eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است ✍حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 2⃣ از 2⃣ حرف ساده پرفسور درخشان که «من نظریه اقتصادی‌ام را بر دیدگاه امام خمینی و رهبری استوار می‌کنم» در عین سادگی، بسیار پیچیده و با یک پشتوانه نظری و مطالعه تاریخی عمیق همراه است. علاقه‌مندان به فهم نظری اقتصاد را به استماع مجموعه 16 جلسه‌ای از ارایه تاریخ عقاید اقتصادی پرفسور درخشان دعوت می‌کنم تا طرح نظری مورد نظر او ـ «تابعیت اقتصاد از سیاست» یا «هماهنگی نظم سیاسی، نظم فرهنگی و الگوی اقتصادی» ـ را با تبیینی تاریخی در متن تحوّلات اقتصادی غرب مدرن درک نمایند. درخشان معتقد است که اقتصاد همواره و همیشه تابع سیاست بوده و در پی یک طرح سیاسی آمده و تغییرات نظم سیاسی، تغییرات الگوهای اقتصادی را رقم زده‌اند. لذا اگر اشاره‌ای به امام و رهبری دارد، از سر تعارفات مذهبی و انقلابی متعارف نیست. برخلاف نظر نویسنده مقاله «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی»، مسیر درخشان، بی آن‌که بخواهد با سروصدا و فخرفروشی علمی بر تبل اختلاف با نحله‌های اقتصاد اسلامی بکوبد، غیر از آن چیزی است که توسط اساتید حوزوی اقتصاد اسلامی دنبال شده است. جمله مهم او که «اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی است» شاید حمل بر پنهان شدن پشت شعار رسمی جمهوری اسلامی تلقّی شود، امّا او واقعاً معتقد است که نقش او به عنوان نظریه‌پرداز اقتصاد، ارایه تبیینی نظری از یک الگو و راهبرد اقتصادی در هماهنگی با طرح اقتصاد سیاسی موردنظر ولی فقیه است؛ نه در انداختن یک طرح نظری اقتصادی و تلاش برای الصاق سیاسی آن به دیدگاه ولی فقیه. این‌که درخشان همه آبروی خود را پای ایده «تجمیع بانک‌های خصوصی و دولتی در یک بانک ملّی و حذف بانک مرکزی» آورده، نه از سر ساده دیدن پیچیدگی‌های اقتصاد، بلکه برآمده از درک او از تاثیر مناسبات مالی بانکی بر جریان تولید در کشور و زمینه‌سازی برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. در پایان، به نکته‌ای که در آغاز اشاره شد برمی‌گردم. نیروهای تحوّل‌خواه انقلابی در حوزه و دانشگاه، باید بیاموزند که تصمیم‌گیری در نظم سیاسی و اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی، محیط پرتنش و همراه با کشمکش‌های خشنی است که با پز علمی و ژست‌های علم‌ورزانه نمی‌توان با آن رو به رو شد. درخشان فداکارانه و خودآگاه، خود را به مثابه یک لیدر «سیاسی» جلو انداخت و راه گفتگو از اقتصاد اسلامی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی باز کرد. کسی اگر درکی از رسانه داشته باشد، می‌فهمد که حتّی تیتر منفی روزنامه هم‌میهن ـ «شکست استاد» ـ نشانه ترک برداشتن دیواری است که بین اندیشمندان انقلابی اقتصاد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی طی دهه‌های اخیر کشیده شده است. @social_theory
غنی نژاد: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی محصول سرمایه‌داری رفاقتی است من با نظام سرمایه داری رقابتی موافقم، با نظام سرمایه داری مافیاییِ رفاقتی و سیاسی مخالفم. بدهی بانک ها به بانک مرکزی محصول سرمایه داری رفاقتی، محصول شرکت های خصولتی فاسد و محصول بانک های دولتی و نیمه دولتی است. محصول رفاقت‌های ایشان در تصویر هویداست. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
⚠️همان اندازه که با تفکر انقلاب اسلامی ضدیّت دارد، به همان اندازه، با تفکر انقلاب اسلامی منافات دارد! ⛔️سال ها بود که ضدیّت لیبرالیسم اقتصادی با انقلاب اسلامی بخاطر توجیهات پوک نداشتن علم اقتصاد و بودن آن، برای بسیاری از انقلابیون مغفول مانده بود! 💡حال که باطن خود را به طور کامل نشان داد، معیار تشخیص انقلابی واقعی بودن مسئولین را در میزان تطابق تفکر اقتصادی شان با تفکر اقتصادی باید جُست! @jebhetse
آقای “موسی غنی نژاد” سطلِ آشغال گَردی ها، حاصلِ اندیشه لیبرال هایی همچون شماست / کجای اقتصادِ ایران به تفکرات عدالت طلبِ “علی شریعتی” شبیه است!؟ متن گزارش را در لینک زیر بخوانید: https://eghtesadsalem.com/?p=65913 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر غنی‌نژاد: آیا شما فلسفه‌سیاسی خواندید؟ پاسخ استاد مطهری را در این کلیپ ببینید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
🔸 غنی‌نژاد را می‌گوید که از بانک‌های خصوصی دفاع کرد. تلاش رسانه‌های اصلاحطلب‌ها برای چهره ساختن از او را بگذارید کنار همین موضع‌گیری‌ها. تهرانی 🔹 مناظرات تلویزیونی دوطرف دارد یکطرف مربوط است به خود مناظره و اتفاقات درون آن، یک طرف هم مربوط به امتداد رسانه‌ای آن در فجازی است. 🔸 در مناظره جهان‌آرا، درخشان فقط آنتن را داشت اما غنی‌نژاد صدها رسانه در امتدادش نشستند: از هولدینگ دنیای اقتصاد و اکوایران تا اقتصادآنلاین و فردای اقتصاد و... ✍🏻عباسی‌فر 🔻به مکشوفات بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
آقای غنی نژاد در برنامه افق هرگونه مقابله با این سرمایه داری نولیبرال وحشی رو به این متهم میکردن که اقدامات کمونیستی هست و.... خیلی هم از امام خمینی (ره) خرج می کردن ، شاید خوب باشه این سخن امام خمینی را با هم مرور کنیم: مستضعفان متدین بر پادارندگان واقعی انقلابها‏ ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی‌‎ ‌‏دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه‌‎ ‌‏استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد‌‎ ‌‏با الفبای مبارزه بیگانه اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با‌‎ ‌‏نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک‌‎ ‌‏می کنند آب در هاون می کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی،‌‎ ‌‏بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها‌‎ ‌‏آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا‌‎ ‌‏و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام‌‎ ‌‏تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را‌‎ ‌‏حفظ کنیم. ⚠️مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین‌‏ بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را‌‎ ‌‏بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند.⚠️ از این اتهامات نباید ترسید. باید‌‎ ‌‏خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا‌‎ ‌‏به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید.(158)‏ ‌‏29 / 4 / 67‏ *‌‏صفحه 97 کتاب استضعاف و استکبار از دیدگاه امام خمینی http://www.imam-khomeini.ir/Theme1/fa/pages/165.aspx?catid=78&id=144678&lang=f 🔻به مکشوفات بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
قانون اساسی ایران من یک جمله‌ای را از یک مقام غربی نقل کنم. بنده دأبم نیست از قول این سیاستمدارها و معاریف غربی چیزی بگویم؛ اما این جمله‌ی جالبی است. او میگوید: دو چیز است که اگر در میان مسلمانها دست به دست بگردد و ملتهای مختلف مسلمان از این دو چیز آگاه شوند، دیگر همه‌ی تابوهای غرب - یعنی اصول جزمی غرب - در هم خواهد شکست و باطل خواهد شد. این دو چیز چیست؟ این متفکر غربی میگوید: یکی قانون اساسی جمهوری اسلامی است؛ که این قانون اساسی، یک حکومت مردمی و پیشرفته‌ی امروزی و در عین حال دینی را در چشم مسلمانان جهان ممکن میسازد. این قانون اساسی نشان میدهد که میتوان یک حکومتی داشت که هم متجدد باشد، امروزی باشد، پیشرفته باشد و هم کاملاً دینی باشد. قانون اساسی این را تصویر میکند. میگوید چنین چیزی ممکن است. این یک. دوم، کارنامه‌ی موفقیتهای علمی و اقتصادی و سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی است؛ که اگر این دست مسلمانها برسد، می‌بینند که آن امرِ ممکن اتفاق افتاده است، واقع شده است. او میگوید اگر ملتهای مسلمان از این امکان و وقوع نسبی که هم ممکن است، هم در ایرانِ امروزِ اسلامی به طور نسبی واقع شده است، مطلع شوند، این نظام‌سازی را پیش چشم داشته باشند، دیگر جلوی سلسله‌ی انقلابها را نمیتوان گرفت. خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۹/۱۱/۱۵ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
از نظر غنی نژاد بوش و اوباما و ترامپ جنایتکار هم مومن مسیحی هستند! چون یکشنبه ها به کلیسا میروند و دعا میخوانند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از ****حسین
🔥خدا هم اقتصاددان نیست❗️ 🔻دکتر به نمایندگی از جریان لیبرال در مناظره با دکتر درخشان، صراحتا اعلام کرد که فقهای دین، حتی ولی فقیه هم نباید در دخالت کنند! 🔻اما یک سئوال باقی می ماند مگر فقهای راستین چه حرفی می زنند که بدون تخفیف، مستحق چنین مجازاتی در دادگاه لیبرالها شده اند؟! 🔻فقیه، یعنی کسی که فقط حرف خدا و فرستادگان خدا را متناسب با نیازهای جامعه بیان می کند همین! 🔻پس تا اینجا مشکل فقط امثال خمینی و خامنه‌ای نیستند، مشکل حرف آنهاست این بعنی یعنی مشکل خود است!! 🔻حالا مگر خود خدا چه می گوید؟ خدا می گوید سرمایه نباید بطور انحصاری فقط در دست یک عده سرمایه‌دار پاسکاری شود و بقیه دنبالشان بدوند و مثل بازی خرس‌وسط یا دستش ده(آیه۷ سوره حشر). 🔻اوووف؛ چقدر خطرناک! اساسا نظریات مگر برای هدفی جز حفاظت از تسلط سرمایه سالاران بر ملتها، بافته شده است ؟ شک دارید از تاریخچه روز کارگر و‌ روز زن تا جنبش ۹۹ درصدی وال استریت آمریکا در همین چند سال قبل، را بخوانید! 🔻خدا می‌گوید ربا ممنوع است؛ فقرا نباید پایمال شوند؛ حق کارگر باید کامل و سریع پرداخت شود؛ ثروت نباید محیط زیست را تخریب کند، عدالت اجتماعی، بر همه اقدامات اقتصادی اولویت دارد، در سن پیری و بازنشستگی که شیره جان افراد برای کار کشیده شده است باید مورد حمایت کامل باشند... 🔻خب اگر بنا باشد این حرفهای خدا که از دهان رسولان و فقها بیرون می آید وارد بحث اقتصاد لیبرال شود؛ تمام شالوده لیبرالیسم از هم می‌پاشد و چیزی از آن باقی نمی ماند!! 🔻لیبرالیسمی که در مبانی نظری‌اش، برای فقرا حتی حق رای قائل نیست و انسانها را گرگ یکدیگر می داند حالا باید بخاطر حرف خدا برای همه انسانها شأن و جایگاه یکسان و کریمانه لحاظ کند!! 🔻پس بهترین راه این بود که لیبرالیسم بگوید حرف خدا نه؛ فقط حرف خود انسان؛ حرف خود انسان هم توسط رسانه‌های لیبرال جهت دهی شود. 🔻لیبرالها برای نجات خود ترفند کثیفی را استفاده می کنند و متافیزیک و خداباوری را باطل و خرافه و تبلیغ می کنند و تراوشات ذهنی خود را ناف علم!! 🔻حالا معلوم شد چرا امامین انقلاب حق ندارند حرف اقتصادی بزنند!!!! 🔻فقط معلوم نیست «کشتی غنی‌نژاد و دوستان» وسط دریای مردم مسلمان و انقلاب اسلامی چکار می کند و چرا با این سهم بالا ماهیگیری می کند؟ ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر غنی‌نژاد: آیا شما فلسفه‌سیاسی خواندید؟ پاسخ استاد مطهری را در این کلیپ ببینید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
1.32M
چرا پرفسور درخشان به دو سوال دکتر غنی‌نژاد پاسخ ندادند ۱. امام و آقا اقتصاددان نیستند؟ ۲. اقتصاد اسلامی چیست؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامعه ایران لیبرال شو نیست! اینجا نابازاره! اینجا اقتصاد فرهنگی جریان داره این ایرانه اینجا عشقه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دکتر غنی‌نژاد: هیچ‌جا هیچ فیلسوفِ مورخ فلسفه، نیچه رو لیبرال نمی‌دونه. استاد درخشان: اون فلسفه‌ای رو که شما خوندید فریبکاری بوده / نهلیسم فرهنگی، نهلیسم سیاسی که دستاوردهای فردیش نیچه‌ست، این اِند لیبرالیسمه. شواهد: ۱. السدیر مک‌اینتایر (فیلسوف مطرح معاصر): موضع نیچه، شیوه‌ای برای گریز یا یک جایگزین برای طرح مفهومی مدرنیتهٔ فردگرای لیبرال نیست، بلکه یکی از نمودهای آن از درون است. در پی فضیلت، ص۲۵۹ (نسخهٔ انگلیسی) ۲. بنجامین باربر (مطرح در علوم اجتماعی): مانند همهٔ لیبرال‌های اشرافی، مانند نیچه، آن اشراف‌زادهٔ لیبرالِ گریزپای، راسل نیز به همان اندازه که به انسان به عنوان یک فرد امید بسته بود، از انسان به عنوان یک گونه ناامید بود. فتح سیاست، ص۳۰ (نسخهٔ انگلیسی) پی‌نوشت:حتی اگر هیچ‌کس (از غربیان) هم نگفته بود، به شرطی که بهره‌ای از حکمت داشته باشیم و فهمی از مبانی و معانی و آثار و مقصدهای موضوعات، قابل فهم است که هیچ‌گرایی (نهیلیسم) نیچه‌ای، مولد و غایت لیبرالیسم است؛ البته کسی که عبودیت شیطان‌های تعلیم‌دیده را بکند و دستگاه نشر آثارشان بشود عاجز است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
غنی‌نژاد (لیبرالِ مدعی فلسفه‌شناسی): برتراند راسل چپه خودش می‌گه چپم / برتراند راسل اصلاً لیبرال نیست (انکار هرگونه ربط و تعلق به لیبرالیسم). راسل: در روزگار ما، مانند زمان لاک، لیبرالیسم تجربه‌گرا (که با سوسیالیسم دموکراتیک ناسازگار نیست) تنها فلسفه‌ای است که می‌تواند توسط کسی پذیرفته شود که ... برای عقایدش شواهد علمی می‌خواهد و ... خوشبختی انسان را بیش از رواج این یا آن حزب یا عقیده خواستار است.مقالات نامحبوب، ص۲۰ (نسخهٔ انگلیسی) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ای ملت عشق ای به محرومین دَم ای بر سر گنبد عدالت پرچم وقتی که صراط مستقیم است تو را هم راست زند تو را ز کینَش، چپ هم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست... این روزها یکی از مهمترین اتفاقات عرصه نظری در تاریخ انقلاب اسلامی را شاهد بودیم؛ مناظره استاد درخشان و دکتر غنی نژاد. حقیر در این مناظره بی‌طرف نیستم و بی‌خودی ادای آدمهای بی‌طرف را در نمی‌آورم بلکه نه تنها منتقد بلکه دشمن اندیشه و جریان فکری و عملی دکتر غنی‌نژاد هستم. حتی اگر استاد درخشان به این خصومت پایان دهند، که اجل شانه و هیهات منه که چنین کند، ما از پا نمینشینیم. چرا؟ چون خداوند از ما عهد گرفته است که بر سیری مظلوم و شکمبارگی ظالم ساکت نباشیم و با امامان ضلالت و کفر بجنگیم. تا کی تعارف؟ تا کی رودربایستی؟ تا کی تحمل ضد اسلام‌ها و ضد انقلاب‌ها با پول بیت المال مسلمین و در سایه امنیت انقلاب اسلامی و در دانشگاههای کلیدی اقتصادی کشور؟ باید پرده تزویر این جریان ریاکار را درید. باید قلمهایشان را شکست، و باید آنها را به محاکمه کشید. چرا؟ چون اینان شیاطین تعلیم یافته و اینان دشمنان معیشت توده مستضعف و اینان برپادارندگان واقعی استعمار استعمارگران و اینان ادامه دهندگان راه مزدورانی چون میرزا حسین خان سپهسالار و میرزا ملکم در پذیرش قراردادهای ننگینی چون رویترز در شکا فرانو آن هستند. اینان تحت ولایت پیامبر اسلام و امام صادق علیهما صلوات الله نیستند بلکه امامان ایشان اراذل و جنایتکاران نقاب داری چون هایک و فریدمن و اسمیت و هیوم هستند. اینان لبه دوم قیچی جنگ اقتصادی و تکمیل کننده عمل اتاقهای تروریسم اقتصادی چون تی. اف. آی و اوفک در فشار بر مردم مظلوم و قهرمان ایرانند. سیاستهای شوک آفرین چون جهش دادن به قیمت سوخت، خصوصی سازی بیمار و جولان آزاد بانکهای خصوصی و تسلیم نمودن کشور در برابر سرمایه‌داران زالوصفت بین المللی و ... همه دانش و هنر ایشان است. چه صبری دارد جمهوری اسلامی و چه آغوش آزادی که به جای محاکمه این مقلدان بی‌سواد در ، به آنها برای مناظره فرصت می‌دهد تا با وقاحت، اقتصاد انقلاب اسلامی را کمونیستی بدانند و قانون اساسی را که به بهای خون هزاران شهید به دست آمده است مارکسیستی بنامند و به علمای اسلام توهین نموده و اسلام را طرفدار سرمایه‌سالاران زالوصفت قلمداد کنند. به شهید بهشتی عزیز با خنجرهای تهمت حمله کنند و او را که یک امت بود و مظلوم زیست و مظلوم مرد، پس از شهادتش نیز خنجر زنند و در حریمش بمب‌گذاری کنند. تا تشکیل سلسله دادگاه‌های لیبرالیسم در ایران، برای روشن شدن فضای فکری مردم بزرگوار و انقلابی ایران با طرفداران این مکتب یعنی آماده مناظره هستیم. خدایا این مرد بزرگ و الهی، استاد مسعود درخشان، را که اینگونه در میانه میدان نقاب از چهره تزویر لیبرالها بر می‌اندازد، محافظت فرما و ملت ما را قدردان او قرار ده. رقصی چنین میانه میدانم آرزوست... 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
برخی از مدعیان اقتصاد اسلامی که مفتخر به همزیستی مسالمت آمیز با لیبرال ها در بانک و بورس و بیمه بوده اند و پیوندهای مشترکی داشته اند، این روزها از دکتر درخشان شاکی اند‌. چون ماجرا را به قدری شفاف کرد که همه از پشت شیشه پیدا شده اند. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از روزنه
پاسخ به تحریفات تاریخی موسی غنی‌نژاد در مناظره تلوزیونی جهان‌آرا بازنشر یادداشت روزنه در 👇 http://fna.ir/3cb2gw @rozaneebefarda
ضرورت غبارروبی از فصل اقتصادی قانون اساسی 🔺در مناظره درخشان - غنی‌نژاد، ضرورت بازخوانی و بلکه غبارزدایی از فصل اقتصادی قانون اساسی یعنی اصول ۴۳ تا ۵۵، با نگاه انقلابی و عدالت‌گرا آشکار شد. 🔻دیگر نباید شاهد تداوم الگوهای شکست‌خورده‌ای چون خصوصی‌سازی رفاقتی باشیم و آنوقت بانیان وضع موجود، بجای توضیح درباره نسخه‌های عمل‌شده‌ی خود، به اصول عمل‌نشده‌ی قانون اساسی در اقتصاد، بتازند و الگوی ابداعی و زمین‌مانده‌ی انقلاب یعنی اقتصاد مقاومتی را مارکسیستی بدانند و باز هم انقلابیون را در میدان حکمرانی و اجرا خلع سلاح کنند. 🔹 در کنار اصل ۴۴، باید سیاست کلی اصل ۴۳ در اقتصاد مردمی و اصل ۴۵ در انفال و قوانین دائمی آنها هم تدوین و تصویب شود. @dr_izadkhah
دستخط رای حضرت امام خمینی در انتخابات مجلس اول منتشر شد؛ سرلیست: سیدعلی خامنه‌ای ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
❎جنگ آمریکا با ما برای حفظ حاکمیت دلار است نه تسخیر لانه جاسوسی ✳️ دکتر نژاد در مناظره با دکتر وانمود کرد که ریشه دشمنی آمریکا با ما تسخیر لانه جاسوسی بوده است ❇️ این برداشتی بسیار سطحی از اقتصاد بین‌الملل است ✳️ آمریکا با ما و امثال ما در دنیا می جنگد چون منافعش را به خطر انداختیم،چون جهان روایی دلار به مثابه ابزار چپاول جهان به خطر افتاده است. ✅داستان از کنفرانس برتون وودز بعد از جنگ جهانی دوم آغاز می شود که در آن آمریکا علیرغم مخالفت‌های جان مینارد کینز دلا را جهان‌روا کرد 👈 با این اقدام «نظام پرداخت دلار» در تمام دنیا جاری شد و بانک مرکزی آمریکا چند دستاورد مهم کسب کرد: 🔸١) امکان رصد نقل و انتقال پول و در نتیجه تجارت بین‌المللی کشورها و در صورت لزوم محدود کردن آن! 🔸٢) توان مسدود کردن دارایی‌های کشورها! 🔸٣) به سایر کشورها با انتشار . 👈 در صدور کالا از چین به روسیه، تاجر چینی روبل روسیه را قبول ندارد و یوآن چین یا دلار آمریکا را می‌پذیرد؛ از سوی دیگر تاجر روس، یوآن در اختیار ندارد و ناچار است به دلار معامله کند. دولت روسیه به فراخور میزان واردات کشورش همواره به مقدار قابل توجهی «دلار مبادلاتی» نیاز دارد؛ اما آمریکا این دلارها را مجانی در اختیار کشورها قرار نمی‌دهد، بلکه در ازای آن کالا یا خدمات وارد می‌کند. آمریکا با این حربه علاوه بر مبادلات داخلی، به اندازه‌ی کل مبادلات بین‌المللی برای دلار تقاضا به‌وجود می‌آورد، که این به معنای ورود بدون زحمت همین اندازه ثروت به این کشور است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2