eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای وای... ای وای... ای وای... اللهم انی اعوذ بک من نفسی و من الشیطان الرجیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرف مدیر پروژه ساخت و ساز با دو سال سابقه کار در کاناداست با درآمد سالی ۶۳ هزار دلار قبل کسورات و ماهی ۳٫۳۰۰ دلار خالص می‌گوید اجاره تکخوابه ماهی حدود ۲ هزار دلارست و فقط حدود هزار دلار برای بقیه مخارج باقی می‌ماند که برای دو نفر کافی نیست. هیچی دیگه :) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم | سوال بپرسید! 🔅 قبل از رای دادن به کاندیدایی؛ از مواضع اقتصاد انقلابی او مطمئن شوید! انتخاب اصلح به اندازه حضور پرشور در انتخابات مهم است. ▫️نماز جمعه چهاردانگه | ۲۰ بهمن 💠 @SalarSanjari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوکیلی این رابطه امام و امت چند می‌ارزه؟ فکر کن از رابطه پادشاه و رعیت رسیدیم به اینجا... این انقلاب ؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
عراقیه حمل با جرثقیل رو "حمل باجر ثقیل" خونده که به زبان محلی میگن "حمل باچر ثگیل" یعنی بارِ فردا سنگینه و یک جمله حکیمانه ست 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
♦️لذت‌بردن را بیاموزیم و با لذت زندگی کنیم! ✍️ حمید احتشام‌کیا 🔹 حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «فلسفه زندگی، لذّت‌بردن است»؛ این یعنی آنچه به زندگی ما معنا می‌دهد، رنگ و طعم می‌دهد و خلاصه به زندگی ما رونق می‌دهد، «لذّت» است؛ اما شاید کمتر درباره فرهنگ لذّت‌بردن شنیده باشید. پس بیایید در این یادداشت درباره «فرهنگ لذّت» بیشتر بدانیم. 🔹 در فرهنگ اسلامی لذّت منتاظر با قوای ادراکی انسان و متناسب با شئونات نفس، به انواع و اقسامی تقسیم شده است. یکی از آنها لذّت‌های معطوف به حس است. مثلا حس چشایی در انسان زمینه‌ساز لذّت‌‌ خوردن و نوشیدن است یا مثلا قوه جنسی زمینه‌ساز لذّت و تمتع جنسی است. لذّت شنیدن موسیقی دل‌نشین، لذّت دیدن سیمای خوش، لذّت خوابی راحت و ... . 🔹 بعضی از لذّت‌ها معطوف به قوه‌ی وهم و خیال است، مانند: لذّت حاصل از تحسین و تمجید دیگران، لذّت شُهرت، لذّت قدرت، لذّت غیبت، لذّت فخرفروشی، لذّت جاه و مقام و خلاصه لذّت‌های بی‌شمار نفسانی. 🔹بخش دیگری از لذّت‌ها معطوف به قوه عقل و عقلانیت انسان است. مثل لذّت دانستن، لذّت کشف حقیقت، لذّت کمک به هم‌نوع، لذّت قبول مسئولیت، لذّت مناجات و عبادت و خلاصه لذّت بندگی. 🔹لذّت، موتور پیشران زندگی انسان است و بالاترین و بارزش‌ترین لذّت متصور در فرهنگ اسلامی، لذّت ملاقات با خداست. اما در جامعه امروز، فقط طیف خاصی از لذّت‌ها به عنوان معنای زندگی در حال روایت‌ است؛ یعنی لذّت شهرت و لذّت شهوت. 🔹در جامعه‌های سنتی پرسشی مطرح بود که علم بهتر است یا ثروت؟ می‌دانید مقصود اصلی این سؤال چیست؟ منظور این بود آیا لذّت دانایی بهتر است یا لذّت دارایی. طرح چنین پرسشی در بین گذشتگان و پاسخ‌هایی که داده شده، نشانه وجود انواع جریان‌های لذّت‌طلب بوده، اما طرح چنین پرسشی در جامعه امروز ازآن‌رو مضحک و مسخره است که فقط یک جریان از لذّت‌طلبی (یعنی لذّت‌های نفسانی) در حال روایت است. 🔹در فرهنگ اسلامی، ترک لذّت‌های شهوانی و نفسانی خود یک جریان لذّت‌طلبانه تلقی شده است، تا آنجا که استاد سخن، سعدی شیرازی این‌چنین سروده است: «اگر لذّت ترک لذّت بدانی، دگر شهوت نفس، لذّت نخوانی» در فرهنگ اسلامی از شیرینی ذکر خدا و أولیای خدا (و ما أحلی أسمائکم)، حلاوت مناجات (إلهي أذِقني حَلاوَةَ مُناجاتِك)، لذّت دانایی (أيْنَ المُلُوك و أيْنَ ابْناءُ المُلُوك)، لذّت ایمان (حلاوةُ الإیمانِ)، لذّت صبر، لذّت عفو و بخشش، لذّت کار و تلاش، لذّت کسب روزی حلال، لذّت تشکیل خانواده، لذّت احترام و ادب‌ورزی و سایر لذّت‌های معقول سخن‌ها گفته‌اند. 🔹بی‌شک و تردید انسان باید با لذّت زندگی کند. زندگی سراسر لذّت است. حتی رنج‌هایش و تحمل دردهایش می‌تواند لذیذ باشد، مشروط بر آنکه لذّت‌بردن را منحصر در لذّت‌های نفسانی و شهوانی ندانیم. در جامعه امروز به‌ویژه در فضای مجازی فقط یک نوع از لذّت‌جویی در حال روایت است و فقط همین نوع از لذّت‌طلبی به‌مثابه معنای زندگی نقش‌آفرینی می‌کند. باید نوع دیگر لذّت‌طلبی نیز فرصت روایت‌شدن پیدا کند. نباید اصل لذّت را انکار کرد. باید لذّت‌های عقلانی و انسانی را روایت کرد. باید قصه‌های آنها را شنید و به گوش و هوش دیگران نیز رساند. @ghalayaane_ghalam ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیاد دیدید کسانی رو که زیاد خواستگاری میرن یا دخترهایی که دیگه نمیتونن بین خواستگارهاشون انتخاب کنن یا وقتی به بازار میرید برای خرید و تنوع زیاده و آخرش یا خرید نمی کنید یا وقتی می خرید پشیمون میشید و دلتون میخواد تعویض کنید خلاصه اینکه این ماجرا همیشه و همه جا هست هر چی تعداد انتخابها بره بالا نه تنها انتخاب سخت تر میشه بلکه مطلوبیت هم کمتر میشه یعنی در نهایت رضایتمندی کسی که انتخاب میکنه کم میشه این بحث رو شاید برای اولین بار بری شوارتز در کتاب تناقض انتخاب مطرح کرد اما خودِ بری شوارتز آخر کتاب میگه: رضایتمندی در کم توقعی و قناعته. جمله ای که 1400 سال پیش امیرالمومنین علیه السلام فرمودند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
خط تولید ریرا بنزینی افتتاح شد. تولید انبوه: اردیبهشت ۱۴۰۳ با توجه به طراحی، امکانات و کیفیت (توضیحات)، قیمت کارخانه حدود ۹۰۰ م (۱۹۰۰۰$) خواهد بود. ارزان‌ترین خودرو هم‌کلاس جهانی، ۳۰۰۰۰$ قیمت دارد. امیدوارم کمتر بدون دانش به حمله کنیم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سیرکه؟ ما که می‌گفتیم بورس کالا به عنوان یک نهاد غیردولتی به نفع مردم نخواهد بود و فقط به نفع گرانکن‌ها خواهد بود میگفتید نخیر!!!! شما با شفافیت مخالفید! بورس شففففافففه! ما که می‌گفتیم شفافیت در بورس کالا جوکه باور نمی‌کردن ملت :))) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
📝 مردمان اروپا و آمریکا امیدوارند به آینده اقتصادی یا ناامید؟! 🔖احتمالا تایید می‌کنید که در ذهن بخش قابل‌توجهی از جامعه ما ایرانی‌ها؛ مردم در کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه، ژاپن،کانادا، سوئد، آلمان و ... خیلی در رفاه هستند و چشم‌انداز رفاهی خیلی بالایی هم برای آینده دارند! 🔖اما حقیقت دنیای واقعی چیز دیگری است؛ مثلا در ژاپن ۸۲٪ و در آمریکا ۷۲٪ والدین معتقدند فرزندان‌شان «آینده مالی بدتری» را نسبت به وضعیت امروز خودشان تجربه خواهند کرد؛ 🔖این آمار در فرانسه ۷۸٪، ایتالیا ۷۶٪ ، کانادا ۷۵٪، انگلستان، اسپانیا و استرالیا هم ۷۲٪ است. نمودار بالا را ببینید... 📓منبع: PEW Research Center Spring 2022 📍کانال ایتا: https://eitaa.com/economics_finance 📍کانال تلگرام: https://t.me/Economics_Finance_T 📍صفحه توئیتر: https://twitter.com/taherrahimi68
اقتصاد فرهنگی
📝 مردمان اروپا و آمریکا امیدوارند به آینده اقتصادی یا ناامید؟! 🔖احتمالا تایید می‌کنید که در ذهن بخش
بچه‌های تهران لیست و اینا رو نمی‌دونم دکتر محمدطاهر رحیمی باید رای بیاره... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
ابعاد مختلفی دارد من فقط به ابعاد اقتصادی‌اش اشاره می‌کنم. شما ابعاد رسانه‌ای و اجتماعی و سیاسی و ... را بررسی کنید: ۱. نگاه کالایی به زن: زن وقتی کالا شد بهتر است برهنه‌تر باشد ۲. نگاه بازاری به همه چیز: وقتی در جامعه همه جا بازار شد و خرید و فروش اصالت پیدا کرد زن هم برای فروش خود باید برهنه‌تر شود ۳. هزینه بالای چادر و لباس‌های مناسب: وقتی هزینه‌ی باحجاب بودن بالا باشد و هزینه برهنگی پایین باشد با نوعی جبر اقتصادی به نفع برهنگی همراهیم ۴. برهنگی طراحی شده توسط طراحان لباس: بنگاه‌های اقتصادیِ سودپرست، طراحان لباس را استخدام می‌کنند برای طراحی لباس‌های هر چه برهنه‌تر ۵. عدم وجود لباس مناسب در بازار (مانتو جلوبسته) وقتی عمده زنان برای پیدا کردن یک مانتو جلوبسته به مشقت می‌افتند در حقیقت با پدیده بی‌حجابی اجباری روبرو هستیم ۶. تولید و واردات قانونی لباس‌های متناسب با فرهنگ غرب: لباس‌هایی که متناسب با فرهنگ غرب است یا در ایران تولید می‌شود یا وارد می‌شود. تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان این گونه لباس‌ها اندک و به راحتی قابل شناسایی هستند ۷. قاچاق لباس‌های نامناسب: میزان قابل توجهی از لباس‌های نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور می‌شود و نظارتی بر آنها نیست ۸. عدم نظارت بر بازار: بازار رها شده و بی‌در و پیکری که نظارتی بر آن نیست و هر سال با یک اشاره زیر و رو می‌شود و یک پوشش خاص در آن توزیع میشود ۹. شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی: وقتی ثروتمندان و مترفین در جامعه شان و منزلت داشته باشند قطعا طبقات پایین‌تر سعی می‌کنند خود را شبیه آنها کنند. ۱۰. رابطه اشتغال زن و برهنگی: در بسیاری از موارد استخدام و اشتغال زن در بخش خصوصی رابطه مستقیمی با جاذبه‌های جنسیتی او دارد. ۱۱. مصرف‌زدگی و الگوی مصرف متظاهرانه: امروزه حجاب قبل از آنکه یک امر شرعی و اعتقادی باشد "انتخاب یک کالاست". انسان امروز برای جبران کمبودهای درونی خود به داشته‌هایش پناه می ‌برد. به خانه‌اش. درآمدش. ماشینش. مدرکش. لباسش. حتی به همسرش. به نمایش گذاشتن اینها یعنی حرکت به سمت برهنگی نه حجاب و عفاف. ۱۲. عدم مجوز به تولیدی‌های محلی و خرد: تولید عمده لباس چرا باید در دست عده‌ای معدود باشد و تولیدی‌های خرد نتوانند تاثیر جدی در بازار بگذارند و بالاجبار مقلد باشند؟ چرا موانع پیش روی تولید لباس توسط مردم برداشته نمی‌شود؟ ۱۳. مزون‌های بی‌در و پیکر و بدون مجوز: در نقطه مقابل، بازار تولید و توزیع لباس‌های با سبک غربی در مزون‌های بدون مجوز کاملا رونق دارد همه‌ی این موارد و امثالهم شرایطی را فراهم می‌کنند که زن امروز در تمام دنیا مجبور به برهنگی است. و همانطور که عرض شد این موارد گوشه‌ بسیار کوچکی از اجبارها و فشارهای تمدن غرب برای برهنه کردن زن است. از هالیوود گرفته تا صنعت پور.ن و ... همه و همه زن امروز را مجبور به برهنگی کرده‌اند‌ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
چرا مبانی دینی به خرج متدینینی که اقتصاد خوانده‌اند نمی‌رود؟ یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلی‌خانی بیان کردند، عرض کنم. ببینید، ما نمی‌گوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما می‌گوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است... بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهان‌بینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهان‌بینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاسته‌ی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانی‌ای وجود نداشته است؛ آنها آمده‌اند همین اقتصاد را، همین جامعه‌شناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. این علوم انسانی، تربیت‌شده و دانش‌آموخته‌ی خود را آنچنان بار می‌آورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. می‌بینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او درباره‌ی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافته‌های علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمی‌آید. من با ورود علوم انسانی به حوزه‌ی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزه‌ی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می کرد، به یک جاهایی میرسید.... بنابراین من نمی‌گویم علوم انسانی نافع نیست، می‌گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است. رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تو منظورِ من بوده‌ای یا حسین مگر می‌توان جز تو را دوست داشت؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فقر به مثابه شکاف طبقاتی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لیبرال‌سرمایه‌داری برای نجات خودش در برابر حمله انقلاب اسلامی، به نوعی از سوسیالیسم پناه برده است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نمونه در عزیزمون ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
امیدبانی برای انتخابات(1).mp3
15.81M
🔸 چکیده ۱۵ دقیقه ای از ارائه حجت الاسلام قنبریان ✅ امیدبانی در انتخابات مدرسه علمیه حقانی ۱۴بهمن۱۴۰۲ 🎧 فایل کامل را اینجا بشنوید @resaalat1542 ☑️ @m_ghanbarian
آیت‌الله حاج آقا مجتبی رحمت‌الله‌علیه: کسب تمام فضلیت‌های اخلاقی متوقف بر فضیلت است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
گفتم زهد یعنی: دنیا رو داشته باشی اما دل نبسته باشی! سیزده سالش بود گفت کسی که دل نبسته چرا نگه‌داشته!؟ چرا این همه فقیر و گرسنه و بیمار و محتاج داریم نمی‌بخشه بهشون؟ اون که میگه دل نبستم! از جواب ماندم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
1. کی لا یکون دولة بین الاغنیاء منکم (الحشر/7) برای اینکه مال و ثروت بین ثروتمندان نچرخد 2. و لا تؤتوا السفهاء أموالكم (النساء/5) اموالتان را به دست سفهیان ندهید 3. ولکننی آسی ان یلی امر هذه الامة سفهاوها و فجارها فیتخذوا مال الله دُوَلا و عباده خولا (نهج البلاغه/نامه62) ترجمه: (عکس بالا) همیشه به ما می‌گفتند که سفهاء در آیه شریفه یعنی افراد دیوانه و کودکان صغیر و ... اما امیرالمومنین به صراحت می‌فرمایند سفهاء یعنی ثروتمندانی که مال را بین خودشان می‌چرخانند. همان چیزی که حضرت آقا با عبارت «تداول ثروت» از آن نهی کردند: اگر خداى نکرده نتوانیم عدل اسلام را در دستگاه قضاوتمان و دستگاه حکومتمان نشان بدهیم، نتوانیم بین اغنیا را ‌-که اسلام منع کرده- با نظام اقتصادىِ درست در جامعه‌ی اسلامى مجسّم و محقّق کنیم... به جاى اینکه به اسلام عزّت ببخشد و آبرو ببخشد، اسلام را دچار سرشکستگى خواهد کرد. همان چیزی که در قانون اساسی به صراحت منع شده: تأمین‏ شرایط و امکانات‏ کار برای‏ همه‏ به‏ منظور رسیدن‏ به‏ اشتغال‏ کامل‏ و قرار دادن‏ وسایل‏ کار در اختیار همه‏ کسانی‏ که‏ قادر به‏ کارند ولی‏ وسایل‏ کار ندارند، در شکل‏ تعاونی‏، از راه‏ وام‏ بدون‏ بهره‏ یا هر راه‏ مشروع‏ دیگر که‏ نه‏ به‏ تمرکز و تداول‏ ثروت‏ در دست‏ افراد و گروه‏ های‏ خاص‏ منتهی‏ شود و نه‏ دولت‏ را به‏ صورت‏ یک‏ کارفرمای‏ بزرگ‏ مطلق‏ درآورد. خیلی عجیب است که من و شما هیچ وقت روی مساله به این مهمی یعنی (تداول ثروت) حساس نبودیم و هیچ ادبیاتی حول این مساله تولید نکرده ایم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بلد نیستی از انقلاب دفاع کنی ولی به جمهوری اسلامی لگد نزنی؟ بلد نیستی عدالت‌خواه باشی ولی به نظام و ولایت لگد نزنی؟ بلد نیستی از دولت انتقاد کنی ولی به نظام لگد نزنی؟ بلد نیستی از مشکلات اقتصادی حرف بزنی ولی به دولت و نظام لگد نزنی؟ اصلا بلدی از دولت انتقاد کنی ولی بهش لگد نزنی؟ اگر بلد نیستی بهتره جهاد تبیین نکنی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
چادر برای مادران ما یک امر شرعی فردی بود برای خواهران ما به یک شعار تبدیل شد و برای دخترانمان یک سنگر است یک آرمان است یک سلاح است این تعمیق مفاهیم و معارف اسلامی در جامعه ایرانی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب بوده است... ؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar