eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
enc_16577561728291128123077.mp3
4.87M
یک مداحی فوق‌العاده زیبا از حسین آقای طاهری 💠 @h_abasifar
اگه از بی حجاب ها جریمه بگیرن یعنی دارن به باحجابها یارانه پنهان میدن؟! 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
عزتت مستدام ایرانم... توئیت یک کاربر عرب ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
منم هرآن‌که تو را دوست داشته باشد منم همان‌که تو را بی‌حساب می‌خواهد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
میدونی چرا تو ایران اتفاق خاصی نمیفته مثل ۱۴۰۱؟ چون کارفرما درگیره 😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله العظمی حضرت مستطاب شیخ موسی غنی نژاد: ● هر دینی که تحمیل عقیده کند ناحق است، اسلام باشد یا غیر اسلام. ● این چه چهره ایست که از اسلام درست کرده اید؟! دین نباید وارد سیاست شود. ● در سنت شیعی اسلام سیاسی وجود ندارد. پ ن: بدون شرح ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فکر کن همه دنیا منتظر باشن که یک هفته بعد از فتح الفتوح و دفاع تاریخی‌ات از خاک ایران در برابر حمله رژیم صهیونیستی بیایی جلوی دوربین و از عملیات بگی، بعد همه دنیا رو با این جمله مواجه کنی که "بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند." ♥️ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
⭕️ چرا برخی از بانوان چادر سر نمی‌کنند؟ این یادداشت بر اساس نظرسنجی و مصاحبه با تعدادی از خانمها در فضای مجازی نوشته شده است. ممکن است علت هایی وجود داشته باشد که در این یادداشت به آنها اشاره نشده است. چادر سر نکردن دخترها چند دلیل دارد: ١. فضای عرفی جامعه محل زندگی و کار و تحصیل و... وقتی در یک منطقه به کسی که چادر سر میکند توهین می‌شود (حتی با نگاه کردن)، برای یک دختر بسیار سخت است که تحمل کند ٢. سختی طبیعی است که سر کردن چادر در سرما و گرما سخت است و نمیتوان از همه بانوان توقع داشت که این سختی را تحمل کنند ٣. هزینه بالا هزینه ی بالای خرید چادر قطعا یکی از دلائلی است که خانواده های طبقات پایین چادر را کنار بگذارند. اگر کسی موانع مالی و اقتصادی را منکر شود به نظر میرسد انگیزه ای برای فهم حقیقت ندارد ۴. مد،‌ رسانه و تبلیغات اثر مد، تبلیغات و رسانه آنقدر هست که انسان را به تمام معنا مجبور به انجام یا ترک فعلی کند. وقتی تصویری که رسانه ها از یک زن موفق و زیبا می‌سازند، یک زن مانتوئی است و در مقابل یک زن چادری قطعا عقب مانده و فقیر است، طبیعی است که قدرت انتخاب و آزادی از یک دختر گرفته می‌شود و مجبور می‌شود به انجام آنچه دائما از طریق رسانه به او تزریق میشود ۵. ایجاد شبهات از طریق رسانه‌ها وقتی صبح تا شب کنار گوشت نجوا کنند که سر کردن چادر یعنی عقب ماندگی. وقتی بگویند اصلا به ظاهر نیست. وقتی بگویند اصلا در قرآن هم نیست. وقتی بگویند رنگ مشکلی روی اعصاب اثر میگذارد. وقتی بگویند و بگویند و بگویند... چند دختر نوجوان میتوانند در مقابل این فشار مقاومت کنند؟ ۶. بازار شما وقتی به بازار می روید چه می‌بینید؟ مانکن های متعددی که چادر بر سر دارند؟ یا انواع و اقسام مانتوهای رنگارنگ و ...؟ آیا توقع است که همه زنان با دیدن این همه تنوع و رنگ و تبلیغ چشمان خود را ببندند و بگردند دنبال یک چادر مشکی گران؟ ٧. برخورد بد یک مذهبی گاهی اوقات برخورد بد یک فرد مذهبی باعث شده است یک دختر از چادر زده شود. البته تعداد این افراد بسیار کم است اما چون جزء پاسخها بود بیان میکنم ٨. بی تفاوتی برای بسیاری از دختران تفاوتی بین چادر و مانتو نیست. میگویند با هر دو حجاب رعایت می شود. دلیلی ندارد که زحمت اضافی به خودمان بدهیم و این استدلال درستی است اگر چه ممکن است در ادامه قدری حجابشان هم کم شود. ٩. بی اعتقادی بالاخره برخی از زنان نیز به علل مختلف چه از گذشته چه در طول زمان اعتقادی به اسلام و احکام آن نداشته و ندارند. این افراد طبیعتا اگر بتوانند مانتو و روسری هم سر نمی کنند. به علت وجود اقوام و مذاهب مختلف در ایران این مساله تا حدی طبیعی است. ١٠. شغل برخی به علت شغلی که دارند مجبورند چادر را کنار بگذارند و این از محل کارشان به جامعه هم کشیده می‌شود. مثل پرستاران و پزشکان و ... ١١. دیدگاه سیاسی در یک دوره ای از تاریخ معاصر ما چادر تبدیل شد به یک پرچم سیاسی (حزبی). طوری که انگار هر چادری اصولگراست و هر غیر چادری اصلاحطلب. بعد از گذشت زمان آنقدر چادری های اصلاحطلب و غیرچادری های انقلابی زیاد شدند که این مساله کم رنگ شد اما اثرات آن باقی است. برخی زنان از ترس برچسب سیاسی حزب مخالف خوردن چادر سر نمیکنند (مثل محاسن داشتن برای مردان) ١٢. اعتراض برخی به خاطر اعتراض به وضعیت اقتصادی و سیاسی و مشکلاتی که در کشور وجود دارد از چادر فراری هستند. انگار اگر چادر سر کنند باید پاسخگوی همه مشکلات در جمع خانواده و دوستان و دانشگاه و ...باشند ١٣. دشمنی برای تعداد بسیار اندکی از افراد چادر، نماد و پرچم اسلام و انقلاب است و سر کردن چادر را به هیچ وجه برنمی‌تابند و حتی با آن مبارزه میکنند. 14. تمایل به جلوه گری و رقابت در جامعه ای که برخی از زنان با جلوه گری سعی در جلب توجه مردان دارند، طبیعی است که برخی زنان برای حفظ مردان خود و یا جلب توجه مردان دیگر سعی کنند با آنها رقابت کنند 15. مردسالاری و جریانات فمنیستی وقتی در جامعه فمنیستها فعالیت میکنند و اتفاقا اصالت را به مرد بودن میدهند زدودن هرگونه نماد زنانه برای برخی دختران ارزش می شود. از چادر گرفته تا موی سر که به شکل مردان اصلاح میکنند. نتیجه آنکه اگر مسائل و پدیده های اجتماعی را تک عاملی دیدیم هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسیم. حال اگر میخواهید دختران این سرزمین به حجاب فاطمی نزدیک شوند باید دانه دانه موانع بالا را رفع کنید. وگرنه با یک توصیه و یک بنر و یک پلیس و یک منبر مساله حل نمی شود. باید مورد به مورد مساله حل شود برای دختران بزرگوار و مومنه ایران زمین. پینوشت: قطعا باید با نگرش سنجی دقیق مشخص شود که هر کدام از عوامل ذکرشده چند درصد در این ماجرا دخیل است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حال من حال زار طفلی که وسط یک رواق گم شده است گشته‌ام مثل شعله‌ای کوچک کز میان چراغ گم شده است مثل حیرانیِ پَری در باد که شد از بال یک پرنده جدا... غرق در ظلمتم چنان که به شب بچه‌ی یک کلاغ گم شده است بس که این درد خانمان سوز است بس که این درد می‌کُشد من را هر چه درد دگر رسیده به من پشت ابر فراغ گم شده است چه عجیب است اینکه دشمن من در میان خودم اسیر شده چه غریب است اینکه یک لشکر گوشه‌ای از اتاق گم شده است در به در در پی وفا رفتم لب مرز شلمچه پیری گفت به گمانم درست آمده‌ای جایی اندر عراق گم شده است هر که معراج رفته می‌داند که مسیر سعادت است حسین (ع) گشت احمد* به کربلا فاضل! مدعی در نراق گم شده است... *ملااحمدنراقی صاحب کتاب شریف معراج‌السعاده ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
46.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان صریح سید هاشم الحیدری؛ دبیر کل حزب الله عراق در جمع علما و روحانیون: ✅ این منصب شما، ملک امام و شهداست ✅ خیلی از اقوام ما در اروپا هستند، بروید ببینید وضعشان چگونه است! اما رسانه کاری کرده که شما فکر کنید گرانی و نا امنی فقط در ایران است ✅ چند ماه بعد از جنگ روسیه و اوکراین، وضع اقتصادی در اروپا لِه شد ✅ به تحقیق عرض میکنم، اینجا (جمهوری اسلامی) بهشت است ✅ دشمن از سکوت علما داره استفاده می‌کنه، نمی‌گویم زشت است، اما اشکال شرعی داره؛ زیرا یکی از ویژگی های علمای حسینی این است که «لیغیظ بهم الکفار»، یعنی دشمنان باید از دست ما ناراحت باشند ✅ الان جهاد تبیین سخت تر از جهاد در مقابل داعش و ارتش آمریکاست ✅ امروز چشم امید یمن و جهان عرب و قدس به جمهوری اسلامی است ✅ حمایت از ولی فقیه امروز اوجب واجبات است، آنهم نه در اتاق، بلکه در آشکار و رسانه @tahliltamadoni
اقتصاد فرهنگی
سخنان صریح سید هاشم الحیدری؛ دبیر کل حزب الله عراق در جمع علما و روحانیون: ✅ این منصب شما، ملک امام
وای به حال ما که دیگران باید بگویند "جمهوری اسلامی بهشت است" اما خودمان جرأت نداریم بگوییم
1. اگر این سوال را در جمع اقتصادخوانده ها بپرسید قطعا صد در صد به گزینه یک رأی می دهند! 2. اقتصاددان ها اعتقاد دارند بر اساس "واقعیت ها" نظر می دهند 3. نظر واقعی مردم را در این نظر سنجی می بینید 4. اقتصاددان ها می گویند این "نظر واقعی" مردم است نه "رفتار واقعی" مردم 5. رفتار واقعی مردم معلول "شناخت ها" و "انگیزه ها"ی آنهاست 6. شناخت ها و انگیزه های افراد کاملا قابل ساختن و تغییر است نتیجه: علم اقتصاد اگر میخواهد روی رفتار انسان مطالعه کند نمی تواند ادعا کند که آنچه بر اساس رفتارهای نامطلوب انسان توصیه می کند مطلوب است! در حقیقت گزاره های اثباتی نامطلوب که ریشه در هنجارها و ارزش های نامطلوب دارند اگر مبنای سیاست گذاری قرار گیرند قطعا سیاست های نامطلوبی خواهند بود و به تشدید رفتارهای نامطلوب منتهی خواهند شد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
میگوید با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و قانون اساسی ایران مخالفم میگویم چرا؟ میگوید چون وضع اقتصادی خراب است میگویم نظر ولی فقیه و قانون اساسی در مورد اقتصاد را میدانی؟ میگوید چیست؟ میگویم قانون اساسی و سیاست های کلی اصل 44 میگوید نخوانده ام برایش میخوانم میگوید چرا اجرا نمی شود میگویم اول بگو الان با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و قانون اساسی مخالفی یا با آنها که به قانون اساسی و حرف ولی فقیه عمل نمی کنند؟ بعد برو یقه آنهایی را که اجرا نمی کنند بگیر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی اوقات فقط باید بترسیم... گاهی اوقات شیطان ما را غره میکند به آن دانش و معرفت اندکی که داریم بعد یک دفعه می بینیم در مقابل ولی خدا ایستاده ایم (نعوذ بالله) خدایا ما را در مسیر ولایت به شهادت برسان... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
میگه چون 60 درصد مردم در انتخابات مجلس خبرگان شرکت نکردند یعنی 60 درصد مردم ضد ولایت فقیه هستند... من نمی دانم این سطح از جهالت را شیطان گردن میگیرد یا نه! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
عدم مشارکت 60 درصدی مردم یعنی تقاضای رفراندوم؟! سال 58 اولین انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شد و فقط 77 درصد مشارکت کردند. یعنی 23 درصد از مردم ایران مخالف نظام و انقلاب بودند؟ خب این حرف مضحک است. اصلا خود رفراندوم را در نظر بگیریم. 85 درصد مشارکت کردند. یعنی 15 درصد مخالف جمهوری اسلامی بودند؟ خب می آمدند و رأی منفی میدادند اگر مخالف بودند. رفراندوم که مثل انتخابات ریاست جمهوری "شرکت" در آن به معنی تایید نظام نبود! میتوانستی شرکت کنی و به نظام جمهوری اسلامی "خیر" بگویی! پس در ایده آل ترین شرایط 15 درصد مردم در انتخابات به دلائل مختلف شرکت نمی کنند کلا... حالا از آن 85 درصد که مثلا در سال 88 هم تکرار شد امسال در انتخابات مجلس 40 درصد شرکت کردند! این عدد نسبت به اولین دوره انتخابات مجلس که سال 58 برگزار شد 12 درصد کمتر است. (مشارکت 52 درصد بوده) فلذا بعد از این همه جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای و جنگ شناختی و یک دهه افتضاح دولت روحانی و سه دهه حاکمیت لیبرالها بر اقتصاد و فرهنگ جامعه و ... توانسته اند مشارکت مردم در 45 سالگی انقلاب را 12 درصد کاهش دهند. البته 12 درصدی که به معنای مخالفت با اصل نظام نیست. بسیاری از کسانی که رأی نمی دهند اعتراض دارند و منتقد مشکلات اقتصادی و ... هستند. به همین خاطر است که دشمن هم چنین برداشت مضحکی ندارد که مشارکت 40 درصدی در انتخابات مجلس یعنی مخالفت 60 درصدی مردم با نظام و ولایت و... هرچند که عده ای جاهل و فریب خورده و مغرض چنین برداشت های کودکانه ای را داشته باشند. سال 88 سی سال از انقلاب گذشته بود و 85 درصد از مردم در انتخابات مشارکت کردند. یعنی نسل بعدی انقلاب هم به جمهوری اسلامی آری گفتند! دهه نود هم مشارکت بالای 60 درصد داشتیم... فلذا کسی نمی تواند بگوید نسل قبلی به جمهوری اسلامی رأی دادند و این نسل رأی نداده است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فکرشو بکنید اگر انقلاب نکرده بودیم اگر ولایت فقیه نبود الان "فلسطین" واژه ای بود مثل "ابجرل$هیس/طزعلگ" ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴من موافق گشت ارشادم +چند دلیل محکم برای اجرای گشت ارشاد 🌹انتشار بدید |بیـکـران👇 ♾️ @bikarran ♾️ .
هدایت شده از کِلک صافی 🪶
نق می‌زنیم ولی هستیم صف نانوایی شلوغ بود، از آن شلوغی های کلافه کننده که هر بحث سیاسی داغی را هم به سکوت منتهی می‌کرد، شاطر ولی بین شانه گرفتن‌ها به واگویه‌های توییتری و ایران اینترنشنالیش ادامه می‌داد. نمی‌دونم از گرمای تنور بود یا حرف‌های صد من یه غاز شاطر، ولی مغزم برشته شده بود. دیگر فقط چشمم به سماع شاطر با چانه خمیر بود و رفت و آمد پارو. دوسه نفر مانده بود تا نوبتم بشود الحمدلله. شاطر نون‌های مغزپخت رو بیرون کشید و انداخت جلو نفری که نوبتش شده بود. همزمان به نفربعدی گفت «چندتا؟» مشتری که از لحنش معلوم بود افغان است گفت «دوتا» و کارتش رو در کارتخوان کشید. دستگاه صدایی داد که حاکی از عدم موجودی کافی بود. احتمالا بنده خدا آمادگیش را نداشت، نگاهش به صفحه نمایشگر خیره مانده، انگار یخ کرده بود. شاتر دوتا سنگک از تنور بیرون کشید و انداخت روی توری فلزی. مرد نگاهش کرد، شاتر بی صدا با صورتش گفت «باشه»، مرد آرام نون ها رو برداشت و آرامتر گفت «می‌آورم». مغز دو رو خاشخاش شده‌ام، دیگر گریپاژ هم کرد. انتظارش را از این شاطر نداشتم. نه به آن حرف‌های غربی، نه به این عمل شرقی! آخر کجای دنیا با یک مهاجر اینطور برادری میکنند!؟ جالب اینجا که وقتی از کمی دورتر به صحنه نگاه میکردی انگار همه چیز عادی بود، هیچکس تعجب نکرد، هیچکس حرفی نزد، انگار یک اتفاق کاملا معمول افتاده. بیرون که می‌آمدم با خودم گفتم «ایرانه دیگه، نباید خیلی به حرفا توجه کرد، این مردم اهل عملن» ⚜ @kelkesafi
پیرزن و پیرمرد جلوی باجه شماره یک بانک ملی ایستاده بودند مامور باجه از پیرمرد پرسید پیامک برای حاج خانوم بره ایرادی نداره؟ پیرمرد گوش‌هاش سنگین بود گفت: چی؟ پیرزن کنار گوش پیرمرد داد زد: میگه اس ام اسش برای من بیاد. بگو آره. پیرمرد فقط "آره" آخر رو شنید و انگار یاد "بله"ی شصت‌هفتاد سال پیش حاج خانوم افتاد که یهو قند تو دلش آب شد اون روز... سرش رو چسبوند به شیشه باجه و خیلی محکم گفت: هر دومون یکی هستیم... کارمند بانک که تندتند مشغول پرینت گرفتن و تایپ کردن بود متوجه جواب عاشقانه پیرمرد نشد. دوباره پرسید اشکال نداره پیامکش ....؟ پیرمرد بدون توجه به سوال اون کارمند همین که دید لب‌هاش تکون می‌خوره باز هم بلند فقط تکرار کرد: هر دومون یکی هستیم. هر دومون یکی هستیم. حاج خانوم سرخ و سفید شده بود و داشت ریز ریز قربون‌صدقه‌ش میرفت. البته نه با ادبیات عاشقتم و فدات بشم و اینا... میگفت: گوشاش سنگینه (الهی بمیرم) سنی ازش گذشته حاجی (دورش بگردم) ... چون عجله داشتم سریع کارمو انجام دادم و برگشتم اما از دیروز هی صدای اون پیرمرد تو گوشم می‌پیچه... هر دومون یکی هستیم... و بلند کنار گوش تاریخ داد می‌زنم: کجاست هابز تا ببینه انسان گرگ انسانه مال اینجا نیست... کجاست گری‌بکر تا ببینه ازدواج قرارداد اقتصادی نیست... کجاست آدام اسمیت تا ببینه همه دنبال نفع شخصی نیستند... کجاست مارکس تا ببینه توی بانک سرمایه‌داری هم جلوی جبر تاریخ میشه وایستاد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
27.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت۲ . شاید سوال شمام باشه. l👇بیا بیناشو l 🆔 @binaasho
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوق العاده عجیب قدرت سربازان حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar