eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ بنیاد راکفلر در سند «سناریوهایی برای آینده‌ی تکنولوژی و توسعه‌ی بین‌الملل» مورخ ماه می سال ۲۰۱۰، به طرح سناریوی پاندمی جهانی پرداخته که برای کنترل آن از قوی‌ترین و بروزترین تکنولوژی‌های سایبرنتیکی و هوش مصنوعی استفاده شده است ( سناریوی Lock Step) 💢 نکته‌ی مهم آنکه در صفحه‌ی ۱۹ سند مذکور در خصوص چگونگی پایان پاندمی پس از اعمال کنترل‌های هوشمند به بهانه‌ی سلامت مردم اذعان می‌دارد: The Pandemic Faded.. [بعد از مدتی] پاندمی محو شده...‼️ 🔶🔹 و امروز در برنامه‌های مختلف نظیر خندوانه، شاهد محو شدن پاندمی‌ای هستید که وقوع و اعلامش هم همین مقدار، غیر علمی و رسانه‌محور بوده است. اگر هر بخش از پروتکل‌ها، اعم از دارو، واکسن و ... را عامل پایان پاندمی می‌دانید؛ لازم است به مسائل بین‌المللی کلان‌تر و نگاه کنید. ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فلسفه اصول 032 27-02-01.mp3
16.63M
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ٠۳۲ سه شنبه 1401/02/27 🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت» ۰۳۲ @mirbaqeri_dars
فلسفه اصول 33 28-02-01.mp3
20.47M
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ٠۳۳ چهارشنبه 1401/02/28 🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت» ۰۳۳ @mirbaqeri_dars
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️واقعا کوتاه نگری به مسائل اقتصادی جامعه هست که آدم فکر کند که سیاست تعدیل ساختاری برخاسته از IMF که از دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده و مراکز تصميم ساز مثل بدنه سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و وزارت نفت با این تفکر زندگی کرده اند، به یک باره و بوسیله انتخاب دولت انقلابی برداشته شده است! همه مان به دولت باید کمک کنیم تا انقلابی در ساختار اقتصادی کشور در مقابل تفکر نئولیبرالیسم صورت بگیرد. @jebhetse
نگاهی کمی متفاوت به مساله خودرو: وقتی از مردم عادی میپرسم که اگر یک خودرو در حد دناپلاس اتومات با قیمت پایین تر از قیمت موجود، داشته باشید راضی هستید؟ اعلام رضایت میکنند همین خودرو اگر دهه هشتاد در ایران تولید میشد میگفتیم ایران جزء بهترین خودروسازهای دنیا در رده خودروهای اقتصادیست اما بعلت سرعت توسعه تکنولوژی و البته تحریمهایی که دچارش شدیم، این فاصله زمانی وجود دارد. زمانی مردم پیکان سوار میشدند و وقتی پراید آمد با اشتیاق سوار پراید شدند. بعد که سمند آمد اولین مرتبه‌ای که تاکسی سمند سوار شدیم حس عجیبی داشتیم چند سال دیگر دناپلاس اتومات هم میشود همان پیکان اینجا سه مساله وجود دارد 1. احساس نیاز دائمی به تغییر و به روز بودن رسانه اجازه نمیدهد شما از وضعیت فعلی خود راضی باشید. کتابها و مقالاتی که در زمینه تبلیغات بازرگانی و مُد نوشته شده با صراحت میگویند ما باید کاری کنیم که مصرف کننده دائما از وضعیت فعلی اش ناراضی باشد اگر برای این تغییر و به روز شدن حدی نگذاریم هیچ وقت رضایت به دست نمی آید. عده ای لاکچری باز دائما حال ما را نسبت به وضعیت موجودمان خراب میکنند. اینجاست که بی نیازی و قناعت یک فضیلت اخلاقی می شود برای رسیدن به رضایت و آرامش حقیقی. خودرو یک کالای مورد نیاز در دنیای امروز است (که قبل از این نیاز نبوده و ممکن است در آینده هم نیاز نباشد) اما حد این نیاز چیست؟ دقیقا باید چه انتظاری از یک خودرو داشت؟ قطعا این انتظار باید حد و اندازه داشته باشد. از یک حد پایین تر و بالاتر قطعا افراط (اتراف) و تفریط (اتلاف) است مثلا چند سال پیش مقام معظم رهبری در مورد خودرو 200 میلیونی فرمودند که استفاده از این خودرو اسراف و حرام است. چرا باید با وجود چنین حکم صریحی در مورد مصرف خودرو باز هم عده ای خودروهای چند میلیاردی را تبلیغ کنند؟ از طرفی خودروهایی مثل پراید و... میتوانند مصداق اتلاف باشند 2. مساله سرعت. یکی از ویژگی‌های تمدن غرب سرعت است. سرعتی سرسام آور که معلوم نیست مقصدش کجاست. سرعت هم دو جنبه دارد. 1. سرعت حرکت 2. سرعت تغییر یکبار از خود بپرسیم سرعت 70 کیلومتر در ساعت چه اشکالی دارد که باید با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت کنیم؟ قطعا با سرعت 70 کیلومتر در ساعت تصادفات منجر به مرگ و میر از سالانه 20 هزار نفر به زیر 1000 نفر هم میرسد. مثلا از قم به تهران میخواهیم سفر کنیم. فرق یک ساعت و دو ساعت چقدر است؟ در آن یک ساعت که زودتر میرسیم چه گلی به سر دنیا خواهیم زد؟ آن هم با این هزینه گزاف (جان 20 هزار نفر) در مورد سرعت در تغییر هم همین است. اینکه در دنیا هنوز برخی خودروهای سی چهل سال پیش را سوار می شوند عیبش چیست؟ چرا باید زمان استفاده از یک خودرو به زیر 7 سال برسد؟ البته میدانید که این مساله طراحی شده است و اتفاقی رخ نداده خلاصه در مسیر تمدن سازی باید تکلیفمان را با سرعت مشخص کنیم 3. اثرات جانبی منفی (NEGATIVE EXTERNALITY) با بررسی تجربه یک قرن اخیر به راحتی میتوانیم مشاهده کنیم که اثرات منفی تولید و مصرف خودرو در دنیا چه اثرات وحشتناکی بر محیط زیست داشته است. آلودگی های بی شماری که از تولید تا مصرف و دفع خودرو وجود دارد نادیده گرفته می شود علت این نادیده انگاشتن اولا سود سرشاری است که به جیب سرمایه داران و بنگاه های بزرگ تولید خودرو در دنیا دارد. ثانیا لذتی است که مردم در کوتاه مدت می برند و به خاطر آن مسائلی مثل عدالت بین نسلی را نادیده میگیرند. هزینه‌های جانبی تولید خودرو را نسلهای آینده پرداخت میکنند البته این مساله فقط مربوط به خودرو نیست و تقریبا در تمام کالاها و خدمات صنعتی این مسائل وجود دارد. پیشنهاد میکنم مستند STORY OF STUFF را با دقت ببینید تا متوجه این نکته بشوید که در مسیر پنجگانه استخراج، تولید، توزیع، مصرف و دفع مواد چه اتفاق وحشتناکی می افتد. سخن پایانی اینکه بیائید بجای درگیر شدن در جزئیات مسائل اجتماعی و اقتصادی، قدری تمدنی‌تر و عمیقتر به مسائل نگاه کنیم و چشم هایمان به ظواهر تمدنی غرب آنقدر خیره نشود که حقیقت را نادیده بگیریم. تکنولوژی پاک قابل تولید است اگر وابستگی فکریمان را کنار بگذاریم و تفکر مستقل داشته باشیم مستند دوبله شده داستان مواد اثر آنی لئونارد https://rahdio.blog.ir/post/story-of-stuff 💠 @h_abasifar
در باب ! موضوع: تصادف! بارها شنیده اید که میگویند خودروهای ایران ارابه مرگ هستند و علت مرگ و میر جاده‌ای را کیفیتِ پایین خودرو و باز نشدن ایربگ و ... بیان میکنند. در مقام مقایسه هم به آمار پایین کشته شدگان در کشورهای غربی و بالابودن تعداد کشته های ایران اشاره میکنند. اما بیائید به 8 عدد زیر نگاه کنیم 1. میانگین تصادفات ایران 530000 2. میانگین تصادفات فرانسه 60000 3. جمعیت ایران 85 میلیون 5. جمعیت فرانسه 67 میلیون 5. میانگین کشته شدگان ایران 19000 6. میانگین کشته شدگان فرانسه 3000 7. درصد مرگ نسبت به تصادف ایران : 3.5 درصد 8. درصد مرگ نسبت به تصادف فرانسه : 5 درصد تصاویر مربوطه: https://eitaa.com/h_abasifar/1287 فرهنگ رانندگی در ایران به شدت افتضاح است و قوانین پیش گیری کننده به شدت ضعیف هستند. میدانم که عده‌ای الان میگویند علت تصادفات زیاد کار نکردن ترمزها و جاده و ... است. اما واقعیت این است که اینها بیشتر بهانه های واهی است برای فرار کردن از انجام "کار سخت" تغییرات فرهنگی و اجتماعی وقتی دو خودرو با سرعت های بالا به یکدیگر برخورد میکنند، هیچ ایربگ و اتاق محکمی در رده خودروهای اکونومی جلوی کشته شدن سرنشینان این خودروها را نمیگیرد. (بعید میدانم خودروهای لوکس هم جلوگیری کنند) خلاصه آنکه در جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی ایران بهترین گزینه استفاده از مساله "خودرو" است. مساله خودرو بیشتر از آنکه یک مساله اقتصادی و صنعتی باشد تبدیل به یک مساله سیاسی و اجتماعی شده است. تبدیل به ابزاری برای خودتحقیری ایرانیان شده است. سالهاست که مقام معظم رهبری در مورد و حمایت از تولید فریاد زده‌اند اما هر مرتبه که در این مورد با نخبگان و مردم صحبت می‌شود عده ای پراید را در چشم گوینده میکنند. در صورتی که میدانیم بسیاری از محصولات ایرانی حقیقتا قابل دفاع هستند به لحاظ قیمت و کیفیت. تولید تنها راه نجات کشور است و نه راهکار جایگزینی وجود دارد و نه میتوان بی توجه به این موضوع بود. هر چه به این موضوع بی اعتنایی کنیم در باتلاق سختی فروخواهیم رفت که انتها نخواهد داشت. وابستگی بیشتر و معضلات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی سنگین تر. 💠 @h_abasifar
مقایسه تعداد کشته ها به نسبت تصادفات در ایران و فرانسه @h_abasifar
پیام دوستی از سوئد: در سوئد برای اخذ گواهینامه رانندگی، بدون در نظر گرفتن هزینه کلاس های آموزشی باید حداقل ۶۰۰۰ کرون (با فرض قبولی در اولین آزمون تئوری و عملی ) هزینه کنید. این عدد برای خود سوئدی ها هم عدد بالایی است . سال گذشته در کشور ۱۰ میلیونی سوئد بیش از ۲۵۰هزار گواهینامه باطل شد. فرآیند اخذ گواهینامه حداقل بین ۴ ماه تا ۶ ماه زمان می برد. درصورت لغو گواهینامه معمولا بسته به نوع تخلف مدتی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت. مجازات جرائم رانندگی بعضا در حد بسیار بالایی است و واقعا نگاه پلیس و جامعه به افراد متخلف مثل یک مجرم است. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🌺قابل توجه خانواده های عزیز:📣📣📣 🔰 با توجه به بالا رفتن قیمت انواع برند‌های پوشک در بازار (حتی در بازارهای مرکزی)، سایت *هست‌اینجا* متعلق به *ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت* در راستای حمایت از تولیدات داخلی و همچنین اجرای سیاست‌های تشویقی فرزندآوری، چندی‌است اقدام به فروش پوشک با برند معتبر مرسی‌پلاس (سایزهای ۳ و ۴ و ۵) و با قیمت کارخانه یعنی فقط ۹۵ هزار تومان، نموده است. 🔹️ لذا کافیست با مراجعه به سایت زیر و ثبت‌نام و ورود به پروفایل کاربری، اقدام به پرداخت هزینه کرده و از طریق نزدیک‌ترین مراکز تحویل محل زندگی خود بصورت حضوری، یا از طریق پست، سفارش را دریافت نمایید. 🔸️ لازم به ذکر است هر کُدملی، هر ۱۵ روز یکبار، فقط امکان دریافت ۲ بسته پوشک را دارد ! https://hastinja.ir این مطلب پس از راستی آزمایی از ستاد اجرایی در این کانال بارگذاری شده است. https://zil.ink/mehre_fereshteha
این اعتراف مردم را فراموش نکنیم. همین افراد تا بحث از آمار بالای تلفات می شود میگویند مشکل از کیفیت خودرو است. اینکه کیفیت خودرو پایین است هیچ ربطی به وضعیت افتضاح رانندگی در ایران ندارد. دقت کنید از هر سه نفر دو نفر میگوید تا کنون تجربه تصادف داشته است!!! 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
⚠️بنیاد HAND سالانه به موسسات مختلفی کمک می کند، مؤسساتی که مطالب جالبی در مورد آن ها در اینترنت می توانید پیدا کنید! ✴️چند نمونه از آن ها را در سال ۲۰۱۴، توضیح می دهیم: 👈🏻کمک مالی به شورای روابط خارجی CFR «شورای روابط خارجی» به وزارت امور خارجة راکفلر معروف شده است که چهارده نفر از هيئت امناي ۱۹ نفرة بنیاد راکفلر از اعضاي شورا هستند. از اين عدّه، چهار تن، از مديران شورا هستند. این سازمان، بدون شک به صورت پر نفوذترین گروه سیاسی در آمریکا درآمده است. 👈🏻کمک مالی به دانشگاه پنسیلوانیا بنیاد HAND برای بورسیه دانشجویان در رشته اقتصاد، به دانشگاه پنسیلوانیا در سال های مختلفی، کمک مالی کرده است. 👈🏻کمک به موسسه American Enterprise Institute: یکی از مهمترین اقدامات موسسه امریکن اینترپرایز در راستای مقابله با کشورمان راه اندازی سایت «ایران تِرَکِر» (ردیاب ایران) دانست. این سایت در ۲۷ آوریل ۲۰۰۹ (۷ اردیبهشت ۱۳۸۸) و یک ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران فعالیت خود را آغاز نموده است. سایت پژوهشی ـ تحلیلی ردیاب ایران تلاش دارد تا موضوعات مربوط به ایران را پیگیری نموده و مخاطبانی را در داخل جامعه ایران شناسایی نماید. این سایت نخستین ابتکار «پروژه تهدیدات حیاتی» به سرپرستی فردریک کیگان می­باشد با هدف رصد کامل و به روز تحولات ایران از جمله انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات هسته­ای با کشورمان راه اندازی گردید. 👈🏻کمک به موسسه Atlantic Council: شورای اتلانتیک، اندیشکده آمریکایی واقع در واشینگتن در حوزه روابط بین‌الملل است که گزارش های مختلفی هرساله در مورد وقائع احتمالی آن سال، منتشر می کند. این اندیشکده همچنین مشاورات سیاسی در مورد مذاکرات هسته ای و وقائع مربوط به ایران، به رئیس جمهور های آمریکا می دهد. 👈🏻کمک به موسسه Feminist Majority Foundation: بنیاد اکثریت فمینیستی (FMF)، موسسه ای غیر انتفاعی با مقر اصلی در ویرجینیا آمریکا برای پیشبرد اهداف فمینیستی در ایالات متحده و سائر نقاط جهان می باشد. ❌و موارد بسیار دیگری که در عکس می توانید مشاهده کنید که هر کدام برای خود داستان های مختلفی دارد؛ از مدرسه منلو بگیرید تا دانشگاه کالیفرنیا برکلی! @jebhetse
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
♻️ مسئله معیشت با توجه به تولید حل خواهد شد 🔻 رهبر انقلاب: بنده معتقدم مشکلات اقتصادی کشور که از جمله‌ی مهم‌ترین آنها مسائل کارگری است، مسئله‌ی است، مسئله‌ی بیکار شدن کارگران [ است‌] اگر به مسئله‌ی توجّه بشود، حل خواهد شد. اشتغال ایجاد میکند، احساس عزّت ایجاد میکند، احساس بی‌نیازی ایجاد میکند. ۱۳۹۴/۲/۹ 🌷 بازخوانی روزانه‌ی توصیه‌ها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار امام خمینی(ره) در مورد نفوذ غرب زده ها عده شان زیاد نیست اما ادعاشان زیاد است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
پادکست دست قدرتمند.mp3
2.11M
بشنوید: پادکست خمینی عظیم 💠 @h_abasifar
امام با -حقیقتا با الهام الهی، که خود امام هم بعدا این را گفتند- به مردم گفت بیائید در خیابان ها. خیلی از سیاسیون انقلابی در آن ساعت مخالف این کار بودند میگفتند این خطر دارد برای مردم. امام گفتند نخیر. اعلام کردند مردم بیایند در خیابانها. این تعیین میدان مبارزه بود! 💠 @h_abasifar
پادکست من از چیزی نمیترسم.mp3
1.18M
بشنوید: پادکست من از چیزی نمیترسم 💠 @h_abasifar
ما باید زحمت بکشیم تا در همه جناح‌ها باشیم، امکان ندارد که به دست بیاید قبل از اینکه داشته باشیم. و همین‌طور اگر در ما وابستگی داشته باشیم، در اساس مسائل پیدا می‌کنیم. اگر شما بخواهید‏‎# ‎‏استقلال پیدا بکنید و حقیقی پیدا بکنید، باید کاری بکنید که در همه چیز خودکفا‏‎ ‎‏باشید؛ مستغنی باشید. باید کاری بکند که دیگر ما احتیاج به خارج نداشته‏‎ ‎‏باشیم. باید کاری بکند که ما در ، دیگر احتیاج به خارج نداشته باشیم،‏‎ ‎‏در احتیاج به خارج نداشته باشیم. صحیفه امام جلده ۱۰ @torabiran
یادداشت امام در سال ١٣٢٣: https://farsi.khamenei.ir/sahifeh-content?id=12948 حتما بخوانید 💠 @h_abasifar
قیام لله.mp3
1.11M
بشنوید: پادکست قیام لله تصویر یادداشت امام: https://eitaa.com/h_abasifar/1301 💠 @h_abasifar
هدف قیام لله.mp3
838.9K
بشنوید: پادکست سه هدف قیام 💠 @h_abasifar
غربزدگی و ارتجاع! یکی از نکات اساسی در سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت امام در سال ١۴٠١ اشاره به طرح امام برای جداکردن گذشته و آینده انقلاب اسلامی بود. مقام معظم رهبری فرمودند: نقشه راه امام این بود که طرح جدید را از گذشته منحط کشور جدا کند. آینده را از گذشته به کلی جدا کند. سعی امام این بود. این آینده را چطوری میتوانست جدا کند؟ به این صورت که طرحی که ارائه می کرد و پیشنهاد میکرد برای اداره کشور در ذیل فرهنگ و تمدن و قاموس غربی قرار نگیرد. در جای دیگری از این سخنرانی مقام مظعم رهبری به این نکته بسیار مهم اشاره کردند که: ما وقتی میگوئیم مرتجع بعضی ها ذهنشان میرود سمت کسی که یک عرق چینی روی سرش هست... نه! مرتجع کسی است که در سیاست و سبک زندگی تابع سیاست و سبک زندگی غربی است. این مرتجع است. این در کشور ما بود. در دوران حاکمیت فاسد و وابسته پهلوی سبک زندگی غربی در کشور بود. انقلاب آمد آن را پس زد. هر کس برگردد به آن مرتجع است. ممکن است آن شخصی که مرتجع است تی‌شرت و شلوار لی و پاپیون و ادکلون فرانسوی هم بزند اما مرتجع است. هرکسی به سمت زندگی و فرهنگ و سبک زندگی غربی برود مرتجع است. نگذارید کشورتان به سمت ارتجاع برود. از کنار هم گذاشتن این دو نکته میتوان یک نتیجه راهبردی در میدان جنگ شناختی گرفت و آن اینکه: وقتی از غرب و تمدن غرب صحبت میکنیم نباید ناظر به مقایسه یک وضعیت جلوتر و پیشرفته‌تر با وضعیت عقب‌مانده‌تر جمهوری اسلامی باشد. بلکه انقلاب اسلامی وضعیت عقب‌مانده و باطل غرب را در نیمه اول قرن چهاردهم رد کرد و جمهوری اسلامی امروز فرسنگها از آن وضعیت عقب ماندگی دور شده است و اتفاقا به هر میزان که از آن دور نشده‌ایم ضعف داریم. در حقیقت مردم ایران با تجربه چند دهه تمدن غرب آن را کنار گذاشتند و راه دیگری را برگزیدند و اگر اکنون بخواهیم به سمت غرب برویم نه تنها رو به جلو حرکت نکرده‌ایم بلکه به عقب بازگشته‌ایم و این یک ارتجاع است. طبیعی است که در جنگ رسانه‌ای و شناختی علیه مردم ایران و با پروپاگاندای رسانه‌ای سعی بر این بوده که مردم غرب را مدینه فاضله بدانند و وضعیت خودشان را سیاه ببینند. فلذا وظیفه نیروهای انقلابی این است تا با چراغ انداختن بر تاریکی ایجاد شده توسط رسانه‌های وابسته به فرهنگ مرتجع غرب، حقیقت را به مردم نشان دهند. این تبیین نیازمند این است که بتوانیم غربزدگی دوران پهلوی را به خوبی بشناسیم و با غربزدگی که امروز عده‌ای به دنبال آن هستند متناظر و هرگونه حرکت به سمت این را با آن مقایسه کنیم. بعد نوشت: آن اقتصادخوانده‌های لیبرالی که دائم می‌گویند ما باید برگردیم به اقتصاد دهه چهل قطعا مصداق بارز مرتجعین اقتصادی هستند. 💠 @h_abasifar
غربزدگی و ارتجاع.mp3
2.21M
بشنوید: پادکست مرتجع با ادکلن فرانسوی! 💠 @h_abasifar