هدایت شده از اقتصاد انرژی/همت قلی زاده
هیچ باغبانی، محصول باغش را از بازار تهیه نمی کند!
@hemmatgholizadeh
یک لحظه جا خوردم!
گوشیام به شارژ نبود!
۱۵ دقیقه پیش شارژ گوشیام ۰۰:۱۳ درصد بود!
الان ۰۰:۲۸ درصد شده!
بروم بخوابم. خیلی خستهام 😂
#ساعت
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
کانال احمد جان جان را نگاه کردم
این روزها دائم به دکتر سید یاسر جبرائیلی فحاشی و توهین میکند!
هم در توییتر هم در بله!
واژه جبرائیلی را در کانالش سرچ کنید...
جالب است!
قبلا هرچه دکتر جبرائیلی مطلب میگذاشت فوروارد میکرده!
حتی مطالبی که امروز به خاطر آنها به دکتر جبرائیلی نقد میکند را فوروارد کرده است.
مثلا نقد دکتر به قصه بنزین در دولت روحانی را کاملا قبول داشته و همان حرف را در دولت رئیسی مسخره میکند!
سالهاست جانجان را از دور میشناسم!
دقیقا از روزهایی که وارد بورس شد و مردم را به بورس دعوت و بدبخت کرد تفکراتش زیر و رو شد. همانروزها به او هشدار داده بودم که در مورد پدیدهای مثل بورس نمیتوانی از داخل بورس اظهارنظر کنی!
اما او برای اینکه کارشناس بورس شود و به دیگران هم مشورت دهد مجبور شد پرت و پلاهای نئولیبرالها را بخواند، بپذیرد و تکرار کند. البته تعارض منافع بورسبازها همیشه همین را نتیجه میدهد.
اینها مثل جماعت ساقی میمانند.
هر چه معتاد بیشتر باشد درآمدشان افزونتر شود!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
قبلا شنیده بودم یهودیان در بین مسلمانان این کار را میکردند. ذکری را معرفی میکردند و میگفتند صد در
بعید میدانم در دنیا چنین تبلیغی وجود داشته باشد...
بعضی جاها فرسنگها از غربیها جلوتر رفتهایم...
🖋 بازار فرهنگی؛ فرهنگ بازاری (۱)
منطق #آزادی اسلامی مبتنی بر نوع دوستی، محبت و کمک بدون چشمداشت مسلمانان به یکدیگر است.
این درک و شناخت مقام معظم رهبری از اسلام را بگذارید در برابر "آزادی برای رقابت" و آزادیِ گرگها بر سر به دست آوردن دنیا.
از روز اولی که وارد دانشگاه شدم و سر کلاس اقتصاد نشستم آنقدر عبارت رقابت را شنیدم که آن را یک ارزش مطلق میپنداشتم. هر چه بازار رقابتیتر بهتر! هر چه بازاریها برای کسب سود بیشتر با هم رقابت کنند به نفع مردم است. هزار دلیل و توجیه هم برای آن آورده میشد. خیلی از آنها هم درست بود. اما هیچوقت از خودم نپرسیده بودم که آیا این رقابت برای کسب سود که به نفع مردم است به نفع خود آن فرد نیز هست؟ آیا چنین هدفی از آن بازاری یک انسان متعالی میسازد. آیا تفاوتی ندارد بین اینکه یک انسان با انگیزه الهی انصاف داشته باشد و با عدل و احسان با دیگران برخورد کند و اینکه به خاطر رسیدن به سود بیشتر و جذب مشتری بیشتری در رقابت با دیگران قیمت را پایین بیاورد؟
اگر زیربنای اقتصادمان فرهنگ باشد آنگاه قیمت پایینی که با استثمار کارگران و سرکوب دستمزدشان به دست بیاید به نفع مردم هم نیست چه برسد به نفع آن بازاری.
قطبالدین شیرازی در رابطه با کسب و کار میگوید مومن در سوقالمسلمین اینگونه است که در حد کفاف کار میکند و اگر همان اول صبح رزقش رسید حجرهاش را تعطیل میکند تا به دیگران برسد. میگوید اگر مشتری آمد که فقیر است از او سود نمیگیرد و اگر غنی باشد از او زیاده میگیرد. گویی یک نوع مالیات مردمی وجود داشته که بوسیله خود اهالی سوقالمسلمین اخذ و پرداخت میشده است.
منطق کسب رزق در اسلام عبادت است. در حقیقت این کسب رزق یک امر فرهنگی است و نمیشود همزمان که فرهنگی باشد ضدفرهنگی و ضداخلاقی هم باشد.
مقام معظم رهبری میفرمایند:
چنین منطقی به هیچ وجه اجازه نمیدهد که عدهای از انسانها به قیمت چند برابر شدن تولید ناخالص ملی زیر دست و پا له و نابود شوند؛ اما ادبیات و معارف آمریکا نشان میدهد که، قانون به نفع ترکتازی سرمایه داران و آزادی بی قید و بند آنان در تمامی تصرفات زندگی خویش است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
آیا تکنولوژی هم اسلامی و غیر اسلامی دارد ؟!
از اصحاب علوم انسانی اسلامی شنیده ایم که علوم دارای مبنا ، ارزش و اهداف هستند اما عموما گمان میکنیم که این مربوط به علوم انسانی است و الا در علوم تجربی و فنی یا به عبارتی تکنولوژی چنین مسائلی وجود ندارد و محصولات تکنولوژیک از یک قائده مشخص پیروی میکنند .
اگر کمی به تصاویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که یک محصول واحد میتواند با دو رویکرد ، ارزش و عقلانیت و هدف ساخته شود .
یک طرف متور سیکلت اژ که مربوط به شوروی سابق است یک نظام کمونیست و کارگری
و طرف دیگر متور سیکلت هارلی دیویدسون مربوط به امریکاست که در یک نظام سرمایه سالار و لیبرال طراحی و ساخته شده ،
شاید در نگاه اول فکر کنیم که خب سلیقه ها متفاوته ، اما اگر خوب نگاه کنیم میفهمیم که اینگونه نیست ، بلکه دو انسان با دونگاه این محصولات را تولید کرده اند .
اگر شما هم یادتان باشد سالها متور اژ محبوب ترین وسیله برای روستاییان و عشایر ایران بود.
اما دومی را قشر مرفه جامعه استفاده میکند.
به شکل ظاهری ان ها توجه کنید اولی ساده بی آلایش اما بسیار کاربردی و پر قدرت ، جای سرنشینان اضافی ، ترک بزرگ برای بار و ... .
اما دومی ظاهری مهاجم و عصیان گر ، با فرمانی بالا اومده که به متور سوار احساس غرور میدهد ، بدون سرنشین اضافی که مروج زندگی فردگرایانه و (ایندیویژوئال) و ...است .
هرکدام از اینها تکنولوژی حاصل از یک نوع تفکر است و البته مروج همان تفکر هم هست .
یکی مروج ارزش های لیبرال ، از تبرج و تفاخر گرفته تا خودخواهی ، مصرف گرایی و ...
یکی مروج ارزش های جامعه کارگری.
ادامه... 👇👇
✅@roeyaomat
هدایت شده از راد
انالله و انا الیه راجعون
متن این یادداشت را با آیه استرجاع شروع کردم چون امروز که مصوبه مولد سازی داراییهای دولت را بررسی کردم متوجه شدم که طبق ماده ۳ این مصوبه (که به شرح زیر است) در کمال تاسف بایستی فاتحه شهر و شهرسازی در این مملکت را بخوانیم:
۳- کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هریک مکلف هستند ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به درخواست تغییر کاربری اموال (املاک) مازاد ارسالی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام نظر قطعی نمایند. در صورت مخالفت یا عدم اظهارنظر شورای عالی، مرجع صدور پروانه ساخت، مکلف است با درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی، نسبت به صدور پروانه احداث بنا، مطابق با ضابطه عام ساخت (سطح اشتغال، تراکم، تعداد طبقات و کاربرد بنا) پهنه وقوع، با حفظ کاربری زمین اقدام نماید.
عجیب آنکه شورای عالی شهرسازی که در این بند مسئول اظهار نظر معرفی شده، رئیسش وزیر راه و شهرسازی است که خودش یکی از اعضای کمیته هفت نفره مولدسازی است و با این حساب، مرجع پیشنهاد مولدسازی و مرجع تصویب، هر دو یکی است! احیانا عزیزانی که این مصوبه را تصویب کردند احساس نکردهاند که چنین مصوبهای، مصداق بارز تعارض منافع است؟!
با این بند، باید منتظر هر نوع فاجعهای از تراکم فروشی، کاربری فروشی و شهر فروشی در شهرها و کلانشهرهایمان باشیم. جالب آن است که برای محکم کاری، بند ششم این مصوبه را هم به شرح زیر تصویب کرده اند:
۶- قوانین و مقررات مغایر با این مصوبه به مدت دو سال موقوف الاجرا خواهد بود!
تاریخ در مورد ما با چنین مصوبات مشعشعی چه قضاوتی خواهد کرد؟!
از همه دلسوزان، علما، اساتید، نمایندگان مجلس و هر عزیزی که دلش برای ایران اسلامی میتپد استدعا دارم با روشنگری در این خصوص جلوی تحقق این فاجعه را بگیرند.
@baladetayyeb
هدایت شده از اقتصاد انرژی/همت قلی زاده
با کدام قوانین اصلی در جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد ایران وارد مدار جهانی سازی قیمتها و سپس دلاریزاسیون شد؟
ماده (۷۱) #قانون_تنظیم_بخشی_از_مقررات_مالی_دولت (تصویر بالا) که در تاریخ ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ به تصویب رسید آغاز #جهانی_سازی_قیمتها در کشور بود. با تصویب #قانون_هدفمندسازی_یارانه_ها در تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ #اقتصاد_ایران وارد فاز #دلاریزاسیون شد.
آنهایی که نقد می کنند یا از ماجرا چیزی نمی دانند یا منافع آنها به این موضوع گره خورده و یا خودشونو به خواب زده اند!
قانون هدفمندسازی یارانه ها:
ماده ۱) دولت مکلف است با رعایت این قانون قیمت حاملهای انرژی را اصلاح کند:
الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حاملها و با احتساب هزینههای مترتب به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۹۰% قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد.
تبصره- قیمت فروش نفتخام ومیعانات گازی به پالایشگاههای داخلی ۹۵% قیمت تحویل روی کشتی (فوب) خلیج فارس تعیین میشود و قیمت خرید فرآوردهها متناسب با قیمت مذکور تعیین میگردد.
ماده (۱) قانون تنظیم دو هم متضمن جهانی سازی قیمتها است و این رویه در لایحه تنظیم سه هم ادامه دارد.
امیدوارم در برنامه هفتم توسعه همه ی این مواد ملغی شوند.
@hemmatgholizadeh
جناب آقای رئیسی
سلام علیکم
من مدتهاست در حال تبیین دستاوردهای بیشمار جمهوری اسلامی هستم. اما وقتی به عملکرد اقتصادی دولت شما با تمام تلاشهایی که انجام دادهاید میرسم فقط میتوانم این مثال را برای مردم بزنم:
اگر ۹۸ نفر دور میز شما باشند و دکتری اقتصاد داشته باشند و همه بگویند فلان کار درست است و فقط دو نفر مخالفت کنند قطعا شما به حرف آن ۹۸ نفر گوش میدهید. آقای رئیسی امروز در میان جمع نئولیبرالها گیر کرده است و جهتگیریهای غلط دولت نتیجه اعتماد به این جریان کارشناسی است.
حذف ارز ترجیحی، افزایش سود سپردهها، سیاستهای انقباضی مثل فروش خودرو در بورس کالا، فروش سکه و دلار و ... همه و همه تصمیماتی است که توسط یک جریان بیریشه اما ریشهدار در تصمیمسازی کشور ساخته میشود و روی میز دولت قرار میگیرد. کافی است یکی از ارکان تصمیمگیری هم با این جریان همسو باشد که امروز آقای مخبر این نقش را ایفا میکند.
اما آقای رئیسی آیا شما در پیشگاه خداوند حجت دارید که به حرف آن ۹۸ نفر گوش دهید و به حرف اساتید اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی گوش ندهید؟
آیا بواسطه تعدد آنها حجت میشود که امر مقام معظم رهبری روی زمین بماند و ارزش پول ملی اینگونه نابود شود؟
آیا گوش کردن به بانیان وضع موجود و جریان نئولیبرال شناسنامهدار و تابعین ظاهرالصلاحشان قابل توجیه است؟
هرگز آقای رئیسی!
هرگز اینها حجت نیستند در پیشگاه خداوند متعال و مردم غیور و صبور ایران.
شاید باورتان نشود جناب رئیسی!
اما من حتی از خودروسازی ایران دفاع میکنم! از پراید دهه هشتاد دفاع میکنم اما در برابر این سوال فقط سکوت میکنم:
آیا این ایدههای اساتید اقتصاد اسلامی به آقای رئیسی نرسیده است؟ اگر رسیده است چرا گوش نمیکند؟
و من پاسخی ندارم...
#مراقب_جهت_گیری_ها_باشید
و من الله توفیق و علیه التکلان
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
کوتولهها بیشتر بالا مینشینند! به قول پروین اعتصامی: جان را بلند دار که این است برتری پستی نه از
کوتولهها بیشتر دروغ میگویند!
به قول سعدی:
یکی را که عادت بود راستی
خطایی رود در گذارند از او
و گر نامور شد به قول دروغ
دگر راست باور ندارند از او
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
در شرایطی که نرخ تورم پاکستان به بالاترین رقم ۴۸ سال اخیر رسیده، IMF اسلامآباد را وادار کرده که برای دریافت ۱.۱ میلیارد دلار از یک وام ۶ میلیاردی، درآمدهای مالیاتیاش را ۱۷۰ میلیارد روپیه افزایش دهد. این اقدام، تورم را تشدید خواهد کرد.
#نه_به_نئولیبرالیسم
@syjebraily
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
مجمع جهانی اقتصاد: شوکهای قیمت انرژی منجر به افزایش تورم جهانی شده است.
اینکه همه عالم(حتی IMF و WEF) میگویند شوک قیمت انرژی منجر به تورم شده اما نئولیبرالهای ایرانی این رابطه علّی را منکر شده و میگویند تنها دلیل تورم نقدینگی است، فقط یک دلیل دارد: منافع.
@syjebraily
هدایت شده از Amirhossein Kamali
روایت کمپانیهای بزرگ، غارتگران ملتهای دنیا
در این مطلب، روایتی از بزرگترین کمپانی های دنیا و نحوه تعاملات آنها خدمت شما عزیزان ارائه شده است.
در این مطلب، آقای سید امیرحسین کمالی روایتی شنیدنی از نظام تولید و توزیعِ متمرکز بزرگترین
شرکت های دنیا ارائه و نقد کرده اند.
لینک مشاهده فیلم کامل ارائه + دانلود پاورپوینت:
https://zistshahr.com/3097
https://zistshahr.com/3097
https://zistshahr.com/3097
______________
پ ن: همانطور که گفته شد، زیست شهر یک الگوی معماری و شهرسازیِ صِرف نیست بلکه تمام ابعاد یک تمدن نوین را پوشش میدهد. یکی از مهمترین نقایص شهرسازی های جدید، بی توجهی به بحث اشتغال آنهاست که منجر به تبدیل آنها به یک خوابگاه میشود.
در زیست شهر به نظام تولید و توزیع غیرمتمرکز و خرد توجه ویژه شده و الگوی اصلی اشتغال در زیست شهرها به صورت اشتغال خرد و خانگی خواهد بود.
@zistshahr
✅ پارادوکس انتخاب و مساله مصرف!
در مورد انتخاب و مصرف لباس و سبک زندگی و...آن چیزی که مشکل اصلی را ایجاد کرده، تفکر "متفاوت بودن" و تنوع طلبیست.
اما این احساس نیاز به متفاوت بودن وقتی بوجود میآید که تفاوت وجود داشته باشد.
اگر شما در یک جامعه تنوعها را از بین ببرید احساس کمبود اساسا بوجود نمیآید
شاید بپرسید خب مطلوبیت و رضایتمندی کاهش پیدا نمیکند؟
پرفسور بری شوارتز در کتاب تناقض انتخاب (paradox of choice) به روشنی این مساله را با سه استدلال و بررسی موارد متعدد از انسانها رد میکنند.
اول اینکه باوجود تنوع زیاد انسان دچار حالتی تحت عنوان فلج مغزی میشود. یعنی قدرت انتخاب را از دست میدهد. احتمالا تجربه کردهاید این شرایط را. وقتی در میان انتخابهای متعدد قرار میگیرید ولی نمیتوانید انتخاب کنید.
دوم اینکه اساسا توانایی انتخاب بر اساس شناخت از بین میرود. یعنی به علت تعدد انتخابها زمان و توان کافی برای بررسی و مقایسه دقیق بین آنها در سطح خودآگاه وجود ندارد و فرد ناچار میشود به ناخودآگاه خود رجوع کند و مثلا هر کدام که بیشتر تبلیغ شده بود را انتخاب کند.
سومین نکته و شاید مهمترین نکته بحث هزینه فرصت است. هزینه فرصت یعنی در نظر گرفتن مطلوبیت از دست رفته. یعنی اگر شما با انتخاب گزینه الف ۱۰۰ واحد مطلوبیت کسب میکنید و با انتخاب گزینه ب ۹۸ واحد آنگاه هزینه فرصت انتخاب الف ۹۸ واحد است.
این یعنی شما فقط دو واحد مطلوبیت به دست آوردهاید. حتما تجربه کردهاید یا دیدهاید کسانی را که وقتی لباسی میخرند دائما خوبیهای آن لباسی که نخریدهاند روی اعصابشان رژه میرود. به همین علت است که وقتی به خانه میروند برمیگردند و آن یکی را برمیدارند.
بری شوارتز میپرسد:
چرا آن زمان که همه چیز بدتر بود همه چیز بهتر بود؟
و چرا آن زمان که یک مدل لباس وجود داشت رضایتمندی بیشتر بود
نویسنده کتاب تناقض انتخاب با این عبارت طلایی بحث خود را به پایان میرساند:
رضایتمندی در کم توقعی و قناعت است.
امام علی علیهالسلام میفرمایند:
قناعت به دست نمی آید مگر اینکه حرص نابود شود
یا در جای دیگری فرمودهاند:
کسی که به اندازه کفایت زندگی، از دنیا بردارد به آسایش دست یابد و آسوده خاطر گردد. درحالی که دنیا پرستی کلید دشواری و مرکب رنج و گرفتاری است
روایات از این دست بسیار است
مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی میفرمودند تمام فضائل اخلاقی متوقف بر فضیلت قناعت است و قناعت یعنی مصرف به اندازه نیازهای حقیقی و اساسی انسان. اگر کمتر داری باید تلاش کنی و تامین کنی و اگر بیشتر داری باید از خود دور کنی با انفاق و ...
و جالب اینکه اقتصاددانها نمیخواهند این مساله را بپذیرند و جزء فروض اولیه اقتصاد و بدیهیات انسانشناسیشان در نظر میگیرند.
اینکه با افزایش تعداد انتخاب مطلوبیت بیشتر میشود یک گزاره غلط است اما جزء بدیهیات دانش اقتصاد سرمایهداری. یک نگاه کاملا ایدئولوژیک!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
الیگوپولی (انحصار چندگانه) به روایت تصویر
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از قصه قهرمان ها
وفات حضرت ابوطالب(3).mp3
10.96M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔴 به محض اینکه تحریم اقتصادی مسلمان ها به پایان رسید، دو نفر از بهترین یاران پیامبر(ص) از دنیا رفتند و....
🔵 امام علی(ع) با چشم های خیس از اشک😭 پیش پیامبر اومدن و فرمودند...
#قسمت_یازدهم
#امیرالمؤمنین_امام_علی(ع)
🔹قصه قهرمان ها🔸
@ghese_ghahremanha
✅ اینجا خبری هست! #ایران
جامعه امروز ما جامعه آرمانی است! اگر رسانهها بگذارند تصویر درستی از این جامعه به دنیا منتقل شود مردم دنیا با سر به اینجا خواهند آمد!
اگر برای انسان غربی تعریف کنید که در:
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که اکثر نیازهایشان را از طریق بازار تامین نمیکنند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که مردها باید نفقه زنهایشان را بدهند، مسکن برای او فراهم کنند، مهریه هم بگذارند روی آن و زنها مجبور نیستند کار کنند و دونگ خودشان را هم حساب کنند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که بدون اینکه دولت مجبورشان کنند خمس و زکات و صدقه و خیریه دارند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که ۴ ماه از سال را میتوانند سر سفرهای بنشینند که هیچ کس از آنان نمیپرسد شما چه کسی هستید؟
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که حاضرند جانشان را فدا کنند بدون اینکه چشمداشت مادی داشته باشند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که در مقابل شدیدترین دشمنیها و تحریمها ایستادهاند و بعد از ۴۴ سال باز هم میلیونی به خیابان میریزند و میگویند الله اکبر!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که به راحتی و با افتخار شما را میهمان میکنند و شما را حبیب خدا میدانند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که زندگیشان را وقف فرزندانشان میکنند در حالی که میتوانند به سر کار بروند و کسب درآمد کنند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند اگر پول بدهی به صاحب یک موکب در ازای خدمتی که به تو میکند ناراحت میشود و پول را نمیگیرد!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که پول جمع میکنند تا زندانی آزاد کنند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که مشکلی به اسم سقف بالای سر و بیخانمانی ندارند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که اگر پولی پیدا کنند و دوربینی نباشد دزدی نمیکنند!
🔸یک جایی از کره زمین کسانی زندگی میکنند که نیازهای یکدیگر را بدون پول و در نابازار تامین میکنند!
🔸یک جایی که کل شیء کالا و کل ارض بازار نیست! یک جایی که به سمت کل یوم اربعین حرکت میکند!
🔸یک جایی که انسانها گرگ یکدیگر نیستند!
🔸و به سمت کل ارض نابازار حرکت میکند!
این ویژگیها را اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم آنگاه بزرگترین مشکل ما این خواهد بود که چگونه جوابگوی حجم عظیم کسانی باشیم که میخواهند به ایران پناهنده شوند؟!
پن: «قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع أَ یَجِیءُ أَحَدُکُمْ إِلَی أَخِیهِ فَیُدْخِلُ یَدَهُ فِی کِیسِهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَدْفَعُهُ فَقُلْتُ مَا أَعْرِفُ ذَلِکَ فِینَا فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع فَلَا شَیْءَ إِذاً قُلْتُ فَالْهَلَاکُ إِذاً فَقَالَ إِنَّ الْقَوْمَ لَمْ یُعْطَوْا أَحْلَامَهُمْ بَعْد».
کافی، ج 2، ص 174
امام باقر علیه السلام از فردی که خود را شیعه معرفی کرده است میپرسند که آیا شما دست در جیب برادرتان میکنید تا نیاز خود را تامین کنید بدون اینکه به او بگویید؟ آن فرد پاسخ میدهد که نمیشناسم چنین کسانی را! حضرت میفرمایند هنوز خبری نیست! آن فرد میپرسد یعنی بدبخت شدیم؟ حضرت پاسخ میدهند که هنوز ظرفیت این قوم به آن حد نرسیده است! و در ادامه میفرمایند زمانی میآید که شیعیان ما اینگونه زندگی میکنند!
امروز که به جامعه اسلامی ایران نگاه میکنیم! به مردم شریف عراق و ایران در اربعین نگاه میکنیم. به این شیعیان امیرالمومنین نگاه میکنیم میبینیم که به این سمت حرکت کردهاند و در بسیاری از موارد نیازهای یکدیگر را تامین میکنند بدون اینکه پولی بین آنها رد و بدل شود. بدون اینکه منتی بر سر یکدیگر بگذارند!
این جامعه آرمانی است. اما هنوز کامل نیست. این جامعه و این مردم نازدانههای خلقت خدا هستند. اینها مکتب امام حسیناند که کاری میکنند تا ولیّ جامعه بگوید در مقابل ملت ایران اظهار تعظیم میکنم! در کجای تاریخ مردمی چنین وجود داشته است که ولیّ جامعه از ایشان تشکر کند و بگوید: شکرالله سعیکم ملت ایران!؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
♦️معلولان درب سازمان برنامه و بودجه را گِل گرفتند / اعتراض به پرداخت نشدن معوقات و مشکلات معیشتی
🔹معلولان این روزها تجمعات متعددی در اعتراض به مشکلات معیشتی و تخصیص نیافتن بودجه کافی برای سازمان بهزیستی، تجمعات متعددی برگزار کردهاند که در آخرین تجمع خود مقابل سازمان برنامه و بودجه به صورت نمادین و در اعتراض به بیتوجهی مسئولان به خواستههای آنها، در این سازمان را گل گرفتند!/ایسکانیوز
جای درستی رفتند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فردای اقتصاد برای میرزاخانی است.
میرزاخانی یک امام صادقی نئولیبرال است.
بیست سال سردبیر دنیای اقتصاد بود.
در مناظرهای که با او داشتم (اینجا) به دروغ گفت فردای اقتصاد ربطی با دنیای اقتصاد ندارد.
اسکرینشات پست اینستاگرامیِ فردای اقتصاد را برایش گذاشتم که نوشته بود فردای اقتصاد در امتداد رسانههای زنجیرهای دنیای اقتصاد است.
میرزاخانی در آن مناظره ادعا کرد که عدالت با تعریف شهید مطهری و آزادی با تعریف آداماسمیت با هم قابل جمع است!!!
حالا با کمال بیشرفی تروریستهای لیبرال را تطهیر میکنند و به یک گروه مذهبی افراطی ربط میدهند!
هرچند ما داعش را هم مذهبی لیبرال میدانیم نه مذهبی متحجر!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مناظره با میرزاخانی.pdf
287.2K
مناظره با سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد و مدیر مسئول فردای اقتصاد
توصیه میکنم این مناظره کوتاه را حتما بخوانید تا عمق تفکر و سواد این دوستان که سالهاست بر رسانه های اقتصادی کشور حکومت میکنند را درک کنید.
💠 @h_abasifar
فردای اقتصاد همان دنیای اقتصاد است که میرزاخانی به دروغ گفت به هم ربطی ندارند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar