May 11
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 رای نمیدهیم تا لیبرالها شاد شوند!
🎗تا حالا امضای یک آخوند زیر پول ایران خورده؟
🎗اقتصاد ایران دست کیا بوده؟
🎗 مشکلات رو چطوری میشه حل کرد؟
🎗 دوقطبی درست چیه؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از بیکران♾️(ﺣﺳﻳناﺑﺭاﻫﻳﻣﻳاﻧـ)/سعیدیسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🇮🇷ما تو جمهوری اسلامی به دنیا اومدیم 🇮🇷
+ببینید و افتخار کنید✌️😍
🔹انتشار بدید
#دهه_فجر
#پهلوی
✅ #حسین_ابراهیمیان |بیـکـران👇
♾️ @bikarran ♾️
.
اقتصاد فرهنگی
. 🇮🇷ما تو جمهوری اسلامی به دنیا اومدیم 🇮🇷 +ببینید و افتخار کنید✌️😍 🔹انتشار بدید #دهه_فجر #پهلوی
آفرین
آفرین
اینو منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیف علف حیف کاه ، بر حاکم امریکا 😂
#ارسالی_مخاطبین
اونوقت یه عده بی سواد به اسم استاد دانشگاه ایران رو با آمریکا مقایسه میکنند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از بانوی تمدن ساز 🇵🇸🇮🇷
به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، کانالی تاسیس کردیم برای درج افتخارات بانوان درجمهوری اسلامی ایران🇮🇷
از شما دعوت میکنیم برای آگاهی از این افتخارات به ما بپیوندید
👇👇👇
🌷اینجا افتخارات زنان در جمهوری اسلامی ایران درج میشود
افتخاراتی که به پشتیبانی و رشادت سلیمانیهای این سرزمین، کسب شده است 🌷
#بانوی_تمدن_ساز
https://eitaa.com/khaneyesoleymani
اگر ولایت فقیه نباشد دیکتاتوری می شود...
در شرق و غرب عالم می توانیم حقانیت این جمله امام را ببینیم...
دیکتاتوری دولتی یا دیکتاتوری شرکتی!
دیکتاتوری حزب کمونیست چین یا دیکتاتوری رهبر کره شمالی هیچ فرقی با دیکتاتوری بلک راک و ونگارد و شرکت های چندملیتی ندارد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
ایران خودرو و سایپا سالی یک تا یک و نیم میلیون خودرو تولید میکنند
تصور کنید یک شرکت دیگر یا چند شرکت دیگر کنار این دو شرکت در ایران راه اندازی شود که نهایتا 100 هزار خودرو تولید کنند
آیا انحصار ایران خودرو و سایپا شکسته می شود؟
خیر!
بلکه به یک انحصار سه گانه یا چندگانه تبدیل می شود.
قطعا تقاضای خودرو ایرانخودرو و سایپا کم نمی شود و اتفاقا این شرکت ها از خدایشان هست که تعداد کمتر و گرانتر تولید کنند به جای اینکه خودروهای ارزان و بیشتر تولید کنند.
حالا به جای آن شرکتهای جدید بگذارید واردات!
واردات یعنی اضافه شدن چند شرکت خارجی به جمع این انحصار!
هیچ مشکلی از مردم حل نخواهد شد.
حتی کیفیت هم بالا نخواهد رفت!
قیمت هم پایین نخواهد آمد.
چون هنوز شرایط انحصار پابرجاست.
مشکل اساسی جای دیگری است. مشکل این است که تولید خودرو در ایران آزاد نیست.
مشکل این است که اگر شما بخواهید یک خودرو بسازید برای خودتان اجازه ندارید.
اگر یک کارگاه کوچک بخواهد سالی صد عدد خودرو بسازد آزاد نیست!
بدون آزادسازی تولید حرف از آزادسازی واردات زدن یعنی مردم و تولید کننده های بالقوه خودمان را اسیر کنیم و مردم و تولیدکننده های خارجی را آزاد!
کدام عقلی چنین منطقی را می پذیرد؟!
اول باید انحصار تولید شکسته شود. بعد از پنج سال با یک شیب منطقی واردات هدفمند آزاد شود.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای وای... ای وای... ای وای...
اللهم انی اعوذ بک من نفسی و من الشیطان الرجیم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرف مدیر پروژه ساخت و ساز با دو سال سابقه کار در کاناداست
با درآمد سالی ۶۳ هزار دلار قبل کسورات
و ماهی ۳٫۳۰۰ دلار خالص
میگوید اجاره تکخوابه ماهی حدود ۲ هزار دلارست و فقط حدود هزار دلار برای بقیه مخارج باقی میماند که برای دو نفر کافی نیست.
هیچی دیگه :)
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از Salar Sanjari | سالار سنجری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم | سوال بپرسید!
🔅 قبل از رای دادن به کاندیدایی؛ از مواضع اقتصاد انقلابی او مطمئن شوید!
انتخاب اصلح به اندازه حضور پرشور در انتخابات مهم است.
▫️نماز جمعه چهاردانگه | ۲۰ بهمن
💠 @SalarSanjari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بزن_قدش
خداوکیلی این رابطه امام و امت چند میارزه؟
فکر کن از رابطه پادشاه و رعیت رسیدیم به اینجا...
این انقلاب #چند؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
عراقیه حمل با جرثقیل رو "حمل باجر ثقیل" خونده که به زبان محلی میگن "حمل باچر ثگیل"
یعنی بارِ فردا سنگینه و یک جمله حکیمانه ست 😂
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
♦️لذتبردن را بیاموزیم و با لذت زندگی کنیم!
✍️ حمید احتشامکیا
🔹 حتما شنیدهاید که میگویند: «فلسفه زندگی، لذّتبردن است»؛ این یعنی آنچه به زندگی ما معنا میدهد، رنگ و طعم میدهد و خلاصه به زندگی ما رونق میدهد، «لذّت» است؛ اما شاید کمتر درباره فرهنگ لذّتبردن شنیده باشید. پس بیایید در این یادداشت درباره «فرهنگ لذّت» بیشتر بدانیم.
🔹 در فرهنگ اسلامی لذّت منتاظر با قوای ادراکی انسان و متناسب با شئونات نفس، به انواع و اقسامی تقسیم شده است. یکی از آنها لذّتهای معطوف به حس است. مثلا حس چشایی در انسان زمینهساز لذّت خوردن و نوشیدن است یا مثلا قوه جنسی زمینهساز لذّت و تمتع جنسی است. لذّت شنیدن موسیقی دلنشین، لذّت دیدن سیمای خوش، لذّت خوابی راحت و ... .
🔹 بعضی از لذّتها معطوف به قوهی وهم و خیال است، مانند: لذّت حاصل از تحسین و تمجید دیگران، لذّت شُهرت، لذّت قدرت، لذّت غیبت، لذّت فخرفروشی، لذّت جاه و مقام و خلاصه لذّتهای بیشمار نفسانی.
🔹بخش دیگری از لذّتها معطوف به قوه عقل و عقلانیت انسان است. مثل لذّت دانستن، لذّت کشف حقیقت، لذّت کمک به همنوع، لذّت قبول مسئولیت، لذّت مناجات و عبادت و خلاصه لذّت بندگی.
🔹لذّت، موتور پیشران زندگی انسان است و بالاترین و بارزشترین لذّت متصور در فرهنگ اسلامی، لذّت ملاقات با خداست. اما در جامعه امروز، فقط طیف خاصی از لذّتها به عنوان معنای زندگی در حال روایت است؛ یعنی لذّت شهرت و لذّت شهوت.
🔹در جامعههای سنتی پرسشی مطرح بود که علم بهتر است یا ثروت؟ میدانید مقصود اصلی این سؤال چیست؟ منظور این بود آیا لذّت دانایی بهتر است یا لذّت دارایی. طرح چنین پرسشی در بین گذشتگان و پاسخهایی که داده شده، نشانه وجود انواع جریانهای لذّتطلب بوده، اما طرح چنین پرسشی در جامعه امروز ازآنرو مضحک و مسخره است که فقط یک جریان از لذّتطلبی (یعنی لذّتهای نفسانی) در حال روایت است.
🔹در فرهنگ اسلامی، ترک لذّتهای شهوانی و نفسانی خود یک جریان لذّتطلبانه تلقی شده است، تا آنجا که استاد سخن، سعدی شیرازی اینچنین سروده است: «اگر لذّت ترک لذّت بدانی، دگر شهوت نفس، لذّت نخوانی» در فرهنگ اسلامی از شیرینی ذکر خدا و أولیای خدا (و ما أحلی أسمائکم)، حلاوت مناجات (إلهي أذِقني حَلاوَةَ مُناجاتِك)، لذّت دانایی (أيْنَ المُلُوك و أيْنَ ابْناءُ المُلُوك)، لذّت ایمان (حلاوةُ الإیمانِ)، لذّت صبر، لذّت عفو و بخشش، لذّت کار و تلاش، لذّت کسب روزی حلال، لذّت تشکیل خانواده، لذّت احترام و ادبورزی و سایر لذّتهای معقول سخنها گفتهاند.
🔹بیشک و تردید انسان باید با لذّت زندگی کند. زندگی سراسر لذّت است. حتی رنجهایش و تحمل دردهایش میتواند لذیذ باشد، مشروط بر آنکه لذّتبردن را منحصر در لذّتهای نفسانی و شهوانی ندانیم. در جامعه امروز بهویژه در فضای مجازی فقط یک نوع از لذّتجویی در حال روایت است و فقط همین نوع از لذّتطلبی بهمثابه معنای زندگی نقشآفرینی میکند. باید نوع دیگر لذّتطلبی نیز فرصت روایتشدن پیدا کند. نباید اصل لذّت را انکار کرد. باید لذّتهای عقلانی و انسانی را روایت کرد. باید قصههای آنها را شنید و به گوش و هوش دیگران نیز رساند.
@ghalayaane_ghalam
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیاد دیدید کسانی رو که زیاد خواستگاری میرن
یا دخترهایی که دیگه نمیتونن بین خواستگارهاشون انتخاب کنن
یا وقتی به بازار میرید برای خرید و تنوع زیاده و آخرش یا خرید نمی کنید یا وقتی می خرید پشیمون میشید و دلتون میخواد تعویض کنید
خلاصه اینکه این ماجرا همیشه و همه جا هست
هر چی تعداد انتخابها بره بالا نه تنها انتخاب سخت تر میشه بلکه مطلوبیت هم کمتر میشه
یعنی در نهایت رضایتمندی کسی که انتخاب میکنه کم میشه
این بحث رو شاید برای اولین بار بری شوارتز در کتاب تناقض انتخاب مطرح کرد اما خودِ بری شوارتز آخر کتاب میگه: رضایتمندی در کم توقعی و قناعته.
جمله ای که 1400 سال پیش امیرالمومنین علیه السلام فرمودند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
خط تولید ریرا بنزینی افتتاح شد. تولید انبوه: اردیبهشت ۱۴۰۳
با توجه به طراحی، امکانات و کیفیت (توضیحات)، قیمت کارخانه حدود ۹۰۰ م (۱۹۰۰۰$) خواهد بود.
ارزانترین خودرو همکلاس جهانی، ۳۰۰۰۰$ قیمت دارد.
امیدوارم کمتر بدون دانش به #تولید_ملی حمله کنیم.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
سیرکه؟
ما که میگفتیم بورس کالا به عنوان یک نهاد غیردولتی به نفع مردم نخواهد بود و فقط به نفع گرانکنها خواهد بود
میگفتید نخیر!!!!
شما با شفافیت مخالفید!
بورس شففففافففه!
ما که میگفتیم شفافیت در بورس کالا جوکه باور نمیکردن ملت :)))
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حکمرانی اقتصادی|محمد طاهر رحیمی
📝 مردمان اروپا و آمریکا امیدوارند به آینده اقتصادی یا ناامید؟!
🔖احتمالا تایید میکنید که در ذهن بخش قابلتوجهی از جامعه ما ایرانیها؛ مردم در کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه، ژاپن،کانادا، سوئد، آلمان و ... خیلی در رفاه هستند و چشمانداز رفاهی خیلی بالایی هم برای آینده دارند!
🔖اما حقیقت دنیای واقعی چیز دیگری است؛
مثلا در ژاپن ۸۲٪ و در آمریکا ۷۲٪ والدین معتقدند فرزندانشان «آینده مالی بدتری» را نسبت به وضعیت امروز خودشان تجربه خواهند کرد؛
🔖این آمار در فرانسه ۷۸٪، ایتالیا ۷۶٪ ، کانادا ۷۵٪، انگلستان، اسپانیا و استرالیا هم ۷۲٪ است.
نمودار بالا را ببینید...
📓منبع:
PEW Research Center
Spring 2022
📍کانال ایتا:
https://eitaa.com/economics_finance
📍کانال تلگرام:
https://t.me/Economics_Finance_T
📍صفحه توئیتر:
https://twitter.com/taherrahimi68
اقتصاد فرهنگی
📝 مردمان اروپا و آمریکا امیدوارند به آینده اقتصادی یا ناامید؟! 🔖احتمالا تایید میکنید که در ذهن بخش
بچههای تهران
لیست و اینا رو نمیدونم
دکتر محمدطاهر رحیمی باید رای بیاره...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
#برهنگی_اجباری ابعاد مختلفی دارد
من فقط به ابعاد اقتصادیاش اشاره میکنم. شما ابعاد رسانهای و اجتماعی و سیاسی و ... را بررسی کنید:
۱. نگاه کالایی به زن:
زن وقتی کالا شد بهتر است برهنهتر باشد
۲. نگاه بازاری به همه چیز:
وقتی در جامعه همه جا بازار شد و خرید و فروش اصالت پیدا کرد زن هم برای فروش خود باید برهنهتر شود
۳. هزینه بالای چادر و لباسهای مناسب:
وقتی هزینهی باحجاب بودن بالا باشد و هزینه برهنگی پایین باشد با نوعی جبر اقتصادی به نفع برهنگی همراهیم
۴. برهنگی طراحی شده توسط طراحان لباس:
بنگاههای اقتصادیِ سودپرست، طراحان لباس را استخدام میکنند برای طراحی لباسهای هر چه برهنهتر
۵. عدم وجود لباس مناسب در بازار (مانتو جلوبسته)
وقتی عمده زنان برای پیدا کردن یک مانتو جلوبسته به مشقت میافتند در حقیقت با پدیده بیحجابی اجباری روبرو هستیم
۶. تولید و واردات قانونی لباسهای متناسب با فرهنگ غرب:
لباسهایی که متناسب با فرهنگ غرب است یا در ایران تولید میشود یا وارد میشود. تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان این گونه لباسها اندک و به راحتی قابل شناسایی هستند
۷. قاچاق لباسهای نامناسب:
میزان قابل توجهی از لباسهای نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور میشود و نظارتی بر آنها نیست
۸. عدم نظارت بر بازار:
بازار رها شده و بیدر و پیکری که نظارتی بر آن نیست و هر سال با یک اشاره زیر و رو میشود و یک پوشش خاص در آن توزیع میشود
۹. شکاف طبقاتی و بیعدالتی:
وقتی ثروتمندان و مترفین در جامعه شان و منزلت داشته باشند قطعا طبقات پایینتر سعی میکنند خود را شبیه آنها کنند.
۱۰. رابطه اشتغال زن و برهنگی:
در بسیاری از موارد استخدام و اشتغال زن در بخش خصوصی رابطه مستقیمی با جاذبههای جنسیتی او دارد.
۱۱. مصرفزدگی و الگوی مصرف متظاهرانه:
امروزه حجاب قبل از آنکه یک امر شرعی و اعتقادی باشد "انتخاب یک کالاست". انسان امروز برای جبران کمبودهای درونی خود به داشتههایش پناه می برد. به خانهاش. درآمدش. ماشینش. مدرکش. لباسش. حتی به همسرش.
به نمایش گذاشتن اینها یعنی حرکت به سمت برهنگی نه حجاب و عفاف.
۱۲. عدم مجوز به تولیدیهای محلی و خرد:
تولید عمده لباس چرا باید در دست عدهای معدود باشد و تولیدیهای خرد نتوانند تاثیر جدی در بازار بگذارند و بالاجبار مقلد باشند؟ چرا موانع پیش روی تولید لباس توسط مردم برداشته نمیشود؟
۱۳. مزونهای بیدر و پیکر و بدون مجوز:
در نقطه مقابل، بازار تولید و توزیع لباسهای با سبک غربی در مزونهای بدون مجوز کاملا رونق دارد
همهی این موارد و امثالهم شرایطی را فراهم میکنند که زن امروز در تمام دنیا مجبور به برهنگی است.
و همانطور که عرض شد این موارد گوشه بسیار کوچکی از اجبارها و فشارهای تمدن غرب برای برهنه کردن زن است.
از هالیوود گرفته تا صنعت پور.ن و ... همه و همه زن امروز را مجبور به برهنگی کردهاند
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
چرا مبانی دینی به خرج متدینینی که اقتصاد خواندهاند نمیرود؟
یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلیخانی بیان کردند، عرض کنم. ببینید، ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است... بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهانبینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهانبینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاستهی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانیای وجود نداشته است؛ آنها آمدهاند همین اقتصاد را، همین جامعهشناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. این علوم انسانی، تربیتشده و دانشآموختهی خود را آنچنان بار میآورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. میبینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او دربارهی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافتههای علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمیآید.
من با ورود علوم انسانی به حوزهی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزهی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می کرد، به یک جاهایی میرسید.... بنابراین من نمیگویم علوم انسانی نافع نیست، میگویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است.
رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
تو منظورِ من بودهای یا حسین
مگر میتوان جز تو را دوست داشت؟
#دلاوار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فقر به مثابه شکاف طبقاتی!
#شهید_صدر
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar