فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای این دو جمله می توان چند کتاب نوشت!
یک کاسب است. حلال خور و با آبرو
می گوید در این ایام مثل خیلی های دیگر، گوشت را از سبد غذایی اش حذف کرده است!
اما علت؟
می گوید چون مردم پول ندارند تا بیایند و خرید کنند!
مردم قدرت خرید ندارند. بازار در رکود است. کاسبی ها خراب شده.
آنوقت یک عده استاد دانشگاه! و اقتصاددان در کمال تعجب می گویند علت تورم رشد نقدینگی است!
گویی در این دنیا و این کشور زندگی نمی کنند!
شاید هم می دانند و علت دیگری دارد این حد از آدرس غلط دادن!
دقیقا برخلاف آنچه عده ای اقتصادخوان ادعا می کنند، امروز افزایش قدرت خرید مردم طبقات پایین قطعا به رشد اقتصادی و کاهش تورم کمک خواهد کرد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو!
شما را به قرآن نگاه کنید!
سید علی مدنی زاده برای ما مفسر قرآن و صاحب فتوا شده!
حلال و حرام تعیین میکند!
درس فقه و اصول می دهد!
وظیفه فقیه را هم تعیین میکند!
آخرش هم می گوید اهل فن (اقتصاددان) باید مصداق تعیین کند!
اما بیایید بررسی کنیم ببینیم در این چند جمله چقدر حرف غلط زده شده (واقعا سخت است در چند جمله این حجم از اشتباه را بتواند کسی جمع کند)
1. به نظر من...حرام است
هیچکس غیر از معصوم یا فقیه نمی تواند حکم دهد. یعنی چه که به نظر من حرام است! از کی شما صاحب فتوا شدی برادر عزیز؟
2. طبق آیه 29 سوره نساء ... حرام است!
این چه مسلمانی است که یک آیه قرآن دست بگیریم و مثل گروه فرقان فتوا دهیم؟ مگر با یک آیه میتوان حکم داد؟
یادداشت کامل
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو!
شما را به قرآن نگاه کنید!
سید علی مدنی زاده (رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف) برای ما مفسر قرآن و صاحب فتوا شده!
حلال و حرام تعیین میکند!
درس فقه و اصول می دهد!
وظیفه فقیه را هم تعیین میکند!
آخرش هم می گوید اهل فن (اقتصاددان) باید مصداق تعیین کند!
اما بیایید بررسی کنیم ببینیم در این چند جمله چقدر حرف غلط زده شده (واقعا سخت است در چند جمله این حجم از اشتباه را بتواند کسی جمع کند)
1. به نظر من...حرام است
هیچکس غیر از معصوم یا فقیه نمی تواند حکم دهد. یعنی چه که به نظر من حرام است! از کی شما صاحب فتوا شدی برادر عزیز؟
2. طبق آیه 29 سوره نساء ... حرام است!
این چه مسلمانی است که یک آیه قرآن دست بگیریم و مثل گروه فرقان فتوا دهیم؟ مگر با یک آیه میتوان حکم داد؟ مگر اسلام یک آیه است؟
3. چه کسی گفته حرمت تسعیر و قیمت گذاری مربوط به آیه 29 سوره نساء بوده که شما به این آیه استناد کرده اید؟ حرمت تسعیر مربوط به روایات است نه آیات قرآن!
ضمن اینکه چه کسی گفته حکم ثانویه اصل حکم ابتدایی را تغییر نمی دهد؟ حکم ثانویه هم عین حکم ابتدایی است.
4. چه کسی گفته مجوز قیمت گذاری توسط ولی فقیه حکم ثانویه است؟ وقتی ولی فقیه حکمی می دهند در مواردی که مربوط به حاکمیت است و اساسا اسلام مجوز آن را در اختیار حاکم قرار داده حکم او حکم اسلام است.
5. قیمت گذاری جزء مواردی است که امام خمینی در نامه به مقام معظم رهبری از آن با عنوان مساله ای که اساسا در اختیار حاک ماست نام بردند و وقتی در اختیار حاکم است ممکن است گاهی واجب هم بشود و هیچ منعی برای آن وجود ندارد
6. هیچ وقت حرامی بر حرام دیگر ترجیح داده نمی شود. بلکه وقتی ترجیح بین دو امر داده شد امر مرجج می شود واجب و دیگر اساسا حرام نیست
7. تعیین شرایط با فقیه است! تعیین مصداق با اهل فن!
این حرف یعنی چه؟ یعنی فقیه اگر گفت قیمت گذاری بشود ممکن است اقتصاددان بگوید نخیر نباید بشود؟!
این یعنی آن اهل فن که می گویی فتوا را بدهد و حرف آخر را او بزند. یعنی صاحب فتوا اقتصاددان باشد و نه فقیه!
میخواهید فقه و ولی فقیه را دور بزنید می گویید فقیه در مصداق ورود نکند؟! چرا آنوقت؟ چه کسی گفته فقیه نباید در اینکه کجا نباید قیمت گذاری بشود و کجا باید قیمت گذاری بشود ورود کند؟ چه کسی این حق را از فقیه گرفته؟ اینکه قیمت گذاری باعث ایجاد شکاف طبقاتی می شود مگر در تخصص اقتصاددان است؟ اقتصاددانها که اساسا به عدالت اجتماعی اعتقادی ندارند و آن را سراب می دانند! چطور باید به دست آنها سپرد تشخیص مصداق را؟
8. اهل فن چه کسی است؟ آیا یک فعال اقتصادی است؟ یک جامعه شناس است؟ یک متخصص حوزه فرهنگ است؟ یک متخصص اقتصاد است؟ کدام اقتصاد؟ اقتصاد سرمایه داری لیبرال یا اقتصاد کمونیستی؟ اهل فن مصداق چه چیزی را باید تشخیص دهند؟ با کدام معیار ارزشی می خواهند تشخیص دهند؟ اگر معیار ارزشی فقیه با معیار ارزشی اقتصاددان متفاوت باشد آنگاه اقتصاددان چه می کند؟ از اعتقادش دست می کشد یا نه بر اساس معیارهای فقیه بررسی کارشناسی میکند؟
جناب آقای دکتر مدنی زاده!
شما که قاعدتا اعتقادی به اقتصاد اسلامی ندارید. بعید است صدایی از دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف بلند شود و بگوید اسلام در اقتصاد نظر دارد!
اینکه در یک مورد به یک آیه قرآن و یک حکم اسلامی اشاره می کنید بیشتر به این معناست که نومن ببعض و نکفر ببعض هستید!
وگرنه چرا به حرمت تداول ثروت و کنزل مال اشاره نمی کنید؟ چرا به حرمت اتراف و تبرج و اسراف اشاره نمی کنید؟ چرا به خمس و زکات و قناعت و ...اشاره نمی کنید؟
چرا به این همه روایات اقتصادی اسلام اشاره نمی کنید؟ اسلام شما فقط با قیمت گذاری در بازار انحصاری مخالف است؟!
نه عزیز!
شما نمی توانید اسلام را ذیل اقتصاد تعریف کنید! باید اقتصادتان را ذیل اسلام بیاورید!
پ ن: امام خمینی:
اگر اختیاراتِ حکومت در چهارچوب احکام فرعیۀ الهیه است، باید عرضِ حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوّضه به نبی اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ یک پدیدۀ بی معنا و محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد: مثلاً خیابان کِشی ها که مستلزم تصرف در منزلی است یا حریم آن است در چهارچوب احکام فرعیه نیست. نظام وظیفه، و اعزام الزامی به جبهه ها، و جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، و منع احتکار در غیر دو ـ سه مورد، و گمرکات و مالیات، و جلوگیری از گرانفروشی، #قیمت_گذاری، و جلوگیری از پخش مواد مخدره، و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد، و صدها امثال آن، که از اختیارات دولت است، بنابر تفسیر شما خارج است؛ و صدها امثال اینها.
صحیفه امام / جلد 20 / صفحه 452
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو! شما را به قرآن نگاه کنید! سید علی مدنی زاده (رئیس دانشکده اقت
این پاسخ را هم قبلا به دوست طلبه ای داده بودم:
قاعده امام فراتر از احکام ثانویه است. نظر امام این است که الاسلام هو الحکومه... ممکن است شما آن را نپذیرید. ممکن است شما حکومت را همچون امام:
شعبه ای از ولایت مطلقه رسول اللَّه- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- که یکی از احکام اولیه اسلام است؛ و مقدم بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و روزه و حج است، ندانید.
شاید شما درکی از اینکه ما چهل سال است درگیر جنگی تمدنی هستیم که یکی از لوازم قطعی این جنگ جلوگیری از آزادسازی هایی است که اتفاقا تجویز IMF است، نداشته باشید.
شما اگر چهل سال درگیر جنگ نظامی باشید چهل سال می توانید افراد را مجبور به جنگیدن کنید
شما اگر چهل سال زمین اقتصادتان به نفع کارفرما کج باشد چهل سال می توانید حداقل دستمزد تعیین کنید
بله. هر وقت کسی ساختار و زمین اقتصاد را تغییر داد آنگاه می توان حرف از روایاتی زد که مربوط به سوق المسلمین است نه مارکت!
سوق المسلمینی که حتی حجره در آن رایگان و در ید حکومت است. سوق المسلمینی که در آن استقبال رکبان که عین آزادی است در مارکت ممنوع است
سوق المسلمینی که امیرالمومنین با سبیبه در آن حضور دارد.
وقتی آن سوق المسلمین نیست حرف زدن از ممنوعیت قیمت گذاری مضحک است. خلاف هیچ قاعده فقهی هم نباشد خلاف عدالت و ظلم آشکار است.
در کجای اسلام آمده در بازار انحصاری قیمت گذاری نباید باشد؟ لیبرال ترین افراد هم به این قیمت گذاری در بازار انحصاری اعتقاد دارند
همه اینها به کنار
صریح قانون اساسی است که باید انحصار نباشد
تا قانون اساسی رعایت نشده است و اصل 43 و 46 قانون اساسی معطل است همه احکام اقتصادی اسلام معطل می ماند
بماند که اساسا اقتصاد این چیزها نیست و در هم تنیدگی دارد با امر سیاست و فرهنگ و ... که به راحتی می تواند همه احکام جزئی مکاسب را نقض کند.
و البته همه این موارد ذیل معنای فقه است. فقط یک وقت، فقیه شأنی است. یک فقیه تشأن ساز!
یکی می آید تا زمین اقتصاد را صاف کند و ایرانمال را به زیر بکشد! یکی می آید مسجدِ ایرانمال را بر اساس احکام اسلام بسازد و از مالک ایرانمال هم فرش می گیرد و در حرم اهلبیت می اندازد!
از نظر من تا بردارهای قدرت اقتصادی هم راستا با قدرت سیاسی نشوند تمام احکام فرعیه کان لم یکن هستند.
نمونه اش مساله بانک و ربا و ...
قطعا ربا حرام است تا قیامت. اما تا قیامت هم اگر نیاز به بانک باشد در حکومت اسلامی وضع همین است مگر اینکه اقتصاددانانی تربیت شوند که بتوانند جایگزین طراحی کنند.
هر وقت طراحی شد آنگاه ربا تعطیل می شود.
ربا و قیمت گذاری و .... "دستوری" تعطیل نمی شوند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
May 11
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام:
اسلام شناسی تقریباً رو به تورم است. خوب، صدام هم اسلام شناس شده است! آقای سادات هم جزء اسلام شناسهاست که تشخیص میدهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیراً آقای کارتر هم جزء اسلام شناسهاست! در یک جلسهای که مسافرت کرده است، گفته است این کارهایی که در ایران، فلان میکند این موافق اسلام نیست!
#غنی_نژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#درسگفتار
|پیــشنــویس|
فقــه در آزمــون قانـون؛ بازخــوانی «مسأله مـــردم» در ایدهها و پیشنویسهای قانون اساسی
هفته دوم: بازخوانی پیشنویس و آراء مرحوم سید منیرالدین حسینی| ارائهدهنده: اســتاد حسین مهدیزاده
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
سهشنبه، ۱۹ دی ماه، ساعت ۱۵
جهت شــرکت در برنـــامه از طریق لینک زیر ثبتنام نمایید.
https://www.negahschool.ir/product/pish_nevis/
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
💠آخرین یادداشت( دیروز) حمزه الدحدوح خبرنگار شهید فلسطینی :
"پدرم تو انسان صبوری هستی که آگاهانه به دل خطر زدی. از شفا و رحمت خداوند مأیوس و ناامید نشو و یقین داشته باش که خداوند به خاطر صبر و شکیباییات تو را پاداشی نیک خواهد داد.
@Thirdintifada
اقتصاد فرهنگی
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو! شما را به قرآن نگاه کنید! سید علی مدنی زاده (رئیس دانشکده اقت
سلام علیکم
با تشکر از مطالب غنی کانال
در مورد بحث حکم ثانوی بودن حکم حاکم شرع باید عرض کنم خدمتتون که در فقه شیعه، حکم حاکم شرع حکم اولی می باشد (که شما به درستی نیز اشاره کردید) و در تکمله عرض میکنم که اساسا حکم حاکم شرع با فتوای سایر مراجع متفاوت است از این حیث که فتوای مراجع اخبار و خبر دادن از حکم شرعی است ولی حکم حاکم انشاء و ایجاد حکم شرعی است که کاملا مشخص اصلا در یک وزان نیستند. ثانیا این که گفته اند فقیه در تشخیص مصداق ورود نمیکند یا نباید بکند شاید این گزاره در مورد فتوای مرجع صحیح باشد منتهی در مورد حکم حاکم به هیچ وجه صحیح نیست چه بسا که حاکم به اقتضای مصلحت یا مفسده ای حکم متعینی برای یک مصداق خاص بیان کنند.
ممنونم از توجهتون
پیام یکی از دوستان عزیز
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد (نفت و معادن) شما را میخواهند
از فرهنگ (آدمبودن) شما میترسند
اونها نفت ما رو میخوان
اونها گاز ما رو میخوان
اونها فولاد و پتروشیمی ما رو میخوان
خب در مرحله اول ما استقلال پیدا کردیم با انقلاب، و نفت و گاز ما از چنگ اینها درآمد!
حالا دشمنان چکار می کنند؟
می گویند نفت و گاز و فولاد و پتروشیمی و... را در داخل کشور به قیمت جهانی بفروشید تا مردم ایران نتوانند مصرف کنند و ایران مجبور شود به غربی ها بفروشد و برای همیشه خام فروش بماند
#امام
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هر کسی به گران کردن گفت: اصلاح قیمتی این آیه رو براش بخونید:
وإذا قيل لهم لا تفسدوا في الأرض قالوا إنما نحن مصلحون
ألا إنهم هم المفسدون ولكن لا يشعرون
#مکتب_گرانکن
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
شما میگویید باید جلوی تورم را بگیریم!
ما می گوییم باید قیمت ها برگردد پایین و تمام کسانی که از محل تورم و گرانسازی جیبشان پر شده، باید حساب پس بدهند
الان مساله گوشت اینطور نیست که تورم دارد
تورمش صفر هم بود باز هم گران بود. مدت هاست گران است.
یعنی نسبت به درآمد مردم قیمتش بالاست
دو راه بیشتر نیست. یا اینکه قیمت ها برگردد پایین و تورم منفی شود که خب طبیعتا کار بسیار سختی است.
یا اینکه روی یک سری از کالاهایی که رشدهای زیادی داشتند یارانه داده شود.
یا اینکه درآمد مردم نسبت به افزایش تورم و هزینه ها تعدیل شود. مثلا افزایش حقوق و حداقل دستمزد و...
همه اینها باید همراه باشد با رشد تولید.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از کشاورز نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صدای_مخاطبین
آقای عابدینی کارشناس ارشد مهندسی اقتصاد کشاورزی شهرستان گرمسار از #بازار_تبادل_آب در استان سمنان میگوید
🌾 کشاورز نیوز
🌾 eitaa.com/keshavarz_News
اقتصاد فرهنگی
#صدای_مخاطبین آقای عابدینی کارشناس ارشد مهندسی اقتصاد کشاورزی شهرستان گرمسار از #بازار_تبادل_آب در
یکی از دوستان عزیز کانال این کلیپ را فرستاده است با این توضیح:
سلام و عرض ادب
متاسفانه به همه موضوعات به دید اقتصادی (پولی-بازاری-کالایی) نگاه می شود و حالا نوبت آب کشاورزی شده و با یک طرح سوداگرانه دنبال غارت آب بخش کشاورزی هستند حقیر این مطلب را در کلیپ زیر (بالا) توضیح دادم
————-
نمی دانید چقدر خوشحال شدم وقتی دیدم این کلیپ را. واقعیت این است که ما نباید بترسیم از تبیین و بیان مباحث اقتصادی. در هر رشته و صنعت و شغلی که هستید با عینک اقتصاد اسلامی نگاه کنید و مسائل را تحلیل کنید
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از «کمــی کــافــر...»
نمیدانم
وظیفهی کدام مَلکِ مقرّبیست
که تنپوشهای پرنیان بهشتی را
به اهالی روضهی رضوان
تقدیم کند
و بالانشینها را
با پردهای از حریر و ابریشم
بپوشاند.
ولی
به هر کدام که هست
برسانید
که از میان ما
دختری به آسمان رسیده
که گیسویش را
شعلههای تکفیر سوزانده است
و بال و پرش
زخمیِ ساچمههای انتحاریست.
دختری که
گوشوارهای قلبی دارد
و کاپشنی
به رنگ صورتی...
کفشهایش را
یحتمل
در ازدحام گم کرده است.
دختری که
لطافت دستهای کوچکش
تنه به پرهای ملائک میزند.
بگویید
فرشتهها
بالهایشان را
فرش راهش کنند
ما
عمریست
از اینکه دخترهایمان
پابرهنه راه بروند
واهمه داریم.
و «گوشواره»
که بیهیچ کلامی
خودش یک روضهی مکشوف است...
بسپرید
بهشت را
با بادکنکهای صورتی تزیین کنند
و کاپشنی را
با همین رنگ
از جنس حریر بهشت
برای میهمان کوچک عرش
سفارش دهید
تاریخ تولدش را نمیدانم
ولی گمان میکنم
با بنتالحسین(ع)
هم سن و سال باشند.
اسمش هم
«ریحانه» است
دختر ایران...
#مصعب_یحیایی
عضو شوید:
(کمی کافر.../ شعر و گاهنوشتهای مصعب یحیایی)
🔴@yahyaei_m
اقتصاد فرهنگی
نمیدانم وظیفهی کدام مَلکِ مقرّبیست که تنپوشهای پرنیان بهشتی را به اهالی روضهی رضوان تقدیم کند
چقدر خوب است این قلم جناب مصعب... وسط این کفریات اقتصادی "کمی کافر" بخوانید!
#پیام_شما
سلام الان وضع پوشاک هم خوب نیست یعنی مردم نمیخرند پول دست مردم نیست اکثر همکاران به چه کنم چه کنم افتادن به خاطر سر رسید چکها یشان حالا هی بگن نقدینگی باعث تورمه
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
🔰 قال الامام الحسین علیه السلام: "فَلَعَمْري، ما الإمامُ إلّا الحاكمُ بالكِتابِ، القائمُ بالقِسْطِ، الدّائنُ بِدِينِ الحَقِّ، الحابِسُ نَفْسَهُ على ذاتِ اللّه" [الارشاد، ج۲، ص ۳۹]
امام حسین علیه السلام تو نامه شون خطاب به کوفی ها می فرمان: "به جان خودم سوگند، امام کسی نیست جُز اینکه بر اساس کتابِ خدا حکومت کنه، برپادارنده ی #عدل باشه، پایبند دین حق باشه و خودش رو وقف در راه خدا کنه."
شاهد مثال من اون جایی هستش که یکی از ویژگی ها و وظائف امام، اقامه ی #عدل تو جامعه است. حالا که عدل این همه اهمیت داره، چرا ما به عنوان شیعه ی امام حسین علیه السلام بایستی اولویت هامون رو گم کنیم و به اقامه ی عدل تو جامعه، نسبت به مسائل دیگه کمتر توجه کنیم و بها بدیم؟!؟!؟
جالب این جاست: تو روایتی از وجود نازنین اميرالمؤمنين علیه السلام داریم: "العدل حیاة الاحکام"؛ يعني اگه عدالت تو جامعه تحقق پیدا کنه [خاصتا عدالت اقتصادی و نفیِ تبعیض] قطعا سایر احکام و فروعاتِ فقهیِ دیگه هم در سطح جامعه، جاری و ساری میشه. حالا اون وقت ما هی بیایم دوگانه های کاذب تو جامعه درست کنیم و وقت خودمون و جامعه رو بگیریم و سرمایه دارِ زالوصفتِ رانت بده و رانت خوار رو به حال خودش رها کنیم! دوستِ من! مسأله ی اول ما باید #عدالت باشه و تمام. [نمی خوام قلمبه سلمبه حرف بزنم؛ خیلی ساده و خودمونی گفتم و ساده سازی کردم]
@taammolatenazari
اقتصاد فرهنگی
#پیام_شما سلام الان وضع پوشاک هم خوب نیست یعنی مردم نمیخرند پول دست مردم نیست اکثر همکاران به چه کن
#پیام_شما
سلاممن مرغ فروشی دارم
مصرف مردم نسبت ب قبل کم تر شده
گرونبودنشم بخاطر فشار هزینه تولیده
نه تقاضای زیاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| شهادت، کشتهشدن در راه آرمان الهی، معشوق ماست. آیا شنیدهای عاشقی را از معشوق بترسانند؟
📚سیدمحمد حسینی بهشتی، بررسی تحلیلی از جهاد، عدالت، لیبرالیسم و امامت، ص۱۱۰
#کرمان #کرمان_تسلیت
@beheshtium_ir
هدایت شده از پاورقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودرو سازان احتکار نکردن که، تو یه شب ۱۲۰ هزارتا خودرو تولید کردن!!!😳
#جوالدوز
📌 شنبه تا چهارشنبه
🕗 ساعت ۱۹:۴۵
📺 شبکه دو سیما
🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
هدایت شده از پاورقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما باید جریمه بدیم، شما چرا جریمه بدی سلطان!!!
#جوالدوز
📌 شنبه تا چهارشنبه
🕗 ساعت ۱۹:۴۵
📺 شبکه دو سیما
🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
هدایت شده از همهپرسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر 🔥
📜 اون چه طرحیه که حتی مخالفین جمهوری اسلامی باهاش موافقن؟ #مگه_میشه؟
در قسمت اول همهپرسی خواهید دید 🕶
💡شاید بخواید بدونید #همهپرسی چیه⁉️
🔆 همهپرسی یک رسانه تصویریه که خواستههای واقعی #همه مردم رو بدون هیچ سانسوری فریاد میزنه 🗣
🥁 راستی!
وقتی میگیم مردم! منظورمون دقیقا خودِ خودِ خودِ مردمه نه یک گروه خاصِّ گزینش شده!
🎯 همهپرسی به هیچ نهاد و گروهی وابسته نیست و ما هم خود خود خود مردمیم 🫂
همهپرسی رو دنبال کنید و خیالتون راحت باشه که خواستههای حقیقی شما هم اینجا مطرح میشه...
🗣 HamePorsi 🗣
اقتصاد فرهنگی
🎥 تیزر 🔥 📜 اون چه طرحیه که حتی مخالفین جمهوری اسلامی باهاش موافقن؟ #مگه_میشه؟ در قسمت اول همهپرسی
این کانال رو دنبال کنید و به دیگران هم معرفی کنید...
باید صدای مردم باشیم
و اگر طبقات بالا صدا و رسانه دارند ما خودمون کمک کنیم تا صدامون شنیده بشه...
یاعلی
May 11