eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علی صمیمی
اقتصاد قانون اساسی.pdf
166.4K
"بازگشت به قانون اساسی" ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✅ سخنرانی خوب و پر نکته استاد خاکی که توضیح مبسوط نظرات شهید بهشتی از اصول مهم اقتصادی قانون اساسی بود رو تقریر کردیم برای استفاده اهلش! 🎙لینک سخنرانی👇 https://eitaa.com/Revayat_fathh/107 🌸 @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همه چیز در خصوص «سرکوب دستمزد»! 🔻انتقاد صریح دکتر احسان ولدان کارشناس حوزه حقوق و دستمزد در از ترس مسئولین و انگاره "ایجاد تورم با افزایش حقوق کارگران" @sorayatv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شرمنده‌ایم که باید برای حقوق اولیه کارگران چانه بزنیم! 🔻دکتر احسان ولدان، پژوهشگر حوزه‌ حقوق و دستمزد در : 🔹با توجه به شواهدی که از اقتصاد دیگر کشورها و ایران داریم، ثابت شد که افزایش حقوق سبب ساز تورم نیست. 🔹ترکیه در سال گذشته و در دو نوبت افزایش حقوق ٣٠ و ۵٠ درصدی را اعمال کرد اما ما برای کارگران چه کرده ایم؟ 🔹مسئولین با وجود اطلاع از عدم تاثیر افزایش حقوق بر تورم هنوز از گفتن آن لکنت دارند. 🔹از کارگران کشور عذرخواهی می‌کنیم که امروز باید برای حقوق اولیه آن‌ها چانه بزنیم. @sorayatv
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر احسان ولدان در برنامه ثریا: سه فشار از سه ناحیه به کارگران و اقشار کم درآمد 1. فشار ناشی از افزایش تورم که بیشتر بر دهک های پایین اثر میگذارد 2. فشار ناشی از سرکوب دستمزدی 3. مالیات بر سود حاصل از کار + عدم مالیات بر سود حاصل از سرمایه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی دستمزد: نبرد با مستضعفان در یک بازی مرکب! 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
اقتصاد فرهنگی
بازی دستمزد: نبرد با مستضعفان در یک بازی مرکب! #بدون_شرح #قضاوت_با_شما 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
می‌گوید شاید کسی بخواهد و مجبور باشد با ۲ میلیون تومان کار کند. چرا حداقل دستمزد تعیین می‌کنید تا کارگران نتوانند برای زنده ماندن رقابت کنند و سرمایه‌داران بیشتر استثمار کنند؟ ببینید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اگر دستمزد کارگر افزایش پیدا کند اما کارگر ۱. کالای خارجی بخرد ۲. از مال‌ها و سرای ایرانی‌ها بخرد ۳. سفته‌بازی کند ضررش بیشتر از نفعش هست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از علی صمیمی
🔰 حکم امام خمینی به آقای داریوش فروهر جهت رسیدگی به وضع کارگران‌ 26 اسفند 1357 بسمه تعالی‌ جناب آقای وزیر کار اخیراً شکایاتی از کارگران شریف می‌رسد مبنی بر رسیدگی به وضع آنان. هیچ کس نقش اعتصابات کارگران و کارمندان کارخانجات بزرگ و کوچک را در پیشبرد هدف ملت ایران که هَدْم استبداد و استعمار خانمانسوز و برقراری حکومت عدل اسلامی است نباید فراموش کند. شما باید هر چه سریعتر به وضع زندگی و کار آنان رسیدگی کنید. کارگران مبارز باید بدانند که با حوصله و صبر انقلابی مشکلات آنان برطرف خواهد شد، و نیز می‌دانند که رسیدگی به کارخانجات و وضع کارفرمایان آنان احتیاج به زمانی دارد که بشود در آن مدت دقیقاً کارگران و کارمندان را به حقوق حقه خودشان رسانید. کارفرمایانی را که حقوق کارگران را نمی‌پردازند به تکالیف خود آشنا نمود تا خود را مکلف به رسیدگی بدانند و یا از صحنه خارج شوند و به کارفرمایانی که به سبب همین اعتصابات، قدرت پرداخت حقوق آنان را ندارند کمک نمود. دیر یا زود باید حقوق عقب افتاده کارگران در سراسر ایران پرداخت شود. من از کارگران شجاع می‌خواهم که به تبلیغات مغرضانه بعضی عناصر گوش ندهند؛ زیرا در حکومت عدل اسلامی به بهترین وجه به آنان رسیدگی شده و حق آنان ادا می‌گردد. باید دستمزدها پس از رسیدگی به وضع کارخانجات افزایش یابد تا آنان از کمبودهای زندگی نجات یابند و مثل سایرین بتوانند در محیطی آزاد و مرفه زندگی کنند. من از تمامی کارگران می‌خواهم که کار خود را دنبال نموده و مشغول جمع‌آوری مدارکی باشند که موجب تسهیل رسیدگی به کار خود، کارخانه و کارفرما شود. من دست تمامی کارگران را می‌فشارم. جناب آقای فروهر، شما می‌دانید که اسلام برای طبقه کارگر احترام خاصی قائل است. اسلام می‌خواهد مستضعفین را یاری دهد تا سرنوشت خود را به دست گیرند. از زحمات شما در این مورد تشکر می‌کنم. مطلب دیگر، زنانی هستند که شرایط بد محیط و اجتماع سابق آنان را از محیط سالم دور نموده است. امیدوارم که با تغییر محیط اجتماعی ایران تمام نارواییهایی که معلول آن محیط بود از بین برود. شنیده شده است که اینان تقاضای کار نموده‌اند. لازم است به وضع آنان هر چه بهتر رسیدگی کنید و موجبات رفاه آنان را با اشتغال به کارهای مناسب فراهم نمایید. و السلام. روح الله الموسوی الخمینی‌ امام خمینی (ره)؛ 26 اسفند 1357 🔰@ali_samimi71
Hamegani.mp3
6.82M
نسخه اقتصادی قانون اساسی، نه اقتصاد دولتیه و نه اقتصاد خصوصی. بلکه اقتصاد همگانیه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
KargarMalek.mp3
1.73M
کارگران باید خودشون مالک کارخونه باشن و سود تولید بین خودشون تقسیم بشه، نه اینکه همه سود به چند تا سرمایه دار برسه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
امام دولت را گذاشت کنار کارگر و کارفرما که حق کارگر ضایع نشه دولت چون هم خودش کارفرماست و از طرفی دستش زیر ساطور بخش خصوصیه نشسته کنار کارفرماها و علیه کارگران رای میده. قطعا باید مراقب تولید بود اما دولت باید با هدایت اعتبارات و نقدینگی به سمت بنگاه های کوچک و متوسط در راستای عدالت و پیشرفت حرکت کند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از استاد میرباقری
هدایت شده از استاد میرباقری
هدایت شده از استاد میرباقری
📃عدالت الهی . ▫️در نگاه الهی، عدالت در پایه‌ای‌ترین مفهومش به این معناست که موجودات به حقوق هماهنگ خودشان برسند. ▫️عدالت، مناسبات تحقق تقرب در کل هستی است. ▫️در دنیای کنونی، عقلانیت مدرن در حال فروپاشی است و چندان نمی‌توان به آن تکیه کرد. ▫️برای تحقق عدالت اجتماعی دینی، باید در همۀ سطوح، مکتب دینی و عقلانیت تخصصی جدیدی را طراحی کنیم. . . . 🆔 @ostad_mirbaqeri
هدایت شده از استاد میرباقری
ولایت تنها ارزش است و هرچه با ولایت الله پیوند بخورد ارزشمند خواهد بود والّافلا ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
4- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
26.55M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه چهارم • انحصار ولایت حقیقی در خداوند - ولاء أب و جد اگر در مسیر ولایت الله نیافتاد باطل بودنش آشکار میشود (لا انساب بینهم یومئذ) - ولاء محبت و دوستی همچنین (الاخلاء یومئذ بعضهم لبعض عدو) - ولاء سرپرستی کفار همچنین (ان الکافرین لا مولی لهم) ▫️ تقسیم ولایت • ولایت تکوینی: ذیل ربوبیت تکوینی است. اعطاء وجود و کمالات وجود است. از سپهر درون انسان(عقل و اختیار) در تحقق اذن نمی گیرد؛ لذا تخلف بردار نیست. • ولایت تشریعی: ذیل ربوبیت تشریعی است. تربیت انسان و تنظیم مجتمع انسانی است. از سپهر عقل و اختیار انسان می گذرد؛ لذا تخلف بردار است! - اینجا منطقه یاری خواهی ولی الله است؛ تبیین، مقابل شک و شبهه و تحریک مقابل شهوت و تخدیر. • تفاوت مهم آیه۶ مائده و آیه تطهیر: آیه تطهیر اراده تکوینی بر طهارت اهلبیت است لذا مفید عصمت است بخلاف آیه۶ مائده که اراده تشریعی خداوند بر طهارت مومنان است، لذا تخلف پذیر است. • هیچ ولایتی(چه حق،چه باطل) در عرض ولایت الله نیست؛ در طول هم نیست! • ولایت های حق، آیت و مظهر ولایت الله اند؛ این اول آن ولیّ را نابود(فانی) و بعد با حق باقی می کند و توحید میشود. • شیطان برای هردو ولایت، بدل دارد: - سحر و جادو برای اشتباه در ولایت تکوین - خطوات برای تشریع ▫️ پاره آیات این جلسه آیات ۴۵تا ۵۳ آل عمران ☑️ @m_ghanbarian
در یادداشتی که دوسال پیش درباره عدالت نوشتم نکاتی را طرح کردم که امروز به آن انتقاد دارم. یادداشت را بخوانید و نقدتان را به حقیر هدیه دهید. نشانی یادداشت در روزنامه فرهیختگان ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بهشت غرب 😂😭 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
«بدون تدبیر و برنامه‌ریزی و استغاثه و التجاء، نمی‌شود از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و فرصت‌های آن برخوردار شد. کسانی که مأموریت‌های بزرگ دارند، اگر بخواهند توفیقات الهی داشته باشند و اگر بخواهند در این مسیر، انگیزه‌های نفسانی و شیطانی وارد کارشان نشود، حتماً نیاز به برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از این اوقات دارند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غرب زدگی این شکلی است😒 خدا شاهد است اقتصاد درست نمی‌شود مگر اینکه این مسائل فرهنگی حل شود. مرتبط؛ ببینید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که بحث زبان فارسی داغه این صحبت های از سر درد و درک پرفسور درخشان را بشنوید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از پازلِ اقــتصاد 📊
آخه اقتصاددان انسانیت سرش می شه؟! 🔹تا مدت ها اقتصاددان ها معتقد بودن که برده داری در آمریکا باعث افزایش تولید کشاورزی شده بود، منتها اکثر سود این تولید می رفت در جیب برده دارها. یعنی در زبان متهوع اقتصادی، برده داری علیرغم ناعادلانه بودن، «کارا» بود. 🗣رامین هود 🆔@Economic_puzzle
اقتصاد فرهنگی
در یادداشتی که دوسال پیش درباره عدالت نوشتم نکاتی را طرح کردم که امروز به آن انتقاد دارم. یادداشت ر
اول سلام علیکم طاعات قبول حق ان شاءالله در رابطه با مقاله حضرتعالی پیرامون عدالت در روزنامه فرهیختگان چند نکته به نظر رسید، خدمت شما عرض میکنم و پس از آن از شما استفاده ۱. عدالت به آن معنا که شما فرمودید ارزش مطلق نیست؛ عدالت خود در یک رابطه طولی با ارزشی بالادستی موسوم به مصلحت است؛ اگر مصلحتی اقتضاء کند، لاجرم عدالت نیز همانند آزادی و سایر ارزشها لازم الانتقاض خواهند بود. ۲. علاوه بر این، عدالت هم عینا همانند آزادی، در یک جامعه بشری خواه ناخواه در یک نگاه نسبی و با معیارهایی یک بام و دوهوایی مواجه شده، آنجا که به نفع آدمیان باشد ذبح شده و در موقعیتی دیگر از همه چیز والاتر خواهد بود!! به این جمله دقیق رهبر انقلاب دقت کنید: «اگر در جامعه ای معنویت حاکم نباشد، عدالت نیز سربار جامعه خواهد شد» (نقل به مضمون) این یعنی ارزشمندی عدالت هم شرایط محور خواهد بود؛ این غیر از بیان شما پیرامون تطبیق‌پذیری متکثر و فرد به فرد عدالت است. ۳. نتیجه آنکه تنها ارزش مطلق، ایمان به خداست. اما اینکه گفتید کسی اظهار مخالفت با عدالت نمیکند، برای آزادی و... هم صدق میکند؛ پس امتیاز ویژه ای نیست. ۴. به نظر میرسد رابطه استقلال و آزادی عام و خاص من وجه باشد و نه لزوما تساوی! در برخی حالات این دو لازمه یکدیگر هستند و از طرفی شمولیت آزادی بیش از استقلال به معنای عدم وابستگی است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
در یادداشتی که دوسال پیش درباره عدالت نوشتم نکاتی را طرح کردم که امروز به آن انتقاد دارم. یادداشت ر
دوم برادر بزرگوار، خواستند. امید که دوستان دیگر عرایض بنده را تصحیح و تکمیل کنند. با سلام عدالت، ارزش مطلق دنیا. این جمله برآمده از نظریهٔ حسن و قبح عقلی است که قوام عدلیّه(عموم امامیه و معتزله) است. در مقابل، اشاعره اند که قائل به حسن و قبح شرعی‌اند و می‌گویند الحسن ما حسّنه الشارع و القبیح ما قبّحه الشارع. استاد بزرگوار حضرت آیت الله شیخ مهدی گنجی می‌فرمود اشاعره، پر بی راه نگفته‌اند. چنین سخنی برآمده از نظریات شهید صدر رحمه‌الله در کتاب اقتصادنا است. آنجا که مکتب اقتصادی اسلام را مبتنی بر نظام سیاسی اسلام و فکر نظام‌مند اسلامی می‌داند و عدالت را در کنار عصمت و شوریٰ، تضمینی بر صحت اختیارات دولت در مسائل اقتصادی معرفی می‌کند. پس عدالت در نظریهٔ تطوریافتهٔ شهید صدر رحمه‌الله، صرفا مبتنی بر عقل نیست که تنها ارزش مطلق بین عقلا باشد. اگر چه معضل نظری در بیان شهید صدر رحمه‌الله یعنی کشف صورت کامل حیات اقتصادی و برپایی کامل نظام اسلامی، با راهکار استاد مسعود درخشان و نظریه تعادل عمومی در اقتصاد اسلامی بر طرف می‌شود؛ اما قدر متیقن از این نقض و ابرام‌ها، وابستگی عدالت، اعتدال و تعادل، به مکتب فکری و معارف اسلامی است. با توجه به «إنّ الدین عندالله الإسلام» که تبیین کنندهٔ حقیقت واحد ادیان الهی و شرایع منطبق با فطرت الهی است و ضمیمهٔ «اعدلوا هو أقرب للتقوی» ، به مبنایی متقن و قوامی برای سنجش حدود و صحت استناد افعال به عدالت و اعتدال و تعادل، دست می‌یابیم. چه این‌که «لام» در «للتقوی» به معنای «إلیٰ» غائیه است. پس غایت و هدف عدالت، رعایت حدود الهی و پرهیز از ارتکاب خلاف شریعت الهی است نه این‌که صرفا عدالت غایت مطلوب خلقت باشد. پس صرف ارزش مطلق بودن، نمی‌تواند موجب سنجه‌ و شاغول شدن عدالت باشد؛ بلکه خود عدالت نیازمند تکیه‌گاهی محکم و فطری است که حیطهٔ ارزش و سنجش آن را تعیین کند و آن تقوای الهی در چارچوب محکمات دین الهی است. شیخ‌محمدصادق ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar