزء مسلمات می دانند و «همه ی آنها» را قبول دارند عبارتند از: ... جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، مالیات، جلوگیری از گرانفروشی، قیمت‏‎ ‎‏گذاری و ... (متن کامل) منبع: صحیفه امام- جلد 20- صفحه 452 امام به صراحت می فرمایند دولت حق دارد این دخالت هایی که حتی خلاف احکام اولیه اسلام است را انجام دهد. آقا هم می فرمایند اینها جزء مسلمات است و همه ی آنها را قبول دارند. والسلام ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اگر اختیاراتِ حکومت در چهارچوب احکام فرعیۀ‏‎ ‎‏الهیه است، باید عرضِ حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوّضه به نبی اسلام ـ صلی الله علیه‏‎ ‎‏و آله و سلم ـ یک پدیدۀ بی معنا و محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که‏‎ ‎‏هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد: مثلاً خیابان کِشی ها که مستلزم تصرف در منزلی‏‎ ‎‏است یا حریم آن است در چهارچوب احکام فرعیه نیست. نظام وظیفه، و اعزام الزامی به‏‎ ‎‏جبهه ها، و جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، و‏‎ ‎‎‏منع احتکار در غیر دو ـ سه مورد، و گمرکات و مالیات، و جلوگیری از گرانفروشی، قیمت‏‎ ‎‏گذاری، و جلوگیری از پخش مواد مخدره، و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات‏‎ ‎‏الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد، و صدها امثال آن، که از اختیارات دولت است،‏‎ ‎‏بنابر تفسیر شما خارج است؛ و صدها امثال اینها.‏ صحیفه امام / جلد 20 / صفحه 452 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔴 در تعجبم از کسانی که افزایش حقوق و دستمزد ‎ را عامل تورم می‌دانند اما افزایش نرخ ‎ را عامل تورم نمی‌دانند! از طرفی، آزادسازی قیمت‌ها را تبلیغ می‌کنند و کنترل قیمت‌ها را سرکوب و اقتصاد دستوری می‌نامند اما در مقابل بر کنترل و ‎ تاکید دارند! 🔹این همان تفاوت نگاه مکتبی در اقتصاد است. در لیبرالیسم، سرمایه ارزش بالاتری نسبت به کار و کارگر و انسان دارد. اساساً کار و کارگر در لیبرالیسم اصالت ندارد بلکه سود و سرمایه اصالت دارد. کارگر به اندازه کالا ارزش ندارد. دستمزد او باید سرکوب شود اما کالا روز بروز افزایش پیدا می‌کند. 🔸لیبرالیسم فحش نیست که برخی ناراحت می‌شوند. لیبرالیسم یک دین و مکتب است. وقتی شما دستورالعمل‌هایش را تبلیغ و اجرا میکنی، پس لیبرال هستی! البته برخی به این دین افتخار هم می‌کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
امام خامنه‌ای: در جهاد تبیین باید راه رشد و سعادت مادی ملّت از بیراهه‌ها معرفی شود. دقت کنید! آقا می فرمایند رشد و سعادت مادی ملت یک راه دارد و یک سری بی راهه! ما می گوئیم راه، همان است که امام و شاگردانش گفتند و نوشتند! ما می گوئیم راه، بازگشت به قانون اساسی است! ما می گوئیم راه، اقتصاد مقاومتی است! ما می گوئیم راه، نفی لیبرالیسم است! ما می گوئیم راه، حرکت در مسیر ولایت است! ما می گوئیم راه، تفکر انقلابی، روحیه انقلابی و عملکرد جهادی است! ما می گوئیم راه، پیوست عدالت است! ما می گوئیم راه، پیوست فرهنگی است! شاید بگویید اینها که اقتصاد نیست! عرض می کنم آنهایی که می گویید اقتصاد است همان بیراهه هاست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داده که اگر انرژی را ببریم در مثلا بورس کالا و بین مردم توزیع کنیم تا خودشان بفروشند بسیار به عدالت نزدیک خواهیم شد. در تصاویر بالا بخش‌هایی از این گزارش را می‌توانید بخوانید! فعلا بخوانید بعدا راجع به تک‌تک این ادعاهای غلط و اعترافات درست! نکاتی را خواهم نوشت. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✅ نئولیبرالیسم صنعتی ♦️در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۸۰، رونالد ریگان در جمع کارگران کارخانه‌ی خودروسازی «کرایسلر» که به مرز ورشکستگی رسیده بود حاضر شد تا رأی بزرگترین صنعت کشور را از آن خود کند. https://stolid.ir/?p=1763 ♦️ ریگان خطاب به کارگران گفت: باید جلوی غرق شدن صنعت خودرو در "سیلاب" واردات خودروهای ژاپنی را بگیریم، و اگر ژاپن صادرات خودروهایش به بازار آمریکا را محدود نکند با اهرم «حمایت‌گرایی» (محدویتهای گمرکی) جوابش را می‌دهیم. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از محسن قنبریان
39.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید 🔺 کلاه گشاد 🔹 اقتصاد مردم، فرهنگ آنها را می‌سازد. 🔸 در عرصه دنیا بدون عدالت، حرف زدن از معنویت بی فایده هست. 🎙️ حجت‌الاسلام محسن قنبریان 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
هدایت شده از قیام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به تاریخ تمدن و فرهنگ ایران افتخار کنید. فاصله ش با اونا به سال نوریه
هم زمانی که به ایرانخودرو فحش میدی هم زمان میگی زیان انباشته داره هم زمانی که میگی گرون می فروشه هم زمان میگی باید قیمت ها آزاد بشه هم زمانی که میگی خودروهاشون کیفیت نداره هم زمان میگی فولاد رو باید به قیمت جهانی بهش بفروشن؟ جنست چیه که اینقدر تناقض گویی میکنی و سالم میمونی؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر احمدرضاصفا
🔴متن قابل تامل یک اقتصاد دان 🔷 ‏نفت را ارزان می‌فروشیم؛ ‏خودرو را گران می‌خریم؛ ‏در تاریخ خوانده‌بودیم که در قرون ۱۹ و ۲۰ استعمارگران منابع و معادن کشورهای مستعمره را به تاراج می‌بردند و در عوض به آنها کالاهای بنجل می‌دادند. ‏در قرن ۲۱ آن را به چشم خود دیدیم. ✨ کانال حجت الاسلام دکتر صفا 🆔https://eitaa.com/Eco_DrSafa
جنگ شناختی_اقتصادی طلبه و غیرطلبه نمی شناسد! مومن و غیرمومن نمی شناسد! انقلابی و غیرانقلابی نمی شناسد! با سواد و بی سواد نمی شناسد! ببینید در یک توییت چطور این همه اشتباه صورت میگیرد! 1. علت العلل تورم دولت است!!!! 2. دولت جمهوری اسلامی اراده ای برای مهار تورم ندارد 3. دولت قدرت کافی برای مقابله با تورم را دارد 4. دولت هم علت تورم است هم اراده ای برای مقابله با آن ندارد! خب اگر علت است چرا باید جلوی آن را بگیرد؟ یعنی آمریکا اگر کنار تحریم و جنگ اقتصادی میخواست یک پیوست رسانه ای در نظر بگیرد دقیقا همین بود که علت مشکلات اقتصادی را به جای سرمایه داران و لیبرالها و جنگ اقتصادی و تحریم، دولت جا بزنیم!!! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یک زمانی مالک ایران بودند امروز باید به ساز ایران برقصند درود بر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
همین که الان جبرائیلی و رائفی پور دارن در مورد اقتصاد ایران حرف میزنن نه جرج و رائول یعنی سه هیچ به نفع انقلاب اسلامی :))))) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
چی بگم وقتی انصاف رو کنار بذاریم و خودتحقیری تا مغز استخوانمان رسوخ کرده باشد بین تارا و پیکان هم فرقی قائل نمیشیم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از میثم هدایتی
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و نهم/ ۲۶آبان۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان 3⃣ معاملات عامل سوم، خود معاملات است که باید برای بیع سمح تنظیم شود. - یک دسته معاملات بخاطر غیر عقلایی بودن، ضرری بودن، غرری بودن ممنوع میشود. - تعداد معاملات خط خورده از بازار آزاد حجاز قبل از بعثت نسبت به امضاء شده ها، بیشتر است! به این نکته مهم تاریخی کمتر توجه می شود. ✔️ در "قیمت گذاری" نیز اسلام، "مکانیزم" دیگری دارد! توضیح اینکه سه طریق برای قیمت گذاری قابل رصد تاریخی است: - اول: قیمت گذاری دستوری حاکمان! از حمورابی، کتیبه قیمت گذاری نقل شده تا برخی حاکمان گذشته و نظام های کنترل مرکزی! در احادیث باب الاسعار دیدیم، پیامبر(ص) بعنوان حاکم از تعیین قیمت خوداری کرد. - دوم: تعیین قیمت با شان اجتماعی! در جوامع فئودالیته اروپای قرون وسطا با اخلاق پدر سالار مسیحی، پایگاه اجتماعی، تعیین کننده قیمت بود. طبقه اجتماعی بالاتر اگر نعل اسب می آورد قیمت بیشتری می گرفت تا ابریشمی که طبقه سفلی بیاورد! از این حیث "تجارة عن تراض" یک شعار انقلابی و ضد طبقه هم هست... - سوم قیمت گذاری آزاد با صرف عرضه و تقاضا. این راه حل اقتصاد بازار است. این راه حل هم موجب بیع سمح نشده است. نسبت دادن چنین راه حلی به اسلام و پیامبر(ص) بی دقتی است. چون در همان روایات باب الاسعار دیدیم که فقط نفرمود: "قیمت دست خداست!" یا فرشته ای مامور دارد؛ بلکه در ذیلش فرمود: "فلن یغلو من قله و لایرخص من کثره: نه با کمی، قیمت بالا برود و نه با زیادی، قیمت پایین بیاید"! این برخلاف قاعده عرضه و تقاضا (مکانیزم قیمت گذاری اقتصاد آزاد) است. با عرضه کم، حتما قیمت بالا می رود و با زیادی عرضه کالا، حتما قیمت پایین می آید! در حکمت یاد گرفته ایم رابطه طولی بین عوامل غیبی با عواملی ملکی برقرار است. پس فرشته موکل بازار که اجازه نمی دهد با زیادی، قیمت کاهش و با کمی، قیمت افزایش یابد؛ در ساختار اقتصادی خودش را با مکانیزمی غیر از قیمت گذاری آزاد نشان می دهد!(دقت کنید) - کشف این مکانیزم که چیزی غیر از سه مکانیزم شمرده شده است یکی از عناصر مهم مکتب اقتصادی اسلام است دو متفکری که بدان توجه داشته اند یکی شهید محمد باقر صدر و یکی شهید بهشتی بوده است که تفصیل بیان ایندو مجال واسع تری می خواهد. ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از احمد نبویان
کیا اسپورتیج ۲۰۲۳: ۲۶ هزار دلار نیسان آلتیما ۲۰۲۳: ۲۵ هزار دلار هیوندا النترا ۲۰۲۳: ۲۲ هزار دلار و ... همگی بیش از یک میلیارد تومان در مبدأ، که قطعاً با اضافه شدن هزینه‌های متعارف انتقال و واردات بیشتر هم خواهد شد مبنای موضعگیری برخی از دوستان انقلابی در مدح و ستایش واردات خودرو، بر آب است قدرت رسانه‌ای دشمن در این جنگ شناختی به حدی است که برخی از نیروهای انقلابی که در عرصه سیاست و فرهنگ به غربزده‌ها حمله می‌کنند، در اقتصاد حرف آن‌ها را تکرا می‌کنند! ✍ احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
💢 معیارهای کدر را مفتضح کنید! نبايد ملاك ما در ميزان بهره‌دهی يك زن فقط تحصيلات و اطلاعات وی باشد. نگوئيد اين زنِ روستايی مجموعه چيزی كه می‌تواند توليد كند با واحد ريال اين قدر است و آن زنِ متخصصِ بی‌ايمان چند برابر اين زن ساده تولید ریال می‌کند! بلكه بگوئيد كدام يك از آنها در بالا بردن نسبت تأثير اسلام به كفر و نفوذ قدرت الهی در جامعه موثرترند... 🔅 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی ۱۳۶۹٫۸٫۷ ☑️ @AndisheMonir
🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: شما حاضريد برای رساله نويسی با يهود و مسيحيت همکاری کنيد و مقاله‌های آنها را ترجمه کنید؛ من فکر نمیکنم دوری ما از اسلام بيش از دوری یهود و نصاری از آن باشد! بايد به ادعای «فرهنگستان» حداقل در حد يک احتمال منطقی توجه کنيد. همان گونه که کفار بر اين باورند که مطالب جديد را باید شنید و پیگيری کرد تا اگر احیاناً کيان نظام آنها را نشانه می‌رود، قبل از نیرو گرفتن اين نهضت جديد با آن به مقابله برخيزند، شما نيز که مسلمانيد اين را بشنويد. ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از بیداری ملت
توی سوئد بابت خرید پیاز هم باید جواب پس بدی، اونوقت اینجا طرف میلیارد میلیارد دلار و سکه ذخیره میکنه تا با دلالی کار کنه ... 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از محسن قنبریان
39.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید 🔺 کلاه گشاد 🔹 اقتصاد مردم، فرهنگ آنها را می‌سازد. 🔸 در عرصه دنیا بدون عدالت، حرف زدن از معنویت بی فایده هست. 🎙️ حجت‌الاسلام محسن قنبریان 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
جلوگیری از ورود و خروج ارز و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، مالیات، قیمت گذاری و ... اینها از نظر لیبرالها خلاف عقلانیت اقتصادی است! اما اینها را امام از اختیارات دولت می داند و آقا هم همینطور! شمایی که در برابر این اندیشه دو تا روایت دست میگیری هیچی از اسلام سرت نمیشه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
💠مختصات تربیت اقتصادی خانواده مقاوم|برشی از نشست "تربیت اقتصادی خانواده در فضای سیطره ارزش های نظام سرمایه داری" ☑️حجت الاسلام محسن خاکی ✳️با دو وجه از امام (ره) بحث را آغاز می کنم: یکی در آداب الصلاه، است که "امام آسمان" را معرفی می کند و دیگری در جلد 21 صحیفه، که به معرفی "امام زمین" می پردازد. اگر ما به دنبال مفهوم هستیم گام اول و حرکت مبنایی ذیل اقتصاد سیاسی است (مالکیت همگانی و به تعبیر شهید صدر توزیع عادلانه منابع اولیه)؛ اگر این نباشد به تعبیر علامه طباطبایی تلاشهای اخلاقی، تلاشهای مذبوحانه است. پس از اینکه پذیرفتیم مبنای اساسی و نقطه آغاز توزیع عادلانه منابع اولیه است؛ در هر حال - خواه آن عدالت بنیادین حاصل شده باشد یا خیر- باید در مساله به کنش بپردازیم. ♻️منظور از مقاومت، مبارزه با استعلا و استکبار است (همین که امام می گوید نبرد مستضعفین و مستکبرین) 🔰در بحث تربیت اقتصادی با چهار، دو گانه مواجه هستیم: دو گانه رنج و لذت: دوگانه تولید و تکثر: دوگانه شغل و جایگاه: دوگانه یاریگری و رقابت می خواهیم از این چهار دوگانه، سه نتیجه بگیریم: 1️⃣ هسته های تولید خانوادگی و جمعی شکل بگیرد. 🔹در ابتدای انقلاب یک سه گانه کنار هم می نشیند: طرح کاد (دانش آموز در هفته، دو روز در محیط واقعی کار کند) + فعال شدن شاخه دانش آموزی حزب جمهوری اسلامی (در راستای احیاء امر سیاسی برای دانش آموزانی که دو روز در هفته، در محیط واقعی کار می کنند) + اصل 104 قانون اساسی (تشکیل شورایی مرکب از نمایندگان بخش های مختلف به منظور تامین قسط اسلامی و پیشرفت امور در واحدهای تولیدی) ♻️بدین ترتیب شورا در محیط تولید، واحد سیاسی حزب جمهوری اسلامی در مدرسه و طرح کاد یک سه گانه است که به دانش آموز امر تولید جمعی و تعاون گری را منتقل می کند. 2️⃣ حضور ادبیات اقتصاد سیاسی در تربیت اقتصادی: 🔹واژه ای که می خواهم در مقابل آن بیشترین موضع گیری را داشته باشم است که جایگزین شده. سواد مالی انسان را به لایه ثانویه در اقتصاد می برد تا دست به تولید گری و عمل یداوی نزند و عملا تبدیل شود به یک هلدینگ کوچک که صرفا از جامعه بهره می برد. در مالی شخصی، با یک انسان فردگرای خودخواه مواجه هستیم که ایده اجتماعی ندارد. 3️⃣ تغییر دانش رسمی: ما تحت تاثیر هژمونی دانش اقتصاد متعارف جدید که در رویکرد سیاسی خود نئولیبرال، در رویکرد علمی، نئوکلاسیک و در روان شناسی پشت این اقتصاد، کاملا رفتارگراست؛ که البته با کمک علوم شناختی ها CBT شده؛ یعنی می خواهد با نظام محرک - پاسخ، یک موجود شرطی غیر تصمیم گیر بسازد که میز انتخاب هایش را خودش نمی چیند بلکه چیدمان شده است و او فقط انتخاب می کند. به تعبیر علامه طباطبایی یک فاعل بالعنایه است نه فاعل بالقصد. سرمایه داری می خواهد فاعل بالعنایه درست کند. ما نمی توانیم بر آن ادبیات اقتصادی، تربیت اقتصادی خود را سوار کنیم. ❇️بنابراین برای اینکه دچار دوگانهای چهارگانه نشویم، چگونگی مقاومت از طریق هسته های تولید خانوادگی و جمعی، حضور ادبیات اقتصاد سیاسی در تربیت اقتصادی نه صرفا مالی شخصی و تغییر در دانش رسمی به عنوان نقاط کانونی مقاومت قابل شکل گیری است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
17.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن : ما در یمن نمی گوییم مرگ بر آمریکا و بعد خودمان را مخفی کنیم !! یمن کشور رجال و مردان نبرد است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar